Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset hakevat kumppania ulkomaalaisista yhä enemmän sekä miehet että naiset, mutta miksi?

Vierailija
14.09.2018 |

Mitä johtuu että suomalaiset miehet että naiset eivät kohtaa enää kuten ennen? Itse olen suomalainen mies ja suhteessa ulkolaisen naisen kanssa. Tämän havainnon on tehnyt aika moni ja aiheesta jopa Petteri Orpo nosti kysymyksen taannoin. Mielenkiintoista olisi pohtia syitä tälle tilanteelle? Itse viehätyin ulkolaisista naisista tietynlaisen vanhakantaisemman suhtautumisen vuoksi miehiä kohtaan. Kotimaisen naisen kanssa suhteessamme oli paljon vääntöä pienistä asioita ja olimme lopulta varsin epäsuhta pari. Yleistyksiä ei tietty voi tehdä mutta kyllä tämä suurempi ilmiö on kuin ennen. Miten itse koet?

Kommentit (368)

Vierailija
181/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että liikkumisen helppous ja halpuus nykyään mahdollistaa ihmisten kanssakäymistä, ei niinkään, että suomalaiset erityisesti ja tarkoituksellisesti etsisivät ulkomaista puolisoa.

Minä tosin löysin amerikkalaisen puolisoni ihan Suomesta, jossa hän oli asunut ennen tapaamistamme työnsä vuoksi viitisen vuotta.

Vierailija
182/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on huomaavainen, keskustelee ja kyselee asioista. Hän odottaa, että puoliso on myös samanlainen, huomioon ottava ja kohtelias. Ei käytä pahemmin alkoholia, ei polta. Arvostaa perhettä paljon. Pidän meitä aika tasa-arvoisena parina, mutta se menee niin, että minä teen enemmän kotitöitä ja ruokaa, mies taas tekee vaativampaa työtä ja tienaa reippaasti enemmän. Meillä on hänen aloitteestaan yhteiset rahat. En tiedä miten tavallinen vastaava käytäntö on suomalaisten parien kesken.

Mulla on tuollainen suomalainen mies (tosin eläkkeellä, eli ei tienaa), enkä muunlaista olisi halunnutkaan. Ollaan molemmat perhekeskeisiä, onnellinen liitto. Siitä se kai on kiinni, että löytää kaltaisensa, joko kotimaasta tai kauempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaiset miehet saa naisen tuntemaan itsensä naiseksi. Ulkomailla miehet esim. tavoittelevat naista ja yrittävät hurmata, siellä tämmöinen suomalainen tavismuijakin saa huomiota. Suomessa miehet ei edes huomaa tavismuijaa, saatika tee mitään aloitetta. Mulla flaksi alkoi käymään kun muutin vähäksi aikaa Ruotsiin, oon miettinyt että pitäiskö muuttaa sinne takas ja yrittää pariutua ruotsalaisen miehen kanssa. 

t: sinne on mentävä missä kysyntää on

Ihan samahan se on miehellä, suomalainen nainen ei edes huomaa tavismiestä.

Naisena oon yrittänyt tehdä aloitteita tavismiehiä kohtaan esim. baareissa. Lähes aina lopputulos on se, että miestä ei hirveesti kinostele mitä sanon, tai pyytävät myös nättiä pikkusiskoani liittymään seuraan. Eli pikkusiskolle kelpaisi jutella, vaikka tälle riittää jo valmiiksi tasokkaita kilpakosijoita jonoksi asti. Miksi miehet eivät myönnä, että usein sinkkuutensa syy on nirsous? 

Et sinä millekkään tavismiehille ole aloitteita tehnyt. Ei tavismies saa aloitteita, baarissa saa olla ihan rauhassa vaikka joka ilta. Naisten käsitys taviksesta näissä lähestymisissä on aina joku 8 tasoinen komistus.

Kyllä nää ihan tavismiehiä on olleet. Sellaisia ei komeita, mutta ei nyt mitään rumiakaan tapauksia. Oon yleensä mennyt juttelemaan sellaisille yksinäisen aran näköisille miehille ja niitähän baareissa riittää. Mut en mä enää mee, koska olen huomannut, että naisena aloitteiden tekeminen on aivan turhaa. 

Täällä oli kerran ketju jossa oli naisten mielestä taviksia. Kaikki oli kuitenkin keskimääräistä komeampia. Ne oikeat tavikset on niitä mitä te laskette rumiksi.

Lisään vielä, että olen itse tästä hyvä esimerkki. Kai minäkin saisin mätsejä tinderissä jos tavis kelpaisi naisille, mutta empä saa.

Jep sama täällä. Ihmettelen miten naisten kommenteissa dissataan aina mielestäni ihan peruskomeiden miesten ulkonäköä

Vierailija
184/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasti koulutettu, kristillisiä arvoja toteuttava sosiaalisesti lahjakas mies ei löydy Suomesta vaan Keski-Euroopasta!

Vierailija
185/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa lukutaidottoman, juopon länkisäären, jos voi saada sorjan arabin?

Joopa joo.

Vierailija
186/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä lisäsyitä miksi valitsin ulkomaalaisen miehen. Henkinen kypsyys. Suomessa tuntuu olevan yleistä että miehiltä ei vaadita aikuistumista kuin korkeintaan kolmekymppisenä jos silloinkaan. Oma mieheni on päälle parikymppinen ja hänellä on elämässään homma hanskassa opiskelujen, töiden ja yleisesti itsestään huolehtimisen suhteen. Hän huolehtii hygieniastaan ja kodistaan, talousasiat ovat kunnossa, eikä juokse joka viikonloppu bilettämässä. Hän haluaa oikean parisuhteen ja perheen, ei tinderdeittailua.

Asia josta en myöskään halua tinkiä on miehen koulutus. Suomalaisissa akateemisissa miehissä on se vika että koska heitä on niin vähän ja heillä riittää vientiä, he voivat sikailla ja kohdella naisia miten huvittaa.  Inhottavimmat ja seksistisimmät iskuyritykset joita olen kohdannut ovat tulleet juuri suomalaisilta yliopisto-opiskelijoilta.

N23

Itekin oon huomannu tämän, että suomalaisilta miehiltä ei vaadita sellaista aikuistumista ja vastuunottoa vaan ovat monesti sellaisia että juo ja käy kenties vielä baarissa ja antaa naisen hoitaa kaikki hommat siivoukset, kokkaukset ja sitten naisen pitäisi vielä käydä töissäkin.. saati sitten jos hankitaan vielä lapsia. Eli nainen ei saa mitään tuosta suhteesta? En tosin ymmärrä miksi nää naiset suostuu sellaiseen.

Joopa joo, totuus vähän toinen:

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/vanhempien-luona-viela-kol…

"EU-maiden vertailussa suomalaiset nuoret muuttavat omilleen poikkeuksellisen nuorina. Toista ääripäätä tilastoissa edustavat Etelä-Euroopan maat. Professori Jokisen mukaan esimerkiksi Italiassa ja Espanjassa kotoa lähdetään vasta noin kolmekymppisenä.

Etelä-Euroopassakin nimenomaan miehet jäävät asumaan kotiin naisia pidempään."

Vierailija
187/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet on laiskoja sängyssä, eivät ikinä kohtele pitkäaikaista kumppaniaan naisena, vaan pitävät naista jonain äidin korvikkeena.

Ulkomaalaisilla miehillä on verissä se, että naista kohdellaan kuin kuningatarta. Sen mallin he ovat oppineet vanhemmiltaan. Nainen on kodin sydän ja mies arvostaa sitä tuomalla kotiin kukkia, ostamalla lahjoja, viemällä naisen treffeille, avaamalla ovet naiselle, kantamalla painavat kassit, suunnittelemalla yllätyslomia jne. Silloin tuntuu, että omaa panosta kotona todella arvostetaan ja on joku syy palvoa miestä ja tehdä parhaansa.

Tämä onkin hauska juttu. Koen ihan oikeasti, että suomalaiset naiset ovat tehneet nykyajan tasa-arvokäsityksellä itselleen hallaa tämän asian suhteen. Ei minulle tule mieleenkään, että suominaiselle pitäisi avata ovia, ostella kukkia ja kannella kasseja. Te olette niin pitkään hokeneet, että te ette tarvitse miestä mihinkään ja nerokkaimmat oikein loukkaantuvat minkäänlaisesta sukupuolisidonnaisesta huomionosoituksesta (esim. oven avaus naiselle), että mennään sitten strictly business -linjalla. On kyllä sanottava myös, ettei minulla ole mitään suominaisia vastaankaan. Itsenäisyys ja omatoimisuus on arvostettavaa ja olen ollut pitkään toimivassa suhteessa suominaisen kanssa ja kisutellut montakin. Mutta mihinkään ritarillisuuksiin ei tullut edes mieleen ryhtyä, koska se ei kuulu kulttuuriin.

Sattumalta Venäjällä sitten oli ensin hevosenleikkiä yhden naisihmisen kanssa ja myöhemmin toisen, josta tuli lopulta vaimoni. Lähtöolettamat naiseuteen ja miehuuteen ovat siellä hyvin erilaiset. Siellä on turha miehenä mennä treffeille, ellei ole kukkia seuralaiselle. Ne ovat viimeiset treffit. Naiset vaativat, että heitä on kohdeltava naisina. Lisäksi siellä mies maksaa, mies päättää ja mies on (ainakin ulospäin) perheen pää. Nainen on päävastuussa kodin hoitamisesta ja lapsista ja mies päävastuussa rahan kantamisesta kotiin ja naisen hemmottelusta. Nainen haluaa näyttää seksikkäältä ja kantaa itsensä ylväästi, koska ymmärtää, että miehet pitävät seksikkäistä naisista.

Minulla ei ollut minkäänlaista tarkoitusta naida Suomen ulkopuolelta, mutta satuin Venäjällä käydessäni törmäämään yhteen helvetin kuumaan ja söpöön ja toiseen täysin tyrmäävään tapaukseen ja jälkimmäisen kanssa tuli se tunne, että tässä se on.

Venäjä ylipäänsä esitetään Suomessa valtaosin todella negatiivisessa valossa. Minusta ihmisten tapa olla on Venäjällä todella piristävä ja minua miellyttävä. Kuori on ylpeä ja kova ja kadulla kävellessä egot leijuu taivaissa. Tavatessa mittaillaan aina, kumpi on kovempi jätkä, ja naisilta tulee välitön sanaton kiinnostaa / ei kiinnosta -palaute. Ihmiset ovat hyvin itsevarmasti juuri sitä mitä ovat ja jos jollakin on sen kanssa ongelma, se on heidän oma ongelmansa. Monet asiat ovat päin helvettiä, mutta sille riittää ymmärrystä ja se kuitataan olankohautuksella.

Samalla kanssakäyminen on oikein ylitsevuotavan lämmintä sen jälkeen, kun egotestin läpäisee, ja kaikki järjestyy, kun löytää oikeat ihmiset / riittävät massit.

Vierailija
188/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaiset miehet saa naisen tuntemaan itsensä naiseksi. Ulkomailla miehet esim. tavoittelevat naista ja yrittävät hurmata, siellä tämmöinen suomalainen tavismuijakin saa huomiota. Suomessa miehet ei edes huomaa tavismuijaa, saatika tee mitään aloitetta. Mulla flaksi alkoi käymään kun muutin vähäksi aikaa Ruotsiin, oon miettinyt että pitäiskö muuttaa sinne takas ja yrittää pariutua ruotsalaisen miehen kanssa. 

Ihan samahan se on miehellä, suomalainen nainen ei edes huomaa tavismiestä.

Naisena oon yrittänyt tehdä aloitteita tavismiehiä kohtaan esim. baareissa. Lähes aina lopputulos on se, että miestä ei hirveesti kinostele mitä sanon, tai pyytävät myös nättiä pikkusiskoani liittymään seuraan. Eli pikkusiskolle kelpaisi jutella, vaikka tälle riittää jo valmiiksi tasokkaita kilpakosijoita jonoksi asti. Miksi miehet eivät myönnä, että usein sinkkuutensa syy on nirsous? 

Et sinä millekkään tavismiehille ole aloitteita tehnyt. Ei tavismies saa aloitteita, baarissa saa olla ihan rauhassa vaikka joka ilta. Naisten käsitys taviksesta näissä lähestymisissä on aina joku 8 tasoinen komistus.

Kyllä nää ihan tavismiehiä on olleet. Sellaisia ei komeita, mutta ei nyt mitään rumiakaan tapauksia. Oon yleensä mennyt juttelemaan sellaisille yksinäisen aran näköisille miehille ja niitähän baareissa riittää. Mut en mä enää mee, koska olen huomannut, että naisena aloitteiden tekeminen on aivan turhaa. 

Täällä oli kerran ketju jossa oli naisten mielestä taviksia. Kaikki oli kuitenkin keskimääräistä komeampia. Ne oikeat tavikset on niitä mitä te laskette rumiksi.

Lisään vielä, että olen itse tästä hyvä esimerkki. Kai minäkin saisin mätsejä tinderissä jos tavis kelpaisi naisille, mutta empä saa.

Vedätkö oikealle vain itseäsi nuorempia ja nätimpiä tyttöjä? No ihan turhaan kysyn, kun et kuitenkaan myönnä.

+-5v itseni ikäisiä. Olen 36v. Juu ei ole pakko uskoa, mutta tätä se on oikeasti taviksena miehenä tinderissä. Olen antanut varmasti 300 sydäntä itse.

Vierailija
189/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet on laiskoja sängyssä, eivät ikinä kohtele pitkäaikaista kumppaniaan naisena, vaan pitävät naista jonain äidin korvikkeena.

Ulkomaalaisilla miehillä on verissä se, että naista kohdellaan kuin kuningatarta. Sen mallin he ovat oppineet vanhemmiltaan. Nainen on kodin sydän ja mies arvostaa sitä tuomalla kotiin kukkia, ostamalla lahjoja, viemällä naisen treffeille, avaamalla ovet naiselle, kantamalla painavat kassit, suunnittelemalla yllätyslomia jne. Silloin tuntuu, että omaa panosta kotona todella arvostetaan ja on joku syy palvoa miestä ja tehdä parhaansa.

Tämä onkin hauska juttu. Koen ihan oikeasti, että suomalaiset naiset ovat tehneet nykyajan tasa-arvokäsityksellä itselleen hallaa tämän asian suhteen. Ei minulle tule mieleenkään, että suominaiselle pitäisi avata ovia, ostella kukkia ja kannella kasseja. Te olette niin pitkään hokeneet, että te ette tarvitse miestä mihinkään ja nerokkaimmat oikein loukkaantuvat minkäänlaisesta sukupuolisidonnaisesta huomionosoituksesta (esim. oven avaus naiselle), että mennään sitten strictly business -linjalla. On kyllä sanottava myös, ettei minulla ole mitään suominaisia vastaankaan. Itsenäisyys ja omatoimisuus on arvostettavaa ja olen ollut pitkään toimivassa suhteessa suominaisen kanssa ja kisutellut montakin. Mutta mihinkään ritarillisuuksiin ei tullut edes mieleen ryhtyä, koska se ei kuulu kulttuuriin.

Sattumalta Venäjällä sitten oli ensin hevosenleikkiä yhden naisihmisen kanssa ja myöhemmin toisen, josta tuli lopulta vaimoni. Lähtöolettamat naiseuteen ja miehuuteen ovat siellä hyvin erilaiset. Siellä on turha miehenä mennä treffeille, ellei ole kukkia seuralaiselle. Ne ovat viimeiset treffit. Naiset vaativat, että heitä on kohdeltava naisina. Lisäksi siellä mies maksaa, mies päättää ja mies on (ainakin ulospäin) perheen pää. Nainen on päävastuussa kodin hoitamisesta ja lapsista ja mies päävastuussa rahan kantamisesta kotiin ja naisen hemmottelusta. Nainen haluaa näyttää seksikkäältä ja kantaa itsensä ylväästi, koska ymmärtää, että miehet pitävät seksikkäistä naisista.

Minulla ei ollut minkäänlaista tarkoitusta naida Suomen ulkopuolelta, mutta satuin Venäjällä käydessäni törmäämään yhteen helvetin kuumaan ja söpöön ja toiseen täysin tyrmäävään tapaukseen ja jälkimmäisen kanssa tuli se tunne, että tässä se on.

Venäjä ylipäänsä esitetään Suomessa valtaosin todella negatiivisessa valossa. Minusta ihmisten tapa olla on Venäjällä todella piristävä ja minua miellyttävä. Kuori on ylpeä ja kova ja kadulla kävellessä egot leijuu taivaissa. Tavatessa mittaillaan aina, kumpi on kovempi jätkä, ja naisilta tulee välitön sanaton kiinnostaa / ei kiinnosta -palaute. Ihmiset ovat hyvin itsevarmasti juuri sitä mitä ovat ja jos jollakin on sen kanssa ongelma, se on heidän oma ongelmansa. Monet asiat ovat päin helvettiä, mutta sille riittää ymmärrystä ja se kuitataan olankohautuksella.

Samalla kanssakäyminen on oikein ylitsevuotavan lämmintä sen jälkeen, kun egotestin läpäisee, ja kaikki järjestyy, kun löytää oikeat ihmiset / riittävät massit.

Venäläiset naiset on oikeasti kyllä rotu naisia. vaativat huomiota ja vaivanäköä.

Vierailija
190/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä huolisi ulkolaista miestä olen Suomalainen nainen.

Vierailija
191/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse viehätyin ulkomaalaisessa vaimossani siihen, että hän oli selkeästi aikuismaisempi teoissaan kuin suomalainen nainen; siis ei ollut koko ajan jotain draamaa suhteessa jne.

Myös naisellisuus ja perhe ovat hänelle tärkeitä.

Sitä en oikein ymmärrä suomalaisissa naisissa miksi he ovat suhteessa miehien kanssa joiden kulttuuri mm. tasa-arvossa on kivikaudelta. Eivät haluakaan olla tasa-arvoisia?

Taas tämä. Miksi miehet eivät kirjoita yksinkertaisesti rakastuneensa ulkomaalaiseen naiseen siksi, millainen tämä on, vaan aina he kirjoittavat olevansa ulkomaalaisen naisen kanssa siksi, että suomalaiset naiset ovat vääränlaisia? Miksi et kirjoittanut "Viehätyin ulkomaalaisessa vaimossani hänen aikuismaisuuteen ja rauhallisuuteen, hän ei halunnut draamaa. Sen sijaan naiset ja perhe ovat hänelle tärkeitä." Miksi sinun piti päästä loukkaamaan suomalaisia naisia?

Onneksi te naiset taas ette ulkomaisista miehistä kirjoitellessanne lainkaan tähtää suomalaisen miehen haukkumiseen.

Oikeasti kyllä nauratti tämän kommentti, kiitos piristyksestä! 

Ohis: Voi ihan yllättää tämä tieto, mutta täällä hyvin todennäköisesti kirjoittaa useampi kuin yksi ja sama nainen tai mies. Jokainen vastaa omasta mielipiteestään, eikä kenellekään ole tietääkseni vielä myönnetty kaikkien naisten tai miesten kollektiivista edustusta.

Vierailija
192/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse joskus mietin mitä se tarkoittaa, kun ulkomaalaisten kanssa solmitut avioliitot päättyvät useammin eroon. Itsekin olen paperilla eronnut ulkomaalaisesta aviomiehestä, vaikka yhdessä ollaan vieläkin, nykyisin vaan vähän päivitetyillä ehdoilla. Tunnen myös monta ulkomaalaisten kanssa naimisissa olevaa ja ollutta, ja he ovat keskimäärin aika paljon keskimääräistä rohkeampia riskinottajia kuin ns. tavissuomalainen. Se reipas riskinotto voi tietenkin näkyä harkitsemattomana avioitumisena, mutta toisaalta myös siinä, että erotaan helpommin kun tulee haasteita vastaan, koska pelko ei ohjaa päätöksentekoa yhtä paljon kuin joillakin.

Länsimaalaisten naisten avioliitot 2. ja 3. maailman miehiin, päättyvät useammin ja nopeammin eroon. Länsimaalaisten miesten avioliitot 2. ja 3. maailman naisiin, päättyvät harvemmin eroon, ja kestävät pitempään silloin kun päättyvätkin eroon.

Vierailija
193/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näkisin tasa-arvoksi sen, että naisilla ja miehillä on yhtäläiset mahdollisuudet opiskella, valita ammattinsa, tienata uraihmisenä rahaa tai olla perhekeskeisenä kotona. Sen, että samasta työstä maksetaan sama palkka oli jalkojen välissä mitä tahansa jne. Sen sijaan kukkien ostaminen, ovien avaaminen, kauppakassien kantaminen ovat hyviä tapoja ja tasa-arvon kanssa minusta niillä ei ole mitään tekemistä. Kummallista, että suomalaiset miehet eivät ymmärrä tätä eroa. No omani on länsimainen ulkomaalainen. Kantaa kassit, avaa ovet ja tuo kukkia ja tekee osuutensa kotitöistä ja perheen elättämisestä siinä missä minäkin.

Vierailija
194/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä lisäsyitä miksi valitsin ulkomaalaisen miehen. Henkinen kypsyys. Suomessa tuntuu olevan yleistä että miehiltä ei vaadita aikuistumista kuin korkeintaan kolmekymppisenä jos silloinkaan. Oma mieheni on päälle parikymppinen ja hänellä on elämässään homma hanskassa opiskelujen, töiden ja yleisesti itsestään huolehtimisen suhteen. Hän huolehtii hygieniastaan ja kodistaan, talousasiat ovat kunnossa, eikä juokse joka viikonloppu bilettämässä. Hän haluaa oikean parisuhteen ja perheen, ei tinderdeittailua.

Asia josta en myöskään halua tinkiä on miehen koulutus. Suomalaisissa akateemisissa miehissä on se vika että koska heitä on niin vähän ja heillä riittää vientiä, he voivat sikailla ja kohdella naisia miten huvittaa.  Inhottavimmat ja seksistisimmät iskuyritykset joita olen kohdannut ovat tulleet juuri suomalaisilta yliopisto-opiskelijoilta.

N23

Itekin oon huomannu tämän, että suomalaisilta miehiltä ei vaadita sellaista aikuistumista ja vastuunottoa vaan ovat monesti sellaisia että juo ja käy kenties vielä baarissa ja antaa naisen hoitaa kaikki hommat siivoukset, kokkaukset ja sitten naisen pitäisi vielä käydä töissäkin.. saati sitten jos hankitaan vielä lapsia. Eli nainen ei saa mitään tuosta suhteesta? En tosin ymmärrä miksi nää naiset suostuu sellaiseen.

Joopa joo, totuus vähän toinen:

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/vanhempien-luona-viela-kol…

"EU-maiden vertailussa suomalaiset nuoret muuttavat omilleen poikkeuksellisen nuorina. Toista ääripäätä tilastoissa edustavat Etelä-Euroopan maat. Professori Jokisen mukaan esimerkiksi Italiassa ja Espanjassa kotoa lähdetään vasta noin kolmekymppisenä.

Etelä-Euroopassakin nimenomaan miehet jäävät asumaan kotiin naisia pidempään."

Omilleen muuttaminen ei tarkoita aikuiseksi kasvamista. Päinvastoin, sittenhän on vielä isompi vapaus rellestää ja elää miten sattuu. Vanhempien luona asuessa ihminen todennäköisesti elää ns järkevämmin. Tuskin ne italialaiset ja espanjalaiset pitävät jotain opiskelijabileitä siellä kotona asuessaan tai pelaavat pleikkaria aamusta iltaan muun perheen hoitaessa kaikki kotihommat.

Vierailija
195/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei ole niinkään muuttuneet mutta naiset on.

Ei oikein arvot enää kohtaa ja katse siirretään maan rajojen ulkopuolelle.

Aikaisemmin pidin suomalaisia miehiä ulkomaalaisia miehiä luotettavampia, mutta en enää. Liian monta "lennossa vaihtoja" nähneenä ja itsekin kokeneena, jossa mies vaan yhtä'äkkiä häippäsee toisen naisen kanssa, en ajattele enää näin. Tarja Turunen ei seurustellut Nightwishin kanssa, mutta sen bändin miesten toiminta on valitettavasti aika lailla "uuden suomalaisen miehen" käytöksen omaista. Ei kerrota asianomaiselle, että halutaan hänestä eroon, vaan kirjoitellaan selän takana salaa potkukirjeen, jota ei edes anneta asianomaiselle vaan lämäytetään julkisuuteen. Julmaa, hölmöä ja idioottmaista. Ei ole kyllä kaikki kotona noilla tyypeillä. Sen sijaan Tarjan argentiinalainen (jossa pitäisi olla tosi machoa) mies on ollut hänelle tuki ja turva.

Vierailija
196/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä huolisi ulkolaista miestä olen Suomalainen nainen.

Silti et näköjään osaa edes suomea.

Vierailija
197/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-En minä ainakaan tarvitse minkään maalaista miestä tunteakseni itseni naiseksi. Minä olen nainen. Ennenkaikkea kuitenkin ihminen. 

Vierailija
198/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se "ennen" sitten oiskaan. Vielä 1800-luvun lopussa oli Helsingin väestöstä noin 10 prosenttia ulkomailla syntyneitä, kauppiaista heitä oli noin puolet. 

Eikä Suomi ole koskaan ollut niin kansainvälinen kuin keskiajalla (katolisen kirkon vaikutus, Suomen kauppasatamat jne). Ei siis tänäkään päivänä.

Eli mikä sitten tosiaan on ”ennen”.

Vierailija
199/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa ulkomaalaiset miehet, koska he ovat miehekkäämpiä kuin suomalaiset miehet. Paremmat käytöstavat, ottavat paremmin huomioon, ostavat lahjoja, tuovat kukkia, hemmottelevat, arvostavat naisia ja haluavat perustaa perheen. He ovat rohkeita, jämäköitä ja määrätietoisia.

Suomalaiset miehet ovat sellaisia selkärangattomia jahkailijoita. Ei kiinnosta palvella jotain ameebaa saamatta ikinä mitään takaisin. Ehkä suomalaiset eivät siksi kohtaa parisuhdemarkkinoilla. Suomalainen vahva nainen tarvitsee entistä vahvemman miehen, joka saa naisen tuntemaan itsensä naiseksi. Ja suomalainen mies taas tarvitsee jonkun herkän hissukan, jota ymmärtää ameebamiestä.

Haha.. onko tämä joku vitsi? Suomalaista heikompaa naista ei löydä mistään. Ei ole mitään näyttöjä vahvuudesta. Miesten rakentamassa maassa asuvat ilmaiseseksi. Kadulla eivät uskalla edes silmiin katsoa kun pelottaa.

Tuo on kyllä outo ilmiö. Naiset jotka katsovat silmiin katukuvassa näyttävät melkein aina etelä-eurooppalaisilta.

Vierailija
200/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tämä johtua ns. globalisaatiosta, jossa ihmisten on entistä helpompi tutustua ulkomaalaisiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi