Paljonko teillä muilla menee ketsuppia viikossa? Meillä 1,5 kg...
Nelihenkinen perhe. Nuorimmainen syö kaiken lämpimän ruoan ketsupilla kuorrutettuna ja sitten jos on esim. makaronilaatikkoa, syödään me muutkin. 1,5 kilon pullo Heinzia kestää yleensä viikon.
Miten teillä muilla?
Kommentit (66)
Ei mene ollenkaan. Joskus nuorin 13v sitä pyytää ja olen sanonut, että voidaan ostaa, jos lähtee mukaan kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene ollenkaan. Joskus nuorin 13v sitä pyytää ja olen sanonut, että voidaan ostaa, jos lähtee mukaan kauppaan.
Siis mitä? Et voi ostaa teinille ketsuppia? Miksi?
Iso pullo ehkä kolmessa kuukaudessa, 2 aikuista, 3 teini-ikäistä lasta. Ketsuppi ns. vapaassa käytössä, eli sen käyttöä ei rajoiteta. Ruoka maustetaan kunnolla, eikä kukaan halua pilata sitä ketsupilla. Käytännössä käytetään makaronilaatikon ja ranskalaisten-/lohkoperunoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Et voi ostaa teinille ketsuppia? Miksi?
Käyn kaupassa yksin pyörällä ja kävellen. En osta yhtään ylimääräistä kannettavaa ellei tule kantoapu mukaan. Kyllä meillä lapset saa toivoa ruokia. Sitten myös osallistuvat sen hankintaan tulemalla mukaan kauppaan. Herkkujakaan en osta ellei lapset tule mukaan tai käy itse ostamassa. Kyllä siitä on yli vuosi aikaa, kun viimeksi on ketsuppupullo ostettu.
Itse en ole koskaan ketsuppia edes maistanut. Iljettää se haju. Makaronilaatikkopäivät kouluaikana oli tuskaa, kun haisi se ketsuppi.
Syötte siis pelkässä ketsupissa 4g suolaa / päivä. Sokereita tuossa päiväannoksessa on n. 50g ja kaloreita reilut 200kcal. Energialisä nyt ei lapsella välttämättä haittaa,mutta olisin todella huolissani jos leijonan osan tuosta päivittäisestä neljästä suolagrammasta söisi yksi lapsi, kuten ilmeisesti on. Lasten päivittäinen saantisuositus suolalleon korkeintaan 3 grammaa....
Meillä 2 aikuista ja pieni ketsuppipullo löytyy kyllä jääkaapista, mutta sitä käytetään niin harvoin etten ole varma vaikka se olisi jo pilaantunutkin...
Sinkku pullo kuukaudessa. Tulee käytettyä kyllä liikaa, mutta on niin hyvää.
Tytär ja mies laittaa ketsuppia makaroonilaatikkoon ja ranskisten kanssa, minä en pidä ketsupista. Pieninkin ketsuppi purkki ehtii pilaantua jääkaapissa. Ei nääs syödä ranuja ja makaroonia koko ajan.
On epäluottamuslause kokille, jos ruokailijat ruuttaavat kaikenlaisten ruokien päälle valtavan määrän ketsuppia. Tätä yritin aikoinaan opettaa pikkuveljelleni.
Mulla ei muuten kulu pisaraakaan mokomaa punaista kuraa viikossa.
Ketsuppi sopii lähinnä makaronilaatikkoon/makkaran tai ranskalaisten perunoiden kanssa. Ei tule käytettyä niin paljon, pienikin pullo voi kestää puoli vuotta. Tomaattipyree on myös parempaa esim. jauhelihapizzaan, Lidlissä myytiin äskettäin tomaattipyreetä tarjouksessa.
T. Lidl-mies.
Vierailija kirjoitti:
Iso pullo ehkä kolmessa kuukaudessa, 2 aikuista, 3 teini-ikäistä lasta. Ketsuppi ns. vapaassa käytössä, eli sen käyttöä ei rajoiteta. Ruoka maustetaan kunnolla, eikä kukaan halua pilata sitä ketsupilla. Käytännössä käytetään makaronilaatikon ja ranskalaisten-/lohkoperunoiden kanssa.
Olisin voinut kirjoittaa täsmälleen samanlaisen vastauksen.
Tyypillisiä palstavastauksia. Nähtävästi kodin ketsupittomuuden voi lisätä yhdeksi AV-mamman ominaisuudeksi sen lisäksi, että mamma itse on erikoislääkäri ja mies tienaa 100k vuodessa (housuissa ainakin 20 cm varustus).
Pari pulloa kuukaudessa. Pakko on antaa kuopuksen käyttää ketsuppia - on alipainoinen eikä söisi ilman ketsuppia sitäkään vähää, mitä nyt syö.
4hlön perhe. Pieni pullo ehkä vuodessa tai puolessa, jos on grillattu kesä.
En laita juuri koskaan tarjolle eivätkä lapset paljoa kysele perään. Tosi epäterveellistähän se on. Minitomaatteja menee 1-2 rasiaa viikossa ja menis enemmänkin jos raaskisin ostaa.
Ketsuppi on superfuudia.