Suomalaiset hakevat kumppania ulkomaalaisista yhä enemmän sekä miehet että naiset, mutta miksi?
Mitä johtuu että suomalaiset miehet että naiset eivät kohtaa enää kuten ennen? Itse olen suomalainen mies ja suhteessa ulkolaisen naisen kanssa. Tämän havainnon on tehnyt aika moni ja aiheesta jopa Petteri Orpo nosti kysymyksen taannoin. Mielenkiintoista olisi pohtia syitä tälle tilanteelle? Itse viehätyin ulkolaisista naisista tietynlaisen vanhakantaisemman suhtautumisen vuoksi miehiä kohtaan. Kotimaisen naisen kanssa suhteessamme oli paljon vääntöä pienistä asioita ja olimme lopulta varsin epäsuhta pari. Yleistyksiä ei tietty voi tehdä mutta kyllä tämä suurempi ilmiö on kuin ennen. Miten itse koet?
Kommentit (368)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kolmevitonen mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmeita yleistyksiä taas. Kyllä minua kiinnosti perustaa perhe ja lapsien hankkiminen oli itsestäänselvyys.
Se mihin huomio kiinnittyy, on naisten toiveiden ristiriitaisuus. Pitäisi toisaalta olla empaattinen, lapsia rakastava tasa-arvoinen ja tunteensa näyttävä mies, mutta samalla maskuliininen, perinteinen perheen pää, hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa, mielellään johtaja. Joku laulukin tästä on - mitä kaikkeen miehen tulee olla. Kaikkea ei vaan saa samassa paketissa. Ja onko nainen sitten itse joka kantilta täydellinen? Itse kierrän täydelliset ihmiset kaukaa - heidän seurassaan olet aina se huonompi ihminen.
Mutta, noista ulkomaisista liitoista. Maailma nyt vaan on muuttunut, ihmiset liikkuu enemmän, mahdollisuuksia on enemmän. Taustalla voi olla myös sitä unelmahöttöä, uuden ja vieraan viehätystä. Hyvä muistaa, että vaikka suomalaisparit eroaa usein, niin eri kulttuureista tulevat parit eroavat vielä useammin. Mutta jos se oikean tuntuinen tulee kohdalle, niin siitä vaan. Jokaisella on oikeus rakkauteen eikä ole mitään velvollisuutta mennä juuri suomalaisen kanssa naimisiin. Selvittämättömät ongelmat siirtyvät kuitenkin aina seuraavaan suhteeseen ja pulpahtavat pintaan ennemmin tai myöhemmin.
Just tuo on se ongelma että macho liittyy Suomessa kylmään käytökseen kun toisissa maissa miehet osaavat täysin luontevasti olla sekä machoja että empaattisia, lapsirakkaita, kohteliaita ja vaimoa hemmotteleviä. Suomessa kaikki toi positiivisuus liitetään feminiiniseen mieheen. Miehet ei siis osaa olla machoja kuin negatiivisen kautta?
Etelän machot ovat kaksinaamaisia narsisteja, joiden oikeat kasvot tulevat esiin kun he suuttuvat tai käyvät vieraissa. Muuten esittävät suureellista teatteria ja imelyyksillä ei ole rajaa. Naisiin tämä kyllä uppoaa, olen huomannut.
Tämähän se. Kummallista että etelän pojilta tämä on suominaisten mielissä ihanaa käytöstä, mutta suomalaisilta miehiltä tuomittavaa, ellei suorastaan creepyä imelyyttä.
Suomalainen mies ei alennu samoihin narsistisiin sfääreihin roolissaan, täytyy olla taantunut älyllisesti tai henkisesti, että sellaisen roolin vetämiseen pystyy tosissaan. Kun kulttuurinen narratiivi on olemattoman pieni, tuollainen sukupuoliroolin ja kunniakoodien vatvominen korostuvat.
Kumma kyllä, itse osaan yhdistää naiseuden ja fyysisen vahvuuden. Mua usein verrataan Modesty Blaiseen, Xenaan, Lara Croftiin yms. fiktiivisiin vahvoihin naisiin. Mekkoni alta paljastuu vahva kroppa, joka on saatu rautaa nostamalla, koripallon pelaamisella ja nyrkkeilemällä. Pystyn kantamaan samaan aikaan merkkilaukkua, käytän nahkahameita ja kävelemään korkkareissa. Ja mä oon se, joka täällä siivoaa, tekee ruoan ja hoitaa haastetta vaativan koiransa (mikä olikin mun toive). Mies on kuitenkin pitkät päivät töissä, niin mulle, joka lähti taas opiskelemaan, hoitaa suurimmaksi osaksi kodin. Empatiaa löytyy, mutta en ole ystävällinen kaikille, jos mua uhkaillaan tai ahdistellaan, vaan alan näyttämään, ettei tuo ole oikein. Silloin puolustan itseäni. Joillain feministinaisillakin on vaikeus sisäistää tätä, että miten pystyn tähän. Harvoin munlaista naista näkee minkään feministimiehen kainalossa.
Haastetta vaativa koira eli mastiffi, amstaffi, pitbull tai vastaava. Kamala tarve todistella ympäristölle, että "olen hlvetin kova tyyppi". Yäk.
Tykkään kyllä amstaffeista, pitbulleista, saksanpaimenkoirista, rottweilereista ja dobermanneista, mutta koirani ei ole mitään nuista. Päädyttiin miehen kanssa kääpiöpinseriin, joka sopii myös hyvin meille kun on vahva kroppa pienestä koosta huolimatta eikä ole mikään Paris Hiltonin koira.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun suomalaisnaiset ovat sellaisia miehekkäitä. Jos haluaisin elää suhteessa miehen kanssa niin sitten ottaisin oikean niehen.
Meinaatko sitä, että naisen pitäisi aina olla kaikille kiltti? Juuri sen takia se oma tytär saattaakin liikkua matumiehen kainalossa. Siksi annankin turvasumuttimen käteen ja mieheni, jolla on kamppailulaji- ja nyrkkeiytaustaa kuten mullakin, saa opettaa fyysisiä keinoja irrottautua otteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kolmevitonen mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmeita yleistyksiä taas. Kyllä minua kiinnosti perustaa perhe ja lapsien hankkiminen oli itsestäänselvyys.
Se mihin huomio kiinnittyy, on naisten toiveiden ristiriitaisuus. Pitäisi toisaalta olla empaattinen, lapsia rakastava tasa-arvoinen ja tunteensa näyttävä mies, mutta samalla maskuliininen, perinteinen perheen pää, hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa, mielellään johtaja. Joku laulukin tästä on - mitä kaikkeen miehen tulee olla. Kaikkea ei vaan saa samassa paketissa. Ja onko nainen sitten itse joka kantilta täydellinen? Itse kierrän täydelliset ihmiset kaukaa - heidän seurassaan olet aina se huonompi ihminen.
Mutta, noista ulkomaisista liitoista. Maailma nyt vaan on muuttunut, ihmiset liikkuu enemmän, mahdollisuuksia on enemmän. Taustalla voi olla myös sitä unelmahöttöä, uuden ja vieraan viehätystä. Hyvä muistaa, että vaikka suomalaisparit eroaa usein, niin eri kulttuureista tulevat parit eroavat vielä useammin. Mutta jos se oikean tuntuinen tulee kohdalle, niin siitä vaan. Jokaisella on oikeus rakkauteen eikä ole mitään velvollisuutta mennä juuri suomalaisen kanssa naimisiin. Selvittämättömät ongelmat siirtyvät kuitenkin aina seuraavaan suhteeseen ja pulpahtavat pintaan ennemmin tai myöhemmin.
Just tuo on se ongelma että macho liittyy Suomessa kylmään käytökseen kun toisissa maissa miehet osaavat täysin luontevasti olla sekä machoja että empaattisia, lapsirakkaita, kohteliaita ja vaimoa hemmotteleviä. Suomessa kaikki toi positiivisuus liitetään feminiiniseen mieheen. Miehet ei siis osaa olla machoja kuin negatiivisen kautta?
Etelän machot ovat kaksinaamaisia narsisteja, joiden oikeat kasvot tulevat esiin kun he suuttuvat tai käyvät vieraissa. Muuten esittävät suureellista teatteria ja imelyyksillä ei ole rajaa. Naisiin tämä kyllä uppoaa, olen huomannut.
Tämähän se. Kummallista että etelän pojilta tämä on suominaisten mielissä ihanaa käytöstä, mutta suomalaisilta miehiltä tuomittavaa, ellei suorastaan creepyä imelyyttä.
Suomalainen mies ei alennu samoihin narsistisiin sfääreihin roolissaan, täytyy olla taantunut älyllisesti tai henkisesti, että sellaisen roolin vetämiseen pystyy tosissaan. Kun kulttuurinen narratiivi on olemattoman pieni, tuollainen sukupuoliroolin ja kunniakoodien vatvominen korostuvat.
Kumma kyllä, itse osaan yhdistää naiseuden ja fyysisen vahvuuden. Mua usein verrataan Modesty Blaiseen, Xenaan, Lara Croftiin yms. fiktiivisiin vahvoihin naisiin. Mekkoni alta paljastuu vahva kroppa, joka on saatu rautaa nostamalla, koripallon pelaamisella ja nyrkkeilemällä. Pystyn kantamaan samaan aikaan merkkilaukkua, käytän nahkahameita ja kävelemään korkkareissa. Ja mä oon se, joka täällä siivoaa, tekee ruoan ja hoitaa haastetta vaativan koiransa (mikä olikin mun toive). Mies on kuitenkin pitkät päivät töissä, niin mulle, joka lähti taas opiskelemaan, hoitaa suurimmaksi osaksi kodin. Empatiaa löytyy, mutta en ole ystävällinen kaikille, jos mua uhkaillaan tai ahdistellaan, vaan alan näyttämään, ettei tuo ole oikein. Silloin puolustan itseäni. Joillain feministinaisillakin on vaikeus sisäistää tätä, että miten pystyn tähän. Harvoin munlaista naista näkee minkään feministimiehen kainalossa.
Oletko varma, ettei mekon alta löydy myös heijaria?
Johan nyt toki. Mulla on kuule naisena aivan sama luonnonlaki, jos en harrasta minkäänlaista urheilua. Jaksan niitä kotitöitäkin tehdä eikä ole pelkoa pyörtymisestä mieheni käsivarsille. Ei oma mies ala katsomaan mitään invalidiakaan, jota pitäisi aina auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi h**vetissä viestiäni ei julkaista? Olen kirjoittanut kolme viestiä joissa kerron onnellisesta liitostani a r a b i n kanssa, mutta sitä ei julkaista. Seulan läpi pääsee sontaa, mutta asialliset viestit eivät.
Ei arabeja suomeen
Itse olen ajatellut, että koska eri maista tulevien ihmisten tapaaminen on nykyisin paljon helpompaa ja yleisempää, niin siinä väistämättäkin muodostuu maiden ja kansakuntien rajat ylittäviä parisuhteita. Itse en ole vielä kertaakaan kuullut, että joku etsisi nimenomaan ulkomaalaista kumppania, mutta toki varmasti heitäkin löytyy jotka niin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies ei kelpaa suominaisille. Heille suomalaismies on out, tylsää, buu.
Toden totta. Ootte täysin paskoja kun ette osaa avata naiselle ovea, kantaa kauppakasseja ja avata auton ovea ja ojentaa naiselle kättä kun nousee autosta. Muslimimiehelleni oon sentään prinsessa ja samoin myös tyttäretkin. Itse oon suomalaisesta perheestä ja meistä tytöistä kasvatettiin prinsessoja paitsi sisko ei siitä ollut mielissään vaan hän halusi aina kantaa raskaimmat kivet. Todella järkyttävää. Onneksi meidän tytöt ei tuollaiseen suostu enkä anna heidän vahingoittaa itseään. Itsekin musliminaisena jumppaan salilla enkä harrasta painonnostoa tai harrasta itsepuolusta kuten siskon tyttö. Säälin näitä "vahvoja" naisia jotka kieltää tytöiltäänsä prinsessana olemiset. Muslimiperheissä taas tytöistä kasvatetaan prinsessoja ja tytöillä on aina mukana veli tai isä saattamassa ja maksaa ostokset. Veljien tulee olla herrasmiehiä myös siskojakin kohtaan.
Sääliksi käy sun tyttäriäsi, jotka pakkonaitetaan tai mahdollisesti jopa tapetaan mikäli rikkovat siveyskoodeja.
Ei me olla pakkonaitettu ketään. Opetan vain tytöt hyviksi vaimoiksi ja heidän tulee olla aina kiitollisia miesten herrasmiesmäisyydestä. Ja poikien tulee aina auttaa heikompaa. Järkyttävää katsottavaa kun joku nainen tiuski kun hänen miehensä halusi kantaa ostoskassit kunnes nainen repi ne takaisin. Musliminainen ei tuolla tavalla raivoaisi ja leikkisi supernaista. Musliminainen on ennemmin prinsessa kuin supernainen ja niin on meidänkin tytöt.
Mitä helvettiä 😂😂 Olen naimisisissa iranilaisen miehen kanssa ja meillä on kaksi lasta, eilä todellakaan kasvateta meidän tytöstä mitään avutonta prinsessaa 😂
Siinä tämä trolli on oikeassa, että lähi-idässä naisten kasvatus joskus on sellaista, että se tekee heistä "avuttomia" esimerkiksi renkaiden vaihdon tms suhteen, ja että miehet kantavat kauppakassit jne, mutta toi teksti on jo liian paksua. En ole miehelleni mikään prinsessa, vaikka hänen kulttuuriin kuuluukin suomalaiselle epätyypillinen kohteliaisuus, kuten ovien avaaminen jne. Enkä haluaisikaan olla miehen kanssa, joka ei pidä minua täysivaltaisena aikuisena. Lapsrt kasvatetaan samalla lailla sukupuolesta huolimatta, toivon mukaan itsenäisiksi aikuisiksi.
Mieheni ei kylläkään ole muslimi, vaan ateisti, niinkyin monet iranissa, vaikka siellä asiasta ei voikaan puhua. Varmaan maissa, joissa ei ole iranin kaltaista korkeakulttuurin ja sivistyksen perintöä, (somalia, irak) löytyy enemmän näitä hyvin perinteisiä arvoja.
Sääliksi käy tyttöjäsi. Oot varmaan kauhuissasi tyttäresi prinsessavaiheesta ja kiellät heiltä prinsessana olemiset ja koitat kasvattaa heistä vahvoja naisia. Onneksi omat tytöt ovat mielellään halunneet olla prinsessoja. Itsekin kävin pienenä prinsessavaiheen ja oon tukenut tyttöjäni siinä. Suomalainen mies pitää neitimäisenä ja hinttarimaisena touhuna herrasmiesmäisyyttä.
Kyllä meidän tyttö saa ihan vapaasti viettää prinsessavaihetta ja painella pinkeissä prinsessamekoissa menemään eikä se poissulje mitenkään sitä, että kasvatamme hänestä vahvaa naista 😂
Edelleenkin säälin. Opetat tytöllesi että hän osaa itsekin avata oven, kantaa raskaat kauppakassit ja siirtää huonekaluja. Jos mun kimppuun hyökkää joku niin oletan mieheni vahvempana sukupuolena puolustavan mua mutta teidän supernaisten mielestä naisten pitäisi tasa arvon takia puolustaa itseään hyökkääjältä. Nainen tarvitsee miehen puolelleen, ei mies naista.
Voi sua. En ole se kenelle vastasit, mutta pakko nyt tähän kommentoida. Mä arvostan valtavasti sitä, että voin käydä lenkillä Helsingissä vaikka klo 23 ilman että tarvii pelätä, että kukaan hyökkää kimppuun. Mä pidän siitä, että voin humalassa matkustaa pilkun jälkeen yksin bussilla himaan ilman että kukaan hyökkää kimppuun. Toki joskus huonotapainen känniääliö yrittää jotain, mutta aika harmittomia ovat lopulta.
Olisi aika ankeaa, jos yhteiskunassa selviäminen vaatisi, etä pidän jotain äijää koko ajan vierelläni. Onnistuisiko tämä Irakissa ja Iranissa tai Saudi-Arabiassa? Kuinka prinsessana persialaiset mua kohtelisivat, jos tulisin yöllä yksin Teheranin kadulla vastaan juoksutrikoissa?
Toi muuten on aika huolestuttavan kuuloinen toi sun prinsessa-pakkomielteesi. Katselisit vähemmän Disney-piirrettyjä. Tässä on muuten lista asioista, joissa huomataan käytännössä miesten herrasmiesmäinen ja arvostava suhtautuminen naisiin Iranissa:
https://blogit.iltalehti.fi/alan-salehzadeh/2016/04/12/16-naisia-sortav…
Miten niin huolestuttavaa? Se vain kertoo siitä että oon arvostettu naisena. Se että nainen joutuu puolustautumaan hyökkääjää vastaan tai kantamaan raskaat kauppakassit kertoo miehen heikkoudesta. Islam arvostaa naista enemmän kuin mikään tai kukaan muu. Täällä suomessa naisellisuutta pidetään naurettavana, tyhmyytenä ja heikkoutena ja vammaisuutena miesten ja jopa naistenkin osalta. Islam taas ei syrji mua ja sitä paitsi islam antoi naisille samat oikeudet kuin miehille ensimmäisenä uskontona. Islam salli naisille ensimmäisenä uskontona osallistumisen yhteiskuntaan, opiskeluun, työhön, oman omaisuuden hallintaan, avieroon, johtaa yritystä sekä perimiseen. Olihan yksi Mohammedin vaimoistakin kauppias.
Alan Salehzadeh haluaa suomeen lisää kiintiöpakolaisia
Ja ei kait siinä vaatimisessa mitään ole, jos vain vaatijakin pystyy vastaamaan huutoon eli on hyvä palkkaisessa työssä, omaisuutta kohtuullisesti ja edes jotenkaan on vielä ulkomuodon perusteella tunnistettavissa naiseksi eikä näytä pystyyn nostetulta ryhävalaalta. Suomalaisista naisista kun suurin osa on jotain lähäreitä, siwan kassoja tai siivoojia ja talous tilanteensa sen mukaan, sekä muistuttavat naisen sijasta pikemminkin tatuoituja ponttooneja tai ed. mainittuja ryhävalaita mutta itse kyllä vaativat itselleen MiljonääriHughGranteja sekä LentokapteeniMalliJuristeja, vaikka mitään edellytyksiä sellaiseen ei itsellä ole. Saa siinä ihmetellä miksi suomalaiset miehet hakevat naisensa ulkomailta. Emansipaatumisesta ei liene edes tarvi sanoa mitään tai Toksisesta femakkoisuudesta tai feministisestä mädätyksestä.