Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen saamaan älyttömän pienen eläkkeen. Ei naurata.

Vierailija
10.09.2018 |

Olen ollut kotiäitinä vuosia ja muutenkin työurani on lyhyt. Tulen olemaan erittäin köyhä eläkeläinen.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin, vaikka töissä olekin ollut, liian pienet tulot vaan.

No sitten täytyy alkaa laittaa omaisuutta lihoiksi, ei muu auta.

Vierailija
2/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on 59-v ja ollut nyt yhteensä 41 vuotta työelämässä, ja eläkkeelle päästessään 64-vuotiaana eläke tulee olemaan bruttona 1300 €/kk... Mulla tulee YEL olemaan bruttona 980 €/kk, jos jään 68-vuotiaana mikä on mun alin eläkeikä... Ja ennen tuota päivää koko eläkejärjestelmä on jo lakkautettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkejärjestelmää ei kahdenkymmenen vuoden päästä ole enää olemassa, joten voit lopettaa huolehtimisen ja aloittaa säästämisen.

Vierailija
4/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on 59-v ja ollut nyt yhteensä 41 vuotta työelämässä, ja eläkkeelle päästessään 64-vuotiaana eläke tulee olemaan bruttona 1300 €/kk... Mulla tulee YEL olemaan bruttona 980 €/kk, jos jään 68-vuotiaana mikä on mun alin eläkeikä... Ja ennen tuota päivää koko eläkejärjestelmä on jo lakkautettu. 

Miksi työnantajien ja työntekijöiden maksamat eläkemaksut lopetettaisiin ja siirryttäisiin kokonaan veroista maksettaviin sosiaalitukiin? Vai poistetaanko kaikki sosiaalietuudetkin?

Vierailija
5/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläke tulee olemaan jotain 500€

Olen tehnyt paljon töitä, mutta paskalla palkalla.

Vierailija
6/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksaakin huvittaa nämä väitteet eläkejärjestelmän täydellisestä romuttamisesta. 

Vierailija
7/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuueläkekin on jo 775€/kk. Miten sinä voisit saada vain 500€?

Vierailija
8/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työnantajien ja työntekijöiden maksamat eläkemaksut lopetettaisiin ja siirryttäisiin kokonaan veroista maksettaviin sosiaalitukiin? Vai poistetaanko kaikki sosiaalietuudetkin?

Johan nyt jo esim. Ilmarisen pomoille maksetaan ihan hirveitä palkkioita, Kela-korvauksista luovutaan, aktiivimalli, kansanedustajien palkkioita korotetaan ym. Sipilähän ajaa tuota etuuksien poistamista oikein tosissaan, ja jos hän jatkaa pm:nä niin varmasti jo ensi vaalikaudella toteutuu. 

Vierailija
9/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat tuon lisäksi kansaneläkettä kuten jokainen jolla eläke jää hyvin pieneksi. Voitte siis lopettaa itsenne turhan säälimisen ja turhasta mesomisen.

Työkyvyttömyyseläkeläinen

Vierailija
10/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se syy miks säästän ja sijoitan.Ja täällä porukat eivät tajua että on pakko säästää ja sijoittaa koska eläkkeet tulevat jäämään pieniksi.

Vierailija
11/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se syy miks säästän ja sijoitan.Ja täällä porukat eivät tajua että on pakko säästää ja sijoittaa koska eläkkeet tulevat jäämään pieniksi.

Voidaan myös sairastua ja kuolla. Me kuolemme kaikki.

Vierailija
12/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksaakin huvittaa nämä väitteet eläkejärjestelmän täydellisestä romuttamisesta. 

Ja mua huvittaa että sä et tajua sen olevan pyramidihuijaus. Maksamastasi tyelistä vain 1,5% kartuttaa omaa eläkettäsi, kaikki muu menee nykyisten eläkeläisten eläkkeiden maksamiseen.

Vierailija
13/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeyhtiöt ovat siitä mukavia hallintamalleja, että siinä vaiheessa, kun rahat loppuvat, niin ne voivat mennä konkurssiin ja valtio voi pestä kädet ja kertoa, että näin se vapaa sijoittaminen joskus toimii, sijoittajariski toteutuu, voi voi ja tough luck.

Vierailija
14/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan myös sairastua ja kuolla. Me kuolemme kaikki.

Argumentointisi taso ei kestä päivänvaloa.Mutta jatka vaan kaiken sileäksi laittoa. Kukin tavallaan.

Vierailija
15/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan nyt jo esim. Ilmarisen pomoille maksetaan ihan hirveitä palkkioita, Kela-korvauksista luovutaan, aktiivimalli, kansanedustajien palkkioita korotetaan ym. Sipilähän ajaa tuota etuuksien poistamista oikein tosissaan, ja jos hän jatkaa pm:nä niin varmasti jo ensi vaalikaudella toteutuu. 

Lue enemmän, luulet vähemmän. Edellä mainitsemillasi asioilla ei ole mitään tekemistä keskenään.  Vai pelotteletko täällä tietämättömiä ihan ilkeyttäsi?

Vierailija
16/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on olemassa kansaneläke ja takuueläke. Tehkää töitä ja säästäkää.  Ts. suu säkkiä myöten. 

Vierailija
17/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mua huvittaa että sä et tajua sen olevan pyramidihuijaus. Maksamastasi tyelistä vain 1,5% kartuttaa omaa eläkettäsi, kaikki muu menee nykyisten eläkeläisten eläkkeiden maksamiseen.

Olisiko sinulla jotain linkkiä väitteesi tueksi?

Vierailija
18/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin tuoda nykyiselle eläkejärjestelmälle vaihtoehdoksi yleinen eläkekassa YTE, jonka perusidea olisi vähän sama kuin YTK:n työntekijä maksaisi kiinteää maksua joka palkastaan joka voisi olla huomattavasti kohtuullisempi kuin nykyiset eläkemaksut. Esimerkiksi 20 euroa kuussa.

Vierailija
19/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitten vaan muutetaan halvempiin ja lämpösempiin maihin. Turha tänne jäädä kärsimään.

Vierailija
20/134 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiin tuoda nykyiselle eläkejärjestelmälle vaihtoehdoksi yleinen eläkekassa YTE, jonka perusidea olisi vähän sama kuin YTK:n työntekijä maksaisi kiinteää maksua joka palkastaan joka voisi olla huomattavasti kohtuullisempi kuin nykyiset eläkemaksut. Esimerkiksi 20 euroa kuussa.

Pörssin keskimääräisellä tuotolla, osingot uudelleen sijoittaen ja korkoa korolle laskien tuosta kertyisi 40 vuoden maksamisen jälkeen alle 300€:n kuukausieläke. Kuulostaako kohtuulliselta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi