Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kaikki teinien vanhemmat kukkarot auki, uusi iPhone maksaa 1679e

Vierailija
13.09.2018 |

https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000005825775.html

Ominaisuuksissa ei ole kyllä lähimainkaan markkinoiden paras puhelin, mutta teinejähän se ei kiinnosta koska Apple.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyttäisin tuon summan tisseihin. Ja vähän lisää päälle.

Vierailija
82/93 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin IPhone x koska tämä on vaan mun käyttöön paras puhelin. En ajatellut ainakaan ihan heti ostaa uutta mutta mistäs sitä koskaan tietää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinejä ei kiinnosta mutta minua sitäkin enemmän. Se on se käyttis.

Ostin juuri tonnin i phone x ja sillä mennään.

Kallista on mutta tää makuasia.

Mulle känny on tietokone, jopa tulostan tällä.

Samoin en katso tv vaan kännyllä kaikki.

Vierailija
84/93 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää mitä kaikkea muuta tuolla rahalla saisi!! Ihan järjenvastaista laittaa se LELUUN joka kossahtaa ensimmäiseen kolaukseen, kuten suunniteltua. Kyllä niistä voisi kestävämpiäkin tehdä, mutta sitten ei olisi tarvetta ostaa niin usein uusia. Paitsi näiden, joilla pitää jostain ihmeen syystä olla kaikki viimeisintä uutta, vaikkei vanhassa olisi mitään vikaa.

Ei pidä paikkansa. Mulla pitkä kokemus i phoneista.

Vierailija
85/93 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vittu teitä vaivaa?

Mulla i phone x ja seuraavakin on i phone.

Kuolemaan saakka ja merkkiä en vaihda.

Vierailija
86/93 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ton takia luovuin iPhonesta. Siirryin Androidiin kun en halunnut maksaa ilmaa eli merkistä. Tällä 400 e kapulalla mennään vielä monta vuotta.

Vierailija
87/93 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä ap ajattelet, että apple on teinien puhelin? Vai onko se Suomessa nimenomaan profiloitunut teinipuhelimeksi?

Mä kyllä tunnen nimenomaan aikuisia, jotka seuraa Applen tuotelanseerauksia ja ostaa uuden iPhonen, kun se tulee markkinoille. Sitä ei osteta selfieiden ottamiseen tai IG:n käyttöön.

Joo, esim. it-alan ammattilaisilla hyvin harvoin näkee muita kuin Applen puhelimia. Meillä nykyisin, isossa it-talossa talon työsuhdepuhemeksi saa vain Applen (eivät pidä eri merkkivalikoimaa siksi että ylläpidon ja tuen on helpompi hallita-  aiemmin sai vain Windows Phoneja eikä mitään muuta). Tosin vain isot pomot tulevat saamaan noita kalleimpia malleja. Esim. meillä perus-kehittäjä saa iPhone 8, pomot iPhone X tällä hetkellä.

Ei muuten ole todellakaan Apple teknisesti pjaskaa kuten moni täällä vihjailee. Ja sanon näin tietojenkäsittelytieteen ammattilaisena joka kehitän myös mobiilisoftaa sekä Applelle että Androidille. Applen prosessorit on Applen omaa designiä ja yllättävän sofistikoituneita ja tehokkaita. Käyttöjärjestelmän kanssa ovat myös tehneet hyvää työtä, samoin sovelluskehitysympäristöjen. Siihen saattaa olla syynsä että varmaan 80% it-ammattilaisista käyttää Applea, ja se tuskin on, että me ei tiedetä tekniikasta mitään ja halutaan vain näyttää että paalua löytyy...

Hmm, jännä juttu. Itsekin it-alalla ja omat työkaverit ja muutenkin tekniikasta kiinnostuneet tuttavat kiertävät iPhonet kaukaa. Mistäköhän tuon 80% oikein keksit?

Samoin täällä, softafirmassaa ja konsulttitalossa suurimmalla osalla jotain muuta kuin Apple, koodarit eivät suostu niitä ottamaan lainkaan.

Mun mies on koodari ja ei huolisi i phone x. Mulla kyseinen känny ja mulle aivan sama vaikka olisin ainut käyttäjä, en välitä muiden mielipiteistä.

Vierailija
88/93 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jotenkin syntiä jos haluaa olla näyttävä? Kateellisia toki riittää.

Hullua tämä kateuskortin viuhtominen joka paikassa, en HALUA tuollaista puhelinta lukuisista syistä, vaikka varaa olisi. Siksikö jotkut sen hankkivat, että joku ihan kadehtisi? Siltä vaikuttaa näiden kommenttien perusteella. Naurettavaa pikkusieluisuutta.

Ainoastaan nämä kateuskortin heiluttelijat on kateellisia kaikille ja kaikesta ja kuvittelevat siksi, että kaikki muutkin ovat samanlaisia. Näille voi sitten myydä ihan mitä tahansa ja mihin hintaan tahansa kunhan se vaan on brändätty niin, että kateuskortinheiluttaja kokee itsensä epäonnistuneeksi ilman kyseistä tuotetta,

Vierailija
89/93 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000005825775.html

Ominaisuuksissa ei ole kyllä lähimainkaan markkinoiden paras puhelin, mutta teinejähän se ei kiinnosta koska Apple.

Niinhän ne kaikki rahattomat aina sanoo.

applemies

Vierailija
90/93 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas i phone, tuntuu niin omalta, muut ei.

En ole huomannut että terve normaali ihminen ärsyyntyisi jotenkin kännystäni.

Teinillä mun 6s mutta akku siihen on vaihdettava.

Käytän tätä x 2 vuotta ja sitten annan tän taas teinille.

Vierailija
91/93 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan oo varaa noin kalliseen puhelimeen, mutta en mä silti täällä vingu toisten rahankäytöstä. Kyllä siitä kieltämättä tulee semmonen fiilis, että toiset on joko kateellisia tai muuten vaan inhottavia ihmisiä.

No eipä täällä tuollaista huomaa, ennemminkin pöyristynyttä ihmettelyä kuinka joku laittaa lähes kuukausipalkan verran puhelimeen, ja pitää sitä jotenkin hienona ja ihmeellisenä. Tuollaisen jos jollain näkee, tulee lähinnä mieleen mitä henkistä tyhjiötä yrittää paikata. Murto-osalla tuosta hinnasta saa jo todella hyviä puhelimia, joihin saa samat sovellukset ja sävellykset. Tässähän on monessa kommentissa mainittu että senkus törsäätte jos siitä hyvä mieli tulee, mutta järkevää tai ekologista se ei silti ole.

Jos sulla on noin surkea kuukausipalkka niin ei sun kannata sitten uhrata ajatustakaan tolle kännykälle. Ei niitä teille ole tehty.

Vierailija
92/93 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omena oo ompon poo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omena oo ompon poo kirjoitti:

Vanhan sanonnan mukaan: Eihän se ole hullu, joka pyytää vaan se, joka maksaa. Minusta iPhone SE on hyvä, kun se mahtuu taskuun ja maksaa 230€.

SE on paras.

T. Pienikätinen

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi joku haluaa tabletin kokoisen puhelimen. Yksi kaverini aina ylistää omaansa, joka tosin on aina hukassa, kun se ei mahdu taskuun. 😂

No sun kaveri vähän tyhmä ja sinäkin.

Mulla i phone x ja pieni olan yli menevä Marimekon laukku, kankainen kevyt.

Känny aina kulkee mukana.

Ei mulla taskussa känny kulje.

Vierailija
93/93 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma muissa merkeissä on se android nii ei voi ajatella muita merkkejä.