Suomalaiset hakevat kumppania ulkomaalaisista yhä enemmän sekä miehet että naiset, mutta miksi?
Mitä johtuu että suomalaiset miehet että naiset eivät kohtaa enää kuten ennen? Itse olen suomalainen mies ja suhteessa ulkolaisen naisen kanssa. Tämän havainnon on tehnyt aika moni ja aiheesta jopa Petteri Orpo nosti kysymyksen taannoin. Mielenkiintoista olisi pohtia syitä tälle tilanteelle? Itse viehätyin ulkolaisista naisista tietynlaisen vanhakantaisemman suhtautumisen vuoksi miehiä kohtaan. Kotimaisen naisen kanssa suhteessamme oli paljon vääntöä pienistä asioita ja olimme lopulta varsin epäsuhta pari. Yleistyksiä ei tietty voi tehdä mutta kyllä tämä suurempi ilmiö on kuin ennen. Miten itse koet?
Kommentit (368)
Seukkasin pitkään ulkomaisen kanssa. Taoailin myös muita ulkolaisia. Suomalaisten kanssa ei vaan kohdannut. Luulin että vallinnut ulkomaisen kanssa. Toisin kävi. Näin suomalaisen. Mutta sitten en ole itse 100% suomalainen ja mies taas aikalailla uniikki suomalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä lisäsyitä miksi valitsin ulkomaalaisen miehen. Henkinen kypsyys. Suomessa tuntuu olevan yleistä että miehiltä ei vaadita aikuistumista kuin korkeintaan kolmekymppisenä jos silloinkaan. Oma mieheni on päälle parikymppinen ja hänellä on elämässään homma hanskassa opiskelujen, töiden ja yleisesti itsestään huolehtimisen suhteen. Hän huolehtii hygieniastaan ja kodistaan, talousasiat ovat kunnossa, eikä juokse joka viikonloppu bilettämässä. Hän haluaa oikean parisuhteen ja perheen, ei tinderdeittailua.
Asia josta en myöskään halua tinkiä on miehen koulutus. Suomalaisissa akateemisissa miehissä on se vika että koska heitä on niin vähän ja heillä riittää vientiä, he voivat sikailla ja kohdella naisia miten huvittaa. Inhottavimmat ja seksistisimmät iskuyritykset joita olen kohdannut ovat tulleet juuri suomalaisilta yliopisto-opiskelijoilta.
N23
Itekin oon huomannu tämän, että suomalaisilta miehiltä ei vaadita sellaista aikuistumista ja vastuunottoa vaan ovat monesti sellaisia että juo ja käy kenties vielä baarissa ja antaa naisen hoitaa kaikki hommat siivoukset, kokkaukset ja sitten naisen pitäisi vielä käydä töissäkin.. saati sitten jos hankitaan vielä lapsia. Eli nainen ei saa mitään tuosta suhteesta? En tosin ymmärrä miksi nää naiset suostuu sellaiseen.
Joopa joo, totuus vähän toinen:
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/vanhempien-luona-viela-kol…
"EU-maiden vertailussa suomalaiset nuoret muuttavat omilleen poikkeuksellisen nuorina. Toista ääripäätä tilastoissa edustavat Etelä-Euroopan maat. Professori Jokisen mukaan esimerkiksi Italiassa ja Espanjassa kotoa lähdetään vasta noin kolmekymppisenä.
Etelä-Euroopassakin nimenomaan miehet jäävät asumaan kotiin naisia pidempään."
Omilleen muuttaminen ei tarkoita aikuiseksi kasvamista. Päinvastoin, sittenhän on vielä isompi vapaus rellestää ja elää miten sattuu. Vanhempien luona asuessa ihminen todennäköisesti elää ns järkevämmin. Tuskin ne italialaiset ja espanjalaiset pitävät jotain opiskelijabileitä siellä kotona asuessaan tai pelaavat pleikkaria aamusta iltaan muun perheen hoitaessa kaikki kotihommat.
Sinäkö pokkana väität, että suomalaisen miehen kotona asuminen olisi 30v ok? Niin varmasti. Turhaan sä noita faktoja selität muuksi. Ulkomaalaisen kohdalla se nyt ei olekaan ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa ulkomaalaiset miehet, koska he ovat miehekkäämpiä kuin suomalaiset miehet. Paremmat käytöstavat, ottavat paremmin huomioon, ostavat lahjoja, tuovat kukkia, hemmottelevat, arvostavat naisia ja haluavat perustaa perheen. He ovat rohkeita, jämäköitä ja määrätietoisia.
Suomalaiset miehet ovat sellaisia selkärangattomia jahkailijoita. Ei kiinnosta palvella jotain ameebaa saamatta ikinä mitään takaisin. Ehkä suomalaiset eivät siksi kohtaa parisuhdemarkkinoilla. Suomalainen vahva nainen tarvitsee entistä vahvemman miehen, joka saa naisen tuntemaan itsensä naiseksi. Ja suomalainen mies taas tarvitsee jonkun herkän hissukan, jota ymmärtää ameebamiestä.
Haha.. onko tämä joku vitsi? Suomalaista heikompaa naista ei löydä mistään. Ei ole mitään näyttöjä vahvuudesta. Miesten rakentamassa maassa asuvat ilmaiseseksi. Kadulla eivät uskalla edes silmiin katsoa kun pelottaa.
Liikuttava kommentti kaiken sen työn jälkeen, jota naiset ovat tehneet ja tekevät.
Suosittelen, että luet enemmän ja muutakin, kuin L-idolisi kirjoituksia.
Kiitos lukemattomista homekouluista, jotka tuhoavat lasten ja opettajien terveyden.
ohis
Naiset puolestaan tuhoavat koulut. Suosittelen että luet pisa-tutkimuksia.
Ei, vaan yksinkertaiset ja huonosti kasvatetut pojat tuhoavat koulun. Suosittelen, että luet Pisa-tutkimuksia. Eihän poikien menestyksellä ole mitään merkitystä, koska mies saa aina genitaaliensa perusteella hyvän tittelin ja korkeamman palkan.
Yksinhuoltaja-äitien kasvattamat pojat kärsii eniten, he ovat niitä huonosti kasvatettuja poikia mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä lisäsyitä miksi valitsin ulkomaalaisen miehen. Henkinen kypsyys. Suomessa tuntuu olevan yleistä että miehiltä ei vaadita aikuistumista kuin korkeintaan kolmekymppisenä jos silloinkaan. Oma mieheni on päälle parikymppinen ja hänellä on elämässään homma hanskassa opiskelujen, töiden ja yleisesti itsestään huolehtimisen suhteen. Hän huolehtii hygieniastaan ja kodistaan, talousasiat ovat kunnossa, eikä juokse joka viikonloppu bilettämässä. Hän haluaa oikean parisuhteen ja perheen, ei tinderdeittailua.
Asia josta en myöskään halua tinkiä on miehen koulutus. Suomalaisissa akateemisissa miehissä on se vika että koska heitä on niin vähän ja heillä riittää vientiä, he voivat sikailla ja kohdella naisia miten huvittaa. Inhottavimmat ja seksistisimmät iskuyritykset joita olen kohdannut ovat tulleet juuri suomalaisilta yliopisto-opiskelijoilta.
N23
Itekin oon huomannu tämän, että suomalaisilta miehiltä ei vaadita sellaista aikuistumista ja vastuunottoa vaan ovat monesti sellaisia että juo ja käy kenties vielä baarissa ja antaa naisen hoitaa kaikki hommat siivoukset, kokkaukset ja sitten naisen pitäisi vielä käydä töissäkin.. saati sitten jos hankitaan vielä lapsia. Eli nainen ei saa mitään tuosta suhteesta? En tosin ymmärrä miksi nää naiset suostuu sellaiseen.
"EU-maiden vertailussa suomalaiset nuoret muuttavat omilleen poikkeuksellisen nuorina. Toista ääripäätä tilastoissa edustavat Etelä-Euroopan maat. Professori Jokisen mukaan esimerkiksi Italiassa ja Espanjassa kotoa lähdetään vasta noin kolmekymppisenä.
Omilleen muuttaminen ei tarkoita aikuiseksi kasvamista. Päinvastoin, sittenhän on vielä isompi vapaus rellestää ja elää miten sattuu. Vanhempien luona asuessa ihminen todennäköisesti elää ns järkevämmin. Tuskin ne italialaiset ja espanjalaiset pitävät jotain opiskelijabileitä siellä kotona asuessaan tai pelaavat pleikkaria aamusta iltaan muun perheen hoitaessa kaikki kotihommat.
Sinäkö pokkana väität, että suomalaisen miehen kotona asuminen olisi 30v ok? Niin varmasti. Turhaan sä noita faktoja selität muuksi. Ulkomaalaisen kohdalla se nyt ei olekaan ongelma.
Mikä minä olen sanomaan mikä on yleisesti ok ja mikä ei. Riippuu tilanteesta. Joku voi vaikka auttaa ikääntyneitä vanhempiaan kotona asumalla tai joku voi haluta säästää rahaa. Jos se on ok hänen vanhemmilleen niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Kai on normaalia, että kielitaitoiset ja omatoimiset ihmiset pitävät verkkoja isommilla vesillä. Sama juttu kuin tuotteiden tilaamisessa ulkomailta; jäärät eivät uskalla ja osaa, mutta moni muu kyllä.
Kaiken kaikkiaan ajattelisin silti, että miehelle ulkomaalaisen puolison saaminen on vaikeampaa kuin kotimaisen ja naiselle taas päinvastoin.
Päinvastoin. Se on ylihelppoa saada thainainen tai filippiino jos omaat edes hiukan rahaa. Kyllä se on naiselle helppoa saada joku karvamies tai mr. Afrika, mutta vaikeeta löytää laadukas ulkomaalainen mies.
Minulle olisi kiusallista, jos joutuisin ostamaan vaimon Venäjältä tai idästä.
Onneksi suomitursakemiehille teko on normaali.
Kätevää sinulle, että veronmaksajat ostavat niitä miehiä roppakaupalle tänne, sinua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N23
Eivät, koska käyvät kotona vain syömässä mamman eväät ja nukkumassa. Muu aika notkutaan joutilaina ulkona, koska on kulttuuriero ja lämpimämpi maa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet on nirsoja, vain nuoret ja nätit naiset kelpaa. Eipä tarvitse ihmetellä miksi sinkkuja on niin paljon.
Tuo on kyllä totta. En deittalisi naista joka ei miellyttäisi silmää. Eihän siinä olisikaan mitään järkee olla naisen kanssa jonka kanssa seksi ei olisi mielekästä.
Ehkä kysymyksen pitäisikin olla mikä saa suomalaiset naiset olemaan niin huonoja? Ulkonäköön ei satsata montaa euroa, hiukset leikataan lyhyksi, ylipainoa jne. Ja se käytös huh huh. Aloitteita ei tehdä paitsi jollekin ulkkarille ja muutenkin on hyvin vaikeata sanoa ainottakaan hyvää sanaa miehestä. Tylsä käytös eivätkä monet pysty edes keskustelemaan kuten normaalit ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Kai on normaalia, että kielitaitoiset ja omatoimiset ihmiset pitävät verkkoja isommilla vesillä. Sama juttu kuin tuotteiden tilaamisessa ulkomailta; jäärät eivät uskalla ja osaa, mutta moni muu kyllä.
Kaiken kaikkiaan ajattelisin silti, että miehelle ulkomaalaisen puolison saaminen on vaikeampaa kuin kotimaisen ja naiselle taas päinvastoin.
Päinvastoin. Se on ylihelppoa saada thainainen tai filippiino jos omaat edes hiukan rahaa. Kyllä se on naiselle helppoa saada joku karvamies tai mr. Afrika, mutta vaikeeta löytää laadukas ulkomaalainen mies.
Minulle olisi kiusallista, jos joutuisin ostamaan vaimon Venäjältä tai idästä.
Onneksi suomitursakemiehille teko on normaali.
Kätevää sinulle, että veronmaksajat ostavat niitä miehiä roppakaupalle tänne, sinua varten.
Ihanaa! Vain minua varten! :D
Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaiset miehet saa naisen tuntemaan itsensä naiseksi. Ulkomailla miehet esim. tavoittelevat naista ja yrittävät hurmata, siellä tämmöinen suomalainen tavismuijakin saa huomiota. Suomessa miehet ei edes huomaa tavismuijaa, saatika tee mitään aloitetta. Mulla flaksi alkoi käymään kun muutin vähäksi aikaa Ruotsiin, oon miettinyt että pitäiskö muuttaa sinne takas ja yrittää pariutua ruotsalaisen miehen kanssa.
t: sinne on mentävä missä kysyntää on
-En minä ainakaan tarvitse minkään maalaista miestä tunteakseni itseni naiseksi. Minä olen nainen. Ennenkaikkea kuitenkin ihminen.
Täällä taas perinteinen feminiinen nainen ja pidän maskuliinisista miehistä. Feminiinisyys ja maskuliinisuus parhaimmillaan imartelee toisiaan. Kaipaan tuota kontrastia elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet on nirsoja, vain nuoret ja nätit naiset kelpaa. Eipä tarvitse ihmetellä miksi sinkkuja on niin paljon.
Tuo on kyllä totta. En deittalisi naista joka ei miellyttäisi silmää. Eihän siinä olisikaan mitään järkee olla naisen kanssa jonka kanssa seksi ei olisi mielekästä.
Ehkä kysymyksen pitäisikin olla mikä saa suomalaiset naiset olemaan niin huonoja? Ulkonäköön ei satsata montaa euroa, hiukset leikataan lyhyksi, ylipainoa jne. Ja se käytös huh huh. Aloitteita ei tehdä paitsi jollekin ulkkarille ja muutenkin on hyvin vaikeata sanoa ainottakaan hyvää sanaa miehestä. Tylsä käytös eivätkä monet pysty edes keskustelemaan kuten normaalit ihmiset.
Olisi mukavaa, jos sinulla olisi vyötärö ja edes hieman käytöstapoja. Ymmärrän, ettet voi suvullesi mitään.
ohis, ystävällisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N23
Tämä. Ei vanhempien luona asumisessa ole mitään väärää.
Kyse oli enemmänkin asenteesta että antaako/haluaako että naisensa tekee kaikki ja siitä miten käyttäytyy parisuhteessa ja yhteisessä kodissa.
Harvalla kai se on ollut itsetarkoitus. Mutta tietysti lisääntyneet kontaktit ja toisaalta parisuhdevaatimusten kiristyminen ja my way or highway mentaliteetti suomalaisissa parisuhteissa ovat liittoja varmasti lisänneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos rehellisyydestä. Samalla kuitenkin miehet tuomitsevat naiset nirsoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa ulkomaalaiset miehet, koska he ovat miehekkäämpiä kuin suomalaiset miehet. Paremmat käytöstavat, ottavat paremmin huomioon, ostavat lahjoja, tuovat kukkia, hemmottelevat, arvostavat naisia ja haluavat perustaa perheen. He ovat rohkeita, jämäköitä ja määrätietoisia.
Suomalaiset miehet ovat sellaisia selkärangattomia jahkailijoita. Ei kiinnosta palvella jotain ameebaa saamatta ikinä mitään takaisin. Ehkä suomalaiset eivät siksi kohtaa parisuhdemarkkinoilla. Suomalainen vahva nainen tarvitsee entistä vahvemman miehen, joka saa naisen tuntemaan itsensä naiseksi. Ja suomalainen mies taas tarvitsee jonkun herkän hissukan, jota ymmärtää ameebamiestä.
Haha.. onko tämä joku vitsi? Suomalaista heikompaa naista ei löydä mistään. Ei ole mitään näyttöjä vahvuudesta. Miesten rakentamassa maassa asuvat ilmaiseseksi. Kadulla eivät uskalla edes silmiin katsoa kun pelottaa.
Tuo on kyllä outo ilmiö. Naiset jotka katsovat silmiin katukuvassa näyttävät melkein aina etelä-eurooppalaisilta.
Miksi ihmeessä kadulla ylipäänsä ketään pitäisi katsella silmiin?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen naisen käytösmalli on : Ultimaattumi, ultimaattumi, mökötys, kiristys, ultimaattumi, testaus, tiuskiminen.
Kuka hiivatti tuota haluaa katsella? Siksi ulkomaalainen.
Suomalaisen miehen käytösmalli: hometalot, laiskuus, sohvalla makaaminen, kalja, viina ja pettäminen, kun "vaimo ei ymmärrä, nyyhkistä-nyy".
Kuka muu tuota kestää katsella, kuin Thaimaasesta ostettu naisparka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on portugalilainen vaimo, ja kyllä meillä ainakin yhteiselo sujuu mutkattomasti. Se kokemus mitä ehti n 20v ajan tulla suomalaisista naisista osaltaan vaikutti siihen, että aloin katsella myös ulkomaiden suuntaan. Väsyin kaikkiin drama queen kohtauksiin ja ihmeellisiin epäjohdonmukaisuuksiin näissä suhteissa. Se ei haitannut, että jos nainen oli vahva ja tempperamenttinen. Se häiritsi, että vain heidän tavallaan tehdyt asiat olivat hyväksyttäviä. Yhtenä päivänä sama asia oli ihan okei, mutta seuraavana päivänä ei. Vastaan tuli liikaa myös jollain tasolla neuroottisia naisia. En tiedä, ehkä oli sitten vain huonoa tuuria suomalaisten kanssa.
Tähän samaan en ole törmännyt ulkomaalaisen vaimoni kanssa. Hän on tasapainoinen ja kaikinpuolin ihana nainen. Olemme tasa-arvoisessa suhteessa, ja paitsi rakastan häntä, niin myös arvostan ja kunnioitan häntä paljon.
Ymmärrän hyvin niitä naisia ja miehiä, jotka hakkaavat päätä seinään kerta toisensa jälkeen suomalaisten kumppaniensa kanssa. Silloin on helppo katsoa muille maille vierahille. Ei sen pitäisi olla yhdeltäkään mieheltä tai naiselta pois, jos elämänkumppani on muualta.
Ei. Sinä saat olla niin hankala kuin haluat ja nykyinen vaimosi hyväksyy toistaiseksi tilanteen.
No jopas meni ihon alle sinulla. En osaa sanoa kuinka hankala olen tai olen ollut. Varmasti joissain tilanteissa kyllä. Hyvin on toistaiseksi minua sietänyt (lähes kymmenen vuotta), eikä ole muita aikeita ilmaissut. Kuten kirjoitin, olemme tasa-arvoisessa suhteessa. Hän ei ole minun halujeni, varojeni, mieltymysteni, tapojeni jne varassa. Hän tulisi omillaan toimeen milloin tahansa. Nyt ei puhuta mistään alistetusta naisparasta.
Luonne, elämänkatsomus, asenne ja sellainen normaali päivittäinen kanssakäyminen on ihan jotain muuta kuin mihin olen törmännyt suomalaisten naisten kanssa. En tiedä, johtuuko se pelkästään erilaisessa kulttuurissa varttumisesta, vai mistä? Ehkä minulla on vain käynyt tuuria tässä..
Ei mennyt ihon alle, kuten 99 prosenttia palstamiehistä tahtoo aina väittää. Totesin, että sinun täytyi olla hankala, jos vaikeuksia oli kaikkien suomalaisten eksiesi kanssa.
Hyvä, että olet parisuhteessa, jossa käytöksesi miellyttää vaimoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet on laiskoja sängyssä, eivät ikinä kohtele pitkäaikaista kumppaniaan naisena, vaan pitävät naista jonain äidin korvikkeena.
Ulkomaalaisilla miehillä on verissä se, että naista kohdellaan kuin kuningatarta. Sen mallin he ovat oppineet vanhemmiltaan. Nainen on kodin sydän ja mies arvostaa sitä tuomalla kotiin kukkia, ostamalla lahjoja, viemällä naisen treffeille, avaamalla ovet naiselle, kantamalla painavat kassit, suunnittelemalla yllätyslomia jne. Silloin tuntuu, että omaa panosta kotona todella arvostetaan ja on joku syy palvoa miestä ja tehdä parhaansa.
Tämä onkin hauska juttu. Koen ihan oikeasti, että suomalaiset naiset ovat tehneet nykyajan tasa-arvokäsityksellä itselleen hallaa tämän asian suhteen. Ei minulle tule mieleenkään, että suominaiselle pitäisi avata ovia, ostella kukkia ja kannella kasseja. Te olette niin pitkään hokeneet, että te ette tarvitse miestä mihinkään ja nerokkaimmat oikein loukkaantuvat minkäänlaisesta sukupuolisidonnaisesta huomionosoituksesta (esim. oven avaus naiselle), että mennään sitten strictly business -linjalla. On kyllä sanottava myös, ettei minulla ole mitään suominaisia vastaankaan. Itsenäisyys ja omatoimisuus on arvostettavaa ja olen ollut pitkään toimivassa suhteessa suominaisen kanssa ja kisutellut montakin. Mutta mihinkään ritarillisuuksiin ei tullut edes mieleen ryhtyä, koska se ei kuulu kulttuuriin.
Sattumalta Venäjällä sitten oli ensin hevosenleikkiä yhden naisihmisen kanssa ja myöhemmin toisen, josta tuli lopulta vaimoni. Lähtöolettamat naiseuteen ja miehuuteen ovat siellä hyvin erilaiset. Siellä on turha miehenä mennä treffeille, ellei ole kukkia seuralaiselle. Ne ovat viimeiset treffit. Naiset vaativat, että heitä on kohdeltava naisina. Lisäksi siellä mies maksaa, mies päättää ja mies on (ainakin ulospäin) perheen pää. Nainen on päävastuussa kodin hoitamisesta ja lapsista ja mies päävastuussa rahan kantamisesta kotiin ja naisen hemmottelusta. Nainen haluaa näyttää seksikkäältä ja kantaa itsensä ylväästi, koska ymmärtää, että miehet pitävät seksikkäistä naisista.
Minulla ei ollut minkäänlaista tarkoitusta naida Suomen ulkopuolelta, mutta satuin Venäjällä käydessäni törmäämään yhteen helvetin kuumaan ja söpöön ja toiseen täysin tyrmäävään tapaukseen ja jälkimmäisen kanssa tuli se tunne, että tässä se on.
Venäjä ylipäänsä esitetään Suomessa valtaosin todella negatiivisessa valossa. Minusta ihmisten tapa olla on Venäjällä todella piristävä ja minua miellyttävä. Kuori on ylpeä ja kova ja kadulla kävellessä egot leijuu taivaissa. Tavatessa mittaillaan aina, kumpi on kovempi jätkä, ja naisilta tulee välitön sanaton kiinnostaa / ei kiinnosta -palaute. Ihmiset ovat hyvin itsevarmasti juuri sitä mitä ovat ja jos jollakin on sen kanssa ongelma, se on heidän oma ongelmansa. Monet asiat ovat päin helvettiä, mutta sille riittää ymmärrystä ja se kuitataan olankohautuksella.
Samalla kanssakäyminen on oikein ylitsevuotavan lämmintä sen jälkeen, kun egotestin läpäisee, ja kaikki järjestyy, kun löytää oikeat ihmiset / riittävät massit.
Minä näkisin tasa-arvoksi sen, että naisilla ja miehillä on yhtäläiset mahdollisuudet opiskella, valita ammattinsa, tienata uraihmisenä rahaa tai olla perhekeskeisenä kotona. Sen, että samasta työstä maksetaan sama palkka oli jalkojen välissä mitä tahansa jne. Sen sijaan kukkien ostaminen, ovien avaaminen, kauppakassien kantaminen ovat hyviä tapoja ja tasa-arvon kanssa minusta niillä ei ole mitään tekemistä. Kummallista, että suomalaiset miehet eivät ymmärrä tätä eroa. No omani on länsimainen ulkomaalainen. Kantaa kassit, avaa ovet ja tuo kukkia ja tekee osuutensa kotitöistä ja perheen elättämisestä siinä missä minäkin.
Sinä haluat tasa-arvon edut, JA, epätasa-arvon edut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet on laiskoja sängyssä, eivät ikinä kohtele pitkäaikaista kumppaniaan naisena, vaan pitävät naista jonain äidin korvikkeena.
Ulkomaalaisilla miehillä on verissä se, että naista kohdellaan kuin kuningatarta. Sen mallin he ovat oppineet vanhemmiltaan. Nainen on kodin sydän ja mies arvostaa sitä tuomalla kotiin kukkia, ostamalla lahjoja, viemällä naisen treffeille, avaamalla ovet naiselle, kantamalla painavat kassit, suunnittelemalla yllätyslomia jne. Silloin tuntuu, että omaa panosta kotona todella arvostetaan ja on joku syy palvoa miestä ja tehdä parhaansa.
Tämä onkin hauska juttu. Koen ihan oikeasti, että suomalaiset naiset ovat tehneet nykyajan tasa-arvokäsityksellä itselleen hallaa tämän asian suhteen. Ei minulle tule mieleenkään, että suominaiselle pitäisi avata ovia, ostella kukkia ja kannella kasseja. Te olette niin pitkään hokeneet, että te ette tarvitse miestä mihinkään ja nerokkaimmat oikein loukkaantuvat minkäänlaisesta sukupuolisidonnaisesta huomionosoituksesta (esim. oven avaus naiselle), että mennään sitten strictly business -linjalla. On kyllä sanottava myös, ettei minulla ole mitään suominaisia vastaankaan. Itsenäisyys ja omatoimisuus on arvostettavaa ja olen ollut pitkään toimivassa suhteessa suominaisen kanssa ja kisutellut montakin. Mutta mihinkään ritarillisuuksiin ei tullut edes mieleen ryhtyä, koska se ei kuulu kulttuuriin.
Sattumalta Venäjällä sitten oli ensin hevosenleikkiä yhden naisihmisen kanssa ja myöhemmin toisen, josta tuli lopulta vaimoni. Lähtöolettamat naiseuteen ja miehuuteen ovat siellä hyvin erilaiset. Siellä on turha miehenä mennä treffeille, ellei ole kukkia seuralaiselle. Ne ovat viimeiset treffit. Naiset vaativat, että heitä on kohdeltava naisina. Lisäksi siellä mies maksaa, mies päättää ja mies on (ainakin ulospäin) perheen pää. Nainen on päävastuussa kodin hoitamisesta ja lapsista ja mies päävastuussa rahan kantamisesta kotiin ja naisen hemmottelusta. Nainen haluaa näyttää seksikkäältä ja kantaa itsensä ylväästi, koska ymmärtää, että miehet pitävät seksikkäistä naisista.
Minulla ei ollut minkäänlaista tarkoitusta naida Suomen ulkopuolelta, mutta satuin Venäjällä käydessäni törmäämään yhteen helvetin kuumaan ja söpöön ja toiseen täysin tyrmäävään tapaukseen ja jälkimmäisen kanssa tuli se tunne, että tässä se on.
Venäjä ylipäänsä esitetään Suomessa valtaosin todella negatiivisessa valossa. Minusta ihmisten tapa olla on Venäjällä todella piristävä ja minua miellyttävä. Kuori on ylpeä ja kova ja kadulla kävellessä egot leijuu taivaissa. Tavatessa mittaillaan aina, kumpi on kovempi jätkä, ja naisilta tulee välitön sanaton kiinnostaa / ei kiinnosta -palaute. Ihmiset ovat hyvin itsevarmasti juuri sitä mitä ovat ja jos jollakin on sen kanssa ongelma, se on heidän oma ongelmansa. Monet asiat ovat päin helvettiä, mutta sille riittää ymmärrystä ja se kuitataan olankohautuksella.
Samalla kanssakäyminen on oikein ylitsevuotavan lämmintä sen jälkeen, kun egotestin läpäisee, ja kaikki järjestyy, kun löytää oikeat ihmiset / riittävät massit.
Minä näkisin tasa-arvoksi sen, että naisilla ja miehillä on yhtäläiset mahdollisuudet opiskella, valita ammattinsa, tienata uraihmisenä rahaa tai olla perhekeskeisenä kotona. Sen, että samasta työstä maksetaan sama palkka oli jalkojen välissä mitä tahansa jne. Sen sijaan kukkien ostaminen, ovien avaaminen, kauppakassien kantaminen ovat hyviä tapoja ja tasa-arvon kanssa minusta niillä ei ole mitään tekemistä. Kummallista, että suomalaiset miehet eivät ymmärrä tätä eroa. No omani on länsimainen ulkomaalainen. Kantaa kassit, avaa ovet ja tuo kukkia ja tekee osuutensa kotitöistä ja perheen elättämisestä siinä missä minäkin.
Sinä haluat tasa-arvon edut, JA, epätasa-arvon edut.
Sinäkö edellytät, että voit tuoda naiselle kukkia sillä ehdolla, että tämä ei pääse esim. kouluttautumaan? Onko se niin paljon pyydetty sinusta, että nainen voi olla tasa-arvoinen yhteiskunnassa, että siitä hyvästä karsitaan hyvät tavatkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse viehätyin ulkolaisista naisista tietynlaisen vanhakantaisemman suhtautumisen vuoksi miehiä kohtaan.
On mielenkiintoista, että jotkut suomalaiset miehet etsivät ulkomaalaista naista juuri tällä perusteella: he haluavat naisen, joka haluaa perinteisen miehen. Mitä 'perinteisyys' sitten tarkoittaa? Se usein tarkoittaa esim. sitä, että mies tienaa rahat perheeseen.
Sitten kuitenkin on äänekäs joukko suomalaisia miehiä, jotka haukkuvat suomalaisia naisia lompakkoloisiksi. He eivät halua maksaa mitään näille naisille. Jopa kahvin tarjoaminen treffeillä on sula mahdottomuus. Nainen - siis suomalainen nainen - ei saa haluta tai toivoa mitään mieheltä.
Ulkomaalaiselle naiselle tällaisia vaatimuksia ei ole, vaan heidän elämänsä kustannetaan ilomielin.
Varmaan koska se ulkomaalainen tuo ns koko paketin, hän hoitaa sitten roolinsa mukisematta. Suomalainen taas haluaa tienata saman verran, jakaa kotityöt, mutta miehen pitäisi silti maksaa naisen edestä, treffikahveista alkaen. Haluaa siis sekä tasa-arvoa, että erikoiskohtelua, samanaikaisesti. Mikä on tietenkin mahdotonta, se ei ole tasa-arvoa, vaan supremacy, oisko ylemmyys suomalainen sana.
Tasa-arvotermin käyttäminen oli ehkä hiukan virheellistä minulta. Koen, että suomalaisten koulutettujen naisten keskuudessa sukupuolten välisiä eroavaisuuksia halutaan häivyttää. He eivät halua tulla kohdatuiksi naisina, joille mies voi tarjota jotakin. He näkevät miehen sortajanaan työelämässä ja myös kodissa, koska naiset ansaitsevat keskimäärin vähemmän rahaa ja tekevät keskimäärin enemmän kotitöitä. Kun koen henkisen ilmapiirin tällaiseksi, en ole kiinnostunut sen kummempiin huomionosoituksiin.