Pistetään emojioita mistä ei tiedetä mitä esittää/ tarkoittaa ja muut selittää! Minä aloitan.
Kommentit (187)
😨
😰miks noi on siniset? Millon käytetään?
🤯mä laittasin tä sillon ku migreeni, mut mikä on oikea merkitys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🎚
Hattivatti
Eipäs kun hauta-arkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🍥
Japanilaiseen nuudelikeitto rameniin kuuluva päällinen. Nimeltään Narutomaki.
Mille maistuu? Mistä on valmistettu?
Vierailija kirjoitti:
😂 tätä oon nähnyt kun on esim otettu osaa toisen suruun ja sit toi hymiö lopussa. Ja oliko siinä Soneran (?) mainoksessa missä se isä tekstailee pojalleen, niin kanssa sama juttu, kirjoittaa että ikävä ja sitten toi emoji, ehkä ihmiset sen takia luulee että toi itkee.
Kyllä se itkee. Mutta itkee kun sillä on niin hauskaa, itkee ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🎚
Hattivatti
Eipäs kun hauta-arkku.
Eipäs kun joku volyymi-nappi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🎚
Hattivatti
Eipäs kun hauta-arkku.
Eipäs kun joku volyymi-nappi.
Kirkkoraamattu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
♨
Ring of fire. Se mistä Johnny Cash laulaa.
Seuraavaksi voikin kysyä, että mitä siinä tarkoitetaan?
💢 = japanilaisessa populaarikulttuurissa yleistynyt merkki ärsyyntymisestä, ”verisuoni pullistuu otsalla”
Otan niin tämän käyttöön, voisiko palstalle laittaa sen vakiona viestien perään :D
Yläfemma eli läpsy on se merkki, jota moni luulee kiitollisuuden merkiksi.
Vierailija kirjoitti:
🕋
Vierailija kirjoitti:
Eli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🐽🌫🏵🕋➿🀄️
En tiedä onko näillä emojeina jotain vakiintuneita muita merkityksiä, mutta eka on possun kärsä, toisessa pilviä tms., toiseksi viimeinen on ainakin hehkun merkkivalo diesel-autossa, viimeinen on mah jong -pelin nappula.
Hehkun merkkivalo?! Kuolen nauruun 😂
Musta loota on muslimien pyhä kivi, mihin pyhiinvaelluksella pyrkivät pääsemään koskemaan. En muista sen nimeä.
Mun mielestä toi musta loota on vahvistin :D
🏩 Tämä siis tarkoittaa lovehotel:ia eli tuntitaksaa veloittavaa "rakkaushotellia", yleisiä Aasiassa.
Voi apua! Mä oon käyttänyt tätä 🏩 kun päivitin synnäriltä. Luulin että se on H niinkuin hospital ja sydän koska iloinen tapahtuma. 😳
Vierailija kirjoitti:
Voin selittää japanilaiseen kulttuuriin viittaat emojit, joita täällä on ihmetelty.
🍣 = (nigiri)sushi
🍮 = maitovanukas
🉐 = toku-kanjimerkki, meinaa suunnilleen voittoa/tuottoa
💢 = japanilaisessa populaarikulttuurissa yleistynyt merkki ärsyyntymisestä, ”verisuoni pullistuu otsalla”
🍥 = narutomaki-kalamakkara
♨️ = onsen/kuumalähde-symboli
🎍 = kadomatsu-koriste, valmistettu mm. bambusta ja männystä, ja pidetään ovensuussa uskonnollisista syistä uudenvuoden aikaan
🙆♀️ = ”maru”, O, eli OK/oikein -käsimerkki. 🙅♀️ taas on vastakohta, ”batsu”, X eli väärin.
🎊 = konfetti pallo joita käytetään erilaisissa juhlatilaisuuksissa
🎏 = koinobori -karppiviiri, viittaa toukokuussa vietettävään Kodomo no Hi/lasten päivään
🎋 = tanzaku, koristeltu bambun oksa, viittaa heinäkuussa vietettävään Tanabata-festivaaliin
🍙 = onigiri/riisipallo
🍘 = sembei/riisikeksi
🎎 = hina ningyo -nukkeasetelma, viittaa maaliskuussa vietettävään Hinamatsuriin/tyttöjen päivään
🎐 = fuurin, lasinen tuulikello, viittaa yleisesti kesään
💮 = ”Hyvin tehty”-leima joita yleensä opettajat käyttävät koulutyön arvosteluun
🏩 = love hotel, päätelkää nimestä mitä siellä tehdään. Tavallaan joo ”hedelmöitysklinikka” mitä joku täällä arveli..
📛 = päiväkodeissa käytettävä (tulppaanin muotoinen) nimilappu
Miten joku voi tietää nää!? 😮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli?
🙏
Sano sitten itse, mitä se tarkoittaa. Hehkun merkkivalo on tuollainen, tosin musta kuvio keltaisella pohjalla. Sanoin jo alussa, etten tiedä onko näillä jotain muita merkityksiä.