Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erehdyin tänään hymyilemään kaupassa miehelle, naisensa ei siitä pitänyt

Vierailija
14.09.2018 |

Tulin hetki sitten kotiin kauppareissulta. Kaupassa kassalla minun edelläni oli pariskunta, jossa nainen oli maksuvalmiudessa edellä ja mies takanaan latomassa tavaraa hihnalle. Lopuksi mies laittoi kapulan tavaroidensa perään ja katsoi minua ystävällisesti, johon vastasin hymyllä. Huomasin, että naisensa katsoi minuun päin ja minä hymyilin myös hänelle, johon hän vastasi mulkaisulla.

Heräsi mieleen kysymys, ovatko ihmiset aina olleet näin mustasukkaisia vai onko esimerkiksi some ja sitä kautta kehkeytynyt kilpailu aiheuttanut sen, että kuvitellaan kaikkien yrittävän tavoitella vain omaa etuaan, yrittää iskeä muiden kumppanit ja aiheuttaa pahaa mieltä muille? Minä hymyilen ihan kaikille ihmisille, jos he ovat ystävällisiä.

Tämä ei siis varmasti ole mikään harvinainen kokemus muillekaan, olen lukenut vastaavista tilanteista ennenkin keskustelupalstoilla tai ollut todistamassa tämänkaltaisia tilanteita live-elämässäkin sivustaseuraajana.

Olenko väärässä, kun ajattelen, että selitys tälle on somen aiheuttama kova kilpavietti?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No annetaan tämän tippua, asian todellinen laita kun selvisi jo!

-ap

Itsehän tämän ketjun aloitit ja nyt sitten vetäydyt pois? Eikö kaikki naiset olekaan mustasukkaisia jos vilkaisevat jotain virnuilevaa teinipissistä Siwan kassalla lievän ihmetyksen vallassa? Oliko edes komea mies ja läski siiderivalas nainen? 😂😂😂

Vierailija
42/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaako somen käyttö sinulle näitä kuvitelmia, että jokainen katse samalta sukupuolelta on mulkaisu? Ihmiset eivät ole ihan noin kiinnostuneita tai edes mustiksia.

En mä ole somessa. Eli sinun mielestäsi on siis mahdoton ajatus, että nainen voisi olla mustasukkainen, kun miehensä on ystävällinen toiselle naiselle ja tämä nainen hymyilee miehelle?

-ap

En ole somessa sanoo muija kun kirjoittaa someen. Tyhmä. Ja ei, en usko että vaimo oli mustasukkainen.

Onko tämä some? Minä miellän somen sellaiseksi, missä ollaan omalla nimellä ja naamalla. Saatan olla väärässä.

-ap

Mitä oikein luulet instassa ja fb:ssä (eli siellä sinun määritelmäsi mukaisessa ”somessa” sitten tapahtuvan? Siis ajattelet selvästi, että tavalliset perheenäidit laittaa poseerauskuvia päivät pääksytysten ja vertailee ulkomuotoaan toisiinsa? 😂 Siellä on kuule kuvia omenapiirakoista, kaalikääryleistä ja vähitellen kynttilälyhdyistäkin varmaan. Ainakin mun, keski-ikäisen tädin insta- ja fb-kavereilla näin. En ihan näe yhteyttä, miten tämä voisi johtaa johonkin kassajonospekulaatioon.

Olivat suunnilleen ikäisiäni eli noin 25-30-vuotiaita. Mutta annetaan tämän nyt olla!

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ai menit takas kauppaan ja kysyit siltä naiselta miksi mulkkasit?

Ei tuollaista tarvitse tehdä, kyllä palstalaiset tietää totuuden!

-ap

Niin, siksi sinä tulit tänne kysymäänkin. Ja sait oikean vastauksen.

Vierailija
44/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Itsehän tämän ketjun aloitit ja nyt sitten vetäydyt pois? Eikö kaikki naiset olekaan mustasukkaisia jos vilkaisevat jotain virnuilevaa teinipissistä Siwan kassalla lievän ihmetyksen vallassa? Oliko edes komea mies ja läski siiderivalas nainen? 😂😂😂

Huoh. Molemmat olivat hyvännäköisiä ihmisiä. En vaan jaksa kinastella enää, joku raja sillekin. Ja kun te kerroitte jo minulle mikä on totuus niin se riittää!

-ap

Vierailija
45/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä mulkaisi. Niin varmaan. Taisi vain katsahtaa sinuun päin, mutta heti tulkitsit sen mulkaisuksi.

Kuule, jos nainen olisi ollut niin mustasukkainen kuin nyt tässä annat ymmärtää, niin nainen olisi kyllä kommentoinut äänekkäästi tai vetäissyt sinua litsarilla. (Ja ei, kukaan ei nyt kuvittele sinua tosi kauniiksi tämän perusteella.)

Pelkkä vilkaisu ei tee kenestäkään mustasukkaisuuden perikuvaa.

Suomalainen nainen on kyllä todella väkivaltainen jos mustasukkaisuudesta kaupan kassajonosta tulee ensimmäisenä litsarit mieleen.

Vierailija
46/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hän ei edes mulkaissut sinua? Tai ainakaan tarkoituksella? Jos vaan kuvittelit kaiken? 😅

Vierailija
47/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs jos on näin päin? Naapurissamme asuu nätti nainen, minä olen parisuhteessa. Joka kerta kun hän tulee vastaan, minä hymyilen iloisesti ja moikkaan, mies moikkaa myös. Tää nainen näyttää tosi happamalta yrmyltä eikä koskaan moikkaa takaisin. Ajattelin että en tervehdi kohta enää minäkään...

Vierailija
48/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Huoh. Molemmat olivat hyvännäköisiä ihmisiä. En vaan jaksa kinastella enää, joku raja sillekin. Ja kun te kerroitte jo minulle mikä on totuus niin se riittää!

-ap

Hyvä. Opit siis jotain tänäänkin. Kaikki miehet eivät ole perääsi, eivätkä kaikki naiset ole sairaalloisen mustasukkaisia jonkun aspan hymystä. Voi päivää.

Vierailija
49/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyökkääviä kommentteja siihen nähden, että nämä samaiset kommentoijat ovat sitä mieltä ettei naiset ole koskaan mustasukkaisia 😁

Muuten vaan eivät päästä miehiään minnekään, varsinkaan muuttoavuksi yksinäisille naisille tai kavereiden kanssa mökille tai ylipäätään minnekään :).

Vierailija
50/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä oli huono päivä. Ei mitään sen kummempaa.

Perjantaina ei välttämättä jaksa hymyillä, olipa miehen takana Matami Mimmi, Tuhkimo tai mahdollisesti yhdistelmä edellisistä.

Vierailija
51/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyökkääviä kommentteja siihen nähden, että nämä samaiset kommentoijat ovat sitä mieltä ettei naiset ole koskaan mustasukkaisia 😁

Muuten vaan eivät päästä miehiään minnekään, varsinkaan muuttoavuksi yksinäisille naisille tai kavereiden kanssa mökille tai ylipäätään minnekään :).

Jos mies on niin tossu, ettei vaimo "päästä" niin sitten ei tarvii mennäkään.

Vierailija
52/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän johtuu että tällaisista aloituksista tulee aina niin suosittuja?

Vierailija
53/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa

Vierailija
54/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän johtuu että tällaisista aloituksista tulee aina niin suosittuja?

Tilanteiden ylitulkinta on aina hauskaa. Pokka ei luultavasti enää pidä seuraavalla kerralla kun kassa jonossa yritän miettiä mitähän tuon kassajonossa takanani oleva ajattelee kun sen ilme on tuollainen, kokeilisko hymyillä tai mulkaista.

Vierailija
55/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: Kuten varmaan huomaatkin saamistasi kommenteista naiset suhtautuvat muihin naisiin ystävällisesti eivätkä suinkaan vihamielisesti. Sinä vain kuvittelit kaiken ja uskoisinpa että kuvittelet olevasi kauniimpi kuin oletkaan. Kaikki miehet eivät katso sinua kieli pitkällä vaikka niin toivoisitkin.

Hyvää päivänjatkoa!

Vierailija
56/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä menen puolattaren sängyn koeponnistamaan - ilman kumia tietysti!

Pohjanmaalta!

Vierailija
57/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovu inhimillisyydestäsi vain yhden mielenvikaisen heimoaivon takia.

Vierailija
58/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin sellasissa menkkakivuissa ja pöhötyksessä kassalla että olisin varmaan vaan mulkassut että v*ttuako sä siinä virnuilet! Viikon päästä varmasti hymyilisin sulle takasin. Tilanteet elää. Ehkä silläkin naisella oli vaan huono päivä. Eihän hän nyt kuitenkaan mitään sen kamalampaa tehnyt kun jättänyt vastaamatta hymyysi.

Vierailija
59/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se mustasukkaisuuttaan mulkaisi, eihän välttämättä edes huomannut, että hymyilit miehelleen. Muuten vain oli kireä ilta tai stressasi joku, tai harmitti.

Tuskin siis sinuun liittyy mitenkään, kunhan vain käyttäytyi huonosti.

Vierailija
60/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä aika yleistä, tosin melkein vielä yleisempää on se että kun hymyilet miehelle, mies kuvittelee sen iskuyritykseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi