Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin koulut - parhaimmat/huonoimmat koulut?

Vierailija
17.09.2018 |

Mihin kouluun ei missään nimessä kannata laittaa lasta ja mihin voisitte suositella?

Kysymys kolmasluokkalaisesta, joka pärjää koulussa kiitettävästi.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiidenkiven peruskoulu on ainakin täyspaska. Oppilaat ja opettajat kiusaa. Etenkin erityisluokalla.

Vierailija
42/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt Mellunmäen ala-astetta ja oli hyvä koulu. Sisäilmaongelmista en tosin tiedä, joten saatat olla niissä oikeassa. Muuten koulussa kyllä on kiusaamiseen puuttuvia aikuisia sekä hyvät opettajat, mutta mielipiteitä on monia. Tämä oli vain omani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N38 kirjoitti:

Kierrä kaukaa kaikki asuinalueet, missä on kaupungin vuokrakämppiä! Lapset jotka noissa asuu eivät tule koskaan olemaan tälle yhteiskunnalle hyödyksi, joten miksi alistaisit omat lapsesi tuolle tuholle alakoulun välityksellä...

Älä puhu p...kaa. On paljon kiinni perheestä ja lapsesta itsestään. Omat lapseni kävivät ns. pahamaisen lähiön koulut, pääsivät sieltä ylioppilaiksi ja nyt yliopistossa. Asuimme Hekan vuokra-asunnossa(itse edelleen asun) ja vuokra-asuntoja alueella suhteellisen paljon.

Itse olen hyvin menestynyt elämässäni vaikka en omista asuntoa enkä mökkiä ja autokin on osamaksulla hankittu. Ahkeruudella olen kuitenkin saanut sievoisen omaisuuden arvopapereiden muodossa.

Meillä on Suomessa hyvä peruskoulu ja mahdollisuudet myös tällaisen tavallisen duunarin lapsille.

Vierailija
44/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N38 kirjoitti:

Kierrä kaukaa kaikki asuinalueet, missä on kaupungin vuokrakämppiä! Lapset jotka noissa asuu eivät tule koskaan olemaan tälle yhteiskunnalle hyödyksi, joten miksi alistaisit omat lapsesi tuolle tuholle alakoulun välityksellä...

Älä puhu p...kaa. On paljon kiinni perheestä ja lapsesta itsestään. Omat lapseni kävivät ns. pahamaisen lähiön koulut, pääsivät sieltä ylioppilaiksi ja nyt yliopistossa. Asuimme Hekan vuokra-asunnossa(itse edelleen asun) ja vuokra-asuntoja alueella suhteellisen paljon.

Itse olen hyvin menestynyt elämässäni vaikka en omista asuntoa enkä mökkiä ja autokin on osamaksulla hankittu. Ahkeruudella olen kuitenkin saanut sievoisen omaisuuden arvopapereiden muodossa.

Meillä on Suomessa hyvä peruskoulu ja mahdollisuudet myös tällaisen tavallisen duunarin lapsille.

Tosiasiassa hyvien ja huonojen koulujen välinen oppimisero on kaksi vuotta.

Vierailija
45/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni alueen vanhemmista on akateemisia? Tämä on keskeisin tekijä. Toki varallisuus ja asumismuoto kulkee tuon kanssa usein käsikynkkää. Maahanuuttajataustaisia voi olla mukana, mutta ei tosiaan liikaa. He eivät ole sen huonompia oppilaita, mutta jos äidinkieli ei ole suomi, he eivät välttämättä opi aineita samassa tahdissa. 

Vierailija
46/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYK:ssa oli pössyttelyä jo kasarilla. 

Vierailija
47/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KSYK Kulosaaressa, yläasteelle haetaan kielipainotuksien kautta.

Yleensäkin suosittelen painotettuja luokkia yläasteelle, sinne ei heikompi osuus hakeudu.

Vierailija
48/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkin suosittelen painotettuja luokkia yläasteelle, sinne ei heikompi osuus hakeudu.

No eipä se kolmasluokkalainen sinne heti hae.  Hyvä koulu kyllä.

Vierailija
49/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaameimpia: Arabianrannan, Herttoniemenrannan, Pikku-Huopalahden, Mellunmäen, Vuosaaren, Meri-Rastilan, Kontulan, Jakomäen, Malmin, Puotilan, Itäkeskuksen, Suutarilan alakoulut. Yleensäkin Itä- ja Pohjois-Helsinki. Välissä saattaa olla iloisia poikkeuksiakin.

Googlaa myös sisäilmaongelmat ja -tutkimukset.

Itäkeskuksen koulussa on kielipainoitteiset luokat, joille pitää pyrkiä kolmoselle. Sanalla luokalla ollaan ysin loppuun asti. Ainakin silloin kun itse sen kävin.

Pääsin yliopistoon kauppikseen ja veljeni opiskelee Saksassa lääkiksessä. Kosketus saksankieleen silloin antoi hänelle kimmokkeen lähteä Saksaan vaihtariksi. Kaikki sen aikaiset kaverini ovat yliopistossa. Niillä kieliluokilla oli melkein pelkkiä suomalaisia, ainakin silloin.

En tiedä miten luokkajako kys koulussa nykyään menee, mutta kieliluokkia voin lämmöllä suositella.

Ei ole enää. Kaikki oppilaat on sekaisin.

Harmi juttu :( silloin oli yksi ei-kieliluokka ja kaksi kieliluokkaa kun itse olin, ei-kieliluokka oli vielä aika pieni.

Katsopa Kulosaaren yhteiskoulu KSYK.

Vierailija
50/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksis Kiven peruskoulu on iso mutta täysin uusittu. Tilat ovat todella hienot. Oma lapsi on ekalla ja opettaja on aivan ihana. Kolmannelle luokalle voi hakea kuvispainotukseen joka kestää läpi peruskoulun.

Vierailija
51/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä se kolmasluokkalainen sinne heti hae.  Hyvä koulu kyllä.

Ala-aste menee nopeasti.

Vierailija
52/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartiokylässä on kiva ala-aste. Alue on rauhallista keskiluokkaista pientaloaluetta ja oppilasaines on sen mukaista.

Vierailija
53/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaameimpia: Arabianrannan, Herttoniemenrannan, Pikku-Huopalahden, Mellunmäen, Vuosaaren, Meri-Rastilan, Kontulan, Jakomäen, Malmin, Puotilan, Itäkeskuksen, Suutarilan alakoulut. Yleensäkin Itä- ja Pohjois-Helsinki. Välissä saattaa olla iloisia poikkeuksiakin.

Mistä ihmeessä tiedät tuon?

Vierailija
54/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis osaatteko asuntonne koulun sijainnin perusteella?

Tietenkin. Hölmö kysymys.

Ohis

Vierailija
55/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeessä tiedät tuon?

Opettajana näkee.

Vierailija
56/81 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole VARMASTI opettaja! Et puhuisi tuohon sävyyn.

Vierailija
57/81 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylekoulukone

Vierailija
58/81 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N38 kirjoitti:

Tosiasiassa hyvien ja huonojen koulujen välinen oppimisero on kaksi vuotta.

yle koulukone

Vierailija
59/81 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulua kannattaa välttää jos välitunnilla näkyy paljon päivettyneitä oppilaita ja jos koulun liepeillä pyörii roadmaneja diilaamassa huumeita.

Vierailija
60/81 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eliittikouluissa erittäin huonoja sosiaalisilta taidoiltaan, kun ollaan olevinaan jotain spessua. Käytöstavat kaunistavat ja niillä ja eliittikouluilla ei ole mitään yhteistä. Valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä