Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuuko teilläkin JALATON NUORI (=teini joka ei poistu viikonloppuna lainkaan kotoa)?

Kommentit (210)

Vierailija
61/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei koske vain nuoria. Suomalaisista vain joka viides liikkuu terveyden kannalta riittävästi.

Jokaisen terveys on jokaisen oma asia. Jos ei halua liikkua niin sitten ei liiku.

No älä! Sitten myös kuolee aikaisemmin pois ja jos ei kuole niin nauttii itsehankituista elintaso sairauksista. Yhteiskunnalta tuolloin myöskään turha hakea sääliä ja apua.

No noin ei mene. Sinä sitä et määrittel terveydenhoitoon kaikilla oikeus ja sitä hoitoa saa.

Olen sentään yli 55v. ja eipä ole sairaalan tai terveyskeskuksen luukulla lappua hoito kielletty kun et liiku tarpeeksi.

Vedä kuule ämpäri päähän valheinesi.

Vierailija
62/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei koske vain nuoria. Suomalaisista vain joka viides liikkuu terveyden kannalta riittävästi.

Jokaisen terveys on jokaisen oma asia. Jos ei halua liikkua niin sitten ei liiku.

Jokaisella on suomessa oikeus hyvään terveydenhuoltoon. Oikeuksien mukana tulee myös vastuu. Vastuu pitää itsestään huolta, jotta resurssit riittävät myös muiden kuin elämäntapasairauksien hoitoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin tätä: teinin pitäisi olla poissa vanhempien silmistä ja mielistä. Suomalainen kulttuuri yllyttää lapsia ulos pesästä ja viinan pariin jo todella nuorena. Ja mikä huolestuttavinta, asiantuntijat kannattavat tätä ja pitävät sellaisia kehityshäiriöisinä, jotka haluavat viettää rauhallista ja turvallista nuoruutta. 

Mä olin tällainen nuori ja ihan tavallinen, työssakäyvä veronmaksaja musta tuli.

Taisit ymmärtää vähän väärin, ei kodin/perheen piiristä sinänsä tarvitse poistua, tässä oli huoli fyysisestä liikkumattomuudesta. Voihan sitä nimenomaan lähteä yhdessä perheenä ulkoilemaan, uimaan tms.

Säkään et ymmärrä. Ei teinit ole pieniä lapsia. Ei ne kuule monetkaan lähde vanhempien kanssa yhdessä liikkumaan.

Osa lähtee ja osa ei.

Ja jos menisi uimaan niin ei taatusti lähtisi vanhempien kanssa.

Selkeesti moni ei tajua teinejä kun ei ole kokemusta.

Ehdotin leffaa 14v. niin vastaus oli osaa kuulemma pyytää jos haluu elokuviin.

Luontopolulle ei lähde, karsea paikka.

16v. sanoi että en usko että viihdyn kun kerran erehtyi mukaan.

Saatika et joku tuttu näkee et olisi isän tai äidin kanssa jossain, noloa.

Vierailija
64/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on suomessa oikeus hyvään terveydenhuoltoon. Oikeuksien mukana tulee myös vastuu. Vastuu pitää itsestään huolta, jotta resurssit riittävät myös muiden kuin elämäntapasairauksien hoitoon!

Ja höpö höpö.

Liikkumattomuus ei tarkoita sairauksia vaikka niin vaahdotaan.

Enpä ole paljoakaan lääkärissä käynyt vaikka ikää 53v. ja olen lihava. En liiku.

Mitään vastuuta ei perään kuuluteta ja sinä sitä et määrää.

Taitaa niitä rahoja käyttää moni muu kuin ne jotka ei liiku.

Vierailija
65/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin tätä: teinin pitäisi olla poissa vanhempien silmistä ja mielistä. Suomalainen kulttuuri yllyttää lapsia ulos pesästä ja viinan pariin jo todella nuorena. Ja mikä huolestuttavinta, asiantuntijat kannattavat tätä ja pitävät sellaisia kehityshäiriöisinä, jotka haluavat viettää rauhallista ja turvallista nuoruutta. 

Mä olin tällainen nuori ja ihan tavallinen, työssakäyvä veronmaksaja musta tuli.

Taisit ymmärtää vähän väärin, ei kodin/perheen piiristä sinänsä tarvitse poistua, tässä oli huoli fyysisestä liikkumattomuudesta. Voihan sitä nimenomaan lähteä yhdessä perheenä ulkoilemaan, uimaan tms.

Säkään et ymmärrä. Ei teinit ole pieniä lapsia. Ei ne kuule monetkaan lähde vanhempien kanssa yhdessä liikkumaan.

Osa lähtee ja osa ei.

Mulla on nimenomaan 14-vuotias tytär ja kyllä se minun ja pikkusiskonsa kanssa uimaan lähtee, kesällä kierrettiin ties miten monta uimarantaa. Käydään myös melomassa, suppailemassa jne. Tai sitten viedään teini jonkun kaverinsa kanssa esim. kylpylään. 

Vierailija
66/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta ja muut hysteerikot ovat tehneet tehtävänsä. Ei voi päästää, kun voi kompastua kannabispiikkiin ja huumautua ja kuolla niille sijoilleen.

Teinit itse päättää mitä ne haluaa tehdä. Tietävät kyllä mitä haluavat tehdä ja mitä ei. Ei niitä määrätä enää noissa asioissa.

Ei ne ole pieniä lapsia jotka määrätään ulos.

Vierailija
67/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa lähtee ja osa ei.

Mulla on nimenomaan 14-vuotias tytär ja kyllä se minun ja pikkusiskonsa kanssa uimaan lähtee, kesällä kierrettiin ties miten monta uimarantaa. Käydään myös melomassa, suppailemassa jne. Tai sitten viedään teini jonkun kaverinsa kanssa esim. kylpylään. 

Niin sulla mutta mun pojat ei lähde eikä teinit ole mikään yhtenäinen ryhmä ja sun lapset on tyttöjä.

He ovat jo yksilöitä jos sen mitenkään tajuat,

Meillä silti erittäin läheinen ydinperhe.

Meillä pojat uineet kilpaa joten uiminen ei kiinnosta enää, Eikä melonta ja kauppaan niitä ei saa,, naiset shoppailee.

Vierailija
68/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten jännä että jalaton pärjää koulun liinuntatunneilla ja move menee tuosta vain ja sitten jonkun urheileva lapsi ei pärjää move testissä tai itkua tusertaa kun niin move stressaa.

Vierailija
69/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten jännä että jalaton pärjää koulun liinuntatunneilla ja move menee tuosta vain ja sitten jonkun urheileva lapsi ei pärjää move testissä tai itkua tusertaa kun niin move stressaa.

Tästähän juuri oli ketju tällä palstalla. Mun 14v. jalattomalta menee toi testi ihan kepeesti ja ei pidä sitä minään,

Liekö kotona makoilu auttanut.

Vierailija
70/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikuntarajoitteinen ja vertaus vähän ontuu. Liikuntarajoitteisuus ei ole yhtä kuin laiskuus, liikuntarajoitteiset voivat olla aktiivisia esimerkiksi apuvälineitä käyttäen.

Vierailija
71/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun yksinkertaisesti rahat eivät riitä kaikille niin ensisijaisesti meidän tulee tarjota hyvä ja turvallinen elämä terveille nuorille. Heillä on vielä tulevaisuus ja kaikki mahdollisuudet edessäpäin.

Vierailija
72/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa lähtee ja osa ei.

Niin sulla mutta mun pojat ei lähde eikä teinit ole mikään yhtenäinen ryhmä ja sun lapset on tyttöjä.

He ovat jo yksilöitä jos sen mitenkään tajuat,

Meillä silti erittäin läheinen ydinperhe.

Meillä pojat uineet kilpaa joten uiminen ei kiinnosta enää, Eikä melonta ja kauppaan niitä ei saa,, naiset shoppailee.

Pelkkä höpöhöpö stereotypia. Meillä poika on käyttänyt jo tänävuonna vaatteisiin noin 300 euroa kun taas tytär on pärjännyt hyvin pelkästään 20 eurolla.

Vierailija
73/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa tyttöä pyytää olemaan joskus kotonakin. Ei hengaa kaljoittelemassa ostarilla, vaan tapaa kavereitaan näiden kotona (ja myös meillä), käyvät leffassa, shoppailemassa, tramppapuistossa, uimassa, Mäkkärillä jne. jne... Kotiin viineistään klo 21.30.

Olisin huolissani jos vain nököttäisi omassa huoneessaan koko viikonlopun.

Vierailija
74/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun yksinkertaisesti rahat eivät riitä kaikille niin ensisijaisesti meidän tulee tarjota hyvä ja turvallinen elämä terveille nuorille. Heillä on vielä tulevaisuus ja kaikki mahdollisuudet edessäpäin.

Olet sä kyllä päästäs pimeä. Sä et määrittele rahan määrästä mitään.

Ja terveys on niin hyvä kuin vaan voi olla.

Vierailija
75/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin käy viikonloppuisin töissä. Nuorempi myös tapaa kavereitaan ja käy salilla. Hänellä onkin kolmen tunnin työpäivät, että kerkii.

Vanhempi ei ehdi, kun työpäivät ovat 7 tuntisia ja koulujututkin pitää hoitaa ja nauttii myös lepäämisestä.

Vierailija
76/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädetön nuori ei osaa laittaa ruokaa. Joskus meno on päätöntä, varsinkin silloin jos nuori tuppaa olemaan selkärangaton. Silloin tilataan pikaruokaa netistä ja mutustellaan kebabbia omassa huoneessaan eikä tulla syömään muiden kanssa ruokapöytään.

Vierailija
77/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt puhutaan yläkouluikäisistä, noin 13-15 -vuotiaista.

Voisi kai heillä olla jokin ohjattu harrastus viikonloppuna ?

Tai eiköhän tämän ikäiset voi vielä poistua kotoa vanhempiensa kanssa jos eivät oma-aloitteisesti lähde ulos.

Meillä ainakin otetaan teinit mukaan esim. mummolaan tai isosiskon luo kylään. Tai mennään yhdessä shoppailemaan, elokuviin, uimaan, pelaan pingistä.

Asutaan kaupungissa, kaikki on pyöräilymatkan päässä. Paitsi mummolaan mennään autolla.

Ei ole mummolaa lähellä, shoppailuun ja leffoihin ei ole rahaa eli kavereita näkee koulun jälkeen harvoin. On suurimmaksi osaksi kotona.

Vierailija
78/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh kun puolet ketjun kommenteista katosi. Osa ohan järkeviä ja asiallisia kommentteja. Poistakaa sitten koko ketjukin.

Vierailija
79/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä aikuisenakaan käy kuin töissä ja kaupassa, ehkä ohjatussa liikunnassa, tai uimassa uimahallin rataa edes takaisin. Lenkillä juoksen aina saman reitin, ja odotan että pääsisin taas kotiin.

Kuinka moni muka käy säännöllisesti kavereiden kanssa pelailemassa, tai metsässä haistelemassa sammalta? Meditoimassa kalliolla?

Tää kuulostaa niin symppikseltä, voin samaistua tuohon että kun olen lenkillä niin odotan pääseväni taas kotiin!

Vierailija
80/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sä kyllä päästäs pimeä. Sä et määrittele rahan määrästä mitään.

Ja terveys on niin hyvä kuin vaan voi olla.

En minä määrääkkään, mutta jos olet lukenut niin valtion kassa on tyhjä ja hyvinvointi valtiolta pidentään yllä pelkällä velkarahalla. Lainaa ei kuitenkaan voida ottaa loputtomiin joten on tehtävä leikkauksia ja vaikeita päätöksiä. Me emme elä missään ihannemaailmassa jossa kaikki toimii aina täydellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi