Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi miesystävä haluaa mennä naiskollegan luo illalliselle ja auttamaan muutossa

Vierailija
13.09.2018 |

Olen tapaillut erästä miestä nyt kuukauden ajan. Eilen mies oli alkanut puhua uudesta naiskollegastaan (puolalaisesta naisesta). Nainen sitä ja tätä, mies haluaa auttaa töissä, blablabla. Ja sanoi että nainen oli kutsunut hänet illalliselle asuntoonsa ja "auttamaan muutossa". Minusta tuo on todella selkeä kutsu ihan muihin puuhiin, ja siksi on vaikea sanoa miehelle juuta tai jaata koko ideaan.

En halua vaikuttaa mustasukkaiselta, mutta en voi kieltääkään. Itse en ikimaailmassa kutsuisi miespuolisia kollegoja kotiini tai tapaisia muita miehiä kahden. Miten tästä voi puhua seurustelukumppanin kanssa hienotunteisesti mutta vaikuttamatta mustasukkaiselta psykolta? Mielestäni naisen kutsu on kutsu tutustua intiimisti ja tekosyy saada mies kämpilleen. Ei tunnu kivalta että uusi seurustelukumppani menisi toisen naisen kotiin ja ainoana todisteena tapahtumista (tai niiden puutteesta) olisi miehen sana. Nämä on niin nähty.

Kommentit (216)

Vierailija
161/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä ap:ta. Jos mies tahtoo mennä, menee. On aikuinen ihminen. Kuulostaa ehkä hiukan ihastuneelta tähän naiseen. Ota suoraan puheeksi asia, että vaivaa.

Tuosta yleistyksestä en tykkää yhtään, että jos nainen kutsuu miehen luokseen, haluaa seksiä. Olen tavannut mieskavereita monet kerrat, kotonani ja muualla, eikä se ole johtanut seksiin. Kerran yövyin samassa hotellihuoneessakin, ilman seksiä. Ei kaikilla ole aina mielessä seksi.

Mitä ap tarkoittaa että nämä on nähty? Ehkä kannattais nähdä maailmaa vähän laajemmin, eikä vain omia mustavalkoisia kuvitelmiaan.

Mies ja nainen voivat olla vain kavereita. Tietääkö tämä nainen edes, että mies on varattu? Jos ei, miehen pitää se ystävällisesti kertoa. Turha naista syytellä ja vihata. 

Tässä tapauksessa voi ainakin miehen puolelta olla pientä ihastusta. Kysy ap suoraan, haluaako mies olla sun kans.

Vierailija
162/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tapaillut erästä miestä nyt kuukauden ajan. Eilen mies oli alkanut puhua uudesta naiskollegastaan (puolalaisesta naisesta). Nainen sitä ja tätä, mies haluaa auttaa töissä, blablabla. Ja sanoi että nainen oli kutsunut hänet illalliselle asuntoonsa ja "auttamaan muutossa". Minusta tuo on todella selkeä kutsu ihan muihin puuhiin, ja siksi on vaikea sanoa miehelle juuta tai jaata koko ideaan.

En halua vaikuttaa mustasukkaiselta, mutta en voi kieltääkään. Itse en ikimaailmassa kutsuisi miespuolisia kollegoja kotiini tai tapaisia muita miehiä kahden. Miten tästä voi puhua seurustelukumppanin kanssa hienotunteisesti mutta vaikuttamatta mustasukkaiselta psykolta? Mielestäni naisen kutsu on kutsu tutustua intiimisti ja tekosyy saada mies kämpilleen. Ei tunnu kivalta että uusi seurustelukumppani menisi toisen naisen kotiin ja ainoana todisteena tapahtumista (tai niiden puutteesta) olisi miehen sana. Nämä on niin nähty.

Nämä tapailtu kuukauden jutut, ovat käytännössä niin, että on nähty alle 10 kertaa. Siinä ajassa ei ole paljon ehditty tutustua ja tuskin lähipiiri edes tietää tästä tapailusta.

Silloin ei ole vielä mandaattia puuttua toisen muuttoreissuihin. Mies menee ja sinä odotat, miten käy. Ei tuossa voi vielä ehtoja ladella.

Joko työkaverilla on muuta mielessä tai sitten ei. Voi olla, että mieskin vielä miettii teidän välillänne, mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiinsahan oli pari päivää sitten viestiketju miesten "friendzonesta" ja naisten mielestä oli ihan ok, että mieskavereilta pyydettiin muuttoapua, asennusapua ja jopa emotionaalista tukea. Miksi tämä olisi jotenkin eri asia, jos naiskaveri on ulkomaalainen? Vai ovatko suomalaiset naiset sen verran rasistisia, että tällainen hyväksikäyttö on varattu vain kotimaisille naisille?

:-D

Ei vaan naiset saavat olla mustasukkaisia miehestään, toisin päin se on täysin kiellettyä. Vahva nainen jne.

Olen kirjoittanut tän ennenkin, mutta muistuu mieleen eräs nainen. Oltiin seurusteltu pari kuukautta ja baarissa ollessamme näin vanhan koulukaverini, naisen. Halasimme ihan kavereina ja (täysin raitis) tyttöystäväni kävi naisen kimppuun! Litsari heti kärkeen ja huutoa seurasi. Minä olin lopulta hänen kavereidenkin mielestä tehnyt väärin halaamalla naiskaveria. :)

Ai kauheeta. Mulla on tapana halata ja jututtaa vanhoja mukavia koulukavereitani. Kerran istuttiin iltaa mieheni kanssa kahden miespuolisen koulukaverini kanssa, kun kävimme vierailulla kotikylässäni.

Miehelläni oli tosi hauskaa ja kehui kuinka mukavia vanhoja kavereita mulla on.  Jälkeenpäinkin muisteli kivaa iltaa.  Hän kyllä näki heti, että kavereita vain ollaan. 

Mites jos olisitte istuneet iltaa miehen naispuolisten koulukavereiden kanssa?:D Olisitko ollut mustasukkainen?

Vierailija
164/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies haluaisi tutustua tuohon naiskollegaan intiimisti?

Vierailija
165/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:

Vaikka suhde olisi kuinka tuore, niin sulla on oikeus vetää rajoja siihen mikä on ok suhteessa ja mikä ei ole.

Minä annoin exäni mennä oman exänsä kanssa mökille. Ei olis pitänyt. Eivät ne kai panneet, mutta minun rajojani yliteltiin siinä suhteessa tavan takaa koska en ollut pitänyt ajoissa puoliani.

Voi olla että toi jätkä lähtee jos sille sanoo että treffit puolalaisen työkaverin kanssa eivät ole ok jos haluaa olla suhteessa sinun kanssasi, mutta ei ole sinun häviösi se.

Puola on myöskin Suomea jonservatiivisempi yhteiskunta, ja vaikka suomalaisille miehen ja naisen hengailu keskenään saattaisi olla neutraalia, en jaksa uskoa että puolalaiselle se olisi.

Miksi täällä on näitä päästin mieheni jonnekin -tyyppejä? En todellakaan haluaisi olla hetkeäkään vässykän kanssa, jonka tahto on minun taskussa.

Ei tasa-arvoisessa suhteessa kumpikaan aikuinen päästä toista jonnekin, vaan yhdessä sovitaan aikatauluista. Aikuinen ihminen vastaa itsestään.

Vierailija
166/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:

Vaikka suhde olisi kuinka tuore, niin sulla on oikeus vetää rajoja siihen mikä on ok suhteessa ja mikä ei ole.

Minä annoin exäni mennä oman exänsä kanssa mökille. Ei olis pitänyt. Eivät ne kai panneet, mutta minun rajojani yliteltiin siinä suhteessa tavan takaa koska en ollut pitänyt ajoissa puoliani.

Voi olla että toi jätkä lähtee jos sille sanoo että treffit puolalaisen työkaverin kanssa eivät ole ok jos haluaa olla suhteessa sinun kanssasi, mutta ei ole sinun häviösi se.

Puola on myöskin Suomea jonservatiivisempi yhteiskunta, ja vaikka suomalaisille miehen ja naisen hengailu keskenään saattaisi olla neutraalia, en jaksa uskoa että puolalaiselle se olisi.

Miksi täällä on näitä päästin mieheni jonnekin -tyyppejä? En todellakaan haluaisi olla hetkeäkään vässykän kanssa, jonka tahto on minun taskussa.

Ei tasa-arvoisessa suhteessa kumpikaan aikuinen päästä toista jonnekin, vaan yhdessä sovitaan aikatauluista. Aikuinen ihminen vastaa itsestään.

Ei minuakaan kiinnosta estellä - mutta tietää haluan. En hetkeäkään halua hengata puolattaren muuttoavun kanssa. Painotus sanalla hetkeäkään. Tai aasialaisia alaisiaan fanittavana esimiehen - kuten täällä esimerkeissä oli.

Vierailija
167/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiinsahan oli pari päivää sitten viestiketju miesten "friendzonesta" ja naisten mielestä oli ihan ok, että mieskavereilta pyydettiin muuttoapua, asennusapua ja jopa emotionaalista tukea. Miksi tämä olisi jotenkin eri asia, jos naiskaveri on ulkomaalainen? Vai ovatko suomalaiset naiset sen verran rasistisia, että tällainen hyväksikäyttö on varattu vain kotimaisille naisille?

:-D

Ei vaan naiset saavat olla mustasukkaisia miehestään, toisin päin se on täysin kiellettyä. Vahva nainen jne.

Olen kirjoittanut tän ennenkin, mutta muistuu mieleen eräs nainen. Oltiin seurusteltu pari kuukautta ja baarissa ollessamme näin vanhan koulukaverini, naisen. Halasimme ihan kavereina ja (täysin raitis) tyttöystäväni kävi naisen kimppuun! Litsari heti kärkeen ja huutoa seurasi. Minä olin lopulta hänen kavereidenkin mielestä tehnyt väärin halaamalla naiskaveria. :)

Ai kauheeta. Mulla on tapana halata ja jututtaa vanhoja mukavia koulukavereitani. Kerran istuttiin iltaa mieheni kanssa kahden miespuolisen koulukaverini kanssa, kun kävimme vierailulla kotikylässäni.

Miehelläni oli tosi hauskaa ja kehui kuinka mukavia vanhoja kavereita mulla on.  Jälkeenpäinkin muisteli kivaa iltaa.  Hän kyllä näki heti, että kavereita vain ollaan. 

Mites jos olisitte istuneet iltaa miehen naispuolisten koulukavereiden kanssa?:D Olisitko ollut mustasukkainen?

En todellakaan. Olen jopa ollut viikonloppureissulla mieheni ja hänen naispuolisen yliopistokaverin kanssa. Oltiin samoissa häissä Italiassa ja sitten kolmistaan tehtiin pieni ylimääräinen reissu lähiympäristöön. Ihan huippu reissu eikä kertaakaan tullut edes mieleen, että he olisivat enemmän kuin kavereita. 

Vierailija
168/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät koskaan mene vastakkaista sukupuolta olevan luo esimerkiksi syömään? Siis ettei ole yhtäkään ystävää, joka ei olisi omaa sukupuolta? Omassa ikäluokassa (25-30v) ja tuttavapiirissä on ainakin ihan normaalia, että ihmisillä on ystäviä eri sukupuolista ja kyllä, mennään myös toisen kotiin ihan kahden(!) vaikka syömään tai muuten viettämään aikaa. Kuulostaako tämä av-mammoista aivan hullulta?

Kyllä kuulostaa. En ole koskaan käynyt miespuolisten kavereiden luona yksin enkä kutsunut niitä kotiini yksin. Isommalla ystäväporukalla on voitu syödä ja viettää aikaa, ei kaksin.

Vierailija
169/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin aikoinaan miespuolisen työkaverini vaihtamaan lampun eteisen kattovalaisimeen. En yltänyt edes jakkaralla,ja lisäksi se piti vaikeasti ruuvata irti kolmesta kohdin. 

Kiltisti tuli vaihtamaan, ja kiitokseksi annoin viinipullon ja tarjosin kahvit. 

Oltiin työpaikalla hyviä kamuja, mutta ei muuten mitään sen lisäksi, ja siksi uskalsin pyytää avuksi.

Luultavasti puolalainen pitää tapailututtuasi harmittomana kaverina ja sen takia uskaltaa pyytää hänet muuttoavuksi. 

Vierailija
170/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miesm olisi sanonut työkaverille ettei ikävä kyllä pääse. Tai jos jostain kumman  syystä haluaisi oikeasti auttaa, eli kokisi että nainen on vähän hukassa, ja tarvitsisi tutustumista jakavereita paikallisista, niin hän olisi sanonut että voimme vaimon(eli minun) kanssa tulla häntä auttamaan. 

Ei kai tässä voi kuin toivotella "onnea" miehellesi. Elämisen arvoista itsenäistä aikuisen miehen elämää!

Kaikkeen pompottamiseen jotkut vässykät suostuukin. 

Ne vässykät, jotka eivät huomioi kumppaninsa toiveita/vihjeitä/käskyjä eivät kauaa ole parisuhteessa. Sinäkin jonne tämän vielä joskus opit ja et arvaakkaan monellekko mutkalle taivut pimppaa saadaksesi.

Vierailija
171/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:

Onko miehellä omaa tahtoa?

Miehen tahto on aina naisrn taskussa. Jos puoliso ei määrää mitä voi tehdä pian puolatar määrää että miehen on tutustuttava häneen intiimisti.

Vierailija
172/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirttihirmu-kuningatar-ap, jolloin kukaan muu ei saa tehdä mitään ilman apn lupaa.

En halua olla pirttihirmu! Parhaimmassa tapauksessa koko tätä tilannetta ei olisi olemassa. Asian keskusteleminen on vaikeaa kun en ole tuntenut miestä vielä niin pitkään ja en tiedä miten luotettava hän on. Ja toisen naisen kotiin meneminen yksin, hei haloo. Minulle ei tulisi mieleenkään mennä toisten miesten koteihin illallisille tai "illallisille". Minun puolestani mies tehköön oman arvionsa tilanteesta ja käyttäytyköön sen mukaan, mutta mitään hameenjahtaajia en ala deittailemaan, sen on kerrasta poikki.

-ap

Miksi ihmeessä ei voi mennä mies naisen luo ja nainen miehen luo illalliselle? 

Minulle ainakin ihan luonnollista.

Vierailija
173/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vasta kuukauden tapaillut tätä miestä, joten et tunne häntä laisinkaan. Ehkäpä hän on sellainen, jolla on naispuolisia ystäviä tarkoittamatta mitään muita suhteita tai seksiä. 

Itse vetäisin herneet nenään, jos kuukauden tuttavuus alkaisi valittaa miespuolisista ystävistäni. 

Vierailija
174/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko provo, kun ap häippäsi jo?

Vierailija
175/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menköön muuttopuuhiin ja saa jäädä asumaan sinne puolattaren kanssa!

Vierailija
176/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:

Toki aikuinen vastaa itsestään ja sitten se toinen tekee omat ratkaisunsa sen perusteella kannattaako ko itsenäisen aikuisen kanssa olla suhteessa.

Vierailija
177/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menköön muuttopuuhiin ja saa jäädä asumaan sinne puolattaren kanssa!

Miksi puolatar haluaisi hänen kanssaan asua?

Vierailija
178/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tapailtu kuukauden jutut, ovat käytännössä niin, että on nähty alle 10 kertaa. Siinä ajassa ei ole paljon ehditty tutustua ja tuskin lähipiiri edes tietää tästä tapailusta.

Silloin ei ole vielä mandaattia puuttua toisen muuttoreissuihin. Mies menee ja sinä odotat, miten käy. Ei tuossa voi vielä ehtoja ladella.

Joko työkaverilla on muuta mielessä tai sitten ei. Voi olla, että mieskin vielä miettii teidän välillänne, mitä haluaa.

Tottakai mies menee ja saa jäädä myös sille reissulle.

Vierailija
179/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirttihirmu-kuningatar-ap, jolloin kukaan muu ei saa tehdä mitään ilman apn lupaa.

En halua olla pirttihirmu! Parhaimmassa tapauksessa koko tätä tilannetta ei olisi olemassa. Asian keskusteleminen on vaikeaa kun en ole tuntenut miestä vielä niin pitkään ja en tiedä miten luotettava hän on. Ja toisen naisen kotiin meneminen yksin, hei haloo. Minulle ei tulisi mieleenkään mennä toisten miesten koteihin illallisille tai "illallisille". Minun puolestani mies tehköön oman arvionsa tilanteesta ja käyttäytyköön sen mukaan, mutta mitään hameenjahtaajia en ala deittailemaan, sen on kerrasta poikki.

-ap

Toivottavasti miesystäväsi jättää sinut mahdollisimman pian! tulit juuri kertoneeksi oikea tapa ajatella asioista on vain se miten sinä ajattelet. Jos joku muu ajattelee ja tekee toisin, hän on menossa automaattisesti pahoille teille. Ilmeisesti et myöskään voi kutsua kaverimiehiä kylään luoksesi kun heti käyt ahdistelemaan niitä?

Vierailija
180/216 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohden pitää luottaa omaan vaistoon. Jos haistat palaneen käryä, luultavasti aihetta huoleen on.

Sinänsä muuttoavussa ei ole mitään väärää, onhan se nyt epäreilua ettei viehättävä sinkku(?) nainen voi pyytää apua ilman että epäillään jotain taka-ajatuksia. Jos nainen olisi miestä 20 vuotta vanhempi "äitihahmo", ei kukaan ajattelisi asiasta mitään, korkeintaan pitäisi miestä herrasmiehenä kun viitsii auttaa vanhempaa naista. Tai jos kyse olisi miespuolisesta kollegasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän