Nää sadesäät, tää kylmyys ja pimeys on ihan KAMALAA!!
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän te kaipasitte koko helteisen kesän.
Niin kaipasin ja nyt nautin. Ihanaa. En ole ap.
Oletko masentunut? Tai muutoin onneton?
En ole tuo edellinen, mutta miksi pitäisi olla masentunut nauttiakseen syksystä? Sade ei ole suosikkijuttuni, mutta tulin äsken lenkiltä ja oli kuitenkin sata kertaa mukavampaa ulkoiluttaa koiraa vesisateella kuin sillä 33 asteen helteellä, kun kumpikaan ei jaksanut pidemmälle kuin lähipusikkoon. Sadettakin välillä kuitenkin tarvitaan, ja nyt tulee ainakin sieniä. Sitä paitsi vielä ei ole kylmää eikä pimeää. Eilen aamulla oli ensimmäinen kerta kun jouduin laittamaan lenkille pitkähihaisen päälle, ja nyt on taas paljon lämpimämpää. Pimeää tulee illalla vähän ennen nukkumaanmenoa ja valoisaa aamulla vähän heräämisen jälkeen, eli valon määrä on juuri sopiva. Minä ainakin nautin näistä säistä nyt kun kerrankin ei ole liian kuuma, liian kylmä, liian valoisaa tai liian pimeää. Enkä todellakaan ole masentunut tai onneton. Ihanaa kun on syksy!
Vierailija kirjoitti:
Jep, muutan Suomesta heti kun saan tarpeeksi rahaa kasaan.
Suosittelen. Tänään on lento, asunnon valinta loppuviikosta ja ensi kuussa muutto. Olen asunut ulkomailla ennenkin, oli todella virkistävää. Syksy ja talvi ovat pahinta aikaa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Afrikassa. Maassa jossa asuin, oli kuumaa, likaista ja pölyistä. Ja se aurinko todellakin paistoi. 47'c keskimäärin päivisin.
Suomessa on ( nytkin) ihanan raikasta ja viileää.
Tämä. Itse asun Bangkokissa tällä hetkellä ja kummastuttaa miten suomalaiset ei ota huomioon, että jos olisi lämpimässä maassa hengitysilmanlaatu on huono ja pölyn määrä on ihan tajuton useimmissa maissa. Lämmin täällä kyllä on, mutta sellainen tunkkainen lämmin/kuuma, kuin olisi kuumassa autotallissa.
Suomalainen puhdas ilma on etuoikeus. Nauttikaa siitä kun aamulla otatte syvän hengityksen ovella. Itse otan sen ilmastointilaitteella varustetussa huoneessa ja sitten suoraan autoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Afrikassa. Maassa jossa asuin, oli kuumaa, likaista ja pölyistä. Ja se aurinko todellakin paistoi. 47'c keskimäärin päivisin.
Suomessa on ( nytkin) ihanan raikasta ja viileää.
Suomen ja Afrikan välillä ei tietenkään ole yhtään maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ( nytkin) ihanan raikasta ja viileää.Tämä. Itse asun Bangkokissa tällä hetkellä ja kummastuttaa miten suomalaiset ei ota huomioon, että jos olisi lämpimässä maassa hengitysilmanlaatu on huono ja pölyn määrä on ihan tajuton useimmissa maissa. Lämmin täällä kyllä on, mutta sellainen tunkkainen lämmin/kuuma, kuin olisi kuumassa autotallissa.
Suomalainen puhdas ilma on etuoikeus. Nauttikaa siitä kun aamulla otatte syvän hengityksen ovella. Itse otan sen ilmastointilaitteella varustetussa huoneessa ja sitten suoraan autoon.
Bangkok ei liene se unelmakohde no. 1 suomalaisillekaan asua, jos ovat muuttamassa ulkomaille.
Mikä kylmyys ja pimeys? Nythän on vasta syyskuu ja sekä aamut että illat ovat vielä suhteellisen valoisat. Lämpömittarikaan ei ole vielä tipahtanut pakkasen puolelle, ja päivisin on ollut oikein miellyttävät kelit. Ei olla vielä marras-joulukuussa, ei lähelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, muutan Suomesta heti kun saan tarpeeksi rahaa kasaan.
Suosittelen. Tänään on lento, asunnon valinta loppuviikosta ja ensi kuussa muutto. Olen asunut ulkomailla ennenkin, oli todella virkistävää. Syksy ja talvi ovat pahinta aikaa Suomessa.
Niin ja se syksy+talvi kestävät sellaiset 6-8 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä rutistiin kuumuudesta ja nyt kitistään syksystä, koskaan ei ole hyvä :D
No oliskohan ollut kyse eri ihmisistä, silloin kun valitettiin kuumuudesta. Minäkin valitin siitä. Nyt en todellakaan valita.
Meillä käytetään aamuisin ja päivisin kirkasvalolamppuja, iltaisin oranssinhehkuisia suolalamppuja. On todella mukavaa aloittaa aamu räpsäyttämällä aurinko päälle!
Rakastan kaikkia vuodenaikoja! Kesä oli kyllä omaan makuuni aivan liian kuuma, kun en saanut nukuttua kuumuuden takia, joten ihanaa nyt kun saa kunnolla ulkoiltua ja nukuttua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käytetään aamuisin ja päivisin kirkasvalolamppuja, iltaisin oranssinhehkuisia suolalamppuja. On todella mukavaa aloittaa aamu räpsäyttämällä aurinko päälle!
Auttaako ne oikeasti?
Olen muuttamassa takaisin Suomeen läheltä päiväntasaajaa ja ulkomaalaisen vaimon sopeutuminen huolestuttaa. Koitan miettiä etukäteen niksejä.
Mulle vuoden hankalinta aikaa on syksy siitä lähtien, kun illat pimenevät ja sataa usein siihen asti, että lumi tulee. Ja nykypäivänä tätä aikaa kestää suunnilleen joka vuosi entistä pidemmälle. Omassa lapsuudessa kun ensilumi saattoi sataa lokakuun puolivälissä (saattaa toki nykyäänkin, mutta sulaa heti) ja pysyvät lumet tulivat aiemmin.
Tämän kesän helteet olivat yhtä kidustusta. Ei ruoka maistunut, yöllä saanut unta ja jatkuvasti hiki valui pitkin otsaa. Nautin näistä syyssäistä täysin rinnoin. Eilen oli mitä kaunein sää luonnossa ulkoiluun. Minä, joka valitin kesän säistä osaan nyt todellakin olla kiitollinen syksystä.
Suomen rikkaushan juuri on nämä vuodenaikojen vaihtelut! Ja raitis ilma.
Oottakee kun tulloo vaihdevuodet, kuumia aaltoja piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle vuoden hankalinta aikaa on syksy siitä lähtien, kun illat pimenevät ja sataa usein siihen asti, että lumi tulee. Ja nykypäivänä tätä aikaa kestää suunnilleen joka vuosi entistä pidemmälle. Omassa lapsuudessa kun ensilumi saattoi sataa lokakuun puolivälissä (saattaa toki nykyäänkin, mutta sulaa heti) ja pysyvät lumet tulivat aiemmin.
Toivottavasti tänä vuonna ei sada kolmea kuukautta putkeen niin kuin ainakin Turussa viime vuonna :D Silloin minuakin alkoi jo tympiä ja pahasti. Lumi oli tervetullutta sitten kun se viimein satoi ja jäi maahan, vaikken talvesta niin välitäkään, ja syksyisestä säästä taas pidän.
Nyt alkaa aamulla olla hämärää, siitä en tykkää. Itse inhoan hämärää jopa enemmän kuin umpipimeää. No sade, sitä ei ole ollut moneen kuukauteen ja pakkohan se on sataa ja sitten talvella sitä tulee taas lumen muodossa. Talvi ja syksy ovat inhokkejani ja kevät ja kesä mieluisia, olen vain aurinkoriippuvainen ihminen. Mielialani on yhtäkuin säätila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaako ne oikeasti?
Olen muuttamassa takaisin Suomeen läheltä päiväntasaajaa ja ulkomaalaisen vaimon sopeutuminen huolestuttaa. Koitan miettiä etukäteen niksejä.
Meillä oli entisessä duunipaikassa kirkasvalolamppuja eikä todellakaan auttanut. Lisäksi ulkoilma ikkunan takana vaikutti entistä harmaammalta kontrastina niille valoille.
Minä tykkään! On ihanaa kun jaksaa taas lenkkeilläkin, kun kesällä ei paljon pystynyt hievahtamaankaan. On kiva kun saa pukea lämpimästi. Silloin sateet ja kylmyys ei tietenkään ole kivaa, jos ei itse osaa pukeutua oikein...
Mikä viileys!? Ja loppuviikkoon lisää lämpöä. P.S. Olen täysin normaalipainoinen