Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen saamaan älyttömän pienen eläkkeen. Ei naurata.

Vierailija
10.09.2018 |

Olen ollut kotiäitinä vuosia ja muutenkin työurani on lyhyt. Tulen olemaan erittäin köyhä eläkeläinen.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunto pienellä vastikkeella niin hyvin pärjää 800 euron nettotuloillakin sit eläkkeellä

Vierailija
42/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun olet jalaton niin kuin teinitkin niin kuolet nopeasti elintaso sairauksiin. Ei tarvitse kitua köyhänä.

Me varaudutaan vanhuuteen asumalla mahdollisemman pienessä kämpässä.

Vanhana lääkkeet maksaa.

Parempi lähteä saappaat jalassa. Sairastaminen sairaalassa liian kallista. Eikä tarvita hoivakoti paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kehitysvammaisille pojalla jo 5 tonaa säästössä. Saanut eläkettä 10 kuukautta.

On vasta 16v. ja ollaan elatusvelvollisia ja hänellä jää kaikki säästöön.

Vierailija
44/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksaakin huvittaa nämä väitteet eläkejärjestelmän täydellisestä romuttamisesta. 

Ja mua huvittaa että sä et tajua sen olevan pyramidihuijaus. Maksamastasi tyelistä vain 1,5% kartuttaa omaa eläkettäsi, kaikki muu menee nykyisten eläkeläisten eläkkeiden maksamiseen.

Ei se tee siitä pyramidihuijausta.

Vai meinaatko, että kun eläkejärjestelmä luotiin, ensimmäiset ihmiset, jotka saivat eläkettä, maksoivat sen kokonaisuudessaan etukäteen?

Vierailija
45/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksaakin huvittaa nämä väitteet eläkejärjestelmän täydellisestä romuttamisesta. 

Eläkerahastoissa on ~ 200 miljardia euroa, eläkevastuita on ~ 600 miljardia euroa ja viime vuonna eläkkeitä maksettiin ~ 27 miljardia euroa. Noista luvuistahan näkee jo otsaluulllakin että yhtälö on mahdoton. Siis ellei nyt aivan tampio ole.

Suurten ikäluokkien eläköitymisen piti nostaa eläkemaksut pilviin ja pistää kaikki eläkevakuutusyhtiöt konkurssiin.

Eläkemaksut ovat nousseet, mutta eläkevakuutusyhtiöiden varallisuus on historiansa suurin. Suuret ikäluokat siirtyvät kiihtyvällä tahdilla hautausmaalle, ettei tässä pitäisi olla mitään hätää.

Uuvattien kannattaisi muistaa, että eläkkeiden leikkaukset koskettavat heitä itseään kaikkein pahimmin, isot maksut, mutta pieni eläke.

Vierailija
46/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun olet jalaton niin kuin teinitkin niin kuolet nopeasti elintaso sairauksiin. Ei tarvitse kitua köyhänä.

Vanhana lääkkeet maksaa.

Parempi lähteä saappaat jalassa. Sairastaminen sairaalassa liian kallista. Eikä tarvita hoivakoti paikkaa.

Terveyskeskuksen vuodeosastolla virumassa vaihtamattomissa vaipoissa on jokaisen eläkelläisen unelmasijoituspaikka.

Vierailija
47/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on 59-v ja ollut nyt yhteensä 41 vuotta työelämässä, ja eläkkeelle päästessään 64-vuotiaana eläke tulee olemaan bruttona 1300 €/kk... Mulla tulee YEL olemaan bruttona 980 €/kk, jos jään 68-vuotiaana mikä on mun alin eläkeikä... Ja ennen tuota päivää koko eläkejärjestelmä on jo lakkautettu. 

Äitisi voisi koettaa jatkaa työuraa 68 vuotiaaksi asti. Tämä nostaa eläkettä tuntuvasti.

Näin ainakin minä teen. Nyt olen 61-vuotias.

Vierailija
48/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään työuraa, ja eläkettä olen saanut 16-vuotiaasta lähtien. Toivottavasti se jatkuu samanlaisena 65 vuotta täytettyäni. En muuten edes ajattele eläkkeen suuruutta tai pienuutta, koska se on se mikä se on.

Vierailija
49/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mua huvittaa että sä et tajua sen olevan pyramidihuijaus. Maksamastasi tyelistä vain 1,5% kartuttaa omaa eläkettäsi, kaikki muu menee nykyisten eläkeläisten eläkkeiden maksamiseen.

Pyramidihuijaus ei oikein sovi vertauskuvaksi meidän eläkejärjestelmästä. Ihan kaikkien tiedossa on se, että tämän päivän työssäkäyvät maksavat tämän hetken eläkeläisten eläkkeet. Eläkejärjestelmä on rakennettu näin ja tieto on ihan julkista, eli kyse ei ole mistään huijauksesta.

Miksi ihmeessä eläkepommista puhuttaisiin avoimesti ja siitä kuinka tarvitsemme tulevaisuuden eläkkeenmaksajia, jos kyseessä olisi huijaus?

Vierailija
50/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhana lääkkeet maksaa.

Juuri loppua varten haluaisin eutanasian itselleni. Muutama päivä sitten olin lääkärikäynnillä ja siinä aulassa odotti sairaalasängyssä letkuissa pieneksi kuihtunut mummo, joka oli aivan keltainen ja eloton. Ei reagoinut, eikä puhunut mitään. Ei varmasti ollut tietoinen tästä maailmasta enää.

Oi miksi, miksi ihmisen on aivan pakko elää? Miksi en saa itse päättää, että voisin lähteä nopeasti ja kivuttomasti pois, jos loppuni on tuollainen? Miksi vanhukset saa eliminoida pois kuivuttamalla? Jätetään ruokinta ja nesteytys, jonka seurauksena ihminen kuivuu ja kituu. Saappaat jalassa on todellakin parempi lähteä, mutta aina se vain ei onnistu.

Vierailija
51/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa sijoittaa vaikka vain viiskymppiä kuussa ja jos joskus jää ylimääräistä. Keräsin sirpaletuloista mukavasti rahastoihin pari vuotta ja pakosta jouduin jäämään aiemmin eläkkeelle. Hyvin pärjään ja tästä pikku eläkkeestäkin laitan aina satasen kuussa sivuun. Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.

Vierailija
52/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllähän eläkkeellä kulutuskin vähenee. Tosin asuminen ja ruoka suurimmat menoerät. Ja tietysti jos sairastuu niin huonompi juttu.

Mutta oma isäni on säästänyt ”pahanpäivän varalle”. Rahan säästäminen pakkomielle. Ikinä ei saatu mitään lapsena yms.

Mitä helkuttia 80-vuotias säästää?? Ja mihin?

Miten niin JOS sairastuu? Nyt puhutaan vanhuudesta, ja se päättyy kuolemaan. Kukaan ei kuole terveenä. Eli KUN sairastuu, niin se on huonompi juttu.

Vierailija
53/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt itseäni ihan valistuneena eläkeasioiden suhteen, mutta tämän ketjun myötä hoksasin tuon kansaneläkkeen. Olin jotenkin vain ajatellut että takuueläke on se juttu, mutta kansaneläkettähän voi saada jos oma eläke jää pieneksi. Ja työeläke + kansaneläke voi olla paljon enemmän kuin takuueläke. 

Itselläni on eläkekertymä 360€ ja olen jo 48-vuotias. Olen ollut pitkään syrjässä työelämästä (kotona lapsen kanssa, työttömänä, opiskellut) ja nyt kun olen töissä, eläkettä kertyy ehkä 30€ vuodessa. Olen jo vuodesta 2010 säästänyt 5000€ vuodessa PS-tilille ja muutama vuosi pitää vielä jatkaa, että pääsen tavoitetasooni näiden säästöjen suhteen. Mutta nyt meni laskelmat uusiksi, voi olla että jatkan sijoituksia PS-tilin ulkopuolella suunniteltua aikaisemmin. 

Vierailija
54/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllähän eläkkeellä kulutuskin vähenee. Tosin asuminen ja ruoka suurimmat menoerät. Ja tietysti jos sairastuu niin huonompi juttu.

Mutta oma isäni on säästänyt ”pahanpäivän varalle”. Rahan säästäminen pakkomielle. Ikinä ei saatu mitään lapsena yms.

Mitä helkuttia 80-vuotias säästää?? Ja mihin?

Miten niin JOS sairastuu? Nyt puhutaan vanhuudesta, ja se päättyy kuolemaan. Kukaan ei kuole terveenä. Eli KUN sairastuu, niin se on huonompi juttu.

Ei kaikki vanhukset viru välttämättä vuosikausia missään laitoksissa tai tarvitse edes mitään ostopalveluapua. Toiset saavat nopean lähdön kertalaakista saappaat jalassa ja se olisikin paras tapa lähteä.

Vierailija
55/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin, koska epäonnekseni menin syntymään 70-luvulla. Alle 23-vuotiaana eläkettä ei kertynyt. Työurani aloitin 13-vuotiaana. Lohduttaudun sillä että sitten kun olen eläkeiässä, ei ole enää mitään eläkejärjestelmää. Siksi keskityn tekemään vain sellaisia töitä, joista ei peritä eläkemaksua.

Vanhuuden eläke toimii työnteon houkuttimena ainoastaan ennen 60-lukua syntyneillä.

Vierailija
56/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kiellä töiden tekemistä eläkkeelläkin. Miksi Suomessa ajatellaan, että kun täyttää 63, täytyy asettua laakereilleen makaamaan ja voivotella karua kohtaloaan, vaikka fyysinen ja henkinen toimintakyky pelaa? Toinen juttu on säästäminen. Ihmiset käy töissä 30-40 vuotta suhteellisen hyvällä palkalla, josta voisi helposti säästää itselleen eläkettä esim. 100e/kk tekee 35 vuodessa 42 000euroa. Suurimmalle osalle tämän summan säästäminen olisi ihan helppoa, 25 euroa viikossa säästyy kun jättää ostamatta Iltasanomat, muutaman kalliin kahvin, naistenlehden ja siiderin.

Vierailija
57/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kohtuullisen varma, että en tule koskaan pääsemään eläkkeelle. Koko ajan lisää systeemiä romutetaan, tuskin sitä enää edes on mun "eläkeiässä" tai se on nostettu jonnekin 80-vuoteen.

Enpä kuitenkaan jaksa asiaa surra. Elämä iloineen ja murheineen on tässä ja nyt. Enemmän päänvaivaa on seuraavassa 1-20 vuodessa, joten tuleva olematon eläke ei ole murhelistan ykkösenä.

Vierailija
58/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttoeläke tonnin luokkaa myös vanhemmillani, tehneet töitä lapsesta alkaen ilman työttömyysjaksoja. Aika rankkaa.

Vierailija
59/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkejärjestelmää ei kahdenkymmenen vuoden päästä ole enää olemassa, joten voit lopettaa huolehtimisen ja aloittaa säästämisen.

Se päivän kun koittaa, niin työntekijät ympäri Suomea menevät lakkoon ja ottavat kaikki yläluokan ihmiset hen giltä.

Vierailija
60/134 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Suuret ikäluokat ovat aiheuttaneet ongelman, ei tähän muuta syytä voi olla. Olisi kannattanut pyöräyttää lapsia rock'n'rollin sijaan.

Tämän takia suurten ikäluokkien pitäisi 

a) Jos tekivät 3 lasta, saada eläkkeeseensä bonusta

b) Jos tekivät 2 lasta, saada pitää nykyinen eläketasonsa

c) Jos tekivät yhden lapsen, saada sakot ELLEI tue taloudellisesti tätä jos tällä on toimeentulon kanssa vaikeaa, niin että tällä on varaa kasvattaa omat lapsensa

d) Jos eivät tehneet lapsia ollenkaan, saada kunnon sakot ja omaisuudesta puolet valtiolle, valtiollehan se toinenkin puoli menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi