Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpaan jättäisit kellon: talvi- vai kesäaikaan?

Vierailija
12.09.2018 |

Itse kesäajan kannalla!

Kommentit (1008)

Vierailija
621/1008 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvä UCT +5 eli vielä 2 tuntia eteen päin kesäajasta ja 3 tuntia talviajasta. Aamut toki olisivat pimeämpiä, mutta kokonaisuudessaan valoisa aika olisi paremmin kohdistettu hereillä oloon. Yön pimein hetki olisi 00( kesäajan 01) sijasta klo. 3.00. Tällöin luonnollinen 8 tunnin aika asettuisi klo. 23 - 07, joka sopii paremmin nykyiseen elämänrytmiin. Nykyinen kesäaikahan on tehty ihmiselle, joka käy nukkumaan yhdeksältä ja herää viideltä. Ja talviajan mukaan pitäisi käydä nukkumaan kahdeksalta ja herätä neljältä.

Vierailija
622/1008 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan mikä on lähimpänä euroopassa käytettyä aikaa kuten Tanskassa ja Ruotsissa. Ihan vaan työjuttujen vuoksi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1008 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaikaan. Ei keväällä tarvita lisää valoisaa aikaa, kun muutenkin on jo tarpeeksi valoisaa.

Vierailija
624/1008 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jemmassa yks vanha hytin avain Viking Sallyltä.

Pitäisköhän se pistää myyntiin?

Minkähänlainen arvo sillä vois olla?

Vierailija
625/1008 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikaan ehdottomasti.

Päivät pitkät menee työssä keinovalojen loisteessa.

Haluan muutakin kuin pimeyttä niinä muutamina vapaa-ajan tunteina työajan jälkeen.

En halua Suomeen ainuttakaan masennustapausta lisää.

Vierailija
626/1008 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin normaaliaikaan, siis n.s. talviaikaan.

Jos Suomen aikavyöhykettä halutaan muuttaa, niin se on aivan toinen keskustelu. Minusta tuohon ei ole mitään syytä koska aurinko lienee Suomessa korkeimmillaan keskipäivällä normaaliaikaan.

Kesäaikaihmiset voisivat sahata Suomen irti saareksi ja vedättää Viking Sallyllä Australian viereen.

Viking Sally upposi ajat sitten Estonia-nimisenä paattina.

Ai se oli viikkarin sally, ilmankos ei sillä ole voinut risteillä.

Tähän viestiin (nro.401) mä yritin vastata aikaisemmin...

Vierailija
627/1008 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä aikaan

Vierailija
628/1008 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla sais olla valoisampaa aikaisemmin. Klo 5 aamulla koiran kanssa lenkillä ei kyllä nää yhtään mitään :/

Vierailija
629/1008 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti KESÄAIKA.

Olisi ihanaa kun tulee koulusta/töistä niin syksylläkin vielä illalla näkisi mennä ja touhuta sielläkin missä ei ole katuvaloja. Tykkään samoilla metsässä ja lokakuussa tulee kiirus päästä ulkoileen kun tulee niin aikasin pimeää.

Vierailija
630/1008 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikaan, koska suurin osa vuodesta on ollut kesäaikaa viimeiset 37 vuotta. Kokonaan talviaikaan siirtyminen olisi rajumpi muutos.

Vierailija
631/1008 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikaan, koska täällä Lapissa aurinko laskee lokakuun lopulla talviajassa jo ennen neljää. Masentavaa kun on pimeää kun tulee töistä eikä tule ulkoiltua juuri ollenkaan. Huomaa aina että heti siitä päivästä kun kello siirretään talviaikaan alkaa masentaa.

Vierailija
632/1008 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä siirrän kelloni ihan mihin aikaan haluan! Ette voi sille mitään! Hah!

Vierailija
633/1008 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliaikaan eli talvi. Nautin enemmän valoisista aamuista.

Vierailija
634/1008 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talviaikaan eli normaaliaikaan, sopii mun unirytmiin paremmin. Umirytmi ilmeisesti oli jo ennen kuin kellon veivaus alkoikaan :)

Sama.

Kesäajassa en pysty nukkumaan ennen yhtä, ja olen sitten koko ajan väsynyt kun yöunet jää liian lyhyiksi.

Normaaliajassa taas nukahtaminen onnistuu jo kahdeltatoista. Sillä saan tunnin pidemmät unet 😴 ja elämä on helpompaa 🤗

Vierailija
635/1008 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talviaikaan eli normaaliaikaan, sopii mun unirytmiin paremmin. Umirytmi ilmeisesti oli jo ennen kuin kellon veivaus alkoikaan :)

Sama.

Kesäajassa en pysty nukkumaan ennen yhtä, ja olen sitten koko ajan väsynyt kun yöunet jää liian lyhyiksi.

Normaaliajassa taas nukahtaminen onnistuu jo kahdeltatoista. Sillä saan tunnin pidemmät unet 😴 ja elämä on helpompaa 🤗

Mites sulle sitten käy, jos käytössä on talviaika ja kesällä etelässäkin aurinko nousee kolmen jälkeen? Miten se valo haittaa illalla, muttei aamuyöllä?

Vierailija
636/1008 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla sais olla valoisampaa aikaisemmin. Klo 5 aamulla koiran kanssa lenkillä ei kyllä nää yhtään mitään :/

Ja koko Suomen pitää muuttaa kellonaikansa sinun haluamaksi, koska sinä ja sinun koira klo 5. Talvella ei ole valoisaa klo 5 vaikka viisarit veivattaisi mihin.

Vierailija
637/1008 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Mites sulle sitten käy, jos käytössä on talviaika ja kesällä etelässäkin aurinko nousee kolmen jälkeen? Miten se valo haittaa illalla, muttei aamuyöllä?

Olen pimentänyt makkarin. Se on aina täysin pimeä ellei ole valot päällä.

Ehkä unirytmin saisi käännettyä varhaisemmaksi jos menisi jo viideltä kököttämään pimeään makkariin jotta melatoniini ehtisi vaikuttaa ajoissa, mutta se tunnu kovin mielekkäältä.

Vierailija
638/1008 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko ainoo jota ei haittaa kellojen siirtely?

Et! Ihme valittajia

Ennen siirtelyä ol vallan mainiota.

Mitä te kaksi valitatte, että siirrellä pitäisi?

Vierailija
639/1008 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaikaan! Siitä on niin suuri hyöty lapsille ja nuorille, kun herääminen on aamuisin helpompaa.

Vierailija
640/1008 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää allekirjoittamassa aloite talviajan puolesta!