Kumppanin tinderdeittailutausta alkanut häiritä
En tiedä olenko omituinen, lapsellinen, kehittymätön tms. Olen löytänyt miehen Tinderistä ja seurustellaan nyt ihan tosissaan. Mies oli aika pitkään siellä tarjolla, kävi treffeillä mutta ei sitten syystä tai toisesta syntynyt mitään pitempää juttua, paitsi nyt minun kanssa. Ongelma on nyt seuraava: kun mies kertoilee juttuja mitä on tehnyt tms lähimenneisyydestään, niin sieltä pompsahtelee noita deittejä. Ja minua on alkanut häiritä se. Tuntuu, että niitä naisia on ollut niin helvetisti. No, se on kai ymmärrettävää jos on kumppania etsimässä ja käy deiteillä. Kuitenkin nykyään, jos mies vaikka kertoo, että kuuli jonkin asian jostain, ja käy ilmi että asia tapahtui taas jonkin uuden deitin kanssa, niin minua alkaa vituttaa. On tietenkin tyhmää loukkaantua menneistä. Osaatteko auttaa minua työstämään tätä, ettei tarvitse kiukutella kumppanille. Miksi minua vaivaa tämä? Vaivaako teitä jos kumppaninne on käynyt deiteillä ihan deiteiltä päästyään?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Niin, alussa kun paljastui normaaleja exiä niin ei haitannut, kuuluu elämään, vaikken nyt silti halunnut heistä tietää kovin paljoa. En yhtään osaa sanoa, mikä näissä deiteissä on se häiritsevä juttu. Ehkä juuri joku semmoinen että se tapahtuu nykyään niin helposti, ihmiset on kertakäyttökamaa. Klik, ei kiinnosta, uutta putkeen, netistä löytyy.
ap
Mitä kertakäyttöä se on, jos etsiessä kumppania tapaa ihmisiä, joiden kanssa ei suhde onnistuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen treffannut 11 sinkkuvuoden aikana 2 miestä. Muita kiinnostavia ei ole tullut vastaan. Ja nuokin osoittautuivat joksikin muuksi kuin olin saanut vaikutelmaa. Kiinnostun tosi harvoin miehestä, ehkä kerran 10 vuodessa. Siksi minun olisi vaikea hyväksyä että mies kiinnostuisi kymmenistä naisista. Jatkuisiko sama meno seurustelun aikana, koko ajan kiinnostutaan eri naisista.
Tässä ehkä tuli jotain samaa, mitä itse mietin jossain alitajunnassa. Eli kun on käyty läpi hirveä määrä ihmisiä (minusta, koska kuten sinä, kiinnostun harvoin kestään) niin pelottaa, että jatkuuko innostuminen joka vastaantulijasta myös suhteessa. Kun itse taas olen niin vakaa ja harkitseva että treffaan tasan sen yhden josta olen jo sitä ennen tehnyt karsinnat ja analyysit ja tiedän ettei minua seurustellessa houkuta uusien ihmisten treffailu. Mutta entä näillä jotka ovat suorastaan harrastaneet sitä, riittääkö se yksi oikeasti?
ap
Se toinen vain tekee sen harkinnan ja valinnan treffien perusteella, kun sinä teet sen ennen sitä. Ei siinä sen kummempaa.
Jos on tavannut monia naisia vain kerran, sehän nimenomaan todistaa, ettei ole näistä kiinnostunut. Miten ihmeessä tuon voi ymmärtää toisin?
Totta kyllä mitä sanoit, paitsi että voi olla niinkin, että se on mies, joka ei ole päässyt ikinä jatkoon eli hänen intoaan nähdä näitä uudestaan ei tiedetä.
ap
No sama ongelmahan olisi siinäkin tapauksessa, ettei mies olisi lähtenyt (päässyt) treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, alussa kun paljastui normaaleja exiä niin ei haitannut, kuuluu elämään, vaikken nyt silti halunnut heistä tietää kovin paljoa. En yhtään osaa sanoa, mikä näissä deiteissä on se häiritsevä juttu. Ehkä juuri joku semmoinen että se tapahtuu nykyään niin helposti, ihmiset on kertakäyttökamaa. Klik, ei kiinnosta, uutta putkeen, netistä löytyy.
ap
Mitä kertakäyttöä se on, jos etsiessä kumppania tapaa ihmisiä, joiden kanssa ei suhde onnistuisi?
Ehkä tulee olo onko edes etsitty kumppania vai onko vain hurviteltu ihmisten kustannuksella, en tiiä.
ap
Liha on heikkoa aina, muistakaa se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä sitten häiritsee? Mitä juttuja hän heistä kertoo? Miksi koet uhaksi tai muuten epämiellyttäväksi sen, että mies on tutustunut useampaan naiseen ennen kuin kolahti? Minusta olisi omituisempaa ja "loukkaavampaa", jos olisin ensimmäinen miestä vastaan tullut ja mies ei olisi ennen minua antanut pakkeja kenellekään.
Häiritsee se määrä. Se, että just kun luulin että tiedän suunnilleen hänen exänsä, niin jostain pölähtää aina uusia naisia. Ehkä kerran tavattuja useimmat, mutta silti. Jotenkin ehkä arvostaisin vakaampaa harkintaa deittailussa, että käydään harvempien kanssa. Eihän ne kaikki ole voineet olla kovin kiinnostavia alun perinkään.
Ymmärrän kyllä tuonkin, että toisaalta olisi vähän karmivaa, jos olisin ainoa jolle hän kelpasi ja hän takertuisi minuun siksi nyt. Tosin, enhän tiedä, miksi ei ole tullut muiden kanssa mitään. Ehkä heille ei kelvannutkaan tämä mies, ja minä olen ainoa, jolle kelpasi.
En osaa sanoa, joku tuossa häiritsee. Liikaa ihmisiä, liikaa kokeiluja. Epäluonnollista, tuntuu ettei hallittavissa. Aina klikkauksrn päässä uudet treffit. Olenko itsekin vain yksi monista?
Kiitti kun kysyit, ehkä pääsin lähemmäs ongelman ydintä!
ap
Me ei olle kansana mikään deittailukansa, vaan tinderöinti on meille ihan uusi juttu. Suomessa tuollainen multideittaaminen on vielä vieras käsite, ja se rinnastuu helposti siihen että pidetään panosovellusta, ja käydään ahkerasti pukilla. Itse olen ns. vanhanliiton miehiä, enkä ottaisi kumppanikseni tinderöijää, koska tiedän ettei sellainen minulle sovi. Olisi ikävää että kumppanin lähimenneisyys olisi kuorrutettu uusila ja aina uusilla treffikumppaneilla. Itse kun pidän enemmän siitä että pidetään silmät auki, nuollaan ensin vanhat haavat itsekseen, ja sitten epävamasti ja ujosti saaddaan hämmentyneillä katseilla vastakaikua, ja ehkä arka tekstiviesti, jota on kirjoitettu vapisevin käsin sydän pamppaillen pitkän harkinnan jälkeen: "lähdetkö kahville?"
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on mietteiltään samanlainen, kuin sinä ap. Itse olin ennen avoliittoamme 1,5v sinkkuna, kun taas hän muutaman kk. Alussa sain kuulla hyvinkin useasti siitä, miten olen käynyt hänen mielestään useilla treffeillä, kun itse olin toinen kenet hän tinderistä tapasi. Miehellä taustalla epävarmuus itsestä, ja selkeää mustasukkaisuutta. Kyllä meinasi mennä hermot kerran jos toisenkin. Ja nämä "useat" treffini siis olivat alle 10 tuon 1,5v aikana..
Neuvoisin sinua hyväksymään toisen historian, ja hänet sellaisena kuin hän on. Pidemmän päälle raskasta jos toinen on mustasukkaisuuksissaan kiukkuamassa menneistä. Tsemppiä tulevaan, keskity siihen.
Näistä niin huomaa miten erilaisia olemme. Minulle olisi miehesi tapauksessa riittänyt hylkyperusteeksi se, että hän olisi ollut vielä pari kuukautta sitten suhteessa jonkun kanssa. Minä olen sitä mieltä että edellisen suhteen ja uuden suhteen välillä pitää olla aikaa enemmän, että on varmasti se ero käsitelty kunnolla ennen minun tuloa kuvioihin. Itse kun olin 7 vuotta sinkkuna ennen nykyistä miestäni, ja voi pojat että siihen aikaan kuului paljon sutinoita. Tinderiä ei tosin silloin edes ollut.
Voisiko olla niinkin, että sua ap harmittaa se, että "aina" kun ehdotat jotain uutta paikkaa missä käydä, niin mies tuntuu vieneen sinne jo jonkun naisen ennen sinua? Että paikka olisi vähän niin kuin "pilalla", ja tuntuu siltä että mies vie sinne "taas yhden deittinsä" kun sinut on sinne viemässä?
Menkää johonkin ihan uuteen mestaan, ja tehkää omia muistoja paikoissa joissa mies ei ole jo ollut jonkun toisen naisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen treffannut 11 sinkkuvuoden aikana 2 miestä. Muita kiinnostavia ei ole tullut vastaan. Ja nuokin osoittautuivat joksikin muuksi kuin olin saanut vaikutelmaa. Kiinnostun tosi harvoin miehestä, ehkä kerran 10 vuodessa. Siksi minun olisi vaikea hyväksyä että mies kiinnostuisi kymmenistä naisista. Jatkuisiko sama meno seurustelun aikana, koko ajan kiinnostutaan eri naisista.
Tässä ehkä tuli jotain samaa, mitä itse mietin jossain alitajunnassa. Eli kun on käyty läpi hirveä määrä ihmisiä (minusta, koska kuten sinä, kiinnostun harvoin kestään) niin pelottaa, että jatkuuko innostuminen joka vastaantulijasta myös suhteessa. Kun itse taas olen niin vakaa ja harkitseva että treffaan tasan sen yhden josta olen jo sitä ennen tehnyt karsinnat ja analyysit ja tiedän ettei minua seurustellessa houkuta uusien ihmisten treffailu. Mutta entä näillä jotka ovat suorastaan harrastaneet sitä, riittääkö se yksi oikeasti?
ap
Voisi myös ajatella, että te olette erilaisia, ja toimitte eri tavoin? Ehkä pääsette silti samaan lopputulokseen, eli loppuelämän vakavaan suhteeseen toistenne kanssa?
Mulle sopii hyvin itselle tällainen tilanne, että mies on ollut vain muutaman kanssa "silleen", vaikka itse olen kyntänyt kymmeniä ja taas kymmeniä lähes kymmenen vuoden sinkkuaikanani. Tarkoitan että minun ja mieheni historiat ovat hyvin erilaiset tässä suhteessa, mutta molemmille se tuntuu sopivan. Ehkä teille ei sovi liian erilaiset historiat yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä sitten häiritsee? Mitä juttuja hän heistä kertoo? Miksi koet uhaksi tai muuten epämiellyttäväksi sen, että mies on tutustunut useampaan naiseen ennen kuin kolahti? Minusta olisi omituisempaa ja "loukkaavampaa", jos olisin ensimmäinen miestä vastaan tullut ja mies ei olisi ennen minua antanut pakkeja kenellekään.
Häiritsee se määrä. Se, että just kun luulin että tiedän suunnilleen hänen exänsä, niin jostain pölähtää aina uusia naisia. Ehkä kerran tavattuja useimmat, mutta silti. Jotenkin ehkä arvostaisin vakaampaa harkintaa deittailussa, että käydään harvempien kanssa. Eihän ne kaikki ole voineet olla kovin kiinnostavia alun perinkään.
Ymmärrän kyllä tuonkin, että toisaalta olisi vähän karmivaa, jos olisin ainoa jolle hän kelpasi ja hän takertuisi minuun siksi nyt. Tosin, enhän tiedä, miksi ei ole tullut muiden kanssa mitään. Ehkä heille ei kelvannutkaan tämä mies, ja minä olen ainoa, jolle kelpasi.
En osaa sanoa, joku tuossa häiritsee. Liikaa ihmisiä, liikaa kokeiluja. Epäluonnollista, tuntuu ettei hallittavissa. Aina klikkauksrn päässä uudet treffit. Olenko itsekin vain yksi monista?
Kiitti kun kysyit, ehkä pääsin lähemmäs ongelman ydintä!
ap
Me ei olle kansana mikään deittailukansa, vaan tinderöinti on meille ihan uusi juttu. Suomessa tuollainen multideittaaminen on vielä vieras käsite, ja se rinnastuu helposti siihen että pidetään panosovellusta, ja käydään ahkerasti pukilla. Itse olen ns. vanhanliiton miehiä, enkä ottaisi kumppanikseni tinderöijää, koska tiedän ettei sellainen minulle sovi. Olisi ikävää että kumppanin lähimenneisyys olisi kuorrutettu uusila ja aina uusilla treffikumppaneilla. Itse kun pidän enemmän siitä että pidetään silmät auki, nuollaan ensin vanhat haavat itsekseen, ja sitten epävamasti ja ujosti saaddaan hämmentyneillä katseilla vastakaikua, ja ehkä arka tekstiviesti, jota on kirjoitettu vapisevin käsin sydän pamppaillen pitkän harkinnan jälkeen: "lähdetkö kahville?"
Minä olen käynyt kolmen vuoden aikana kymmenen miehen kanssa treffeillä ihan täsmälleen tuolla tavalla. Yksikään niistä miehistä ei vain ollut se oikea. Hämmentyneillä katseilla on vaikea saada vastakaikua, jos ei tavata kasvotusten.
Kai ymmärrät, että esimerkiksi minun tapauksessani ei ole kyse mistään liukuhihnasta, vaan näiden miesten välissä on ollut kuukausien taukoja. Joidenkin kohdalla jopa vahvempaa ihastumistakin.
En ymmärrä, että miksi nyt tartutaan näin kovasti "treffailuun". Olen ollut Tinderissä alle 3kk ja käynyt "treffeillä" usean miehen kanssa. En pidä tapailua mitenkään pahana asiana. Ilmeisesti sitten olen käynyt treffeillä lenkillä, uimassa, kävelyllä, salilla jne. Joidenkin kanssa on tavattu vain kerran ja joistakin on jäänyt kavereita. Jotkut ovat johtaneet useampaan tapaamiseen. En ymmärrä ajatusmaailmaa, että käyn treffeillä lenkillä se automaattisesti tarkoittaa panemista? Oman kokemuksen mukaan paremmille treffeille on menty kun on tavattu jo ja jotain kiinnostusta on vastapuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ehkä tulee olo onko edes etsitty kumppania vai onko vain hurviteltu ihmisten kustannuksella, en tiiä.
ap
Tämä fiilis tulee itselläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Miten etsitään kumppania, ellei "hurvitella ihmisten kustannuksella" eli tavata ihmisiä?
Minulle ainakin treffeille lähteminen on niin jännittävää ja jopa ahdistavaa, etten todellakaan pidä sitä minään hurvitteluna. Mutta pakkohan niille on lähteä, jos aikoo ihmisiin tutustua eikä muuten ketään tapaa.
Vähän vaikuttaa sille että ei tuosta kauaa tarvi olla huolissaan. Vaikutatte melko erilaisilta ja se häiritsee sinua. Ei vastapuoli joka on jo deittiä tottunut vaihtamaan useasti, sinusta kovin kauaa jaksa olla kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaikuttaa sille että ei tuosta kauaa tarvi olla huolissaan. Vaikutatte melko erilaisilta ja se häiritsee sinua. Ei vastapuoli joka on jo deittiä tottunut vaihtamaan useasti, sinusta kovin kauaa jaksa olla kiinnostunut.
Hieman omituisena pidän tätä ajatusmaailmaa, jossa deittikumppani, jonka kanssa on käyty treffeillä kerran, on sama asia kuin pidempiaikainen seurustelukumppani.
Kenellä Tinder-treffit on hurvittelua? Ainakaan jos kerran käy, mulla ne on niitä piinallisia kahvitteluja enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Miten etsitään kumppania, ellei "hurvitella ihmisten kustannuksella" eli tavata ihmisiä?
Minulle ainakin treffeille lähteminen on niin jännittävää ja jopa ahdistavaa, etten todellakaan pidä sitä minään hurvitteluna. Mutta pakkohan niille on lähteä, jos aikoo ihmisiin tutustua eikä muuten ketään tapaa.
Juuri näin, että jos on käyty useilla, useilla treffeillä niin ei se kovin jännittävää voi siinä mielessä olla. Että uhrautuu että kaipa minä sen kestän, jos vaikka hän olisi se oikea. Siis minua ei häiritsisi, jos mies olisi ujosti sydän pamppaillen käynyt treffeillä mutta pettynyt. Nyt tulee vaan olo, että on kovin kevytmielisesti lähtenyt tapaamaan ketä milloinkin. Ehkä häiritsevä olo tulee siitä, kun en itse juuri halua edes tavata, ellen jo muusta syystä ole aika varma
Onhan minullakin jossain reilu 10 v takana muutamia henkilöitä joita tapasin kerran kaksi, mutta en kerro heistä enkä edes juuri muista. Siksi se, että mies muistaa ja joka juttuun liittyy joku nainen, tuntuu häiritsevältä. Juuri se, että tyytyykö nyt vain yhteen ja samaan, kun aiemmin on ollut aina uusia tarjolla.
Eipä yön yli nukkuminen paljoa auttanut.
ap
Tämmöistä se on. Jos mies olisi roikkunut tinderissä ilman treffejä ja sitten aloittanut suhteen apn kanssa niin miehessä häiritsisi se että ei ollut käynyt treffeillä kenenkään kanssa ennen apta, hänessä täytyy olla jotain vikaa kun ei edes treffeille ollut kelvannut.
Tällaiset irrationaaliset "epäilykset" lähtevät omasta epävarmuudesta. Ajatuksesta että lopulta itsessä on jotain vikaa ja siinä joka itsen valitsee on näin ollen myös oltava vikaa.
Tindertreffejä muuten käydään läpi jopa useita päivässä. Ja ihan hyvä niin, sillä miksi tuhlata aikaa jos heti huomaa ettei mitään mahdollisuuksia ole. Mutta jos käyt vaikka kolmen ihmisen kanssa kahvilla päivän aikana niin hyvät kahvilat on isostakin kaupungista aika äkkiä läpi käyty.
Liittyiskö noi tunteet uuden suhteen alun epävarmuuteen yms. tunteiden heittelyyn? Itsellä ainakin alussa kaikkia ihmeellisiäkin tunteita, ihastuksen lisäksi välillä ahdistusta, epäilystä, mustasukkaisuutta ihmeellisille asioille jne. Kyllä ne siitä tasaantuu, kun suhde etenee.
Voisitko jutella sen miehen kanssa tuosta? Syyttämättä, mut kertoisit omat tunteet, ei mitään kiukuttelua. En ole itse tykännyt puhua existä ikinä, mut nykyisessä suhteessani jostain syystä mies puhui ja itsekin tuli puhuttua aika paljonkin alussa menneistä. Kun suhde ja tunteet syveni niin mua alkoi välillä ahdistaa ja sanoin ihan suoraan, että en tarkoita ettei saisi puhua ihan mitä haluaa, ja haluankin että on rehellinen ja sanoo jos on mielessä jotain, mutta mä en pysty enää niin "neutraalisti" kuuntelemaan niitä juttuja. Muutenkin olen yrittänyt, vaikka se on tosi vaikeaa mulle, sanoa selkeämmin mitä mielessä liikkuu just siksi, että ei tulisi sitten sitä "kiukuttelua", kun vaikka sitäkin yrittäisi välttää niin kyllä toinen usein kuitenkin huomaa, että joku vaivaa.
Minuakin ärsyttää, kun kumppani kertoo aina miten oli pitkään työttömänä, vaikka lähetteli hakemuksia ja taisi käydä yli 10 työhaastattelussakin. Itse sain mieluisia töitä kolme päivää valmistumisen jälkeen heti ekasta työhaastattelusta, joten hieman häiritsee kumppanin jutut
Totta kyllä mitä sanoit, paitsi että voi olla niinkin, että se on mies, joka ei ole päässyt ikinä jatkoon eli hänen intoaan nähdä näitä uudestaan ei tiedetä.
ap