Miehet jotka haluavat että heidät ostetaan ulos suhteista?
Exäni oli tällainen: suhteen aikana tehdyistä remonteista olisi halunnut palkan könttänä erotessa. Maksamatta jääneet laskut unohtuivat hänelta, kuin myös asuminen pk-seudulla yhtiövastikkeen hinnalla, mutta tehdystä työstä olisi pitänyt palkka saada.
Tiedän muitakin vastaavia tapauksia, mutta onkohan tämmöinen kovinkin yleinen kuvio?
Kuka yleensä edes haluaa itsensä ostetuksi ulos suhteesta?
Kommentit (91)
Niin
..vastasit itse itsellesi. Tehdystä työstä pitäisi saada palkka.
Vierailija kirjoitti:
Exäni oli tällainen: suhteen aikana tehdyistä remonteista olisi halunnut palkan könttänä erotessa. Maksamatta jääneet laskut unohtuivat hänelta, kuin myös asuminen pk-seudulla yhtiövastikkeen hinnalla, mutta tehdystä työstä olisi pitänyt palkka saada.
Tiedän muitakin vastaavia tapauksia, mutta onkohan tämmöinen kovinkin yleinen kuvio?
Naisethan yleensä täytyy maksaa 😂 tulevat rahattomina. Asuvat siivellä. Vaativat osuuden lähtiessään. Ei ole niin kovaa nähdä miltä se tuntuu vai mitä?
Käytit tyyppiä hyväksi ilmaisremonttimiehenä ( ja pistit vielä maksamaan vastikkeen) ja nyt on maksun aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisethan yleensä täytyy maksaa 😂 tulevat rahattomina. Asuvat siivellä. Vaativat osuuden lähtiessään. Ei ole niin kovaa nähdä miltä se tuntuu vai mitä?
Käytit tyyppiä hyväksi ilmaisremonttimiehenä ( ja pistit vielä maksamaan vastikkeen) ja nyt on maksun aika.
*kivaa
Valitettavasti tosielämää. Kuten sekin juttu jossa nainen osti miehen ulos perintöhuoneistostaan.
No eikö reilua olisi korvata toiselle ainakin jotakin? Kuulostaa siltä, että hänellä on hyväksikäytetty olo. Ehkä ihan syystäkin.
Minun mieheni otti ensimmäisenä raha-asiat puheeksi, kun kerroin haluavani eron. Lapsista ei puhunut sanaakaan. Alkoi uhitella, että "minä sitten muuten pidän tämän talon, kun olen niin paljon tehnyt remonttia". Se sopi minulle mainiosti, koska esim vuosikausia pelkäsin, että kylppäri homehtuu miehen remontin ansiosta. En olisi halunnut taloa muutenkaan, joten totesin vain "okei". Oli kova pala, kun en vastustellutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko käyvästä vuokrasta pääkaupunkiseudulla?
Yhtiövastikkeen ja käyvän vuokran erotus vaikkapa 400. Jos se remontti tarttis maksaa niin silloin tarttis maksaa myös vähintäänkin vuokraa asumisestaan.
Toisekseen, ainakin mitä mun kohdalle on osunut miehiä joilta emotionaalinen läheisyys olis kelvannut paremmin kuin ne remontit, mutta on sit otettava remontteina kun ei läheisyys onnistu.
Ihminen joka arvottaa kaiken rahassa.
Vierailija kirjoitti:
Niin että sinä kartutit omaisuuttasi koko suhteen ajan. Hän kartutti myös sinun omaisuuttasi maksamalla osan asumiskuluista ja tekemällä sinulle remonttia....
Kyllä minulla ainakin alkaisi omatunto hälyttää. Ei toista saa noin käyttää. Katsoisin mitä remontit olisivat maksaneet ulkopuolisella tehtynä ja maksaisin puolet siitä. Enemmänkin, jos olisivat ammattijälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Niin
..vastasit itse itsellesi. Tehdystä työstä pitäisi saada palkka.
Eikö tuollaiset asiat pitäisi sopia ennen remonttia eikä vasta eron jälkeen. Aika halvalla on saanut asua, jos vain vastikkeen on maksanut. Luultavasti on mielellään remonttia tehnyt erittäin edullisen asumisen vastikkeeksi. Ja eihän se ole oikein, jos ei ole laskuja maksanut.
En minäkään ymmärtäisi, jos tällaisia asioita aletaan vaatimaan jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä näkisin, että ihminen , joka huomaa et häntä on käytetty hyväksi.
Hän ei siis maksanut laskuja tai asumista? No lasket yhteen ne laskut ja puolet asumiskuluista siltä ajalta ja pyydät häntä ne maksamaan. Hän tätä halusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin
..vastasit itse itsellesi. Tehdystä työstä pitäisi saada palkka.Eikö tuollaiset asiat pitäisi sopia ennen remonttia eikä vasta eron jälkeen. Aika halvalla on saanut asua, jos vain vastikkeen on maksanut. Luultavasti on mielellään remonttia tehnyt erittäin edullisen asumisen vastikkeeksi. Ja eihän se ole oikein, jos ei ole laskuja maksanut.
Tuskin on tullut mieleen, että ero tulee. Vastike ei ole halpa. Puolet vuokrasta vähintään, joten puolet hän on asumisestaan maksanut, niin kuin yhdessä asuessa kuuluukin. Remontointi on rankkaa työtä. Kyllä se toiselle pitää korvata, jos on tehnyt paljon työtä ja heti perään heitetään ulos. Sääliksi käy miestä.
On tosi ymmärrettävää että suhteen loppuessa haluaa sen kaiken emotionaalisen panostuksensa takaisin, ja miehillä ne tuppaa olemaan näitä remontteja.
Mutta meidän tapauksessa mies olisi ilmeisesti ollut oikeutettu ilmaiseen asumiseen asunnossa jonka minä olisin maksanut yhtiövastikkeineen ja lainanlyhennyksineen, ja sitten olisi pitänyt saada palkkaa asioista joita ihan itse päätti tehdä.
Yleensä palkkaa saadaan asioista joita joku pyytää tekemään, minulle ainakin olisi ollut ok tilata ammattilaiset töihin.
Joutuiko AP ekaa kertaa tilille siitä, että toisia ei saa käyttää hyväksi? Vaikuttaa niin järkyttyneeltä siitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näkisin, että ihminen , joka huomaa et häntä on käytetty hyväksi.
Miten ihmeessä ero tekee jonkun remontin hyväksikäytöksi? Sen ymmärtäisin, jos ero halutaan seuraavana päivänä remontin valmistumisesta, mutta aika harvoin taitaa näin olla. Esim minun mieheni teki remontin vuonna 2008 ja erosimme vuonna 2015, millä ihmeen logiikalla käytin häntä hyväkseni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin
..vastasit itse itsellesi. Tehdystä työstä pitäisi saada palkka.Eikö tuollaiset asiat pitäisi sopia ennen remonttia eikä vasta eron jälkeen. Aika halvalla on saanut asua, jos vain vastikkeen on maksanut. Luultavasti on mielellään remonttia tehnyt erittäin edullisen asumisen vastikkeeksi. Ja eihän se ole oikein, jos ei ole laskuja maksanut.
Tuskin on tullut mieleen, että ero tulee. Vastike ei ole halpa. Puolet vuokrasta vähintään, joten puolet hän on asumisestaan maksanut, niin kuin yhdessä asuessa kuuluukin. Remontointi on rankkaa työtä. Kyllä se toiselle pitää korvata, jos on tehnyt paljon työtä ja heti perään heitetään ulos. Sääliksi käy miestä.
Hyvä yritys mutta vastike tässä olisi ollut n. 20% käyvästä vuokrasta tai 30% yksiön vuokrasta.
Ja huomasitko jo että hän omatoimisesti jätti tämän sovitun menon maksamatta?
Voisin vaikka keskustellakin työkorvauksesta jos saisin takaisin ne rahat jotka meni laskuihin jotka ex jätti maksamatta ennen eroa, mutta epäilen että niitä rahoja en tule koskaan näkemään.
Tavallaan riittäisivät kyllä palkkasummaksi remontista, että hoituuhan se noinkin.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei siis maksanut laskuja tai asumista? No lasket yhteen ne laskut ja puolet asumiskuluista siltä ajalta ja pyydät häntä ne maksamaan. Hän tätä halusi.
Onko luetun ymmärtämisen ongelmia...maksoi vastikkeen ja unohti joitain laskuja. Eli maksoi laskujakin.
Epäilenpä et remonttilaskuista kertyy nopeasti muutama tonni tai kymppitonni....
Eksän kanssa ehdotin, että remontti teetettäisiin ja maksettaisiin puoliksi. Hän halusi remontoida itse, joten minä maksoin tarvikkeet 100 %. Hän on vielä vuosikausien jälkeen sitä mieltä, että käytin häntä hyväksi. En pysty tuntemaan niin.
0/5