Jos ovikelloai soisi juuri nyt tällä hetkellä ja asuntoosi pölähtäisi yllätysvieraita, olisiko sinulla nyt tarjota mitään kahvin kanssa? Tai mitä tarjottavaa sinulla olisi juuri nyt
Joko kahvin kanssa tai ilman?
Itselläni onneksi löytyy american cookies-keksejä kahvin kaveriksi. Ja voileipää jos suolaisempaa haluais. Onneksi tuli käytyä juuri äsken kaupassa.
Kommentit (447)
Suklaakakkua ja kahvia, kauramuroja, voisin paistaa lättyjäkin, sämpylätkin tekisin tuossa tuokiossa
Eipä minulla paljon ole tarjottavaa. Nescafen murukahvia, teetä, vettä, kaksi siivua paahtoleipää, riisiä, currykastiketta, kaksi pulloa viskiä ja yksi Finlandia-vodkapullo.
Punaviiniä, kahvia, suklaakeksejä, mehua ja pakastimessa pullaa. Mutta en kyl yllätysvieraille mitään tarjoais, enkä ehkä edes päästäisi sisään. Ellei kyse oo perheestä mut muut tulkoot etukäteen ilmoittamalla.
proteiinisheikin sais, ehkä aminohappoja jos olisin anteliaalla päällä ja hanasta saa toki vettä.
No aina on vp (ei, en tarkoita vastauspyyntöä). Syömispuolelta aina löytyy aineet minuuttimutakakkuun.
En avaisi ovea, joten ei hätää.
Yövuoron jälkeen nakkena kotona: posteljoonille voisi tarjota jo jäähtynyttä kahvia ja mustikkapiirakkaa.
Portilta on 2 kilsaa matkaa kävellä ettei ihan yllättäviä vieraita ole odotettavissa. Yleensä tyytyvät toteamaan et portti on kiinni ja se siitä vierailusta.
En pidä yllätysvierailuista, koska haluan siivota ja siistiytyä ennen vieraiden saapumista. Mutta jos joku tulee niin toki keitän kaffet. Kahvia ja teetä löytyy aina. Juuri nyt olisi myös lasten kanssa aamulla leivottua kakkua ja puolikas paketti jäätelöä. Tavallisesti saattaisi löytyä jotain peruskeksejä tyyliin digestive, tai voileipää, marjoja ja jugurttia. Ei kai kukaan yllättäen pölähtävä voi odottaa kovin kummoisia tarjoiluja.
Kahvia, teetä ja voileipää sekä hedelmiä olisi tarjolla. En käsitä miksi kotona pitäisi pitää keksipaketteja vierasvarana. Ehkä olen huono emäntä?
Tekisin omppumurua tai omppupiirakan. Pöydällä on kyllä 3 munkkia, mutta koska kotona on nyt jo 3 omaa väkeä, olisi niistä hankala jakaa vieraille. Omenoita sen sijaan on paljon.
Kahvia, teetä ja mehua löytyisi ainakin ja suolaiseen nälkään jotain juustoja varmasti.
Nyt pakko kysyä onko ihmisillä oikeasti päivittäin kaapit täynnä keksejä,suklaata pullaa ja piirakkaa? Itse syön vain juhlissa tai muuten harvoin "herkkuja" enkä osta mitään varmuuden vuoksi (ruokahävikki). Tuntuu vieraalta ajatukselta, että kaapit pursuaa jälkiruokaa, enkä tarkoita ilkeillä.
Ei ole edes kahvia, mutta kaikki jotka tulevat luoksen TVi tietävät ettei täällä kahvia saa
Kotileivottua kanelipullaa kahvipöytään ja tulista kanakeittoa löytyisi nälkäiselle.
En myöskään yleensä tykkäisi, jos meille tulisi yllätysvieraita, mutta tänään yksin ollessani se voisi olla hauskaa - joskin epätodennäköistä.
Kaikkea kyllä löytyisi: tomaatti-mozzarellapiirakka tai voileipiä, omenahyvettä ja jäätelöä, keksejä ja juustoja yms. Juomaksi tarjoaisin varmaan viiniä, jota ajattelin itsekin kohta ottaa. Alkoholittomia juomiakin löytyy, jos yllätysvieras kurvaisi pihaan autolla.
Olen juuri saunassa eli voin tarjota vain kunnon patukkaa vieraille.
Meillä on vaikka mitä, kun mies reissu hommissa. Konjakkia ehkä tarjoisin kun kello tän verran.
Heh, ainoa joka meille tulee yllättäen on ex-mies. Tykkää käydä lapsia moikkaamassa ja "tilukset tarkastamassa" (jäätiin lasten kanssa meidän taloon) jos on lähdössä pidemmälle akuutille työmatkalle. Itse siis muutti pois, mutta selvästi tykkää välillä käydä "kotona". Tarjoiluiksi kelpaa jääkaapista makaronilaatikon jämät. Lapset yleensä kaivelee sille pakastimesta jäätelöä ja tuunaa strösseleillä iskälle kauniin annoksen.
Toinen yllätysvierailija on lähellä asuva liikuntakyvytön ja sairas isäni, joka liikkuu sähkömopolla ja yleensä on mopon korissa hedelmiä ja joskus jopa Pågen-pullapussi tulisisiksi. Viipyy yllätysreissullaan parista tunnista pariin päivään :D
Molemmat ovat jatkossakin tervetulleet <3