Jos ovikelloai soisi juuri nyt tällä hetkellä ja asuntoosi pölähtäisi yllätysvieraita, olisiko sinulla nyt tarjota mitään kahvin kanssa? Tai mitä tarjottavaa sinulla olisi juuri nyt
Joko kahvin kanssa tai ilman?
Itselläni onneksi löytyy american cookies-keksejä kahvin kaveriksi. Ja voileipää jos suolaisempaa haluais. Onneksi tuli käytyä juuri äsken kaupassa.
Kommentit (447)
Vierailija kirjoitti:
Pillua tarjoaisin.
Missä asut? :D
Kaikki tuttavani tietävät että en avaa ovea jos yllättäen ovikello soi, joten yllätys vieraita tulee, tiedän asian etukäteen. Mutta jos nyt leikitään mukana, nyt tällä hetkellä kahvia olisi tarjolla, vasta keitettyä, pullaa on pakastimessa jota voi lämmittää vieraille. Viinaa tottakai pari pulloa, mutta toivottavasti vieraat tuovat omat juomat, ruokaa, kahvia ja makupaloja voin tarjota mutta raja menee alkoholissa, sen juon itse.
Jos joku tuttu ilmestyisi just nyt ovelle ja kylään, niin ilman muuta keittäisin kahvit. Teetä ja mehuakin löytyy, jos ne paremmin maistuvat. Kaapin perällä on keksipaketti ja pakastimessa kotitekoista pullaa, jota sulattaisin tarjolle. Jos vieraalla olisi enemmän suolaisen nälkä, niin lämmitettäisiin eilistä kanapastaa jääkaapista.
En todellakaan tarjoa mitään, en edes avaa ovea, jos ei ole etukäteen ilmoitettu, että ollaan tulossa. Ei yllätysvieraille mitään tarjoilla!
Ei tänne ketään niin vaan "pölähtäisi", kun en avaa ovea kaiken maailman soittelijoille. Mitälie mormooneja tai pölynimurikauppiaita kumminkin.
Meillä ei ole kyllä ikinä mtn tarjottavia, jos yllätyksenä tulee. Ruisleipää ja hedelmiä lähinnä. Ei ylipäätänsä osteta keksejä tai vastaavia, jos tietää että vieraita on tulossa, leivon jtn. ja ostan kahvia (ite ei juoda).
Kahvia, teetä, mehua pakkasessa saattaa olla jotain jätskiä, mut eipä tällä hetkellä muuta löydy, meillä käy ylläri vieraita, mutta en mä niitä varten mitään osta tai pidä kaapissa, ei ne koskaan muuta halua kun kahvia ja nekin on lähinnä niitä jotka käy melkeen päivittäin kahvilla, sit jos erikseen on sovittu että joku tulee kyläileen niin saatan jotain käydä ostaa tai tehdä :)
Meiltä löytyidi kahvia/teetä/mehua, kahdenlaisia keksejä ja suklaata.
Kahvia ja teetä. Pakkasessa korvapuusteja, kuivakaapissa eilen leivottuja sämpylöitä.
Pullaa, keksiä, porkkanakakkua ja lämpimiä sämpylöitä.
skumppaa ja ruisleipää näyttäs olevan. bon apettit.
Viskiä, giniä, brandya, viiniä, olutta, ... kaikkea löytyy
En avaa ovea yllätysvieraille, joten en pidä vierasvaraa. Vierailut sovitaan vähintään viikkoa aiemmin, ja silloinkin yritän viimeiseen asti keksiä jonkin tekosyyn kieltäytyä.
Kylmää valkkaria tai sitten lämmintä olutta (voisi laittaa tölkit kyllä pakastimeen vähäksi aikaa).
Kahvin kanssa tavallista tai kauramaitoa, ja pakastimessa on valikoima erilaisia jäätelöitä.
Mulla on aina pakastimessa jäätelöpakkauksia, ja kaapissa kahvia ja teetä. Suolaista olisi vaikka riisikakut ja niiden päälle juustoa ja kurkkua. Niissä on itsessään jo makua (voi ja merisuola).
Sitten on soodalaite ja jäitä pakastimessa, makuesanssiakin on. Yleensä tämä on hyvin pidetty janojuoma.
Asuntooni ei pölähtäisi yllätysvieraita, koska joko en avaisi ovea, tai sitten jos erehtyisin avaamaan, sanoisin, että minulla on työpäivä. Oikeasti ei ole, vaan olen lomalla, mutta ei se heille kuuluisi.
Pakastimessa on itseleivottuja korvapuusteja. Toivon kuitenkin, ettei yllätysvieraita pölähdä enkä koe, että kutsumatta tuleville olisi velvollisuus kaivella tarjottavia.
Pikakahvia. Kaapeissa ei ole siihen sokeria tai minkäänlaista maitoa/kermaa, kun emme käytä. Jätskiä voi löytyä pakastimesta kenties. Voileipään löytyy aineksia.
En pidä mitään vierasvaraa nimenomaan vieraiden takia, mutta jos nyt tosiaan vieraita tulis, niin kyllä mulla sentään yhtään mitään tarjottavaa löytyisi. Pakastimesta löytyy litra vaniljajäätelöä, sen kanssa vois tarjota vadelma-, omena-, mustikka- tai mansikkahilloa. Lisäksi löytyy pakasteina croissanteja ja jotain pinaatti-fetapasteijoita. Jotain kaurakeksejä saattais löytyä. Teetä, kaakaota ja limpparia. Vieraista riippuen kuohuviiniä ja kermalikööriä. Mutta eipä sitä yksin asuvalla miehellä tuon kummempia.