Herttoniemen rannan mysteeriääni
Mitä selitystä veikkaatte?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809122201193977_u0.shtml
Kommentit (279)
Toihan kuulostaa niiltä ihmeääniltä joita kuultiin muutama vuosi sitten ympäri maailmaa.
Olen kuullut tän usein mutta en ole aiemmin kiinnittänyt huomiota erityisemmin ääneen tai kellonaikaan. Ei se kyllä noin kovaa mielestäni kuulu kuin videolla, varmaan jotkut tehokkaat mikkilaitteistot ollu toimittajalla.
Vierailija kirjoitti:
Toihan kuulostaa niiltä ihmeääniltä joita kuultiin muutama vuosi sitten ympäri maailmaa.
Uutisoitiinko Suomessa?
Vastaava ujellus kuului äsken Pohjois-Helsingissä. Oli siis melko vaimea eli kuului jostain kauempaa ja ensin ajattelin että ukkonen sai jonkin hälytyssireenin ulvomaan mutta se ääni oli enemmänkin tuollainen kummitusääni kuin se yleisen hätämerkin vonkuna eikä kestänyt kovinkaan kauaa.
Santahaminassa lasketaan painetta öljysäiliöiden venttiilistä. Tämän selityksen kuulin lapsena Suomenlinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaava ujellus kuului äsken Pohjois-Helsingissä. Oli siis melko vaimea eli kuului jostain kauempaa ja ensin ajattelin että ukkonen sai jonkin hälytyssireenin ulvomaan mutta se ääni oli enemmänkin tuollainen kummitusääni kuin se yleisen hätämerkin vonkuna eikä kestänyt kovinkaan kauaa.
Mä kuulin saman tuossa kymmenen aikaan ja jotenkin se oli tosi pelottavaa. Koira totaalikieltäytyi lähtemästä omaa kotikatua kauemmaksi ja se saattoi johtua lähestyvästä ukkosestakin, mutta mua ei varsinaisesti harmittanut tulla nopeasti takaisin sisälle. Inhottava ääni.
Vierailija kirjoitti:
Joo, laittakaapa hakusanaksi strange noises around the world tai jotain vastaavaa... nyt rupes pelottaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kuulin saman tuossa kymmenen aikaan ja jotenkin se oli tosi pelottavaa. Koira totaalikieltäytyi lähtemästä omaa kotikatua kauemmaksi ja se saattoi johtua lähestyvästä ukkosestakin, mutta mua ei varsinaisesti harmittanut tulla nopeasti takaisin sisälle. Inhottava ääni.
Vähän kuin twin peaksissa se sahan pilli.
Vierailija kirjoitti:
Maailmanloppu?
Maapallo alkaa natisemaan liitoksistaan
Vierailija kirjoitti:
Maailmanloppu?
Alkaako se Herttoniemestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä koira kans kieltäytyi tänään pidemmästä lenkistä. Uhkaava sää syynä.
Itämeri itkee. Oho, tarkastusnumero 911.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisoitiinko Suomessa?
Uutisoitiin https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201505110152352_v0.shtml
Jostain syystä noita outoja ääniä on kuultu taivaalta ympäri maailmaa viime aikoina. Nasakin on ne vahvistanut mutta syytä ei tiedetä. Nyt siis myös Herttoniemessä...
Asemalle saapuvan metron ääni kiertää jossain ilmastointi- tms. systeemissä josta on jokin aukko ulkoilmaan automaattisesti auki vain tuohon tiettyyn aikaan? HSL saisi selvittää.
Joo ei varmasti mistään kerrostalosta kuulu koska muuten olisi hetkessä paikannettu.