Naapuri itketyttää lasta porrakäytävässä.
Naapuri itketyttää lasta porrakäytävässä. Varmaan joku kasvatusmetodi, ärsyttää.
Kommentit (12)
Poikkeaako tuo hirveästi siitä, että ok-taloissa tuhma lapsi komennetaan ulos portaille istumaan kunnes rauhoittuu? Toki rappukäytävässä häiritsee naapureita..
Itkettääkö naapuri lasta itse vai onko ulkoistanut tehtävän jollekulle eli itketyttää?
Kaverin puolesta kysyn, hän on äidinkielen opettaja.
Tee lasu niin sossu hakee sen pois sieltä rappukäytävästä.
Millainen on vanhempi joka tahallaan itketyttää lastaan ja vielä hylkää tämän rappukäytävään? Lapset pois tuollaisilta.
Joo. Meilläkin lapsi itkee rapussa kun mm. ei saanut painaa hissinappia tai valokatkaisijaa, kun ajatuksissani menin itse painamaan. Kamala äiti olen.
Joskus myös haluaisi hississä lääppiä hissinovea, kun hissi liikkellä. Kiellän tämän, ja alkaa huuto kun kaikki kiva kielletään.
Ollaan me äidit toisinaan ihan hirveitä 😎
Vierailija kirjoitti:
Millainen on vanhempi joka tahallaan itketyttää lastaan ja vielä hylkää tämän rappukäytävään? Lapset pois tuollaisilta.
Missä sanottiin, että ap:n naapuri jättää lapsen rappukäytävään?
Oli palkannut te-keskuksesta tukityöllistetyn, joka hoitaa aktiivimalliaan.
Jättää välillä joksikin aikaa ja päästää sitten sisälle kun parkuna älytön.
Jätä niille heippalappu jossa kirjoitat että eikö olisi naapurisovunkin kannalta parempi seisottaa lasta esim. nurkassa kuin porraskäytävässä. Luulisi ottavan vihjeestä onkeensa.
Jotkut eivät nykyäänkään ymmärrä sanoittaa lapsensa tunteita, jolloin hermot kiristyvät molemmin puolin ja saatetaan pahimmillaan päätyä tuollaiseen itketyttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät nykyäänkään ymmärrä sanoittaa lapsensa tunteita, jolloin hermot kiristyvät molemmin puolin ja saatetaan pahimmillaan päätyä tuollaiseen itketyttämiseen.
No ihan suoralta kädeltä ei voi tuollaista diagnoosia tehdä. Väsyneenä riehuvaa lasta ei pahemmin sanoiteta, vaan yritetään vain luovia sisälle rauhoittumaan.
Omani (3v.) saa väsyneenä niin mielettömiä raivokohtauksia, ettei siinä hetkessä puhuta mitään järkeviä. Esimerkiksi kerhosta tullessa väsynyt ja vähän ikävä äitiäkin ollut, niin purkautuu raivona ja itkuna. Ja tällöin sen lapsen "provosointiin" riittää tosissaan se, että painat ajatuksissasi valokatkaisijasta, kun lapsi olisi halunnut painaa.
Toisinaan noissa tilanteissa kieltäytyy tulemasta sisään, jolloin pitää kopata syliin ja kantaa kotiovesta sisään. Jos on ruokakassit mukana, niin tietty pitää ne eka heivata sisään ja hakea huutoitkupotkuraivaria pitävä lapsi.
Yleensä kotona sitten rauhoittuu ja kertoo, mikä oli hätänä kun suututti niin. Silloin vasta otetaan sen tunteiden sanoittaminen.
Ja tietty noissa raivareissa täytyy osata itse olla se aikuinen, eli käyttäytyä rauhallisesti ja asiallisesti.
Vaihtoehdot ovat vähissä, kun selkään ei enää saa antaa.