No huh on av:lla mielipiteet: "14-vuotias ei voi todellakaan harrastaa seksiä!!". Ai miksei?
Ite harrastin ekan kerran seksiä juurikin 14-vuotiaana, nyt oon 23-vuotias, enkä edelleenkään koe että olisin ollut tuolloin enää liian nuori. Se milloin kukakin on mihinkin valmis on hvin yksilöllistä, eikä ikä sitä määritä. Joku 14-vuotias on yhtä valmis seksiin kuin toinen 16-vuotias, ja kolmas ei ole valmis vielä 18-vuotiaanakaan ja sekin on ok. Tärkeintä seksissä on musta se että siihen molemmat osapuolet ovat aidosti halukkaita ja kykeneväisiä kantamaan siitä seuraavan vastuun. En ymmärrä millä perusteilla niin moni av-mamma huutelee kuinka varmasti ei yksikään 14-vuotias ole siihen valmis ja aivan liian aikaista. Miksi? Miten esimerkiksi mulle (joka menetin neitsyyteni juurikin 14v) se oli liian aikaista? Ehkäisystä huolehdittiin hakemalla kaupasta kondomeja ja seksiä harrastettiin molempien tahdosta. En näe tossa mitään negatiivista tai huonoa vieläkään, kivaa se oli.
Kommentit (63)
seksiä ei saa harrastaa jos ei ole valmiina vanhemmaksi. huutista. Ehkäisymenetelmillä päästään kyllä aika lähelle 0% mahdollisuutta :D Tuolla perjaatteella kannattaa istua kotona möllöttämässä koska mitä tahansa teetkin, sisältää riskejä.
Vierailija kirjoitti:
14-vuotiaana seksin harrastaminen liittyy hyvin vahvasti wt- perheisiin joissa se on ainut perintö. Tähän liittyy usein tupakointi ja muut päihteet, köyhyys ja vähäisaisuus.
En keksi miten näitä saataisiin autettua- rahan lisääminen sos. tukiin ei lisää kuin ripsipidennyksiin ja rakennekynsiin mittaa...
Kunnolliset koulutetut perheet pysyvät näistä ympyröistä kaukana joten nämä lisääntyvät keskenään- aiheuttaen heikomman aineksen degeneraation kiihtymistä.
Itse aloitin seksin juurikin 14-vuotiaana. Olen hyvätuloisen perheen ainut lapsi. Silloinen poikaystäväni oli myös varakkaasta, korkeakoulutetusta perheestä. En koe aloittaneeni liian aikaisin. Tilanteessa ei ollut painostusta kummankaan puolelta. Kerran hänen kanssaan meni kondomi rikki, hain jälkiehkäisyn ja sitten hankin e-pillerit. Olen aina ollut huolellinen ehkäisystä, en ole koskaan saanut mitään sukupuolitautia ja seksiin painostusta olen kokenut vasta +20-vuotiaana pitkässä parisuhteessa. Nykyään olen onnellisesti naimisissa ja minulla on 4kk ikäinen vauva. En sano että 14 olisi sopiva ikä aloittaa seksielämä, mutta itselleni se oli nähtävästi ihan ok eikä aiheuttanut ongelmia elämässä.
N27
Menetin neitsyyden 14-vuotiaana. Tiesin olevani valmis sitä varten, mutta ihan ymmärrettävää ettei kaikki välttämättä ole siinä iässä