Kumppanin tinderdeittailutausta alkanut häiritä
En tiedä olenko omituinen, lapsellinen, kehittymätön tms. Olen löytänyt miehen Tinderistä ja seurustellaan nyt ihan tosissaan. Mies oli aika pitkään siellä tarjolla, kävi treffeillä mutta ei sitten syystä tai toisesta syntynyt mitään pitempää juttua, paitsi nyt minun kanssa. Ongelma on nyt seuraava: kun mies kertoilee juttuja mitä on tehnyt tms lähimenneisyydestään, niin sieltä pompsahtelee noita deittejä. Ja minua on alkanut häiritä se. Tuntuu, että niitä naisia on ollut niin helvetisti. No, se on kai ymmärrettävää jos on kumppania etsimässä ja käy deiteillä. Kuitenkin nykyään, jos mies vaikka kertoo, että kuuli jonkin asian jostain, ja käy ilmi että asia tapahtui taas jonkin uuden deitin kanssa, niin minua alkaa vituttaa. On tietenkin tyhmää loukkaantua menneistä. Osaatteko auttaa minua työstämään tätä, ettei tarvitse kiukutella kumppanille. Miksi minua vaivaa tämä? Vaivaako teitä jos kumppaninne on käynyt deiteillä ihan deiteiltä päästyään?
Kommentit (186)
Sellaista se on, kun joutuu tyytymään käytettyyn mieheen.
Sinä siis olit tinderissä viikon ja kävit treffeillä yhden kanssa ja mies oli ollut siellä vaikka miten pitkään ja ihmettelet, kun hän on tavannut useampia ihmisiä kuin sinä. Kyllähän sinäkin varsin lyhyen tuttavuuden perusteella lähdit treffeille. Sinulla nyt vain sattui hyvä tuuri ja se riitti. Sama olisi voinut käydä sinullekin, että käyt useilla treffeillä ja petyt monta kertaa.
Hassu harhaluulo, että se olisi omasta toiminnasta ja käytöksestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä sitten häiritsee? Mitä juttuja hän heistä kertoo? Miksi koet uhaksi tai muuten epämiellyttäväksi sen, että mies on tutustunut useampaan naiseen ennen kuin kolahti? Minusta olisi omituisempaa ja "loukkaavampaa", jos olisin ensimmäinen miestä vastaan tullut ja mies ei olisi ennen minua antanut pakkeja kenellekään.
Häiritsee se määrä. Se, että just kun luulin että tiedän suunnilleen hänen exänsä, niin jostain pölähtää aina uusia naisia. Ehkä kerran tavattuja useimmat, mutta silti. Jotenkin ehkä arvostaisin vakaampaa harkintaa deittailussa, että käydään harvempien kanssa. Eihän ne kaikki ole voineet olla kovin kiinnostavia alun perinkään.
Ymmärrän kyllä tuonkin, että toisaalta olisi vähän karmivaa, jos olisin ainoa jolle hän kelpasi ja hän takertuisi minuun siksi nyt. Tosin, enhän tiedä, miksi ei ole tullut muiden kanssa mitään. Ehkä heille ei kelvannutkaan tämä mies, ja minä olen ainoa, jolle kelpasi.
En osaa sanoa, joku tuossa häiritsee. Liikaa ihmisiä, liikaa kokeiluja. Epäluonnollista, tuntuu ettei hallittavissa. Aina klikkauksrn päässä uudet treffit. Olenko itsekin vain yksi monista?
Kiitti kun kysyit, ehkä pääsin lähemmäs ongelman ydintä!
ap
En oikeasti ymmärrä. Miksi puhut yhden tapaamisen perusteella existä? Miksi deittailussa pitäisi käyttää vakavaa harkintaa? Ei treffit kuitenkaan mikään kihlaus ole. Miten niin liikaa ihmisiä ja liikaa kokeiluja? Mitä ihmeen kokeiluja ja mitä pahaa niissä on?
Nimenomaan, olet yksi monista ja ainoa, jonka kanssa hän eteni seurusteluun. Laulujen sanoilla "one in a million" tai "sinut valitsin joukosta vieraiden" ja mitä näitä nyt on.
Hei sinä kiitos tuosta! Totta. Ehkä liittyy siihen että minulla on ajatusvääristymä mahdollisesti pitää sitä ensihuumaa jotenkin aidompana tunteena kuin sitä kun tunnetaan oikeasti. Jos mietitään vaikka noita treffejä. Varmaan ne kaikki naiset ovat olleet parhaimpiinsa pynttäytyneinä sen kerran kun ne on nähty. Minä taas olen se pieruverkkarinainen. Näistä deiteistä jää se muistikuva että kaikki pani parastaan ja minä olen arkinen pierunainen. Joo, olen varmaan outo. Mutta joskus pelkään onko nauttinut tästä deittailun jännityksestä kun kaikki on niin erilaista kuin tämmöinen löntystely prismaan jonkun vakikumppanin kanssa. Kun on siitä miin paljon historiaa siitä aina uusien ja uusien tapailusta.
Mutta sanoit ihanasti noista laulunsanoista. Kiitos!
ap
Mieheni on mietteiltään samanlainen, kuin sinä ap. Itse olin ennen avoliittoamme 1,5v sinkkuna, kun taas hän muutaman kk. Alussa sain kuulla hyvinkin useasti siitä, miten olen käynyt hänen mielestään useilla treffeillä, kun itse olin toinen kenet hän tinderistä tapasi. Miehellä taustalla epävarmuus itsestä, ja selkeää mustasukkaisuutta. Kyllä meinasi mennä hermot kerran jos toisenkin. Ja nämä "useat" treffini siis olivat alle 10 tuon 1,5v aikana..
Neuvoisin sinua hyväksymään toisen historian, ja hänet sellaisena kuin hän on. Pidemmän päälle raskasta jos toinen on mustasukkaisuuksissaan kiukkuamassa menneistä. Tsemppiä tulevaan, keskity siihen.
Itselläni oli muutama vuosi sitten sama tilanne. Kävi ilmi että miehellä ei ollut minkäänlaista sosiaalista elämää tyttöystäviensä lisäksi ja aina eron jälkeen oli kiire hommata uusi. Tuskin tekee noin tarkoituksella mutta totuus saattaa olla että muuta elämää naisten lisäksi ei ole vuosikausiin ollutkaan
Minä treffasin kolmen vuoden sinkkuuteni aikana vajaat 20 miestä, suurimman osan vain kerran, muutaman kahdesti tai kolmesti. Käytin harkintaa jo siinä, kenen kanssa aloin kirjoitella, mutta lähdin sitten helposti treffeille koska tavatessa sitä vasta tietää onko toivoa vai ei. Kyllä minullekin kertyi ravintoloita ja kivoja treffipaikkoja siinä matkan varrella, mutta en silti mielestäni ole mikään liukuhihnadeittailija. Ei se vaan kaikille osu heti kohdalle. Sitten pari kk sitten tapasin nykyisen kumppanin tinderissä, ja se oli molemmille menoa saman tien. Ei pyöri aiemmat deitit mielessä, vaan olen iloinen että nyt on vertailupohjaa ja on helppoa olla varma siitä että todellakin löytyi juuri minulle sopiva mies. Tsemppiä!
Miksi sun pitää kysyä, mistä mies tietää jonkun keilahallin tai kahvilan hyväksi? Eiköhän se yleensä johdu siitä, että on käynyt siellä. Jos tietoon liittyy joku muu tarina, esimerkiksi sellainen että kaveri on siellä töissä tai itse on ollut töissä tai vastaavaa, niin hän varmaan kertoo sen siinä samalla kehuessaan paikkaa. Jos vain toteaa jonkun paikan hyväksi, niin aika selvää on, että hän on siellä käynyt, ja mitä luultavimmin jonkun kanssa. Jos mies taas itse varta vasten kertoisi käyneensä nimenomaan deiteillä jossain paikassa, niin sitä ihmettelisin, mutta jos hän vain vastaa kysymykseesi ("mistä tiedät"), ei hän toimi millään lailla paheksuttavasti. Lopeta se kysely! Sulle on jäänyt nyt joku kierre päälle. Tiedät jo valmiiksi, mikä vastaus tulee olemaan ja tiedät, että se häiritsee sinua... Lopeta ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä sitten häiritsee? Mitä juttuja hän heistä kertoo? Miksi koet uhaksi tai muuten epämiellyttäväksi sen, että mies on tutustunut useampaan naiseen ennen kuin kolahti? Minusta olisi omituisempaa ja "loukkaavampaa", jos olisin ensimmäinen miestä vastaan tullut ja mies ei olisi ennen minua antanut pakkeja kenellekään.
Häiritsee se määrä. Se, että just kun luulin että tiedän suunnilleen hänen exänsä, niin jostain pölähtää aina uusia naisia. Ehkä kerran tavattuja useimmat, mutta silti. Jotenkin ehkä arvostaisin vakaampaa harkintaa deittailussa, että käydään harvempien kanssa. Eihän ne kaikki ole voineet olla kovin kiinnostavia alun perinkään.
Ymmärrän kyllä tuonkin, että toisaalta olisi vähän karmivaa, jos olisin ainoa jolle hän kelpasi ja hän takertuisi minuun siksi nyt. Tosin, enhän tiedä, miksi ei ole tullut muiden kanssa mitään. Ehkä heille ei kelvannutkaan tämä mies, ja minä olen ainoa, jolle kelpasi.
En osaa sanoa, joku tuossa häiritsee. Liikaa ihmisiä, liikaa kokeiluja. Epäluonnollista, tuntuu ettei hallittavissa. Aina klikkauksrn päässä uudet treffit. Olenko itsekin vain yksi monista?
Kiitti kun kysyit, ehkä pääsin lähemmäs ongelman ydintä!
ap
En oikeasti ymmärrä. Miksi puhut yhden tapaamisen perusteella existä? Miksi deittailussa pitäisi käyttää vakavaa harkintaa? Ei treffit kuitenkaan mikään kihlaus ole. Miten niin liikaa ihmisiä ja liikaa kokeiluja? Mitä ihmeen kokeiluja ja mitä pahaa niissä on?
Nimenomaan, olet yksi monista ja ainoa, jonka kanssa hän eteni seurusteluun. Laulujen sanoilla "one in a million" tai "sinut valitsin joukosta vieraiden" ja mitä näitä nyt on.
Hei sinä kiitos tuosta! Totta. Ehkä liittyy siihen että minulla on ajatusvääristymä mahdollisesti pitää sitä ensihuumaa jotenkin aidompana tunteena kuin sitä kun tunnetaan oikeasti. Jos mietitään vaikka noita treffejä. Varmaan ne kaikki naiset ovat olleet parhaimpiinsa pynttäytyneinä sen kerran kun ne on nähty. Minä taas olen se pieruverkkarinainen. Näistä deiteistä jää se muistikuva että kaikki pani parastaan ja minä olen arkinen pierunainen. Joo, olen varmaan outo. Mutta joskus pelkään onko nauttinut tästä deittailun jännityksestä kun kaikki on niin erilaista kuin tämmöinen löntystely prismaan jonkun vakikumppanin kanssa. Kun on siitä miin paljon historiaa siitä aina uusien ja uusien tapailusta.
Mutta sanoit ihanasti noista laulunsanoista. Kiitos!
ap
Tuskin sinäkään ensitreffeillä olit se pieruverkkarinainen. Minäkin olen seurustellut puolisen vuotta, mutta silti vieläkin yleensä tälläydyn tapaamisia varten.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on mietteiltään samanlainen, kuin sinä ap. Itse olin ennen avoliittoamme 1,5v sinkkuna, kun taas hän muutaman kk. Alussa sain kuulla hyvinkin useasti siitä, miten olen käynyt hänen mielestään useilla treffeillä, kun itse olin toinen kenet hän tinderistä tapasi. Miehellä taustalla epävarmuus itsestä, ja selkeää mustasukkaisuutta. Kyllä meinasi mennä hermot kerran jos toisenkin. Ja nämä "useat" treffini siis olivat alle 10 tuon 1,5v aikana..
Neuvoisin sinua hyväksymään toisen historian, ja hänet sellaisena kuin hän on. Pidemmän päälle raskasta jos toinen on mustasukkaisuuksissaan kiukkuamassa menneistä. Tsemppiä tulevaan, keskity siihen.
Kiitos, kiva kuulla samantapainen juttu. En oikein tiedä, olenko mustasukkainen sillä ei minua haittaa yhtään miehen lapsen äiti tai aikaisemmat suhteet joissa on asunut yhdessä jonkun kanssa. Ne on juuri nuo deitit mitkä tökkii. Voiko mustasukkaisuus olla näin valikoivaa? Kiitos kun halusit neuvoa.
ap
Minä olen treffannut 11 sinkkuvuoden aikana 2 miestä. Muita kiinnostavia ei ole tullut vastaan. Ja nuokin osoittautuivat joksikin muuksi kuin olin saanut vaikutelmaa. Kiinnostun tosi harvoin miehestä, ehkä kerran 10 vuodessa. Siksi minun olisi vaikea hyväksyä että mies kiinnostuisi kymmenistä naisista. Jatkuisiko sama meno seurustelun aikana, koko ajan kiinnostutaan eri naisista.
Koo kirjoitti:
Itselläni oli muutama vuosi sitten sama tilanne. Kävi ilmi että miehellä ei ollut minkäänlaista sosiaalista elämää tyttöystäviensä lisäksi ja aina eron jälkeen oli kiire hommata uusi. Tuskin tekee noin tarkoituksella mutta totuus saattaa olla että muuta elämää naisten lisäksi ei ole vuosikausiin ollutkaan
Eihän tässä edes puhuta tyttöystävistä vaan yksittäisistä treffikumppaneista. Oikeastaan täysin päinvastainen tilanne, kun ei olla tyydytty ensimmäiseen vastaantulijaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen treffannut 11 sinkkuvuoden aikana 2 miestä. Muita kiinnostavia ei ole tullut vastaan. Ja nuokin osoittautuivat joksikin muuksi kuin olin saanut vaikutelmaa. Kiinnostun tosi harvoin miehestä, ehkä kerran 10 vuodessa. Siksi minun olisi vaikea hyväksyä että mies kiinnostuisi kymmenistä naisista. Jatkuisiko sama meno seurustelun aikana, koko ajan kiinnostutaan eri naisista.
Eihän treffit tarkoita samaa kuin kiinnostus/ ihastus. Sehän tarkoittaa, että on valmis ottamaan selvää, onko henkilö kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ehkä tuli jotain samaa, mitä itse mietin jossain alitajunnassa. Eli kun on käyty läpi hirveä määrä ihmisiä (minusta, koska kuten sinä, kiinnostun harvoin kestään) niin pelottaa, että jatkuuko innostuminen joka vastaantulijasta myös suhteessa. Kun itse taas olen niin vakaa ja harkitseva että treffaan tasan sen yhden josta olen jo sitä ennen tehnyt karsinnat ja analyysit ja tiedän ettei minua seurustellessa houkuta uusien ihmisten treffailu. Mutta entä näillä jotka ovat suorastaan harrastaneet sitä, riittääkö se yksi oikeasti?
ap
Itse olet sarjatreffailijan valinnut, varmaan tsekkailee uusia panoja edelleen. Tinderin käyttäjät muutenkin turn off.
Jotenkin pystyn ymmärtämään sinua ap, jotenkin ainakin suhteen alkuvaiheessa kaikki tuollaiset tiedot uuden ihastuksen historiasta tuntuu pahalta, ehkä varmaan siksi että on jo vähän tai paljon rakastumassa toiseen, ja samaan aikaan pitää varoa että kannattaako vai mitä kauheuksia sieltä vielä paljastuu.
En varmaan itse koskaan enää uskalla alkaa uuteen parisuhteeseen, koska oma historia on niin siisti ja puhdas ja todennäköisesti näillä mahdollisilla uusilla kumppaneilla se olisi jotain ihan muuta, ehkä sellainen että en pystyisi edes nukkumaan rauhallisesti kun ne tulisivat jo uniini kummittelemaan.
Aika sen sitten näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän treffit tarkoita samaa kuin kiinnostus/ ihastus. Sehän tarkoittaa, että on valmis ottamaan selvää, onko henkilö kiinnostava.
Kaikkien kanssa treffailu on hiukan outoa, mistä niitä edes niin paljon löytyy. Omasta mielestä jossain deitti palstalla ei yleensä ole kuin 1-2 kiinnostavaa ehdokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ehkä tuli jotain samaa, mitä itse mietin jossain alitajunnassa. Eli kun on käyty läpi hirveä määrä ihmisiä (minusta, koska kuten sinä, kiinnostun harvoin kestään) niin pelottaa, että jatkuuko innostuminen joka vastaantulijasta myös suhteessa. Kun itse taas olen niin vakaa ja harkitseva että treffaan tasan sen yhden josta olen jo sitä ennen tehnyt karsinnat ja analyysit ja tiedän ettei minua seurustellessa houkuta uusien ihmisten treffailu. Mutta entä näillä jotka ovat suorastaan harrastaneet sitä, riittääkö se yksi oikeasti?
ap
Se toinen vain tekee sen harkinnan ja valinnan treffien perusteella, kun sinä teet sen ennen sitä. Ei siinä sen kummempaa.
Jos on tavannut monia naisia vain kerran, sehän nimenomaan todistaa, ettei ole näistä kiinnostunut. Miten ihmeessä tuon voi ymmärtää toisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien kanssa treffailu on hiukan outoa, mistä niitä edes niin paljon löytyy. Omasta mielestä jossain deitti palstalla ei yleensä ole kuin 1-2 kiinnostavaa ehdokasta.
Ai. Minä olin tinderissä 3 vuotta ja todellakin löytyi paljonkin ihmisiä, joista halusin tietää lisää. Mutta se ei kyllä mitenkään tarkoittanut, että halusin suhteen jokaisen kanssa. Minusta näissä on aika iso ero.
Niin, alussa kun paljastui normaaleja exiä niin ei haitannut, kuuluu elämään, vaikken nyt silti halunnut heistä tietää kovin paljoa. En yhtään osaa sanoa, mikä näissä deiteissä on se häiritsevä juttu. Ehkä juuri joku semmoinen että se tapahtuu nykyään niin helposti, ihmiset on kertakäyttökamaa. Klik, ei kiinnosta, uutta putkeen, netistä löytyy.
ap
No kysy häneltä suoraan että miksi valitsit juuri minut kun noin monen kanssa oot kuitenkin treffaillut?