Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erehdyin tänään hymyilemään kaupassa miehelle, naisensa ei siitä pitänyt

Vierailija
14.09.2018 |

Tulin hetki sitten kotiin kauppareissulta. Kaupassa kassalla minun edelläni oli pariskunta, jossa nainen oli maksuvalmiudessa edellä ja mies takanaan latomassa tavaraa hihnalle. Lopuksi mies laittoi kapulan tavaroidensa perään ja katsoi minua ystävällisesti, johon vastasin hymyllä. Huomasin, että naisensa katsoi minuun päin ja minä hymyilin myös hänelle, johon hän vastasi mulkaisulla.

Heräsi mieleen kysymys, ovatko ihmiset aina olleet näin mustasukkaisia vai onko esimerkiksi some ja sitä kautta kehkeytynyt kilpailu aiheuttanut sen, että kuvitellaan kaikkien yrittävän tavoitella vain omaa etuaan, yrittää iskeä muiden kumppanit ja aiheuttaa pahaa mieltä muille? Minä hymyilen ihan kaikille ihmisille, jos he ovat ystävällisiä.

Tämä ei siis varmasti ole mikään harvinainen kokemus muillekaan, olen lukenut vastaavista tilanteista ennenkin keskustelupalstoilla tai ollut todistamassa tämänkaltaisia tilanteita live-elämässäkin sivustaseuraajana.

Olenko väärässä, kun ajattelen, että selitys tälle on somen aiheuttama kova kilpavietti?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle: Kuten varmaan huomaatkin saamistasi kommenteista naiset suhtautuvat muihin naisiin ystävällisesti eivätkä suinkaan vihamielisesti. Sinä vain kuvittelit kaiken ja uskoisinpa että kuvittelet olevasi kauniimpi kuin oletkaan. Kaikki miehet eivät katso sinua kieli pitkällä vaikka niin toivoisitkin.

Hyvää päivänjatkoa!

Joo, ystävällisyys suorastaan huokuu tästäkin viestistä ;)

Vierailija
62/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta vaan tuntuu. Vilkas mielinuvitus tuottaa kaikenmoisia kuvitelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla some aiheuttaisi kilpailuviettiä? En nyt yhtään ymmärrä, sorry.

Itse en ole kokenut vastaavaa. Hymyilen lähes aina kaikille, ja osa hymyilee takaisin, osa ei, muttei kukaan nyt ole "mustasukkainen" tai muuta lapsellista. Tuskin tuokaan rouva, taisit mielikuvitella.

Vierailija
64/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaako somen käyttö sinulle näitä kuvitelmia, että jokainen katse samalta sukupuolelta on mulkaisu? Ihmiset eivät ole ihan noin kiinnostuneita tai edes mustiksia.

En mä ole somessa. Eli sinun mielestäsi on siis mahdoton ajatus, että nainen voisi olla mustasukkainen, kun miehensä on ystävällinen toiselle naiselle ja tämä nainen hymyilee miehelle?

-ap

Ei se mahdotonta ole, mutta miksi olettaa heti, että kyse on mustasukkaisuudesta, kun mulkaisulle voi helposti keksiä lukuisia muitakin, jopa sinuun liittymättömiä, aivan yhtä uskottavia ja mahdollisia selityksiä?

Vierailija
65/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vain todella miehen puutteessa. Halusin, että mies olisi jättänyt naisensa siihen ja kysynyt mua treffeille!

-ap

Vierailija
66/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaako somen käyttö sinulle näitä kuvitelmia, että jokainen katse samalta sukupuolelta on mulkaisu? Ihmiset eivät ole ihan noin kiinnostuneita tai edes mustiksia.

En mä ole somessa. Eli sinun mielestäsi on siis mahdoton ajatus, että nainen voisi olla mustasukkainen, kun miehensä on ystävällinen toiselle naiselle ja tämä nainen hymyilee miehelle?

-ap

Aika lapsellinen pitää olla, jos on tuollaisesta mustasukkainen. Oliko pariskunta teinejä? Silloin voisin kuvitellakin, että huonoitsetuntoinen tyttö voisi ajatella kuten luulet. 

Vierailija
67/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

En ole somessa sanoo muija kun kirjoittaa someen. Tyhmä. Ja ei, en usko että vaimo oli mustasukkainen.

Onko tämä some? Minä miellän somen sellaiseksi, missä ollaan omalla nimellä ja naamalla. Saatan olla väärässä.

-ap

Saatko muuten oikeasti mielihyvää siitä, että huomautat toiselle hänen tyhmyydestään?

-ap

No jaa, en pidä tyhmistä ihmisistä, mutta toivon että he oppivat jotain kun heille huomauttaa. Ja opihan nyt, että se nainen siellä kassalla ei edes huomannut olemassaoloasi. Vaikka omasta mielestäsi oletkin tietysti vastustamattoman ihq.

Näitä vi**umaisuudestaan selvästi kicksejä saavia av-mammoja ihmettelen, välillä jopa säälin.

Vierailija
68/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ajatteli että kuka tuo akka on ja kuulustelee kotona mieheltään, mistä tunnet tuon. Jotkut on sairaalloisen mustasukkaisia. Mutta harvemmin tuollaiset hakevat apua itselleen.

Vierailija
69/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ap:n viestin pariin kertaan, enkä vieläkään ymmärrä, miksi -mammat hyökkäsi kimppuun kuin hyeenat tai vähintäänkin epäilevät ap:n kokemusta. Hmm, erikoista! Kyseessä kuitenkin ihan tavallinen tarina.

Vierailija
70/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Av-mammat...

Vierailija
71/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyile vaan. Itse tykkään hymyillä ihmisille, ja ennen tuli jollain tapaa pettynyt mieli jos joku vastasi mulkaisulla, mutta en anna enää moisen pikkuasian pilata päivää!

Vierailija
72/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin hetki sitten kotiin kauppareissulta. Kaupassa kassalla minun edelläni oli pariskunta, jossa nainen oli maksuvalmiudessa edellä ja mies takanaan latomassa tavaraa hihnalle. Lopuksi mies laittoi kapulan tavaroidensa perään ja katsoi minua ystävällisesti, johon vastasin hymyllä. Huomasin, että naisensa katsoi minuun päin ja minä hymyilin myös hänelle, johon hän vastasi mulkaisulla.

Heräsi mieleen kysymys, ovatko ihmiset aina olleet näin mustasukkaisia vai onko esimerkiksi some ja sitä kautta kehkeytynyt kilpailu aiheuttanut sen, että kuvitellaan kaikkien yrittävän tavoitella vain omaa etuaan, yrittää iskeä muiden kumppanit ja aiheuttaa pahaa mieltä muille? Minä hymyilen ihan kaikille ihmisille, jos he ovat ystävällisiä.

Tämä ei siis varmasti ole mikään harvinainen kokemus muillekaan, olen lukenut vastaavista tilanteista ennenkin keskustelupalstoilla tai ollut todistamassa tämänkaltaisia tilanteita live-elämässäkin sivustaseuraajana.

Olenko väärässä, kun ajattelen, että selitys tälle on somen aiheuttama kova kilpavietti?

Olinkohan se minä joka mulkaisi. Huomasin että nainen hymyili miehelleni ja katsoin naista tarkemmin ja menin hämylleni sillä naisella oli ihan järkyttävän paljon poskipunaa/ jotain kimaltavaa aurinkopuuteria. Kaupan valo ehkä toi sen liian vahvasti esiin mutta siis en tarkoittanut olla ilkeä tai antaa itsestäni mustasukkaista kuvaa...hämmennyin vain. Toki tässä tapauksessa nainen oli kaupan kassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän