Ykät, jättäkää mopoiliat rauhaan
Antakaa nuorien mopoilioitten polttaa kumia ja ajella jos ne haluaa. Ei se oo teiltä pois. Poliisi hoitaa sitten laittomuudet ja sakottaa, ei teidän ykien sitä tarvitse tehdä. Älkää kostako mopoilioille siitä että ette ole enää nuoria. Antakaa nuorien olla nuoria!
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
lopettakaa ykät nuorten kiusaaminen kirjoitti:
Olen törmännyt ykiin jotka valittavat myös siivosti liikenteessa ajaville vaan siksi että ajavat mopoa. Onko se oikein?
Niinpä. Ja itse hetki sitten ollaan oltu ihan samanlaisia. Mä yritän muistaa kunnioittaa myös teidän nuorien elämää. Meilläkin pitäis ottaa teiltä mallia esimerkiksi siinä asiassa että ei oteta asioita liian vakavasti. Onko sanassa j: tä vai ei, onko väliä. Varsinkin kun sitä käytetään netin höpöhöpö palstalla.
Sympatiat menee teidän puolelle.
Kiitos asiallisesta kommentista! Hienoa että täältä löytyy mopoilijoiden puolella olevia :)!
Olen törmännyt ykiin jotka valittavat myös siivosti liikenteessa ajaville vaan siksi että ajavat mopoa. Onko se oikein?
Siivosti liikenteessä ajavia mopoilijoita ei olekaan. Paitsi tosi vanhat pappamopoilijat, mutta niitä on todella vähän eikä niille suutu kukaan.
Muistakaa nuoret että ette itse muutu aikuisina ykiksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ykä?
Joo, nää mopojonnet ajaa kamera kypärässä ja yrittää ärsyttää ihmisiä. Kun onnistuvat, video laitetaan salamana nettiin. Säälittävää. Ja sitten vielä ihmetellään, kun "muut ei arvosta".
Vierailija kirjoitti:
Siivosti liikenteessä ajavia mopoilijoita ei olekaan. Paitsi tosi vanhat pappamopoilijat, mutta niitä on todella vähän eikä niille suutu kukaan.
Oikeesti alkaa suututtaa nuitten mopoilijoiden puolesta. Teillä ”ykillä” on vaan paska asenne valmiiksi mopoilijoita vastaan, niillä ei tarvi tehä mitään niin teillä alkaa jo sylki lentämään.
Ykät sukupuuttoon kirjoitti:
Muistakaa nuoret että ette itse muutu aikuisina ykiksi!
Muistamme niin kauan kun muistamme omat mopo ajat ja kohtaamamme ykät!
Vierailija kirjoitti:
Lähe Eemujooaeemi jo pois täältä. Mut älä tuu kotiin, on tän hetkisen isi ehdokkaas kanssa viel sidukoiden juominen kesken. T. Äiti
Ootko aikuinen? Jos oot, niin säälittävää tekstiä.
Hei noi on alaikäisiä vielä nuo mopopojat, jotain ymmärrystä vois herua? Mieti itsees tossa iässä.
Aikuisten pitäis vanhempina ja viisaampana yrittää näyttää järkevää esimerkkiä eikä ladella lapsellisia naurettavia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähe Eemujooaeemi jo pois täältä. Mut älä tuu kotiin, on tän hetkisen isi ehdokkaas kanssa viel sidukoiden juominen kesken. T. Äiti
Ootko aikuinen? Jos oot, niin säälittävää tekstiä.
Hei noi on alaikäisiä vielä nuo mopopojat, jotain ymmärrystä vois herua? Mieti itsees tossa iässä.Aikuisten pitäis vanhempina ja viisaampana yrittää näyttää järkevää esimerkkiä eikä ladella lapsellisia naurettavia kommentteja.
Olen kyllä aikuinen ikäni puolesta vaikka aika nuorenahan toi Eemis tuli tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
mopoilijat. j:llä.
Olipa naseva kommentti. Ai että sie oot viksu ku tommosen keksit. Oot ollu varmaan hyvä äidinkielessä.
Täällä kun nyt näitä ykiä löytyy niin onko vaihemopot skoottereita pahempia?
Vierailija kirjoitti:
Skootterihan lasketaan moottoripyöräksi. Vai tarkoititko moposkootteria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skootterihan lasketaan moottoripyöräksi. Vai tarkoititko moposkootteria?
Tarkoitin. Täällä päin moposkootterista puhutaan skobana ja skootterina
Muttakun ne ekavekarat käyttäytyvät kuin viidakossa ajaisivat. T. Ykä
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ilmeisesti tullut vanhaksi.
Mopopojat herättää nykyään lähinnä ärtymystä (esim kaasun "runkk aaminen" liikennevaloissa), mutta hetkittäin jopa raivoa (järkyttävä korvia raastava meteli ostarin parkkihallissa).
Ja kuitenkin yksi ihmisikä sitten olin itsekin sellainen.
Mies - 47v
Mulla on vieläkin tallessa pilluralliauto minkä nuoruudessa rakensin ja kesällä käytiin pojan kanssa sillä polttamassa kumia ja sladittelemassa.
Sulosointuja korville kun isot tuplaweberit soi.
Paljon on liikenteessä porukkaa, jolla ei mitään korttia pitäisi olla. Näistä suuri osa on iäkkäitä, esimerkkinä sekin bussikuski, joka sinne raitelle ajoi. Mopopojat ei ole ollenkaan pahimmasta päästä vaikka voikin ärsyttää. Ykävideot on kyllä joskus ihan hauskoja.
N53
Vierailija kirjoitti:
Skootterit on perseestä, variaattorilla yyyyyyyyyyyyyy tasapaksua eikä osata käyttää vaihteita, mamma sitten ostaa varmaan automaatti autonkin.
Kakspyöräinen ykä kirjoitti:
Mä olen ajanut mopoilla ja moottoripyörillä viimeisten 20 vuoden aikana hyvinkin paljon.
Kertaakaan en ole sellaisella vehkeellä ajanut, jossa moottorin käynti olisi niin huono, että kaasua täytyy humpata eestaas jatkuvasti.
Edes kisaviritteinen motocrosspyöräni ei vaatinut jatkuvaa kaasuhumppaa.
Onko se joku nykyajan päästösäädöksistä johtuva ominaisuus vai Onko nuorilla kaasareissa säädöt persiillään vai mikä niissä on kun eivät pysy tasakaasulla?
Siinä se ongelma taitaa olla. Kun ei ne vaan raukat osaa - sen paremmin säätää niitä mopojaan kuin kirjoittaa tai puhua muuta kuin sekavaa tekstarisoopaa, josta kukaan ei tajua mitään. Mutta hei mitä väliiii, älä jaksa rageee.... Tulee sitten shokkina, kun jossain vaiheessa sillä olisikin väliä, eikä työpaikkaa saa, saati pysty pitämään, kun ei osaa mitään oikeasti tarpeellista.
Mutta näitä mopopoikia ja -tyttöjä on aina ollut. Ihan samoja säälittäviä koviksia, joista sitten tulee säälittäviä sosiaalitoimiston elättejä, on ollut jokaisessa nuorisosukupolvessa. Nuoret vain aina kuvittelevat raukat olevansa niitä ensimmäisiä ja suurimpia kapinallisia. Ja valtaosa aikuisista aina unohtaa, että samoja pellejä niitä oli omassa nuoruudessakin enemmän kuin tarpeeksi - ei ole mitään uutta auringon alla.
Huutista kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mopoilijat. j:llä.
Oletko kuullut muustakin kuin kirjakielestä?
Kyllä tuo on niin perusjuttu, että se pitää hallita käytti kirjakieltä tai ei. Yleiskieli on ihan eri asia kuin se, että tekee typeriä kielioppivirheitä. Eli, tekijässä on j: mopolia -> mopoilija. linja-autoilia -> linja-autoilija jne.
Mitä mopolijoihin tulee, niin ajakoot vain. Kunhan itsekin seuraavat liikennettä, noudattavat liikennesääntöjä eivätkä revitä asutusalueilla hana auki siihen aikaan kun ihmiset nukkuvat. Eli järkeä saa käyttää ja mopoilijoiden kesken pitäisi olla jonkinmoinen ryhmäkuri, joka pitää homman tolkullisena.
Kiva vaan muuten, kun mopoilijoita on :)
Mä olen ajanut mopoilla ja moottoripyörillä viimeisten 20 vuoden aikana hyvinkin paljon.
Kertaakaan en ole sellaisella vehkeellä ajanut, jossa moottorin käynti olisi niin huono, että kaasua täytyy humpata eestaas jatkuvasti.
Edes kisaviritteinen motocrosspyöräni ei vaatinut jatkuvaa kaasuhumppaa.
Onko se joku nykyajan päästösäädöksistä johtuva ominaisuus vai Onko nuorilla kaasareissa säädöt persiillään vai mikä niissä on kun eivät pysy tasakaasulla?