17-vuotias Bea odottaa toista lastaan
Kommentit (396)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kivaa hankkia liuta kakaroita reippaasti alaikäisenä, kyllä me veronmaksajat mielellämme elätämme sinut ja lapsesi, Bea! Lisää vaan tulemaan, ehdit saada 10 ennen 30 vuoden ikää!
Ja vaikka hän olisi saanut lapset yli 3-kymppisenä, samat tuet (äitiyspäiväraha + lapsilisä) saisi, ne kun nyt kuuluvat kaikille!
Niin, +kaikki muut tuet hänen ja lapsiensa ylläpitoon ja tt-tuki+muut kun muuttaa kotoa pois. Aivan varmasti elää toisten siivellä elämänsä loppuun asti ja opettaa lapsensakin siihen.
Etpä ole itse tainnut katsoa jaksoa kovin tarkkaan, minulle oli selkeää alusta asti että Beaa kohdeltiin kuin lasta ja samalla lapsenlapsia muina kuin oman lapsen lapsina. Miten tällaista ei voi muka huomata?
Vierailija kirjoitti:
Pistää kyllä miettimään minkälaisia pirttihirmuja nämä mammat ovat, jotka toivovat vain kaikkea pahaa kaikille mistä syystä tahansa. Ei voi olla oma elämäkään niin hienoa kuin väittävät. Onko rahavaikeuksia, huono parisuhde, mistä tämä puhdas viha kumpuaa?
Tässä keskustelussa ei ole varmaan ketään, joka pitää 14 vuotta ideaalina ikänä tulla äidiksi, mutta että jaksaa aikaansa käyttää täällä raivoamiseen, että lapset huostaan ja teini myös kun elävät veronmaksajien rahoilla jne jne. Enemmänhän siihen verorahoja kuluisi jos tosiaan koko perhe hajotettaisiin ja mitä kaikkia pitkäaikaisia vaikutuksia siitä olisi näille lapsille. Varmasti huonommat lähtökohdat olisi kaikille kuin, että läheiset tukevat hankalassa elämäntilanteessa.
Päälle vihataan jokaista, joka koittaa nähdä tilanteessa jotain mahdollisuuksia tai kertoo kuinka on itse selvinnyt vastaavanlaisista kokemuksista tms. Joku pitää saada tilille ja tuomittavaksi, mielellään mahdollisimman moni. Sekö auttaa omassa onnettomassa elämässä? Tämä siis pahimmille pakkoabortoijille ja huostaanottajille. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan!
Selvä, jäädääkkäämme kaikki tahallisesti työttömiksi ja aletaan tekemään lapsia -alaikäiset myös talkoisiin- näinhän se yhteiskunta pyörii eikö vain??
Olin 29-vuotias, kun tulin vahingossa raskaaksi, olin miesystäväni luona, kondomit loppu, kierto ei hedelmällisessä vaiheessa ja PAM! Ihana gynekologini sanoi, harvapa meistä olisi syntynyt, jos vain tarkasti harkitut syntyisivät. Nyt tämä ihana vahinko on 29-vuotias nuori nainen, tein vielä 2 lasta saman miehen kanssa, he olivat kyllä tarkkaan harkittuja!
Kunnon wt- maininkiä ja tulevia ongelmalapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistää kyllä miettimään minkälaisia pirttihirmuja nämä mammat ovat, jotka toivovat vain kaikkea pahaa kaikille mistä syystä tahansa. Ei voi olla oma elämäkään niin hienoa kuin väittävät. Onko rahavaikeuksia, huono parisuhde, mistä tämä puhdas viha kumpuaa?
Tässä keskustelussa ei ole varmaan ketään, joka pitää 14 vuotta ideaalina ikänä tulla äidiksi, mutta että jaksaa aikaansa käyttää täällä raivoamiseen, että lapset huostaan ja teini myös kun elävät veronmaksajien rahoilla jne jne. Enemmänhän siihen verorahoja kuluisi jos tosiaan koko perhe hajotettaisiin ja mitä kaikkia pitkäaikaisia vaikutuksia siitä olisi näille lapsille. Varmasti huonommat lähtökohdat olisi kaikille kuin, että läheiset tukevat hankalassa elämäntilanteessa.
Päälle vihataan jokaista, joka koittaa nähdä tilanteessa jotain mahdollisuuksia tai kertoo kuinka on itse selvinnyt vastaavanlaisista kokemuksista tms. Joku pitää saada tilille ja tuomittavaksi, mielellään mahdollisimman moni. Sekö auttaa omassa onnettomassa elämässä? Tämä siis pahimmille pakkoabortoijille ja huostaanottajille. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan!
Selvä, jäädääkkäämme kaikki tahallisesti työttömiksi ja aletaan tekemään lapsia -alaikäiset myös talkoisiin- näinhän se yhteiskunta pyörii eikö vain??
Niinhän minä sanoin, onnittelut, tulkitsit aivan oikein. Puolustin tosin vain ihmisen oikeutta päättää raskaudestaan ja toisen ihmisen oikeutta auttaa lastaan vaikean ajan yli. En ole täällä vaatimassa teiniäitien ja heidän vanhempiensa teurastusta, en myöskään Bean tapausta todellakaan ihanteellisena.
Vierailija kirjoitti:
Olin 29-vuotias, kun tulin vahingossa raskaaksi, olin miesystäväni luona, kondomit loppu, kierto ei hedelmällisessä vaiheessa ja PAM! Ihana gynekologini sanoi, harvapa meistä olisi syntynyt, jos vain tarkasti harkitut syntyisivät. Nyt tämä ihana vahinko on 29-vuotias nuori nainen, tein vielä 2 lasta saman miehen kanssa, he olivat kyllä tarkkaan harkittuja!
Raskaus, joka on seurausta ilman ehkäisyä harrastetusta seksistä ei ole vahinko. Jokainen tietää, että raskaus on AINA mahdollinen. Se on sitten vahinko, jos ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi.
Kyllä mua vituttaa nämä jotka loisii koko elämän kotona. Kokoajan lisää lapsia ja ei koulutusta ja yhteiskuntahan nämä elättää.
Toki se on tärkeää olla lapsilleen läsnä.
Siis 14-vuotiaana saanut vauvan, eli todnäk 13v pamahtanut paksuksi. Ja yhden illan juttuja harrastanut... kuinka vanhasta lähtien?
Ja millaista seksin, etenkin irtoseksin, harrastaminen tuon ikäiselle edes on? Jotenkin kuvittelisin, että ainakin ensimmäiset kerrat on pelottavia, hämmentäviä kokemuksia, jotka aiheuttavat lähinnä turvattomuuden tunnetta.
Itse muistan 13-14-vuotiaana leikkineeni keppihevosilla, fanittaneeni Harry Potteria ja rakastaneeni tulisesti Tom Feltonia. Pojista kyllä haaveiltiin, mutta nekin haaveet oli ihan pussailutasolla ja seksi oli jotain sellaista, mitä hyvännäköiset nuoret aikuiset tekee TV:ssä. Vauvoja ehkä mietittiin sen verran, että olisi kiva saada oma Renesmee.
Tuntuu oudolta ajatella, että samaan aikaan joku luokkatovereistani olisi harrastanut aktiivisesti seksiä ja nauttinut siitä sen lisäksi, että olisi sitä tehnyt ilman ehkäisyä asenteella "lapsia tulee jos on tullakseen".
Itse olen nyt 23-vuotias tuleva äiti ja saan esikoiseni, kun olen 24. En ymmärrä, mikä kiire kenelläkään itseäni kymmenen vuotta nuoremmalla on lisääntyä.
Huh. Omat 12- ja 14-vuotiaat sisarukseni kinastelevat, mikä Star Wars on paras, hyppivät trampoliinilla, painivat ja pelaavat fortnitea. Olisi vaikeaa kuvitella, että he paneskelisivat holtittomasti ilman ehkäisyä ja alkaisivat odottaa jälkikasvua. Ehkä seurustelemaan voisin heidät nipinnapin kuvitella.
Itse olin ekoilla seksikerroillani hypertarkka ehkäisyn kanssa ja kuumottelin kauheasti raskautta. Olin 17 ja tuntuu siltä, ettei tuolla Bealla ole kaikki ihan kotona, kun huoletta sekstaili jo pikkuteininäkin ilman kumia
Bean äidillä ei ole koulutusta, ajoittain tehnyt kouluavustajan hommia mutta ainakin kertaalleen saanut loparit.
Siinä esikuvaa kerrakseen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua vituttaa nämä jotka loisii koko elämän kotona. Kokoajan lisää lapsia ja ei koulutusta ja yhteiskuntahan nämä elättää.
Toki se on tärkeää olla lapsilleen läsnä.
No eikö se 16vuotias normaalistikin "loisi" vielä kotona? Bealla oli sentään suunnitelmat ja halu opiskella ammatti, jonka hän hoitaa kunhan nuorinkin menee päiväkotiin. Ihme ulinaa, vielä tuo tyttö ei ole yhtään sen enempää yhteiskunnan elättämä kuin kukaan muukaan pienten lasten äiti.
Elämänkovakolu tulee olemaan vahvana hänessä
Ei voi kuin ihmetellä miten julmia aikuiset ihmiset täällä voivat olla. Lytätään tytön tulevaisuus ennen kun on mitään näyttöä edes siitä mitä on tulossa. Teiniäitikin voi olla hyvä äiti ja vaikka se ei kätilöksi asti ikinä itseään opiskelisikaan, niin lähihoitajana ihan varmasti töitä riittää. On niistä opinnoista muutkin pientenlasten vanhemmat selvinneet, joten miksei sitten Beakin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oletteko katsoneet jo seuraavaa jaksoa ruutu+ mutta kyllä touhu siinäkin ihmetetty.
Toistuu tämä että lapsilla eri isät, sanotaan suoraan ettei opiskelu kiinnosta eikä tulevaisuuden suunnitelmia. Lähihoitaja opinnot on usein näissä esillä. Ei sillä ettenkö ymmärtäisi miten hienoa työtä lähihoitajat tekevät.
Ja huh miten epävakaa oli sitten kuitenkin yrityksistä huolimatta tämä vanhemman lapsen isä. Säälitti. ..kuinka toimettomana seisoskeli siellä synnytyksessä ja välillä soitti, ilmeisesti omalle äidilleen. Voi kyllä myös olla etten vain ymmärrä nykymenoa ja oma nuoruus on tyystin unohtunut, mutta ei tunnu kivalta sekään katsella kun alaikäinen kaunis tyttö poseeraa nuhruisen näköisenä kaljatölkki kädessä ja savuke huulessa. Olisin todella surullinen, jos oma tyttäreni olisi seitsemäntoistavuotiaana raskaana alkoholistille. Onneksi tässäkin tilanteessa oli välittävä isoisä mukana kuvioissa.
Teki kyllä pahaa katsoa ohjelman lopussa kun olivat tallilla ja Bean äitillä oli liian kireet kotivaatteet päällä, ihan ok kotona. Mutta ei, ei telkkariohjelmassa tuollaista vaatetusta.
Tuntu, että Bean äiti muutenkin oli tosi ylpeä että Bea on tehny ekan lapsen 13v ja toisen nyt. Että sai itselleen lisää lapsia, jos bea on ainokainen.
Teeskennellään että se on ihan OK saada lapsi 13-14 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Teeskennellään että se on ihan OK saada lapsi 13-14 vuotiaana.
Ei tietenkään ole ok, tuskin kenenkään mielestä. Mutta se lapsi on jo syntynyt, joten ei sitä tekemättömäksi enää saa vaikka kuinka sitä kauhistelisi.
Pannut kerran ilman ehkäisyä, tullut teiniäidiksi ja lapsen isä on (ehkä ihan ymmärrettävästi) häipynyt kuvioista.
Ei muuta ku tekemään sama moka uudestaan.
Eikö vanhemman pojan isä ole esiintynyt Bean snäpissä nyt aika tiuhaa ennenkuin Bea lähti äidin ja lasten kaa Turkkii?