Nää sadesäät, tää kylmyys ja pimeys on ihan KAMALAA!!
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te keitä sade ei haittaa niin onko teillä jotkut kuravehkeet itsellänne? Mulla ainakin sade haittaa siinä vaiheessa kun vedet tulee tuulipuvusta sisään ja kastun ja palelen.
Ootko sadetakista ikinä kuullut?
Mikään - siis mikään - ei ole niin kamala kuin hiostava sadetakki!
Miten te helteenvihaajat kestätte hikoilua kumipuvussa mutta ette ihanaa kesähellettä?? Silloin voi sentään olla puolialasti ja ottaa vastaan tuulenvirettä iholle.
Totta sekin on että ei kumipuvussa ole mukavaa hikoilla. Mutta jos ulkona on viileä ja sadekin on kylmää niin ei siinä silloin niin pahasti hikoile. Mieluummin laittaisin kumipuvun joka suojaisi kylmältä sadevedeltä kuin kastun tuulipuvussa läpimäräksi ja palelen kuten tänään. Helteellä ei muuten läheskään aina tuule ja kun aurinko oikein porottaa niin jo paikallaan seistessä tulee enemmän kuuma ja hiki kuin mitä syksyllä sadevaatteet päällä kävelessä.
Nautin ja unelmoin näistä hämäristä keleistä keskellä hirmu kuivuus helteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa, kun iltaisin on pimeää. Tykkään lähteä lenkille viileässä ja hämärässä paljon mieluummin, kuin valoisalla ja kuumassa. Sadepäivinä nautin siitä, ettei ole pakko tehdä mitään: laittaa kynttilät palamaan, kääriytyy vilttiin, laittaa hyvän sarjan pyörimään ja neuloo. Nautin todellakin syksystä.
No tämän on kerta kaikkiaan pakko olla jo parodiaa. Vilttikin mainittiin!
Eihän helteelläkään ole pakko tehdä mitään. Helteellä nimenomaan laiskottelen koska on syy olla sisällä kun ulkona on liian kuuma.
No hätä : tätä pimeyttä, koleutta, kylmyyttä ei kestä kun about 6 kk 👍
No eihän ne ole edes alkaneet vielä, niin on jo nillitys päällä! Juuri, kun helteistä selvisimme, niin syöksyimme sysimustaan pimeyteen... joillekin elämä on yhtä säädraamaa.
Mua harmittaa vain se, että kitsas taloyhtiö ei vielä ole suostunut kääntämään pattereita päälle. Kaikki patterit kutosella, mutta pysyvät jääkylminä... Yöllä meinaan paleltua sänkyyn 2 peiton kanssa. Aamulla käännän ensi töikseni keittiössä kaikki 4 hellan levyä (sellaiset rautalevyt) täydelle teholle ja pidän niitä päällä noin 15 minuuttia ja syön aamupalan siinä äärellä. Semmoista turvallista sähkönsäästöä tällä taloyhtiöllä. Olen pyytänyt laittamaan patterit päälle, mutta vielä en ole uskaltanut uhkailla sillä, että lämmitän täällä hellan kanssa sitten, jos ei sana kuulu.
Vierailija kirjoitti:
On ollut kuivin ja valoisin syksy vuosiin!
No nyt nyt. Syyskuuta ei ole mennyt kolmea viikkoakaan vielä saati sitten muuta syksyä :)
Aina löytyy joku rutisia.Millon on liian kuuma ,millon sataa vettä on pimeää.Painu siitä avaruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa, kun iltaisin on pimeää. Tykkään lähteä lenkille viileässä ja hämärässä paljon mieluummin, kuin valoisalla ja kuumassa. Sadepäivinä nautin siitä, ettei ole pakko tehdä mitään: laittaa kynttilät palamaan, kääriytyy vilttiin, laittaa hyvän sarjan pyörimään ja neuloo. Nautin todellakin syksystä.
Varsinkin kun Suomessa sisälämpötilat on yleensä niin korkeita, että vilteillä ei tee mitään. Britanniassa ja muissa rakentamisen kehitysmaissa nuo viltin alla lämmittelyt.
Just kun sytytin kynttilät, niin aurinko tuli pilven takaa ja paistaa suoraan sisään =D
Tää on niin alkusyksyä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa vain se, että kitsas taloyhtiö ei vielä ole suostunut kääntämään pattereita päälle. Kaikki patterit kutosella, mutta pysyvät jääkylminä... Yöllä meinaan paleltua sänkyyn 2 peiton kanssa. Aamulla käännän ensi töikseni keittiössä kaikki 4 hellan levyä (sellaiset rautalevyt) täydelle teholle ja pidän niitä päällä noin 15 minuuttia ja syön aamupalan siinä äärellä. Semmoista turvallista sähkönsäästöä tällä taloyhtiöllä. Olen pyytänyt laittamaan patterit päälle, mutta vielä en ole uskaltanut uhkailla sillä, että lämmitän täällä hellan kanssa sitten, jos ei sana kuulu.
Siellä on jokin suurempi ongelma, jos sisällä on nyt jo niin kylmä, että tarvitsee pattereita. Itse pidän vielä tuuletusikkunaakin auki, ja lämpötila pysyy silti 22 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun Suomessa sisälämpötilat on yleensä niin korkeita, että vilteillä ei tee mitään. Britanniassa ja muissa rakentamisen kehitysmaissa nuo viltin alla lämmittelyt.
Märän ja kylmän ulkoilun jälkeen viltti lämmittää kivasti. Nyt on kyllä vielä ulkona varsin lämmintä.
No onhan Suomen ilmasto täysin peestä! Islannissakin on parempi ilmasto. Suomessa on koko pohjoismaiden ankein ilmasto. Eniten harmittaa ikuinen kylmyys ja sade. Se ei edes ole pukeutumiskysymys, koska haluan ilmaston, jossa voi olla ilman mitään ylimääräisiä vaatteita.
Syksy saa täällä mielipiteissä kannatusta useimmiten ja se tuntuu masentavalle, että suomalaiset ajettelisivat niin ja olisivat poikkeavia muiden maiden ihmisiin nähden, koska muuallahan inhoitaan kylmyyttä. Suomalaisista tehdyn tutkimuksen mukaan kuitenkin vain 8% ilmoitti suosikkivuodenajakseen syksyn. Talven ilmoitti suosikikseen vain noin 5%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on jokin suurempi ongelma, jos sisällä on nyt jo niin kylmä, että tarvitsee pattereita. Itse pidän vielä tuuletusikkunaakin auki, ja lämpötila pysyy silti 22 asteessa.
Riippuu paljon asunnosta. Oma kämppäni on kivitalon pohjakerroksessa, kivilattia jossa päällä ohut laminaatti, kaksi seinää neljästä lähes kokonaan ikkunaa, ja kämppä talon päädyssä. Täällä oli kesälläkin melkein mukavan viileää, vaikka ilmastointia täällä ei ole. Uskon, että vähän ylemmissä kerroksissa keskellä taloa on vielä ihan hyvät oltavat, koska olen nähnyt yläkerroksissa tuuletusikkunoita auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tähän aikaan vuodesta jo pitää olla patterit päällä kun yöllä lämpötila putoaa alle 10 asteen. Meillä patterit menevät öisin päälle ja sisällä on 21 astetta. On ne päivälläkin hieman haaleat. Etelä-Suomessa asun. Automatiikka ja vedenkierto on päällä ympäri vuoden mutta kesällä ne eivät tietenkään lämmitä ellei ole tosi koleaa kuten edellis kesänä oli.
Syksy on ihana! Sadetta olis saanut kyllä tulla kesällä enemmän. Aivan ihana ulkoilla ja jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
No onhan Suomen ilmasto täysin peestä! Islannissakin on parempi ilmasto. Suomessa on koko pohjoismaiden ankein ilmasto. Eniten harmittaa ikuinen kylmyys ja sade. Se ei edes ole pukeutumiskysymys, koska haluan ilmaston, jossa voi olla ilman mitään ylimääräisiä vaatteita.
Syksy saa täällä mielipiteissä kannatusta useimmiten ja se tuntuu masentavalle, että suomalaiset ajettelisivat niin ja olisivat poikkeavia muiden maiden ihmisiin nähden, koska muuallahan inhoitaan kylmyyttä. Suomalaisista tehdyn tutkimuksen mukaan kuitenkin vain 8% ilmoitti suosikkivuodenajakseen syksyn. Talven ilmoitti suosikikseen vain noin 5%.
https://yougov.fi/news/2017/05/30/kesa-suomalaisille-mieluisin/
Syksy on 10% suomalaisista suosikki. Kesä 60%, talvi 4%, kevät 17%.
Vierailija kirjoitti:
Sähkönsäästöä? Jos teillä lämmitys säädellään lämmönjakokeskuksesta, teillä on kaukolämpö (todennäköisin) tai öljylämmitys. Sähkölämmitys on asukaskohtaista, en ole koskaan kuullut sähkökeskuslämmityksestä kerros- tai rivitaloissa.
Vierailija kirjoitti:
No ala painua sitten muualle, ei tuollaista negatiivisuutta jaksa! Ja saanko kysyä, millä tavalla Islannilla (tai Norjalla ja Ruotsilla) on mielestäsi parempi ilmasto?
Ajatelkaa vaan, mitä miettivät pienet hylätyt kesäkissaparat. Niillä vasta on kylmä ja nälkä.
Joku voisi antaa edes yhdelle hyvän kodin. Saisi parhaimman mahdollisen pikku ystävän.