Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset hakevat kumppania ulkomaalaisista yhä enemmän sekä miehet että naiset, mutta miksi?

Vierailija
14.09.2018 |

Mitä johtuu että suomalaiset miehet että naiset eivät kohtaa enää kuten ennen? Itse olen suomalainen mies ja suhteessa ulkolaisen naisen kanssa. Tämän havainnon on tehnyt aika moni ja aiheesta jopa Petteri Orpo nosti kysymyksen taannoin. Mielenkiintoista olisi pohtia syitä tälle tilanteelle? Itse viehätyin ulkolaisista naisista tietynlaisen vanhakantaisemman suhtautumisen vuoksi miehiä kohtaan. Kotimaisen naisen kanssa suhteessamme oli paljon vääntöä pienistä asioita ja olimme lopulta varsin epäsuhta pari. Yleistyksiä ei tietty voi tehdä mutta kyllä tämä suurempi ilmiö on kuin ennen. Miten itse koet?

Kommentit (368)

Vierailija
1/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään se on helpommin toteutettavissa. Maailma on pienentynyt.

Vierailija
2/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ratkaisua fiksuna, koska suomalaiset ovat liian sisäsiittoisia. Meillä on harvinaisia sairauksia, koska monet ovat hankkineet lapsia serkkujensa tai pikkuserkkujensa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on pienentynyt eli kohtaamisia tulee enemmän. Erilaiset geenit viehättää. Ja suomalaiset on ujoja. 2 ujoa.. ei tuu mitään.

Vierailija
4/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urbanisaatio. Eri maiden suuret kaupungit lähestyvät kulttuurisesti hyvin paljon toisiaan ja vastaavasti eroavat ympäröivästä maaseudusta. Loppupeleissä helsinkiläinen ja newyorkilainen ajattelevat paljon enemmän samankaltaisesti kuin helsinkiläinen ja teuvalainen.

Vierailija
5/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkeasti yleistettynä: ulkomaalaisille naisille on puoliksi täynnä ja suomalaisille olen puoliksi tyhjä

Vierailija
6/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei ole niinkään muuttuneet mutta naiset on.

Ei oikein arvot enää kohtaa ja katse siirretään maan rajojen ulkopuolelle.

Vierailija
7/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai on normaalia, että kielitaitoiset ja omatoimiset ihmiset pitävät verkkoja isommilla vesillä. Sama juttu kuin tuotteiden tilaamisessa ulkomailta; jäärät eivät uskalla ja osaa, mutta moni muu kyllä. 

Kaiken kaikkiaan ajattelisin silti, että miehelle ulkomaalaisen puolison saaminen on vaikeampaa kuin kotimaisen ja naiselle taas päinvastoin. 

Vierailija
8/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urbanisaatio. Eri maiden suuret kaupungit lähestyvät kulttuurisesti hyvin paljon toisiaan ja vastaavasti eroavat ympäröivästä maaseudusta. Loppupeleissä helsinkiläinen ja newyorkilainen ajattelevat paljon enemmän samankaltaisesti kuin helsinkiläinen ja teuvalainen.

Tämä!! Juuri noin. Miksei tosta puhuta enemmän.

Vierailija
9/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän ratkaisua fiksuna, koska suomalaiset ovat liian sisäsiittoisia. Meillä on harvinaisia sairauksia, koska monet ovat hankkineet lapsia serkkujensa tai pikkuserkkujensa kanssa.

Suomen geneettinen pooli ei ole koskaan ollut niin laaja kuin nyt.

Vierailija
10/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että oikeasti suomalaisetkin pitävät kohteliaisuudesta, ystävällisyydestä ja huomioimisesta, jopa romantiikasta, vaikka julkisesti väittävät, että suomalainen raatorehellisyys ja tiukka asialinja ovat maailman parhaita avuja parisuhteessakin.

Vierailija
11/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viehätyin ulkomaalaisessa vaimossani siihen, että hän oli selkeästi aikuismaisempi teoissaan kuin suomalainen nainen; siis ei ollut koko ajan jotain draamaa suhteessa jne.

Myös naisellisuus ja perhe ovat hänelle tärkeitä.

Sitä en oikein ymmärrä suomalaisissa naisissa miksi he ovat suhteessa miehien kanssa joiden kulttuuri mm. tasa-arvossa on kivikaudelta. Eivät haluakaan olla tasa-arvoisia?

Vierailija
12/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollista. Pyritään tiedostamatta sekoittamaan geenejä. Sitäpaitsi naisparkoja on aina ryöstetty sotasaaliiksi ja kaupattu morsiamiksi. Tätä on siis aina tapahtunut.

Vierailija
13/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vähän samoilla aatoksilla olen kuin ap. Itse olen tietyissä asioissa, etenkin perhearvoissa aika vanhanaikainen. Haluan, että mies on mies, elättää perhettä, ottaa miehen vastuun, haluaa käydä kirkossa sunnuntaisin, viettää kristillistä elämää, ei ryyppää ja rällää ja on ns. perheen pää hyvällä tavalla. Tälläistä miestä on Suomesta vaikeaa löytää. Olen miettinyt, että minulle voisi sopia mies esim Keski- tai Etelä-Euroopasta tai Yhdysvalloista. Kyllä minä itsekin haluan opiskella, tehdä uraa yms mutta silti sellainen sukupuolten välinen perusvire pitää olla. On hankalaa heteronaisena haluta seksuaalisesti miestä, joka ei käyttäydy miehisesti. Lisäksi minulla on kielteinen kanta esiaviolliseen seksiin, aborttiin ja olen muutenkin aika konservatiivi.  N28

Vierailija
14/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten ylipaino lisääntynyt, ja melkein kaikki hoikat ovat jo suhteessa. Siksi pitää kumppani hakea ulkomailta, etenkin sellaisista maista jotka mielellään muuttavat Suomeen paremman elintason perässä, jotta saisi sen hoikan puolison.

Vierailija
15/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Suomen geneettinen pooli on erittäin hyvä, kun taas näillä meidän nykyisillä maahanmuuttajilla on hyvin isolta osin kapea, serkkujen naima, geenipooli.

Vierailija
16/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo vähän samoilla aatoksilla olen kuin ap. Itse olen tietyissä asioissa, etenkin perhearvoissa aika vanhanaikainen. Haluan, että mies on mies, elättää perhettä, ottaa miehen vastuun, haluaa käydä kirkossa sunnuntaisin, viettää kristillistä elämää, ei ryyppää ja rällää ja on ns. perheen pää hyvällä tavalla. Tälläistä miestä on Suomesta vaikeaa löytää. Olen miettinyt, että minulle voisi sopia mies esim Keski- tai Etelä-Euroopasta tai Yhdysvalloista. Kyllä minä itsekin haluan opiskella, tehdä uraa yms mutta silti sellainen sukupuolten välinen perusvire pitää olla. On hankalaa heteronaisena haluta seksuaalisesti miestä, joka ei käyttäydy miehisesti. Lisäksi minulla on kielteinen kanta esiaviolliseen seksiin, aborttiin ja olen muutenkin aika konservatiivi.  N28

Sinulla on siis vaatimuksia miestä kohtaan ja saattaisit ehkä huijata miehen isäksi vetoamalla aborttivastaisuuteen. Voit ehkä tienata rahaa, mutta mies on se, joka käyttää oman rahansa yhteiseen hyvään. Et ehkä pidä seksistä, mutta voit vähän antaa, kunhan miehen sitoumus juridiseen sopimukseen eli avioliittoon on saatu. 

Tuo on tietysti negatiivinen tulkinta asiasta, mutta vaikka miehet voidaan suuremmalla todennäköisyydellä kasvattaa noudattamaan tuota kaavaa eri puolilla maailmaa, ei mies siitä välttämättä haaveile sen enempää kuin suomalainenkaan. 

Vierailija
17/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se "ennen" sitten oiskaan. Vielä 1800-luvun lopussa oli Helsingin väestöstä noin 10 prosenttia ulkomailla syntyneitä, kauppiaista heitä oli noin puolet. 

Vierailija
18/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat vihdoinkin tajunneet, että geenipoolimme on aivan liian pieni, jotta tulevatkin sukupolvet olisivat terveitä. Me suomalaiset alamme muuten olla liian läheistä sukua keskenämme - sisaruksia seitsemännessä polvessa.

Vierailija
19/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Suomen geneettinen pooli on erittäin hyvä, kun taas näillä meidän nykyisillä maahanmuuttajilla on hyvin isolta osin kapea, serkkujen naima, geenipooli.

Fakta, ei mutua.

Turhan monen suomalaisen historiassa on serkusliittoja. Pienissä kylissä kaikki ovat sukua toisilleen.

Oikeasti kiusallista. 

Vierailija
20/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse viehätyin ulkomaalaisessa vaimossani siihen, että hän oli selkeästi aikuismaisempi teoissaan kuin suomalainen nainen; siis ei ollut koko ajan jotain draamaa suhteessa jne.

Myös naisellisuus ja perhe ovat hänelle tärkeitä.

Sitä en oikein ymmärrä suomalaisissa naisissa miksi he ovat suhteessa miehien kanssa joiden kulttuuri mm. tasa-arvossa on kivikaudelta. Eivät haluakaan olla tasa-arvoisia?

PIntatodelllisuus ei aina ole sama kuin se todellisuus, jonka ihminen kokee. Umpisovinistikin voi osata olla hyvin huomaavainen ja rakastava kumppani arjessa, ja samalla tavalla feministimies voi olla kumppanina itsekäs, epäkohtelias kakkiainen. Poliittiset mielipiteet eivät lopulta merkitse mitään, mutta sillä on väliä kuka laittaa ruokaa, siivoaa, palvoo ja arvostaa. Ei sitä päälle päin voi tietää, kokkaako joku afrikkalainen mies vaikka joka päivä. Ja jos mies on varakkaampi, hän voi maksaa siivoojan yhteiseen kotiin jos imuri ei omassa kädessä pysy.

Samoin se ulkomaalainen nainen saattaa olla aivan tyytyväinen vaikka olisikin kotiorja, jos vaan saa siitä itse riittäväksi kokemansa rahallisen korvauksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi