Nää sadesäät, tää kylmyys ja pimeys on ihan KAMALAA!!
Kommentit (161)
Samaa mieltä ap:n kanssa. Koko kesän täällä oli hellevinkujien aloituksia. Nyt on meidän vuoro. :)
Ruska ja syksy on sinäänsä ok, mutta ketuttaa tämä kostea kylmyys. Kunnon pakkanenkin on parempi vaihtoehto.
Niin, ainahan niitä vinkujia riittää - minäkin valitin helteellä kun kämpässä oli 30 astetta. Mutta nyt mä nautin, syksy on ihan parasta! Kieltämättä vähän ketutti tänään kun sateenvarjo hajosi tuulessa, mutta joo...SYKSY♥️🧡💛
(Ja muuten, miettikää sitä hellefanit, että pääsette kuitenkin sisälle lämpimään ja kuivaan, ja valotkin on keksitty!😉)
Täällä Tampereella oli eilen ihana ilma ja aurinkoista. Nyt sataa mutta se kuuluu syksyyn. Ihanaa kun on viileämpää niiden helteiden jälkeen.
Nythän on ihanaa! Raikas kostea ilma on hyvää hengittää. Vaatetta lisää päälle jos palelee, voi itse säädellä lämpötilaa, toisin kuin helteellä. Ihanaa olla kotona, lukea kirjoa, leipoa ja laittaa ruokaa. Ei kuumene talo liikaa, vaikka teen uuniruokia ja siivoan kauan. Pihalle mennessä voi ottaa taskulampun mukaan.
Minulla on hurjasti energiaa nyt. Alan toipua kauheasta keväästä ja kesästä. Onnellisin olo on aina syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä viileys!? Ja loppuviikkoon lisää lämpöä. P.S. Olen täysin normaalipainoinen
Nauratti tuo P.S., mutta joo helteiden yhteydessä painosta huomauteltiin.
Normaalipainon mainitseminen on kyllä av.llä tarpeen minkä tahansa aiheen kohdalla, muuten seuraa pikainen lynkkaus.
Nythän on vasta alkusyksy :)
Itse inhoan rospuuttoa, syksy on hienoa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Nää sadesäät, tää kylmyys ja pimeys on ihan KAMALAA!! Väsyttää.
Laita sadevaatteet päälle, pukeudu lämpimästi, hanki otsalamppu/taskulamppu. Kotona laita valot päälle ja kynttilöitä palamaan, jospa siitä tulisi vähän valoa, ettei tarvi aivan pimeässä kyyhöttää. Nuku.
Minua ei haittaa yhtään nää sadesäät, kylmyys eikä pimeys. Suunnittelen aloittavani ahkeran ulkoilun heti huomenna. Olen pohdiskellut paljonkin asioita tässä pehmeän ja lämpimän peiton syleilyssä. Kupissa vielä kuumaa kahvia. Varpaita myöten ihana tunne villasukissa. Vielä hetki ja palavien kynttilöiden hehku pääsee oikeuksiinsa. Minua ei haittaa yhtään nää sadesäät, kylmyys eikä pimeys.
Kaipailen Suomen viileää syksyä täältä lämpimästä USA:sta. Täällä on kyllä todella lämmintä yötä päivää, ja kosteus aivan tapissaan. Mikään mikä kastuu ei kuivu, ennen kuin sen tuo sisälle ilmastoituihin tiloihin. On yleistä, että rakennuksista on osia näkyvästi homeessa. Kosteuden takia ilmastointilaitteet on pidettävä hurisemassa yötä päivää sängyn vieressä. Ja pimeähän täällä tulee aikaisin, kuuden maissa - vuoden ympäri. Siinä missä Suomessa nautitaan loma-aikaan valoisista illoista ja aamuista, täällä ulkoilu loppuu aina siihen auringonlaskuun. Sen lähinnä narkkarit ynnä muut liikkuvat kaduilla, joilla lämpötilan puolesta pystyy asumaan talvenkin yli. Ja kukaan ei muuten käytä heijastimia.
Vettäkin sataa usein, mutta kuumuuden takia ei pysty pitämään kunnon sadevaatteita. Syksyisin saa jännittää, tuleeko hurrikaani ja tulvat.
Paluumuutto on suunnitelmissa heti kun työt sallivat.
Vierailija kirjoitti:
Kaipailen Suomen viileää syksyä täältä lämpimästä USA:sta. Täällä on kyllä todella lämmintä yötä päivää, ja kosteus aivan tapissaan. Mikään mikä kastuu ei kuivu, ennen kuin sen tuo sisälle ilmastoituihin tiloihin. On yleistä, että rakennuksista on osia näkyvästi homeessa. Kosteuden takia ilmastointilaitteet on pidettävä hurisemassa yötä päivää sängyn vieressä. Ja pimeähän täällä tulee aikaisin, kuuden maissa - vuoden ympäri. Siinä missä Suomessa nautitaan loma-aikaan valoisista illoista ja aamuista, täällä ulkoilu loppuu aina siihen auringonlaskuun. Sen lähinnä narkkarit ynnä muut liikkuvat kaduilla, joilla lämpötilan puolesta pystyy asumaan talvenkin yli. Ja kukaan ei muuten käytä heijastimia.
Vettäkin sataa usein, mutta kuumuuden takia ei pysty pitämään kunnon sadevaatteita. Syksyisin saa jännittää, tuleeko hurrikaani ja tulvat.
Paluumuutto on suunnitelmissa heti kun työt sallivat.
Tämä on kyllä harvinainen kirjoitus täällä. Tervetuloa Suomeen! ❤️
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa yhtään nää sadesäät, kylmyys eikä pimeys. Suunnittelen aloittavani ahkeran ulkoilun heti huomenna. Olen pohdiskellut paljonkin asioita tässä pehmeän ja lämpimän peiton syleilyssä. Kupissa vielä kuumaa kahvia. Varpaita myöten ihana tunne villasukissa. Vielä hetki ja palavien kynttilöiden hehku pääsee oikeuksiinsa. Minua ei haittaa yhtään nää sadesäät, kylmyys eikä pimeys.
Hei nyt oikeasti :D Olen itsekin syysihminen, mutta joka toinen tällä palstalla syksyä hehkuttava mainitsee "lämpimän peiton (tai yleensä viltin), kuuman juoman, villasukat ja kynttilät". Hyvän kirjan lukeminen ja sateen ropina ikkunaan enää puuttui! Välillä mietin ovatko nämä viestit jotain parodiaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, syksy ja talvi on jostain syvältä :/ Voi kun olisi aina kesä,helle ja lämmin! Muutan myös heti täältä jonnekin lämpimään, heti kun se mahdollista. Ei jaksa millään pimeyttä, kylmää jne ,tosi ankeeta aikaa on "armaassa" Suomen maassa ihan liikaa!!
Heikot sortuu elon tiellä, jätkä sen kun porskuttaa. Tervemenoa sinne etelään muiden vätysten seuraan margaritoja juomaan, kyllä me vahvat pidetään Suomi pystyssä. Parempi vaan kuin heikompi aines häipyy valittamasta ja tätä maata pilaamasta.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sataa kaatamalla ja kastut läpimäräksi? Eikö muka haittaa yhtään?
Mun ratkaisu asiaan on lähteä Kaakkois-Aasian suuntaan. Marraskuussa lähtö, paluuta ei ole varattu. Ei vituta nämä sateet ja kylmyys kun tietää että kohta pääsee niitä karkuun.
Te keitä sade ei haittaa niin onko teillä jotkut kuravehkeet itsellänne? Mulla ainakin sade haittaa siinä vaiheessa kun vedet tulee tuulipuvusta sisään ja kastun ja palelen.
Vierailija kirjoitti:
Te keitä sade ei haittaa niin onko teillä jotkut kuravehkeet itsellänne? Mulla ainakin sade haittaa siinä vaiheessa kun vedet tulee tuulipuvusta sisään ja kastun ja palelen.
Ootko sadetakista ikinä kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä enää juuri edes tehdä aikuisten koossa. Olisin pari kesää sitten ostanut sadeasun mutta kun kolmannessa urheilukaupassa ja toisessa tavaratalossa myytiin ei oota niin luovutin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä enää juuri edes tehdä aikuisten koossa. Olisin pari kesää sitten ostanut sadeasun mutta kun kolmannessa urheilukaupassa ja toisessa tavaratalossa myytiin ei oota niin luovutin.
???
Jokaisessa urheiluliikkeessä myydään vedenpitäviä ulkoiluasuja, myös aikuisille.
Esim. Helsingissä on tänään 15 astetta. Jos tuo on kylmää, niin mitä on sitten esimerkiksi 30 astetta pakkasta? Ihmeellistä, että ihmisten kylmänsietokyky on kadonnut täysin.
Eilen oli täällä todella kaunis päivä, aurinkoista, alkavaa ruskaa, vaikka viilehkö ilma olikin. Syksyyn mahtuu usein molempia päiviä, kauniita sekä harmaan sateisia. Voin niin huonosti kesällä parin viikon yhtäjaksoisen superhelteen (ulkona ja sisällä 24/7) aikaan, että kylmenevät kelit ja harmaus on helpompi ottaa vastaan kuin pitkään aikaan.