Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa Kelan kehoitus muuttaa halvempaan

Vierailija
17.04.2024 |

Siis leikataanko tt tuesta jos ei muuta, vai evätäänkö koko tuki? Mitä tuo siis käytännössä tarkoittaa. Ei minua haittaa maksaa esim 50e enemmän siitä että saan asua kivassa kodissa. Vaikka se meneekin työttömyystuesta tuo viisikymppinen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos ihan Kelan sivuilta tarkistaisit.

Vierailija
2/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikataan tuesta, mahdollisesti laskelmat jäävät hylkääviksi ("evätään"), mutta ei jätetä käsittelemättä eikä hylätä vain sillä perusteella.

Päätökselläkin lukisi, jos jaksaisit lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennetään kohtuullisen vuokran ylimenevä summa tt-tuesta, ei tietenkään koko tukea evätä. 

Vierailija
4/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitanneeko tuo kun on ilmaista rahaa?

Vierailija
5/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitta sitä, että vuokranantajien pitää laske vuokria. Tähän asti ovat laskeneet tuon tuen varaan.

Vierailija
6/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä jos kunnassa missä asut on kohtuulliset asumismenot esimerkiksi 600e ja asut 700e asunnossa niin Kela maksaa aluksi enemmän. Sitten kun ovat päättäneet että tuo on nyt liian tyyristä niin saat 3kk aikaa etsiä halvempaa. Jos et muuta niin tt tuki tippuu ja joudut maksamaan asunnosta enemmän.

Eipä tuossa sen kummempaa.

Vierailija
7/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voivat esimerkiksi evätä sähkö tai vakuutusmaksut kokonaan. Eli nekin joutuisit maksamaan itse.

Vierailija
8/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat ja piiskaavat jos et tottele 

Vierailija
9/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydentävää/ ehkäisevää toimeentulotukea hyvinvointialueella ei myönnetä kattamaan ylikorkeita asumiskuluja. Hva.lla mennään Kelan linjausten mukaisesti.

Vierailija
10/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta voivat esimerkiksi evätä sähkö tai vakuutusmaksut kokonaan. Eli nekin joutuisit maksamaan itse.

Tietenkin. Koska jos obån rahaa ylimääräiseen kuten kalliiseen asuntoon, niin silloin se on pois jostain muusta. Eikä niin, että sen saa taas käydä kerjäämässä kaiken muun päälle.

Vierailija
11/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulee ja fistaa ellet tottele

Vierailija
12/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Koska jos obån rahaa ylimääräiseen kuten kalliiseen asuntoon, niin silloin se on pois jostain muusta. Eikä niin, että sen saa taas käydä kerjäämässä kaiken muun päälle.

Entä jos maksaa sähkön ja vakuutuksen, voiko sitten hakea täydentävää kun ei rahat riitä vuokraan?

Vierailija
13/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa että pitää muuttaa Ullanlinnaan tai Munkkirantaan.

Vierailija
14/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitta sitä, että vuokranantajien pitää laske vuokria. Tähän asti ovat laskeneet tuon tuen varaan.

Hahahahah, ihanko tosissasi luulet, että näin käy?

Vierailija
15/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei ehkä haittaa mutta minua haittaa ihan vdusti että sinä loinen asut kivalla paikalla minun rahoillani. Muuta halvempaan niin menee vähemmän rahaa teidän elättien ylläpitämiseen. 

Vierailija
16/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskelmassa huomioidaan vain kohtuuvuokra, eikä todellista vuokraa. Yleensä on 3 kk aikaa etsiä halvempi asunto, sen jälkeen sakset purevat.

Tämä on kyllä mielestäni ollut käytössä jo vuosia, sitä vartenhan ne kohtuuvuokrarajat ovat.

Vierailija
17/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei ehkä haittaa mutta minua haittaa ihan vdusti että sinä loinen asut kivalla paikalla minun rahoillani. Muuta halvempaan niin menee vähemmän rahaa teidän elättien ylläpitämiseen. 

Äidilläskin oli kivat paikat kun...

Vierailija
18/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahahah, ihanko tosissasi luulet, että näin käy?

Kyllä, olen itsekin vuokranataja ja sitähän se tulee tarkoittamaan.

Vierailija
19/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano tuo somaliksi.

Vierailija
20/22 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 50 euroa ei ole paljon. Ei kannata muuttaa. Vähennetään sun toimeentulotuesta.