Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla tehdä lapsia kun pelkään niin h e lvetisti synnytystä!

Vierailija
10.09.2018 |

Mulla on monta synnyttänyttä tuttua.... Kavereita, kavereiden kavereita, työkavereita, sukulaisia, luokkalaisia..... He KAIKKI joiden kanssa asia tullut puheeksi, ovat sanoneet että synnytys on aivan hirveää. Kuulemma niin hirveää ja järkyttävää ettei sitä pysty kukaan synnyttämätön edes kuvittelemaan. Onko herranjumala ihan oikeasti tosiaan näin? Olen kuullut ihan kauheita juttuja. Ja sektio se vasta kauhea onkin, joten turha ehdottaa sitä "helpotuksena". Minä pelkään sektiota vielä ennemmän kuin alatiesynnytystä.

Onko adoptointi ihan mahdollista? Onko se valtavan suuri projekti? Voisin hyvinkin adoptoida lapsen, sillä haluaisin lapsia mutta synnyttää en taida uskaltaa.

Kommentit (1071)

Vierailija
761/1071 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä turhamaista siinä edes on, jos haluaa sektion seksielämän turvaamiseksi? Eikö seksi ole kuitenkin monelle tärkeä osa elämää? Marttyyrit huutelee että se hinta on maksettava, jos haluaa vauvan. Miksi ei voi haluta molempia, miksi on väärin haluta molempia?

Sepä se. Raskaaksi on tultu seksiä harrastamalla ja siitä tekemisestå on tykätty. Sitten kun saa ensimmäisen lapsen niin naisen pitäisi tyytyä siihen kun on saanut lapsen ja oikein paheksutaan sitä että nainen haluaa yhä seksiä ja jos on tullut pahoja vaurioita niin niistå ei saa valittaa kun onhan sinulla paljon arvokkaampaa kun sinulla on lapsi ja miten on noin pinnallinen ja seksihullu ja pitäisi lasu tehdä vastuuttomasta mokomasta.

Sitten lapsia kyllä pitäisi tehdä lisää ettå.se verran pitää antaa miehen tökkiå mutta älä vaan itse hae hommasta nautintoa h.....a.

Niin ja sitten annetaan vastasynnyttäneelle äidille ohjeita ihan neuvolaa myöten että miten voi tyydyttää mies esim suuseksillä kun ei voi vielä olla yhdynnässä! Sehän se on tärkeintä eikä miehen pidä.antaa olla puutteessa vaikka juurisynnyttänyt on väsynyt, kipeä jne. Nainenhan ei tarvitse vastaavaa palvelua mieheltå hänellehän riittää tästä lähin se lapsi. Kuka sanoo miehelle että hillitse himosi, sinulla on nyt paljon arvokkaampaa kun sinulla on lapsi!

Vierailija
762/1071 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko lähtee kun teet sen mitä pelkäät.

Mene hypnoterapiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1071 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän miehillekin kerrontaa neuvolassa, että synnyttäneen ja imettävän naisen hormonitasot ovat sitä luokkaa, ettei mies voisi saada samoissa huuruissa voisi saada erektiota. Ja kun molempiin synnytystapoihin liittyy paljon muutakin ajateltavaa kuin mahdollinen alapään "löytyminen". Jos se yhtään lohduttaa niin raskaushan muutenkin pehmentää ja rasittaa lantionpohjan lihaksia, synnytyksessä sitten kohdunsuu avautuu ja elastinen vagina venyy äärimmilleen. Jos kaikki sujuu hyvin niin alapää palautuu, lihaksia toki kannattaa treenata. Koska tälläkin ketjulla on paljon lukijoita niin olisi mielestäni vastuullista pitää faktat mielessä.

Vierailija
764/1071 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni löystyminen voi parantaakin seksiä, kun sitten ei mies tule liian nopeasti, ja nainenkin ehtii paremmin mukaan.

Vierailija
765/1071 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/synnytykset/vauvama…

käykää noilla sivuilla ja osallistukaa ryhmiin jos voitte: synnytyksen kipu syntyy lähinnä pelosta ja jännittämisestä ja niihin voidaan vaikuttaa. t kolmen lapsen äiti jolla edelleen mukava seksielämäkin

Vierailija
766/1071 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moro

Voi sinua kuule. Koitahan aatella että synnyttäminen on maailman luonnollisin ja voisin sanoa että maailman ihanin asia. Jos nyt ei oteta mukaan sitä muutaman tunnin rutistusta ennen tätä varsinaista ihmeen ilmestymistä! Joo-o kyllähän se sattuu ja tuntuu mutta ompa tympeää että sulle on kerrottu asiasta kauhutarinoita. Aattele missä ympäristössä sinä saat synnyttää. Maailman huippuluokan asiantuntiat ovat ympärilläsi ja valmiina auttamaan kaikin tavoin. Toista esim. afrikassa ja ihan vaan tästä itään päin vähän reilummin niin asia on Todella toisin. Eli rauhoitu tilanteelle ja luota ! sä selviät siitä oikeen hyvin! Ei kannanta miettiä liikaa kuinka se menee......koska joka tapausessa se tulee ulos sitä ei  voi estää .....

Mitkä helkkarin asiantuntijat? Näin itse vain sen yhden kätilön ja sitten loppuvaiheessa huoneessa liikkui muitakin ihmisiä, jotka sitten saivat lapsen ulos revenneestä alapäästäni. Mielestäni kukaan paikalla olleista ei ainakaan ollut synnytyksen asiantuntija, muutenhan olisin välttynyt vaivoiltani joista edelleen kärsin. Ja lapsiluku todellakin jää yhteen, en ota riskiä etten saisi sektiota, joten ei enempää kiitos.

Vierailija
767/1071 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän miehillekin kerrontaa neuvolassa, että synnyttäneen ja imettävän naisen hormonitasot ovat sitä luokkaa, ettei mies voisi saada samoissa huuruissa voisi saada erektiota. Ja kun molempiin synnytystapoihin liittyy paljon muutakin ajateltavaa kuin mahdollinen alapään "löytyminen". Jos se yhtään lohduttaa niin raskaushan muutenkin pehmentää ja rasittaa lantionpohjan lihaksia, synnytyksessä sitten kohdunsuu avautuu ja elastinen vagina venyy äärimmilleen. Jos kaikki sujuu hyvin niin alapää palautuu, lihaksia toki kannattaa treenata. Koska tälläkin ketjulla on paljon lukijoita niin olisi mielestäni vastuullista pitää faktat mielessä.

Niin jos kaikki menee hyvin.

Minullakin on papereitten mukaan hyvin menneet 2 synnytystä. Mitä nyt ilmat karkaa. Se on kuulemna ihan pikkujuttu ja yleinen alatiesynnyttäneillä. Ja treenaaminen ei auta kun joku hermo on poikki.

Ja varmaan kerrotaan niin miehille neuvolassa ja sen jälkeen annetaan naiselle lehtinen jossa neuvotaan miten tyydyttää mies kun ei vielä yhdyntään kykene eikä siinå puhuta mitään siitå että.monesti naista ei niissä hormonihöyryissä voisi vähempää kiinnostaa miehen tyydyttäminen. Yhtään ohjetta ei ole miten naisen seksuaaliset tarpeet tyydytetään.

Kun olin kotona ensimmäistä päivää toisen lapsen synnyttyä niin ajattelin että nyt olen ansainnut jotain todella ihanaa juuri minulle itselle. No sitä sai odottaa pari kuukautta nimittäin ihanin asia jota olisi tehnyt mieli oli yhdyntä oman miehen kanssa.

Vierailija
768/1071 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä nyt ole pelkästään kyse siitä että seksielämä on pilalla lopullisesti ja pillu on iso ammottava reikä vaan myös muista ongelmista joita saattaa jäädä alatiesynnytyksestä. Voi olla että se pillu on löysä mutta sinne voi tulla myös pysyviä hermovaurioita joiden takia kyky nauttia seksistä voi kärsiä suunnattoman paljon. Kun hermo on katki niin sitä ei ehjäksi saa. Pysyviä ongelmia voi jäädä ulosteen-ja virtsanpidätyskykyyn joka ei enää olekaan mikään pikkujuttu kun puhutaan vaikka kolmekymppisestä naisesta jolla on paljon elämää jäljellä. Jos häntäluu murtuu synnytyksessä niin siitä jää pysyvät kivut. Turha tehdä tästä ketjua jossa mukamas turhamaiset äidit valitsee sektion koska eivät halua pillunsa kärsivän. Eiköhän se ole aika minimaalisen pieni määrä joka valitsee sektion vain tuosta syystä. Suurimmalla osalla on aivan järkevät syyt siihen miksi haluaa sektion. Ja pelkokin on lääketieteellinen syy. 

En ole synnyttänyt itse, mutta olen murtanut häntäluuni lapsena. Näin 30 vuotta myöhemmin se vaivaa edelleen. Mistään pienestä vaivasta ei ole kyse, jos synnytyksessä sattuu häntäluu päsähtämään. Pitkiä aikoja ei edelleenkään kärsi istua, ei edes pehmoisilla penkeillä. 

Vierailija
769/1071 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moro

Voi sinua kuule. Koitahan aatella että synnyttäminen on maailman luonnollisin ja voisin sanoa että maailman ihanin asia. Jos nyt ei oteta mukaan sitä muutaman tunnin rutistusta ennen tätä varsinaista ihmeen ilmestymistä! Joo-o kyllähän se sattuu ja tuntuu mutta ompa tympeää että sulle on kerrottu asiasta kauhutarinoita. Aattele missä ympäristössä sinä saat synnyttää. Maailman huippuluokan asiantuntiat ovat ympärilläsi ja valmiina auttamaan kaikin tavoin. Toista esim. afrikassa ja ihan vaan tästä itään päin vähän reilummin niin asia on Todella toisin. Eli rauhoitu tilanteelle ja luota ! sä selviät siitä oikeen hyvin! Ei kannanta miettiä liikaa kuinka se menee......koska joka tapausessa se tulee ulos sitä ei  voi estää .....

Mitkä helkkarin asiantuntijat? Näin itse vain sen yhden kätilön ja sitten loppuvaiheessa huoneessa liikkui muitakin ihmisiä, jotka sitten saivat lapsen ulos revenneestä alapäästäni. Mielestäni kukaan paikalla olleista ei ainakaan ollut synnytyksen asiantuntija, muutenhan olisin välttynyt vaivoiltani joista edelleen kärsin. Ja lapsiluku todellakin jää yhteen, en ota riskiä etten saisi sektiota, joten ei enempää kiitos.

Samaa ajattelin noista asiantuntijoista. Synnytyksessä sain yhtäpaljon apua kuin joku Afrikassa. Viikkoa ennen synnytystä neuvolassa huomattiin ettå vauvalla on iso pää tai ei sittenkään. Synnytyksessä ei annetttu puudutusta vaikka pyysin kun tämä on kohta ohi. Siitä.meni vielä 5 tuntia ja kätilöt puhuivat keskenään että miten se on noin tuskassa! Tunni ponnistamisen jälkeen vauva syntyi velttona. Kipu oli niin kova että keho pani vastaan ponnistamista. Vauvan pää ei ollut iso mutta tuli virheasennossa ulos mahdollisimman leveästå kohtaa ja älytön pahla päässä. Että sellaisia asiantuntijoita

Mieskin oli aican mykkä kun lapsi oli vihdoin ulkona.

Vierailija
770/1071 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh tämä keskustelu keskittyy liikaa siihen oletukseen, että naisen vaginasta tulee synnytyksen myötä ikuisesti lapsen mentävä musta aukko. Etenkin pelkän alapäänturmeltumisen pelossa sektion valinneet sitä täällä kuuluttavat, ehkä joku epäonninen alatiesynnyttäjäkin. Tosiaan raskaus ja synnytys muuttavat kehoa väliaikaisesti ja osin pysyvästi, pillun kireys ei ole yksi ehdoton pysyvä muutos. Synnytystapaa valitessa tulee ottaa myös muita asioita huomioon, kyse kun on aika isoista asioista niin äidin kuin lapsen kohdalla. Onneksi suurin osa meistä sen taitaa ymmärtää.

Mutta mitä sitä valehtelemaan, minulla ainakin paikat löystyi, kun lapseni synnytin. Kokemus oli raskas, mutta pois en vaihtaisi, niin upean lahjan sain lopuksi syliini. Se, että alapääni ei ihan 20sen kireyttä enää vastaa, on pieni hinta äitiydestä.

Miksi äitiydestä pitää maksaa joku hinta kun ottaa huomioon että nainen on se joka koko kovan työn tekee? Työstähän saa yleensä vain palkan. Miksi lapsen tekemisessä ei toimi sama?

Vierailija
771/1071 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan ole saanut mitään "näin tyydytät miehesi"-lehtisiä. Me olemme ainakin valmistautuneet siihen, ettei heti synnytyssalista lähtiessä ollut seksi mielessä ja mieskin oli tietoinen, että iso osa naisista ei halua hetkeen synnytyksestä hormoneista johtuen. Tottakai meillä oli läheisyyttä, mutta yhdyntöjä vasta kuukausi-pari synnytyksestä ja ei sittenkään kuin lasta ei olisi juuri saatu, yleensä seksi ei ole vastasyntyneen äidillä päällimmäisenä mielessä.

Tietenkään ei pidä vähätellä monelle synnytyksestä tulevia haittoja. On hyvä, että naiset ottavat selvää asioista ja valitsevat itselleen ja lapselleen sen sopivimman tavan synnyttää. En itse ole esimerkiksi kertaakaan sanonut, ettei voimakas synnytyspelko olisi syy sektiolle varsinkaan jos äiti on todella perehtynyt molempiin synnytystapoihin. Vahvaan synnytyspelkoon ei tästä ketjusta löydy helpotusta kun tänne on koottu vain kamalista kamalimmat synnytyskertomukset ja uskomukset synnytyksistä ja kasa sektiovideolinkkejä. Itse en uskaltaisi "tehdä lasta" jos olisin tähän ketjuun törmännyt ennen esikoista. Onneksi se ei ole kaikilla yhtä hirveää, silloin olisi suurperhe haaveet jo haudattu.

Vierailija
772/1071 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla seksi tuntuu paremmalta synnytyksen jälkeen kuin ennen. Tai siis kaikki muu tuntuu samalta, mutta se itse penetraatio tuntuu paremmalta nyt. Ihan kuin emättimeen olisi tullut lisää tuntoa. Voiko joku selittää miten tämä on mahdollista? Kaiken lisäksi repesin aika pahasti synnytyksessä ja mut kursittiin kasaan leikkaussalissa. Emättimen seinässä tuntuu selvä arpi. Silti tuntuma on parempi. Onko muilla samaa?

Vierailija
773/1071 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina aatellu, että koska maailma on täynnä naisia jotka on omasta vapaasta tahdostaan hankkineet useita lapsia, niin sen lasten saamisen täytyy olla sen arvoista, että ne viitsii ryhtyä siihen monta kertaa.

En myöskääm ole koskaan kuullut kenenkään naisen sanoneen että lapsiluku on täynnä siksi, että eivät halua enää synnyttää. Kyllä siinä on yleensä muita(kin) syitä taustalla. :)

Oma tuleva synnytys pelottaa, mutta halu lisääntyä on suurempi. Suosittelen oikeasti että etsit iloisempia synnytystarinoita ja suljet korvasi noilta kauhukertomuksilta.

Minäpä olen kuullut, kuinka kipujen takia synnytys jää yhteen kertaan, eikä halua kokea enää samaa helvettiä. Ja aika moni nainen on näin sanonut ja itse kuulun myös heihin. Ja pikkuisen on myös kokemusta, kun olen lähes 70v ja synnytin 70-luvulla. Ja Sylvi Kekkosen tarina on tosi, hän on itse puhunut siitä kirjoissaan.

Eikä synnytys ole miksikään muutunut, vaikka lääketiede on kehittynyt ja kivunlievitys.

Yhä edelleen synnytyskipuja vähätellään ja sen vielä tekee toinen nainen, ei ihme jos lääkärit tekevät samaa ja voidaan käyttää mielivaltaa.

Tämän päivån naisien olisi viimein noustava barrikadeille ja vaadittava inhimillisempää synnytystä ja sektion pitäisi saada kuin muissakin maissa. Muuten Suomessa sektioiden määrä on todella vähäinen, jos sitä vertaa muihin maihin.

Ja inhimillisempäå kohtelua, ettei juuri synnyttänyt äiti tarvitse itse vaihtaa verisiä lakanoita tai luututa verijälkiään lattioilta.

Myötätuntoni ovat tämän päivän äideissä ja mitä kaikkea he joutuvat kokemaan, vaikka eletään v.2018. Ja ennen sentään äitien apuna oli henkilökuntaa, mutta sekin on nykyisin laitettu minimiin.

Vierailija
774/1071 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on kaikilla erilainen, joillain elämän karmein kokemus, joillain kaikki menee hyvin ja se on silloin paras valinta. Ei tässä ketjussa kovinkaan moni ole eväämässä sektiota. On hyvä perehtyä molempiin synnytystapoihin ja valita tapauskohtaisesti oikea. Ei varmaan monikaan äiti pidä oikeudenmukaisena säästää juuri synnytyksistä ja synnyttäneiden terveydenhuollosta, se onkin p*rseestä.

Moni kuitenkin tuntuu valitsevan sektion sillä oletuksella, että se on itselleen ja vauvalleen turvallisin ja terveellisin ja kivuttomin. Vaan kun ei kaikkien kohdalla ole, helpointa palautuminen on hyvin sujuvasta alatiesynnytyksestä ja se on silloin myös lapsen etu. Synnytystapaa valitessa painaa aika moni asia. Joskus taas sektio on ehdottomasti paras. Tämä on varmaan sadas ja enskmmäinen kierros kun ketjussa päädytään kilpailemaan alatiesynnytyksen ja sektion paremmuudesta. Kun se riippuu ihan synnyttäjästä ja hänen syntyvästä vauvastaan.

Ja anteeksi, en ole lukenut Sylvi Kekkosen elämänkertaa, möläytin vain mitä ensimmäisenä tuli mieleen moisesta naimajärjestelystä.

Vierailija
775/1071 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 4 lasta,4 alatiesynnytystä joista 2 luomuna. Ja jos vielä lapsia teen,toivon suuresti alatiesynnytystä ilman kivunlievitystä.

Kätilöt olivat ammattilaisia ja ystävällisiä,kuuntelivat mitä minä halusin ja sanoin,uskoivat eikä kertaakaan kysenalaistaneet minua.

Miksi jonkun pitäisi passata synnyttänyttä äitiä kaikessa? Kyllä omat sotkut pitää pystyä itse siivoamaan ja itsensä ja vauvansa hoitamaan.

Vierailija
776/1071 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reet kirjoitti:

käykää noilla sivuilla ja osallistukaa ryhmiin jos voitte: synnytyksen kipu syntyy lähinnä pelosta ja jännittämisestä ja niihin voidaan vaikuttaa. t kolmen lapsen äiti jolla edelleen mukava seksielämäkin

Hmmm, itselleni ei ole koskaan riittänyt "mukava" seksielämä.

Vierailija
777/1071 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reet kirjoitti:

Pitääkö saivarrella ja olla ilkeä? Edelleen mukava tarkoittanee edelleen hyvää. Seuraavaksi sanot, ettei "hyvä" riitä? Olisi pitänyt ilmaista edelleen yhtä nautinnollinen ja orgastinen kuin ennen lapsia. - eri

Vierailija
778/1071 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reet kirjoitti:

Pitääkö saivarrella ja olla ilkeä? Edelleen mukava tarkoittanee edelleen hyvää. Seuraavaksi sanot, ettei "hyvä" riitä? Olisi pitänyt ilmaista edelleen yhtä nautinnollinen ja orgastinen kuin ennen lapsia. - eri

Taannoin kätilö täällä sivalsi niin ilkeästi, että pistin tietoisesti pahan kiertämään. Vähästä silti älähdät.

Minusta "mukava" on eri asia kuin nautinnollinen ja orgastinen. Istun parhaillaan mukavasti mukavalla sohvalla mutten koe mitään orgasmia lähelläkään olevia tuntemuksia.

Vierailija
779/1071 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana 7.viikolla ja valitettavasti luin tämän ketjun. Ei olisi pitänyt. Haluaisin nähdä, kuka kirjoittaa, että pitäisi pystyä siivoamaan omat sotkunsa tai kuka edes vihjaa että sektion valitseva on millään tapaa huonompi kuin alateitse synnyttävä.

Vierailija
780/1071 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen raskaana 7.viikolla ja valitettavasti luin tämän ketjun. Ei olisi pitänyt. Haluaisin nähdä, kuka kirjoittaa, että pitäisi pystyä siivoamaan omat sotkunsa tai kuka edes vihjaa että sektion valitseva on millään tapaa huonompi kuin alateitse synnyttävä.

Voi ei, joo todellakin järkyttävää tekstiä täällä, siirry äkkiä jonnekin asiallisten lähteiden pariin. Onnea raskauteesi, keskity siitä nauttimiseen ja pieneen valmistautumiseen. Ihan omista lähtökohdista teet valinnan synnytystavasta, tämän ketjun kertomuksilla tai provoilla ei ole mitään merkitystä sinun tilanteeseesi. Onnea raskaudesta ja tulevasta vauvasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan