Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erehdyin tänään hymyilemään kaupassa miehelle, naisensa ei siitä pitänyt

Vierailija
14.09.2018 |

Tulin hetki sitten kotiin kauppareissulta. Kaupassa kassalla minun edelläni oli pariskunta, jossa nainen oli maksuvalmiudessa edellä ja mies takanaan latomassa tavaraa hihnalle. Lopuksi mies laittoi kapulan tavaroidensa perään ja katsoi minua ystävällisesti, johon vastasin hymyllä. Huomasin, että naisensa katsoi minuun päin ja minä hymyilin myös hänelle, johon hän vastasi mulkaisulla.

Heräsi mieleen kysymys, ovatko ihmiset aina olleet näin mustasukkaisia vai onko esimerkiksi some ja sitä kautta kehkeytynyt kilpailu aiheuttanut sen, että kuvitellaan kaikkien yrittävän tavoitella vain omaa etuaan, yrittää iskeä muiden kumppanit ja aiheuttaa pahaa mieltä muille? Minä hymyilen ihan kaikille ihmisille, jos he ovat ystävällisiä.

Tämä ei siis varmasti ole mikään harvinainen kokemus muillekaan, olen lukenut vastaavista tilanteista ennenkin keskustelupalstoilla tai ollut todistamassa tämänkaltaisia tilanteita live-elämässäkin sivustaseuraajana.

Olenko väärässä, kun ajattelen, että selitys tälle on somen aiheuttama kova kilpavietti?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan nimenomaan havittelevat vain omaa etuaan.

Vierailija
2/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hymyilet tuntemattomille? Vaikutat hullulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen varmaan mietti, kuka mahdat olla ja mistä tunnet hänen miehensä.

Vierailija
4/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan nimenomaan havittelevat vain omaa etuaan.

Tottakai ihminen havittelee omaa etuaan monissa asioissa, mutta ei kai nyt sentään jokaisessa tilanteessa? Mielestäni ystävällisyyteen kuuluu vastata ystävällisyydellä, joko kivoilla sanoilla kuten "kiitos" tai vaikkapa hymyllä, joka on minun ahkerassa käytössäni oleva tapa. En minä koe että ystävällisyydellä tavoitellaan ensisijaisesti omaa etua. Tästä tulee mieleen, että pitäisikö ihmisten oikeasti alkaa siis kohtelemaan muita epäystävällisemmin, ettei vaan kenellekään tule sellaista käsitystä, että tässä nyt ystävällinen ihminen tavoittelee vain omaa etuaan?

-ap

Vierailija
5/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap pahoita mieltäsi toisten mustasukkaisuudesta, vaan hymyile jatkossakin kaikille ja ole ystävällinen. Niin minä teen. Hymysi voi pelastaa jonkun päivän.

Vierailija
6/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen varmaan mietti, kuka mahdat olla ja mistä tunnet hänen miehensä.

Niin joo, onhan se todella omituista, että joku hymyilee kiitokseksi tuntemattoman ihmisen ystävälliselle eleelle. :D

-ap

Vierailija
7/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vielä mulkaisi. Niin varmaan. Taisi vain katsahtaa sinuun päin, mutta heti tulkitsit sen mulkaisuksi.

Kuule, jos nainen olisi ollut niin mustasukkainen kuin nyt tässä annat ymmärtää, niin nainen olisi kyllä kommentoinut äänekkäästi tai vetäissyt sinua litsarilla. (Ja ei, kukaan ei nyt kuvittele sinua tosi kauniiksi tämän perusteella.)

Pelkkä vilkaisu ei tee kenestäkään mustasukkaisuuden perikuvaa.

Vierailija
8/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaako somen käyttö sinulle näitä kuvitelmia, että jokainen katse samalta sukupuolelta on mulkaisu? Ihmiset eivät ole ihan noin kiinnostuneita tai edes mustiksia.

Vierailija
9/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ap pahoita mieltäsi toisten mustasukkaisuudesta, vaan hymyile jatkossakin kaikille ja ole ystävällinen. Niin minä teen. Hymysi voi pelastaa jonkun päivän.

Kiitos asiallisesta ja ystävällisestä vastauksesta! Hymyilen täällä, toivottavasti mielikuva siitä tekee sinunkin päivästäsi vielä paremman kuin se nyt jo on.

-ap

Vierailija
10/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai-iltana ruuhkaisessa ruokakaupassa on niin paljon ärsykkeitä siellä ja täällä, ettei nainen ehkä edes huomannut hymyäsi/tarkoittanut mulkaista, oli vain väsynyt perusilme?

Minua mulkaisi tänään kaupassa vanhempi nainen, koska yritin antaa tietä huonosti liikkuvalle vanhukselle. Noin 60-vuotias ”mulkaisija” ei varmaan tajunnut miksi hidastelin ja siksi ärsyyntyi. Mutta en silti ajatellut että 60-vuotias sinänsä olisi mitään pahaa tarkoittanut tai toivonut minun jyräävän sen todella iäkkään ihmisen edestäni. Kunhan vaan ei kaikessa hälinässä tajunnut. Ei sen kummempaa.

Itse pyrin pitämään tietoisesti ruuhkassa sellaista peruspositiivista ilmettä ettei ainakaan kukaan provosoidu jos luulisi minun mulkoilevan. Oikea perusilmeeni on ehkä vähän äkäisen näköinen.

Vierailija
11/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä. Minulle on koko ikäni sanottu että miksi näytät noin vihaiselta - vaikka olisin hyvällä tuulella. Ja että hymyile enemmän - vaikka hymyilisin jo.

Tai nainen oli väsynyt ja hidas reagoimaan. Oli ajatuksissaan.

Eli ehkä vaan tulkitset väärin. Oman kokemukseni mukaan suurin osa ihmisistä on aika normaaleja... ei hulluja, murhanhimoisia tai ääriään myöten mustasukkaisia.

Vierailija
12/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä mulkaisi. Niin varmaan. Taisi vain katsahtaa sinuun päin, mutta heti tulkitsit sen mulkaisuksi.

Kuule, jos nainen olisi ollut niin mustasukkainen kuin nyt tässä annat ymmärtää, niin nainen olisi kyllä kommentoinut äänekkäästi tai vetäissyt sinua litsarilla. (Ja ei, kukaan ei nyt kuvittele sinua tosi kauniiksi tämän perusteella.)

Pelkkä vilkaisu ei tee kenestäkään mustasukkaisuuden perikuvaa.

Mistä sä nyt keksit kuvitella minun ajattelevan olevani niin tosi kaunis? Juuri tätä tarkoitan, kun puhun siitä, että ihmiset kilpailevat koko ajan siitä, kuka nyt on kauniimpi kuin itse on, kuka rumempi, blablablaa. Miksi ei vaan voitaisi olla ystävällisiä toisillemme ja vähemmän miettiä sitä, ovatko muut hyvännäköisiä vai ei tai kuvittelevatko he olevansa hyvännäköisiä vai ei.

-ap

Vierailija
13/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantai-iltana ruuhkaisessa ruokakaupassa on niin paljon ärsykkeitä siellä ja täällä, ettei nainen ehkä edes huomannut hymyäsi/tarkoittanut mulkaista, oli vain väsynyt perusilme?

Minua mulkaisi tänään kaupassa vanhempi nainen, koska yritin antaa tietä huonosti liikkuvalle vanhukselle. Noin 60-vuotias ”mulkaisija” ei varmaan tajunnut miksi hidastelin ja siksi ärsyyntyi. Mutta en silti ajatellut että 60-vuotias sinänsä olisi mitään pahaa tarkoittanut tai toivonut minun jyräävän sen todella iäkkään ihmisen edestäni. Kunhan vaan ei kaikessa hälinässä tajunnut. Ei sen kummempaa.

Itse pyrin pitämään tietoisesti ruuhkassa sellaista peruspositiivista ilmettä ettei ainakaan kukaan provosoidu jos luulisi minun mulkoilevan. Oikea perusilmeeni on ehkä vähän äkäisen näköinen.

Ihan samaa ajattelin, että kovin paljon valtaa kuvittelee ap itsellään olevan ventovieraiden ihmisten tunnetiloihin. Kunhan tästä joskus ruokakauppaan saakka pitkän viikon päätteeksi pääsen, niin en usko, että jaksaa kovin paljon hymyilyttää. Mutta nuoruuteen tietysti kuuluu tuollainen omnipotenssin tunne. Ehtii ap:kin joskus tekemään pitkää työviikkoa.

Vierailija
14/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitusjuttu. Miten nainen olisi miehen selän takaa hänen tai sinun ilmeensä nähnyt tai sinä naisen? Oliko jompikumpi 2,5 m pitkä?

Vierailija
15/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielikuvitusjuttu. Miten nainen olisi miehen selän takaa hänen tai sinun ilmeensä nähnyt tai sinä naisen? Oliko jompikumpi 2,5 m pitkä?

Kyllä minulla oli koko ajan näköyhteys naiseen. En nyt ymmärrä, trollaatko sinä vai oletko oikeasti tosissasi.

-ap

Vierailija
16/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaako somen käyttö sinulle näitä kuvitelmia, että jokainen katse samalta sukupuolelta on mulkaisu? Ihmiset eivät ole ihan noin kiinnostuneita tai edes mustiksia.

En mä ole somessa. Eli sinun mielestäsi on siis mahdoton ajatus, että nainen voisi olla mustasukkainen, kun miehensä on ystävällinen toiselle naiselle ja tämä nainen hymyilee miehelle?

-ap

Vierailija
17/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas aina kehun jokaista vastaantulijaa esim, näytätpä sinä tänään kauniilta, sulla on kiva hymy, ihanat hiukset, olet upea... mitä nyt ikinä keksin... Välillä jotkut kattoo pahasti tai luulee jotain typerää, mutta ite tiiän et tykkään miehistä enkä oo mikää semmone . Oon aina tykänny kehuu muita just siksi et tiiän et siit tulee kiva olo toiselle... joskus oon saattanut ostaa jollekin lapselle jonkun lahjan ihan huvikseni ihan vaan tuottaa iloa toiselle. Itelle tulee sika hyvä mieli aina siitä. Mutta tosin en harrasta semmosta et kirjoitan johkuu haluakseni saada huomiota.

Mut ap, älä välitä sen naisen mulkaisusta. Niin kun joku sanoi saatat pelastaa jonkun päivän sillä !:)

Vierailija
18/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ole somessa. Eli sinun mielestäsi on siis mahdoton ajatus, että nainen voisi olla mustasukkainen, kun miehensä on ystävällinen toiselle naiselle ja tämä nainen hymyilee miehelle?

-ap

Yleensä tommoset hymyilijät ovat jotain vailla.

Vierailija
19/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

En ole somessa sanoo muija kun kirjoittaa someen. Tyhmä. Ja ei, en usko että vaimo oli mustasukkainen.

Vierailija
20/72 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap haluaa kynsin hampain pitää kiinni mustiskuvitelmasta, liian järkijuttu toi hänelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi