Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit tilanteessani?

Vierailija
11.09.2018 |

Palasin tauon jälkeen opiskelemaan, mutta siirtohaut eivät onnistu vielä. Kotona on alle kolmivuotias lapsi ja mies, joka ei suostu muuttamaan perässä opiskelupaikkakunnalleni vaikka on vaihtamassa työpaikkaa.
Olen max vähän pois kotoa, mutta joskus on pakko olla öitä että ehtii ajoissa luennoille.

Tänään tulin painavien tarvikkeiden kanssa asemalle ja jo kotimatka oli karmea. Mies lupasi hakea, mutta soittaessani hänelle vastasi olevansa kotona lapsen kanssa. Nousin julkisiin ja lupasi hakea lähiasemalta. Lopulta kävelin kotiin niskat jumissa aivan vetämättömissä ja vasta kun oli pihalla, niin mies oli virittämässä lasta autoon.
Kotona kaaos on aivan hirveä - pyykkejä on ripustettu kuivumaan, mutta aiemmin pestyt pyykit ovat tasan siellä mihin olen ne jättänytkin ja sekaan on laitettu likaisia. Aivan ensimmäiseksi päräytin uuden koneellisen tulemaan, vaikka kello on suht paljon ja aloin vain raivata asuntoa samalla kun lapsi parkui uhmaraivareitaan liian pitkän tarhapäivän päätteeksi. Siinä vaiheessa kun mies alkoi ulista omaa jaksamistaan miten ei ehdi tehd töitä, meinasin jo pakata lapsen ja itseni ja lähteä takaisin opiskelupaikkakunnalle.

Ai niin. Juuri samaan aikaan kun mies sai tietää, että palaan opiskelemaan, hän päätti että lapsi tarvitsee oman huoneen. Nyt ne kaikki omat tavarani on täällä asunnossa pitkin poikin - mapit pyykkikorissa, kirjat lattioilla, taide- ja piirrosvälineet sängyn alla ja kirjoituspöytäni roudattiin kaatopaikalle. Ihan kuin minua siivottaisiin ulos asunnostani.

Olen ihan puhki.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui kamalaa mutta miksi ihmeessä lähdit opiskelemaan nyt kun lapsi on noin pieni?? Ja vielä toiselle paikkakunnalle.

Järkevintä olisi ollut hankkia kotipaikkakunnaltasi mikä tahansa puolipäivätyö, saisit rahaa mutta ennenkaikkea lapsesi tarvitsisi sinua paljon enemmän kuin turhanpäiväinen opiskelusi. Turhanpäiväinen siksi että lapsesi on sinun elämäsi tärkein asia, hän on pieni vielä ja tarvitsee äitinsä läsnäoloa. Opiskella ehdit myöhemminkin.

En ehdi, koska opinto-oikeus kuluu umpeen aikanaan enkä ole ikuisesti nuori. Mitään työtä en saa, koska sitä kiveä käänneltiin hartaasti. Ketjun tarkoitus oli avata ajatuksia siitä, että miten perhe tulee toimeen kun vaihteeksi se onkin äiti kun ei ole paikalla heti kun viheltää, mutta tämä ajatusmaailma on ihan uskomaton. Selviän ilman näitä niherryksiäkin. Heippa! Ap 

Vierailija
22/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö saa suutasi auki? Nyt menet sanomaan miehelle, mikä on homman nimi. Toisen tavaroita ei luvatta kaatopaikalle roudata. Molempien pitää tukea toisiaan. Toisen yli ei kävellä ja sovitusta pidetään kiinni. Nt te pidätte keskustelutuokion lapsen mentyä nukkumaan. Mikäli siitä ei mitään tule niin ero. Tuollaista ei tarvitse eikä kannata jatkaa.

Olen monta kertaa puhunut. Ei auta. Nyt tuntuu vain uskomattoman haljulta, että itse pitäisi jaksaa kaikki välimatkat julkisilla tai kävelten, siihen päälle opiskelut ja kai pitäisi etsiä töitäkin. Tuntui hurjalta kävellä takaisin kotiin, koska kaikki täällä on aivan pommin jäljiltä - ja kun palaan, niin omille tavaroilleni ei ole edes paikkaa missään mihin purkaa niitä. 

Lapsi on aivan väsynyt tarhapäiviin, koska niiden pituus määräytyy sen mukaan miten miehen työpäivät menevät. Ap 

Tarvitset oman huoneen vaikket edes ole kotona? Lapsi ei huonetta tarvitse

Jätät oyykit mihin sattuu jäämään ja mies saa ne ja kaiken hoitaa kun sinä reissaat. Mies hoitaa ja MAKSAA ja sinua pitää ymmärtää

En tosiaan tmmärrä miten olet valinnut näin. Jätät miehen hoitamaan kaiken yksin

Miten nämä huvisi rahoitat?

Miksi pienen lapsen äidin opiskelu korkeakoulussa aiheuttaa näin paljon närää?

Oletko kuullut opintotuesta ja -lainasta. Sitä nostavat myös muutkin ihmiset. Pyykeistä suurin osa on lapsen ja miehen vaatteita, pyyhkeitä ja lakanoita. Olen itsekin monet kerrat viikannut miehen vaatteet kaappiin, mutta miksi sama ei toimisi toisin päin? 

Unohdat myös sen, että olin jo kaksi vuotta kotona ja täysin miehen aikataulujen armoilla. Ap 

Tarvitsetko huoneen ja lapsi ei tarvitse?

Oletatko että mies elättää sinut ja lapsen ja sinä saat olla vapaa kaikista kotitöistä

Sinulla on asunto toisella paikkakunnalla. Miten sen ja lapsen kodin vupkran maksat?

Miehen pitäisi käydä töissä. Hoitaa lapsi ja koti yksin ja sinun pyykit toki

Sinä olit kotona. Mies töissä ja hoitaa yksin kaiken

Väärin

Mene nyt h...n ketjustani jankuttamasta. Iltalääkkeiden aika! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valintojen seuraukset kirjoitti:

Sinuna en olisi lähtenyt opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, ennen kuin lapsi olisi ollut isompi tai siirto olisi onnistunut. 

Ei ollut muuta vaihtoehtoa. Uskokaa jo. Ap 

Aina on. Ota lapsi mukaan ja hoida hänet ja elätä yksin. Helpompaa kaikille

Vierailija
24/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui kamalaa mutta miksi ihmeessä lähdit opiskelemaan nyt kun lapsi on noin pieni?? Ja vielä toiselle paikkakunnalle.

Järkevintä olisi ollut hankkia kotipaikkakunnaltasi mikä tahansa puolipäivätyö, saisit rahaa mutta ennenkaikkea lapsesi tarvitsisi sinua paljon enemmän kuin turhanpäiväinen opiskelusi. Turhanpäiväinen siksi että lapsesi on sinun elämäsi tärkein asia, hän on pieni vielä ja tarvitsee äitinsä läsnäoloa. Opiskella ehdit myöhemminkin.

En ehdi, koska opinto-oikeus kuluu umpeen aikanaan enkä ole ikuisesti nuori. Mitään työtä en saa, koska sitä kiveä käänneltiin hartaasti. Ketjun tarkoitus oli avata ajatuksia siitä, että miten perhe tulee toimeen kun vaihteeksi se onkin äiti kun ei ole paikalla heti kun viheltää, mutta tämä ajatusmaailma on ihan uskomaton. Selviän ilman näitä niherryksiäkin. Heippa! Ap 

Mekin koitetaan selvitä ilman pro... eikun itkujasikin.

Vierailija
25/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä valinnut vaikean tien ja mies mahdollistaa sen sulle. Myös lapsesi joutuu elämään sinun valintojesi kautta (pitkät päiväkotipäivät, ero äidistä) ja toivon, että saavutat haluamasi näillä uhrauksilla. Ei kai kukaan sulle luvannut, että se olisi helppoa?

Joo, toki mies voisi petrata kodinhoidossa, mutta yhtä lailla sä voit todella ottaa sen lapsen mukaan opiskelupaikkakunnalle ja kokeilla miten hyvin pärjäät ilman puolison tukea (mm. taloudellista, kasvatusvastuun jakamista). Oletko muuten itse ollut kokopäivätyössä lapsen ollessa päiväkoti-iässä ja hoitanut arkipäiviä ilman puolison tukea?

Älä viitsi syyllistää. 

Tulin raskaaksi kesken opintojen, ja muutin miehen perässä tänne missä nyt asumme. Nyt kun äitiysloma ja hoitovapaa loppui, niin alkoi se tauoton kitinä kun en tee elämälläni mitään. En saanut täältä työ- enkä opiskelupaikkaa, ja totta kai palasin mielelläni vanhaan opiskelupaikkaani kun minulla sellainen kerta oli. Eiköhän mies ollut aiemmin se urajarru, ja urajarrutusta hän tekee nytkin lätkäisemällä kaikki taloustyöt niskaani kun kotona haluaisin olla nimenomaan lapsen kanssa ja tai tehdä lapsen nukkuessa tenttiin luvut. Olen ollut lapsen kanssa kotona ja kaksin pitkiä aikoja, ja mikä pahinta - olen hänet hakenut ja vienyt hoitoon ihan itse ilman kenenkään apua ja vielä ilman autoa, satoi tai paistoi! Joten on se kumma kun luojan luoma miesolento ei pärjää täällä arkisin yhden leikki-ikäisen kanssa, vaikka on vahvin ja parhain kaikessa. Ihan oikeasti nyt, tämäkö on ainoa näkemyksenne asiaan? Jos olisin abortin tehnyt, niin olisin ollut lapsenmurhaaja. Pidin lapsen ja tulin äidiksi, joten eikö siinä ollut aika iso uhraus ja nyt on pakko pistää toimeksi jos ei halua jäädä toimettomaksi lopun ikäänsä. Se, että minä opiskelen, palvelee ennen pitkää lastakin. Ap 

Olit kotona päivät ja jaksoit viedä lapsen hoitoon ilman autoa

Nyt miehen pitää käydä töissä ja hoitaa kaikki mitä sinä hoidit kotona ollessa

Mitä ilmeisemmin sinulla ei ole perhettä tai olet saanut kasvatuksen, jossa naisen kuuluu yksipuolisesti hoitaa kaikki. en ollut kotona noina päivinä kun olen lapsen hoitoon vienyt. Ap 

Eihän sinulla olöut töitä

Miten akattelet että mies hoitaa yksin kaiken. Olet kohtuuton

Vierailija
26/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastava yhtälö, mutta ehkä aikaa myöten tuo alkaa sujua kaikilta paremmin. Opintojen loppuun tekeminen on fiksu veto, siitä perheenne varmasti hyötyy. Voimia syksyyn ja intoa opintoihin!

Vierailija
27/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehe! Mamma keksi tehdä lapsen kesken opiskeluiden ja nyt ihmettelee kun kukaan ei ymmärrä ja kaikki on pielessä. muahahaaha :)

Vierailija
28/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin edellisessä elämässä ap:n miehen tilanteessa. Kävin töissä ja olin pistänyt omat opiskelut tauolle, jotta puoliso saisi tutkinnon valmiiksi. Muistan vieläkin ne pitkät ja kylmät ajeluretket autossa talvella vauvan kanssa ennen iltavuoroa kun ex oli tenttejä tekemässä. Sitten kun oli minun vuoroni opiskella niin ex ei jaksanut mennä töihin ja erohan siinä sitten tuli. Miehesi on todennäköisesti aivan äärirajoilla. Kuuntele näitä muiden naisten neuvoja ennen kuin on myöhäistä pelastaa liittosi.

Ikinä en enää tee tuollaista uhrausta naisen eteen ellen itse saa ensin sovittua panosta.

Vierailija
29/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hehe! Mamma keksi tehdä lapsen kesken opiskeluiden ja nyt ihmettelee kun kukaan ei ymmärrä ja kaikki on pielessä. muahahaaha :)

Mikä sinua vaivaa? Hankkisit oman elämän, niin olisi muutakin tekemistä kuin irvailla ihmisille.

Vierailija
30/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala kirjoitti:

Tuossa vaiheessa ottaisin lapsen ja lähtisin. MIes pärjätköön omillaan ja te lapsen kanssa kaksin.

Taattua av-laatua! Nuorella perheellä kämppä sekaisin ruuhkavuosien keskellä ja arki ketuttaa niin heti ollaan tarjoamassa ratkaisua: jätä se sika! Tsemppiä ap!

Vierailija
31/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin edellisessä elämässä ap:n miehen tilanteessa. Kävin töissä ja olin pistänyt omat opiskelut tauolle, jotta puoliso saisi tutkinnon valmiiksi. Muistan vieläkin ne pitkät ja kylmät ajeluretket autossa talvella vauvan kanssa ennen iltavuoroa kun ex oli tenttejä tekemässä. Sitten kun oli minun vuoroni opiskella niin ex ei jaksanut mennä töihin ja erohan siinä sitten tuli. Miehesi on todennäköisesti aivan äärirajoilla. Kuuntele näitä muiden naisten neuvoja ennen kuin on myöhäistä pelastaa liittosi.

Ikinä en enää tee tuollaista uhrausta naisen eteen ellen itse saa ensin sovittua panosta.

Et todennäköisesti ollut jos luet ketjua tarkemmin. Nythän olisi ap:n vuoro opiskella, niin kotona laitetaan hanttiin kaikin tavoin. Ap 

Vierailija
32/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kala kirjoitti:

Tuossa vaiheessa ottaisin lapsen ja lähtisin. MIes pärjätköön omillaan ja te lapsen kanssa kaksin.

Taattua av-laatua! Nuorella perheellä kämppä sekaisin ruuhkavuosien keskellä ja arki ketuttaa niin heti ollaan tarjoamassa ratkaisua: jätä se sika! Tsemppiä ap!

Ei tarvi erota. Hyvä ajatus olisi että ap ottaa lapsen mukaansa ja hoitaa asunnon kulut ja kotityöt ja lapsen hpidon. Mies tulee käymään viinkonloppuisin siistiin kotiin ja viettää lapsen kanssa laatuaikaa

Vierailija
33/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin näin:

- olisin yötä opiskelupaikkakunnalla ja jättäisin miehen hoitamaan lasta arkisin. Yrittäisin saada aina kotona pitkän viikonlopun.

- jos mies valittaa, ettei pysty eikä jaksa, niin ottaisin lapsen mukaan opiskelupaikkakunnalle ja yrittäisin etsiä hoidon sieltä

N50

Vierailija
34/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et todennäköisesti ollut jos luet ketjua tarkemmin. Nythän olisi ap:n vuoro opiskella, niin kotona laitetaan hanttiin kaikin tavoin. Ap 

Maksoitko ja hoiditko lapset ja kodin kun mies opiskeli?

Vierailija
35/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tekisin näin:

- olisin yötä opiskelupaikkakunnalla ja jättäisin miehen hoitamaan lasta arkisin. Yrittäisin saada aina kotona pitkän viikonlopun.

- jos mies valittaa, ettei pysty eikä jaksa, niin ottaisin lapsen mukaan opiskelupaikkakunnalle ja yrittäisin etsiä hoidon sieltä

N50

Millä rahoittaisit tämän?

Mies siis hoitaisi yksin kodin. Lapset ja rahat

Toinen N50

Vierailija
36/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästikään luetun ymmärtäminen, tai oikeastaan ylipäätään asioiden ymmärtäminen ei kuulu vahvimpiin ominaisuuksiisi.

Vierailija
37/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap! Ole opiskelupaikkakunnalla siten, että saat opinnot suoritettua. Lepää. Älä mene väsyneenä kotiin.

Hoida kotona lasta. Anna miehen hoitaa rauhassa kotitöitä.

Vierailija
38/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, ap joutui trollihyökkäyksen kohteeksi. Toisinaan täällä kusipäät purkavat pahaa mieltään juuri tuolla tavoin. Kannattaa jättää keskustelu omaan arvoonsa, kun se on mennyt tällaiseksi.

Vierailija
39/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä Ap! Ole opiskelupaikkakunnalla siten, että saat opinnot suoritettua. Lepää. Älä mene väsyneenä kotiin.

Hoida kotona lasta. Anna miehen hoitaa rauhassa kotitöitä.

Oikeasti olet sitä mieltä että mies saa yksin hoitaa kaiken. Ei oikeutta levätä!

Rahoitus kuuluu toki myös miehen tehtäviin

Vierailija
40/61 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästikään luetun ymmärtäminen, tai oikeastaan ylipäätään asioiden ymmärtäminen ei kuulu vahvimpiin ominaisuuksiisi.

Eikä mielipiteen perusteleminen selvästi kuulu sinun vahvimpiin ominaisuuksiisi. Mitäänsanomaton sanahelinä ei anna mitään tällekkään keskustelulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän