Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella papin kanssa?

Vierailija
13.09.2018 |

Mielipiteitä?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin, jos olisin sinkku. Olen uskovainen

Tämä!

Vierailija
22/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä on hyvä asema eli hyvä liksa niin tottakai!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäpapin, kyllä. Vakaumuksellisen, en.

Vierailija
24/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Olen pieneltä paikkakunnalta open lapsi.

Papin lapset oli vielä pahemmassa syynissä.

Joten thanks but no thanks.

Kyse oli papin kanssa seurustelusta, ei papin lapseksi adoptoitumisesta.

Vierailija
25/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
26/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että kauniille papille, joka on nainen. Löytyy seuraa ja seuraan yrittäjiä jonoksi asti. Useimmat heistä ei edes kuulu kirkkoon.

Vierailija
27/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on miespappi, niin en koska olen hetero ja homot ällöttää.

Jos kyseessä on naispappi, niin en koska en pidä sellaista pappina ollenkaan.

Mutta pappi se silti on.

Tietyssä mielessä kuka tahansa voi nimittää itseään papiksi, ei sitä kukaan voi estää. Joku toinen voi puolestaan päättää uskoa nimittäjän todella olevan pappi, ei sitäkään voi kukaan estää. Tuo on ihan triviliaalia, eikä juuri kiinnostavaa. Minua kiinnostaa paljon enemmän ketä minä pidän pappina ja siihen otin yllä jo kantaa. Voit ihan vapaasti olla eri mieltä, mutta kenestäkään ei tule minulle pappia vain sillä että sinä sitä väität.

Mutta ketään muuta ei kiinnosta ketä sinä pidät tai et pidä pappina tai vaikkapa poliisina. Papille on seurakunta suonut viran ja kun hän toimii kyseisessä virassa hän on pappi. Riippumatta siitä mitä yksi tai kaksi vänkääjää ajattelee.

Vierailija
28/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni opiskelee papiksi. Hän ei todellakaan ole "perinteinen" pappi, joten jos samanlainen ihminen löytyisi miehenä, voisin ihan hyvin seurustella.

Oikeastaan myös se yksi pappi (joka vihki homoja) osoittaa, että papeissakin on hyviä tyyppejä. Eli miksikäs ei, jos omalle kohdalle osuisi. Nyt seurustelen toisen äärilaidan kanssa, diplomi-insinöörin. :D

Vierailija
29/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että kauniille papille, joka on nainen. Löytyy seuraa ja seuraan yrittäjiä jonoksi asti. Useimmat heistä ei edes kuulu kirkkoon.

Tuo pätee raivofeministejä lukuunottamatta kaikkiin kauniisiin naisiin.

Vierailija
30/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ällöttävä provo!

Elät omassa pikkuisessa suojatussa kuplassasi, jos todella kuvittelet minun vain provosoivan. Pikemminkin uskon, että yritit vain käyttää termiä haukkumana ajattelematta sen sisältöä.

Mitä tulee ällöttävyyteeni, saat ihan vapaasti olla mitä mieltä haluat. Tämä on vapaa maa. Minäkin saan olla tuota mieltä homostelusta.

Totta kai saat. Tietämättömyys ja yksinkertaisuus ovat jokaisen perusoikeuksia.

ohis

Vierailija
31/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu papista. Ihmisiä hekin ovat.

Vierailija
32/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ystäväni opiskelee papiksi. Hän ei todellakaan ole "perinteinen" pappi, joten jos samanlainen ihminen löytyisi miehenä, voisin ihan hyvin seurustella.

Oikeastaan myös se yksi pappi (joka vihki homoja) osoittaa, että papeissakin on hyviä tyyppejä. Eli miksikäs ei, jos omalle kohdalle osuisi. Nyt seurustelen toisen äärilaidan kanssa, diplomi-insinöörin. :D

Miten niin äärilaidan?

Terveisin uskova DI

Vierailija
33/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo pätee raivofeministejä lukuunottamatta kaikkiin kauniisiin naisiin.

Paitsi että henkilö on feministi, oikeasti älykkäät miehet ovat itsekin feministejä.

Vierailija
34/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Uskonto ei minua häiritsisi, mutta minulle olisi valtava turn-off sellainen mies, joka käy työkseen joikumassa mummeleille liturgioitaan. 

Vierailija
35/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut seurakunnalla töissä vuosia aikoinani ja aika omituisia hiihtelijöitä useammat nuoremmat papit olivat. Ei voinut kuin ihmetellä miten sellaiset hörhöt edes pystyvät normaalia arkea elämään. Yksi vanhempi miespappi oli oikein mukava ja hänestä ei voinut olla pitämättä, mutta muut - ei kiitos.

Vierailija
36/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu papista. Ihmisiä hekin ovat.

Ehkä muiden mielestä, omasta mielestään he ovat ihmistä ylenpänä.

En ymmärrä miten papit kehtaavat naama peruslukemilla paasata tarinoitaan.

Vierailija
37/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ällöttävä provo!

Elät omassa pikkuisessa suojatussa kuplassasi, jos todella kuvittelet minun vain provosoivan. Pikemminkin uskon, että yritit vain käyttää termiä haukkumana ajattelematta sen sisältöä.

Mitä tulee ällöttävyyteeni, saat ihan vapaasti olla mitä mieltä haluat. Tämä on vapaa maa. Minäkin saan olla tuota mieltä homostelusta.

Totta kai saat. Tietämättömyys ja yksinkertaisuus ovat jokaisen perusoikeuksia.

ohis

Itse asiassa nuo eivät ole mitään perusoikeuksia. Sinähän toki yritit vain parhaasi mukaan osoittaa halveksuntaasi anonyymisti palstalle kirjoittavalle ihmiselle. Väitteesi on siitä huolimatta faktisesti väärä.

Vierailija
38/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Pidän uskovaisia lapsellisina.

Vierailija
39/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pappi se silti on.

Tietyssä mielessä kuka tahansa voi nimittää itseään papiksi, ei sitä kukaan voi estää. Joku toinen voi puolestaan päättää uskoa nimittäjän todella olevan pappi, ei sitäkään voi kukaan estää. Tuo on ihan triviliaalia, eikä juuri kiinnostavaa. Minua kiinnostaa paljon enemmän ketä minä pidän pappina ja siihen otin yllä jo kantaa. Voit ihan vapaasti olla eri mieltä, mutta kenestäkään ei tule minulle pappia vain sillä että sinä sitä väität.

Mutta ketään muuta ei kiinnosta ketä sinä pidät tai et pidä pappina tai vaikkapa poliisina. Papille on seurakunta suonut viran ja kun hän toimii kyseisessä virassa hän on pappi. Riippumatta siitä mitä yksi tai kaksi vänkääjää ajattelee.

Koeta nyt käsittää, ettei minua kiinnosta kuinka montaa minun mielipiteeni kiinnostaa. Minun mielestäni kristillisenkään kirkon vihkimä naispappi ei ole oikea pappi, koska kirkko toimii siinä Raamattua vastaan.

Jos kirkko päättää ruveta vihkimään homoja avioliittoon, en pidä niitä oikeina avioliittoina ihan riippumatta siitä mitä muut ajattelevat. Oma mielipiteeni ei muutu miksikään ja nimenomaan oman mielipiteeni kirjoitin tähän ketjuun. Miksi sinun on sitä niin vaikea käsittää?

Sillä pidätkö naispappia oikeana pappina vai et ei ole mitään tekemistä sen kanssa pidänkö minä. Silti sinulla on joku ihmeellinen tarve reagoida viesteihini ja selittää minulle omaa epäkiinnostavaa näkemystäsi. Sen sijaan, että vastaisit avaukseen kysymykseen, heittäydyt änkyröimään minua vastaan. Tiedän kyllä, että sinun laillasi ajattelevia on. Ihan turhaan jumputat siellä. Naispapista ei tule minulle pappia ja saat ihan vapaasti pitää sitä epäkiinnostavana tietona. Ei vaikuta minuun.

Et taida olla kristitty? Jeesus tuskin käännyttämistä ketään pois. Lisäksi eksegeettinen tutkimus on osoittanut aikaa sitten, että ”nainen vaietkoon seurakunnassa” on myöhempien aikojen lisäys tekstiin.

Vierailija
40/78 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voisin, meillä olisi varmasti paljon juteltavaa sillä uskon/kirkonasiat ovat minusta hyvin mielenkiintoisia. Mutta hänen pitäisi pystyä seukkaamaan kirkkoon kuulumattoman kanssa.