Miehet jotka haluavat että heidät ostetaan ulos suhteista?
Exäni oli tällainen: suhteen aikana tehdyistä remonteista olisi halunnut palkan könttänä erotessa. Maksamatta jääneet laskut unohtuivat hänelta, kuin myös asuminen pk-seudulla yhtiövastikkeen hinnalla, mutta tehdystä työstä olisi pitänyt palkka saada.
Tiedän muitakin vastaavia tapauksia, mutta onkohan tämmöinen kovinkin yleinen kuvio?
Kuka yleensä edes haluaa itsensä ostetuksi ulos suhteesta?
Kommentit (91)
Yksinkertaista. Jos mies laittaa könttäsumman tehdyisttä remonteista, niin sinä lasket miehelle alueen vuokratasoon nähden realistisen laskun maksamattomista vuokrista ja hänen osuutensa laskuista. Sitten laskette summien erotuksen jonka sitten ns. häviäjä maksaa.
Tai sitten vaan ignooraat koko äijän, sillä kummallakaan ei tässä vaiheessa ole mitään velvollisuutta maksaa toiselle mitään kun sopimukset ja velkakirjat puuttuvat (Eräs kaverini kävi läpi samankaltaisen tilanteen ja kyseli asiasta juristilta. Käsittääkseni aika yleinen tilanne).
Mun eksällä oli vähän vastaava logiikka. Mies tienasi kolme vai jopa neljä kertaa enemmän kuin minä, mutta siirsi rahansa äkkiä sijoitustileille. Itse olin opiskelija, mutta makselin joskus valtaosaa kuluista ja en muista kuinka monet lomarahat mahtoi mennä miehen taskuun koska olin hänelle alituisesti "velkaa" jostain, milloin mistäkin.
Eron sattuessa - minun aloitteestani - mies heitti excel- taulukolla ja käski minun maksaa velkani. Nauroin paskasesti ja laitoin hänelle tilille tasan viisi senttiä ja käskin pitää loput.
en saanut vaikuttaa asuinpaikkaamme tai mihinkään ja halusin vuosia erota, mutta mies piteli pihdeissään puoliväkisin. Kun hän ei keksinyt muuta, hän alkoi köyhdyttää minua etten pysty muuttamaan pois. Mietin vain kauhulla millainen olo hänen nykyisellään mahtaa olla, koska asuinpaikka on valittu korvesta, heillä on vain yksi auto ja nykyinen odottaa heidän ensimmäistä yhteistä lastaan pitkän työttömyysjakson jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.minilex.fi/a/hyvitys-avoliiton-päättyessä
Laki auttaa tässäkin :)
Niin. Eli tuossakin sitten vain kylmästi lasketaan miten paljon siitä rempasta tuli hyötyä ja miten paljon alemmista asumiskustannuksista tuli hyötyä. Veikkaan, että tuolla tavalla laskettuna ap saattaa jäädä jopa voiton puolelle. Ammattitaidottoman henkilön tuntipalkka ei kovin korkealle nouse verrattuna siihen, että vuosikausia säästät joka kuukausi satoja euroja asuinkustannuksissa.
En ottanutkaan kantaa lopputulokseen, totesin vain että laki neuvoo tässäkin. :)
Aloitus muuten kuulostaa aivan joltain perhe- ja jäämistöoikeuden tentin kysymykseltä, jossa testattaisiin tätä avoliiton jälkeistä hyvitystä😂
82 jatkaa: Jos olet tehnyt esim. suuremman osan kotitöistä sillä perusteella että mies hoitaa remppahommat ns. miestentöinä, niin muista laittaa laskuun vielä kertynyt palkka kodinhoitajan työstä. Miehen logiikalla kun sinun eii tarvi tehdä "naistentöitä" ilmaiseksi osana yhteistä elämää.
Miksi sun pitäisi miehelle mitään maksaa, sanot vaan höpöhöpö, en maksa senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on tuollaisen kommentin antanut, hän selvästi kokee, että AP halusi hänet asumaan luokseen vain puoli-ilmaiseksi remppamieheksi.
Jos mies on ollut vuosikausia suhteessa, jossa on kokenut olleensa pelkkä remppamies, miksi ihmeessä hän ei ole itse halunnut aiemmin erota? Mies ei ole saanut suhteessa ollessaan yhtään mitään, mutta silti vain siinä pysyy. Omituinen on miehen ajatusmaailma.
Mun nähdäkseni homma on vähän sama kuin esimerkiksi seksissä: jos nainen ei ole maksullinen niin sitten ei lähetellä laskuja perään vaikka olis välillä pantukin ilman sitä suurempaa omaa intohimoa.
Ihan sama remppamiehelle: jos ei ole maksullinen niin sitten ei ole.
Ihmissuhteet sisältävät riskejä, ero on niistä yksi ja eron jälkeen mun nähdäkseni kukaan ei ole kenellekään velkaa sellaisia suhteen sisäisiä "jos sä teet tän niin mä teen ton" -velkoja
Vertaatko remonttitöiden tekemistä prostituutioon 😂 mies siis oli remppamies ja nainen oli....
Teidän kommentit käyvät yhä epätoivoisemmiksi.
No ei tuo niin kaukaahaettua ole. Tarjoat palvelua josta jokun on valmis maksamaan rahaa, olit sitten remppamies, prostituoitu, juristi tai kirjanpitäjä. Suhteessa jossa asutaan yhdessä, pyöritetään yhteistä taloutta. Tuskin kukaan laskee itselleen palkkaa Tomi Björkin tulojen mukaan joka kerta kun laittaa perheelleen ruokaa. Ja aika hölmöä sitä olisi yrittää laskuttaa eron jälkeen.
Varmasti ero harmittaa ja jos mies on esimerkiksi maksanut kaikki remontin materiaalit, niin niitä voisi korvata. Mies on kuitenkin saanut asua erittäin halvalla verrattuna siihen jos olisi joutunut maksamaan vuokraa. Lisäksi AP on todennäköisesti tehnyt suuremman osan muista kotitöistä kun mies on hoitanut remonttia. Mikä on raskaampaa työtä riippuu usein henkilön omista mieltymyksistä. Itse maalaisin paljon mielummin seiniä kuin imuroisin tai tiskaisin, vaikka nainen olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin
..vastasit itse itsellesi. Tehdystä työstä pitäisi saada palkka.Eikö tuollaiset asiat pitäisi sopia ennen remonttia eikä vasta eron jälkeen. Aika halvalla on saanut asua, jos vain vastikkeen on maksanut. Luultavasti on mielellään remonttia tehnyt erittäin edullisen asumisen vastikkeeksi. Ja eihän se ole oikein, jos ei ole laskuja maksanut.
En minäkään ymmärtäisi, jos tällaisia asioita aletaan vaatimaan jälkikäteen.
Ei toki ole kohtuullista jälkikäteen ole vaatia niitä, mutta mitä muista ketjuista olen lukenut, niin tuo vastikkeen maksaminen on ollut maksimi mitä voi maksaa kun muuhan on vain ”toisen omaisuuden kerryttämistä”. Eikös se remontointikin ole sitä?
Olihan se yksi mies, joka repi eron tullen naisen omistamasta mökistä kaikki sisältä irti ja purki takan. Ilmeisesti oman työnsä jäljet korjasi pois.
Miehissä on se piirre, että omalla tekemisellä sidotaan naista kiinni. Se on ahdistavaa ja en ole suhteissa ollessani mielelläni kysynytkään mitään apua miehiltä, juuri tästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatellaan, esim että vuodessa mies on säästänyt normaaliasumiseen verrattuna 200 euroa per kuukausi, siitä tulee 1200 euroa vuodessa. Ammattitaitoinen remonttimies ottaa seinän tapetoinnista muutaman satasen. Aika monta seinää saa tapetoida, että tuossa jäisi useamman vuoden aikana saamapuolelle amatööriliksoilla.
Se on 2400 euroa vuodessa jos 200 euroa kuukaudessa. :-) Mutta sitä suuremmalla syyllä, aikamoisesti saisi tehdä remonttia että palkkio amatöörityöstä yltäisi asumiskulujen säästön tasolle monen vuoden ajalta.
Minun ex halusi korvauksen lapselle ostamistaan peli ja tietokoneista. Minä kielsin ostamasta alun perinkin, koska ne pahensivat lapsen jumeja ja käytösoireita, eikä lapsi hallinnut pelaamista. Sain turpiin lapselta useamman kerran, kun jouduin pakolla lopettamaan hänen pelit. Silti olisi idiootille pitänyt maksaa, kun hän ei nyt kelpaakaan mihinkään... Kuka oikeasti jaksaa luuseria, joka jättää aina kaiken työn ja vastuun toiselle vanhemmalle ja yhteiskunnalle. Eipä ole käynyt lasta katsomassa asumisyksikössä.
Öööh, olet itse kokenut tuollaisen ja silti ohjeistat toimimaan miten ohjeistat?