Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä hemmetin oikeus perheellisillä on saada parhaimmat loma-ajat??

Vierailija
04.05.2006 |

Taas jälleen kerran on se aika vuodesta, jolloin lomalistoja pähkäillään työpaikallamme. Ihmetyttää vain kovasti eräiden tiettyjen mammojen asenne. Jos ei ole lapsia, niin se on kuulemma ihan sama mihin aikaan vuodesta sen kesälomansa pitää. Siis täh?! Asenteena meidän työpaikalla näyttää olevan, että, perheellisten pitää saada aloittaa kesälomansa juhannuksesta ja siitä sitten 4 viikkoa eteenpäin. Muut saavat tyytyä jämäaikoihin eli käytännössä toukokuun lopusta juhannukseen tai heinäkuun lopusta elokuuhun. Ihankuin muilla kuin heillä ei olisi mitään elämää tai menoja.

Aion ihan vittuillakseni laittaa kesälomatoiveekseni juhannuksesta neljä viikkoa. Kyllä on muillakin oikeus nauttia parhaasta loma-ajasta!

Kommentit (359)

Vierailija
21/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei aina maailma pyöri lapsellisten ympärillä!!! Se on teidän oma ongelmanne, miten päivähoidon järjestätte, kun olette kerran niitä lapsia tehneet! Olisitten miettineet etukäteen. Se on ihan omaa tyhmyyttä ja kiltteyttä jos on joskus joustanut loma-ajoissa.

Vierailija
22/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa ole lapsettoman ongelma, jos lapsiperheen lapsien hoitopaikka ei ole auki.

Lomat kiertäviksi vain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kunnalla velvollisuus järjestää varahoito jostin auki olevasta pk:sta.

Joten verukkeita ovat nuo syyt että ei muka ole heinäkuuksi hoitopaikkaa!

Vierailija
24/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikö siinä ole tarpeeksi, että niska limassa raadamme mammojen hommia, kun he hoitavat sairaita lapsiaan?

Totesin vain, että niin minä tein. Miksi se tarvii perustella....

Vierailija
25/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei voi viedä kunnan tarjoamaan hoitopaikkaan niin silloin kannattaa hoitaa itse lapset. Ei ole työkavereiden asia teidän lasten hoitoa järjestellä. Lomat kiertoon.

Vierailija
26/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin vuosilomalaki ja työehtosopimus ei tunne sellaista pykälää, että perheellisten pitäisi saada parhaat loma-ajat. Toisekseen kunnilla on velvollisuus järjestää päivähoito, jos oma päiväkoti on kiinni (katsokaas, se subjektiivinen päivähoito-oikeus... taisi kalahtaa mammoilla omaan nilkkaan). Kolmannekseen otan yhteyttä työsuojelupiiriin lomien epäreilusta määräytymisestä johtuen, jos nämä kaksi edellä mainittua ei auta.

JA MINÄ OLEN JOUSTANUT TYÖSSÄNI JO MONTA VUOTTA! MUTTA NYT RIITTI!!

ap

Vierailija
27/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat voivat jäädä kotiin hoitamaan lapsiaan kokonaan jos ei työelämän ehdot kelpaakkaan. Kyllä niitä isompien lasten äitejä sekä lapsettomia riittää töihin.

Vierailija
28/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on kunnalla velvollisuus järjestää varahoito jostin auki olevasta pk:sta.

Joten verukkeita ovat nuo syyt että ei muka ole heinäkuuksi hoitopaikkaa!

Jos kukaan ei pystyisi kesällä järjestämään muuta hoitopaikkaa, ei kaikki lapset mahtuisi varahoitopaikkaan. Eli noita varahoitoja järkättäessä on lähdetty siitä oletuksesta, että osalla vanhemmista on mahdollisuus olla lomalla silloin. (tai järjestää muu hoito)

Vierailija
29/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen se on kunnan velvollisuus järjestää se lapsen hoito, ei äidin työkavereiden.

Vierailija
30/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minäkin pidän puoleni. Itse ovat lapsensa tehneet, ei se saa lapsettoman ongelma olla. :)

Vierailija
31/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin lapsettomat eivät viettäisi joulua ikinä. On lapsettomillakin perheet, vaikkei lapsia olisikaan.

Vierailija
32/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kesäkuussa, eivätkä lapset voi silloin enään lomailla. Olen vuosia joustanut ei-perheellisenä, joten on mielestäni ihan kohtuullista vaatia lomani tuohon aikaan nyt kun lapset ovat pieniä.

Vierailija
33/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne nyt syntyvät lapset on sullekin tärkeä asia sitten, kun makaat vanhana kroonikkosairaalassa vaipoissasi.

Kukin joustakoot vuorollaan. Tuommoinen kitinä " mulla on oikeus lomailla aina koska haluan" on ärsyttävää ja ennen kaikkea lapsellista.

Kaikkeen ei voi itkeä kuntaa apuun, joskus on pakko yrittää sumplia lomat niin, että voi itsekin hoitaa lapset loma-aikana.

Ap tuntuu lähtevän siitä, että LAPSETTOMILLA ON OIKEUS LOMAILLA HEINÄKUUSSA, LAPSETTOMILLA EI LAINKAAN.

Vierailija
34/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on ainakin päivänselvää, että joskus voi joustaa. Lapsiperheelliset puolestaan tekee kaikki uudetvuodet, vaput ja juhannukset meidän duunissa, koska ne eivät hinkua bilettämään!

Me lapsiperheelliset voitaisiin alkaa nurina siitä, että " ON SE VÄÄRIN, KUN EI PÄÄSE DOKAAMAAN VAPPUNA IKINÄ..."

Vierailija
35/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivystyspäiväkoteihin. t. päiväkodin täti

Vierailija
36/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopullinen syy kai siihen mammojen heinäkuulomaan on päiväkotien toiminta. Ne kun on silloin suurin osa kiinni ja meillä ainakin varahoito ihan hemmetin kaukana.

Onneksi olen itse pomo ja luonnollisesti heinäkuu lomaa.

Vierailija
37/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolloin jonkun on hoidettava lapset, yhteiskunnan kannalta järkevin vaihtoehto lienee että jompikumpi lapsen vanhemmista (ilmaiseksi). Haluaako ap maksaa lisää veroja siitä, että kunnat järkkäävät hoitoa myös heinäkuuksi?

Vierailija
38/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sinne yleensä " kylmiltään" mennä, vaan järjestetään lapsille ja vanhemmille mahdollisuus päästä tutustumaan varahoitopaikkaan etukäteen, ja lisäksi tutusta päiväkodista siirtyy tuttua henkilökuntaa mukaan. T. " tarhan täti"

Vierailija
39/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvis kitistä työpaikoilla.

Vierailija
40/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai joustetaan puolin jos toisin, mutta sit menee överiksi, jos joka hiton vuosi oletetaan että esim. ap voi lomailla vaikkapa toukokuussa.

Vierailija:

Kukin joustakoot vuorollaan. Tuommoinen kitinä " mulla on oikeus lomailla aina koska haluan" on ärsyttävää ja ennen kaikkea lapsellista.