Aiotteko kerätä mustikoita kun ne kypsyy.
Aion kerätä joku 100 litraa josta myyn 80 litraa. Oon työtön joten on aikaa kerätä. Parissa viikossa varmaan saa 100 litraa. Olen kerännyt monena kesänä ennenkin.
Kommentit (17)
En tänä kesänä. Pakastimet ovat vielä täynnä viime kesästä.
Jos saan kyydin niin menen kun marjapaikat on aika kaukana.
Ne on jo kypsiä ja olen jo poiminut monta litraa ja poimin elokuun loppuun saakka pakastimen täyteen.
Kerään sen verran kun saan tuoreena syötyä. En pidä pakastemustikoista.
On jo kypsiä, hoppu tulee. Pakastimeen sen verran kuin ehdin /jaksan. 20-40 litraa.
Kyllä vasullisen marjapiirakkaan ja tuoreena syöntiin.
Vierailija kirjoitti:
No onhan pakastemustikka sentään paljon käyttökelpoisenpi kuin vaikka pakastemansikka. Mansikoiden pakastamista en oikein tajua.
En aio. Ei jaksa töiden lisäksi vielä tuollaistakin. Eikä selkä kestä. Mä ostan mustikkani joltakin ahkeralta.
Kerään jo myyntiin ja siinä sivussa itselle ne ylimääräiset mistä ei tule tasalitroja.
Ilmojen ja kyydin mukaan mennään, täälläkin paikat kauempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan pakastemustikka sentään paljon käyttökelpoisenpi kuin vaikka pakastemansikka. Mansikoiden pakastamista en oikein tajua.
Mä pakastan mansikkaa ja teen niistä talven aikana smoothieta. Toki osan syön tuoreena ja teen hilloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää mistään pakastemarjoista. Mauttomia vetisiä lillukkeita. Ostan talvella tuoreita ulkomaisia jos joskus tarvitsen.
Kyllä. Ensimmäinen linnun jättämä mustikkapaska pyykkinarulle ilmestynyt. Alan valmistautua. Kirves mukaan jos thaikkuja sattuu hollille.
Nuorempana keräsin, mutta selkä ei anna enää kerätä kuin ehkä litran-pari poimurilla
Ei ku kerätään raakoina tietysti!
Vierailija kirjoitti:
Mustikkakeitto tulee yhtä hyvä kuin tuoreistakin, tai mehua voi tehdä
Otan mehua talteenkun teen mustikkasoppaa, siivilöin ennen suurustamista osan purkkiin
Yhden piirakallisen voin hakea jos nämä helteet helpottavat mutta mihinkään pakastamis showhun en lähde