Miksi lähes joka ikisellä kurssilla pitää olla joku äänekäs besserwisser?
Kova tarve tuoda esille oma erinomaisuutensa ja osoittaa muiden olevan huonompia kuin hän. Ikävä niiden kannalta jotka tulevat kurssille sen takia että oppisivat siellä jotain. Eivät sitten innostu paljon keskustelemaan koska tämä besserwisser on koko ajan äänessä ja muka niin erinomainen ja osaava. Ihmetyttää miksi edes tulee kurssille jos tietää kaiken ennestään niin hyvin. Huoh.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Tai vanhempainillassa >:(
Joo, aivan! Useammin vanhempainillassa törmää kyllä vanhempaan joka kommentooi joka väliin jotain omasta lapsestaan, ikäänkuin hänne lapsensa olisi ainut kyseisellä luokalla ja ikäänkuin muita kiinnostaisi hänen lapsensa asiat niin paljon että jaksavat vanhempainillassa kuunnella niitä puoli tuntia.
Kaipa tuollaisiakin on. Itse olin tauon jälkeen jälleenkoulutuksessa, ja osasin alaa paljon paremmin kuin muut -luonnollisesti, koska olin sitä työkseni tehnyt.
Sain suoranaista veetuilua päin naamaa vaikka en pitänyt osaamisestani melua. Jotkut ovat kateellisia ihan ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa tuollaisiakin on. Itse olin tauon jälkeen jälleenkoulutuksessa, ja osasin alaa paljon paremmin kuin muut -luonnollisesti, koska olin sitä työkseni tehnyt.
Sain suoranaista veetuilua päin naamaa vaikka en pitänyt osaamisestani melua. Jotkut ovat kateellisia ihan ilman syytä.
Jos et pitänyt osaamisestasi melua, niin sitten ihmeellistä jos sait v*lua päin naamaa. Itse juuri osallistuin kurssille jossa tällainen besserwisser suorastaan naureskeli ihmisille päin naamaa jne. Ihmetytti mitä hän on kurssille edes tullut jos tietää jo kaiken. Muut olivat tulleet oppimaan mielenkiintoista asiaa. Ikävää oli kun keskustelua ei kyseisen mamman takia juuri tullut. Kyseli vielä kovaan ääneen ihmisisltä heidän henkilökohtaisista asioistaan ja taustoistaan todella tunkeilevalla tyylillä. Ja kova tarve oli tuoda esille oma kokemus ja osaaminen. Jatkuvasti hän oli äänessä ja kommentoi kurssin vetäjän jokaiseen sanomaan asiaan jotain.
Tuli mieleen kun erään projektin asiakkaana oli fyysisesti kehitysvammaisia (pyörätuolissa liikkuvia yms mutta muuten ihan normaaleja) ja olivat koululla kertomassa siitä, niin eikös yhden oppilaan pitänyt kertoa että ymmärtää näitä hyvin kun on itsekkin vähän vammainen, vamma taisi olla tasoa joku sormi ei toimi kunnolla. Siinä vaiheessa teki mieli näyttää tälle ovea.
Vierailija kirjoitti:
Kova tarve tuoda esille oma erinomaisuutensa ja osoittaa muiden olevan huonompia kuin hän. Ikävä niiden kannalta jotka tulevat kurssille sen takia että oppisivat siellä jotain. Eivät sitten innostu paljon keskustelemaan koska tämä besserwisser on koko ajan äänessä ja muka niin erinomainen ja osaava. Ihmetyttää miksi edes tulee kurssille jos tietää kaiken ennestään niin hyvin. Huoh.
Kurssin pitäjällä siinä mukavia lisämausteita työssään. Jotain voi ilmapiirin parantamiseksi yrittää, mutta toivottomaksi osoittautuu liian usein.
Miten lähteä aikuista ihmistä kieltämään...
>_
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen kun erään projektin asiakkaana oli fyysisesti kehitysvammaisia (pyörätuolissa liikkuvia yms mutta muuten ihan normaaleja) ja olivat koululla kertomassa siitä, niin eikös yhden oppilaan pitänyt kertoa että ymmärtää näitä hyvin kun on itsekkin vähän vammainen, vamma taisi olla tasoa joku sormi ei toimi kunnolla. Siinä vaiheessa teki mieli näyttää tälle ovea.
Olisi pitänyt erottaa koulusta. Kertoo kyllä ajatusmaailmasta kaiken. Eliitti sika, köyhät kyykkyyn...
.