Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuuko teilläkin JALATON NUORI (=teini joka ei poistu viikonloppuna lainkaan kotoa)?

Kommentit (210)

Vierailija
101/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kyl jännä kun porukan mielestä on kaksi vaihtoehtoa; joko viikonloppu neljän seinän sisällä tai notkumassa jossain. Voihan sitä nähdä kavereita, käydä kahvilla, leffassa, keilaamassa, retkillä

Mistä teinillä tuollaisiin olisi rahaa?

No ei kai se liikaa maksa jos yhden kerran viikonlopun aikana jotain tekee. Retkeily on ilmaista, voi käydä kavereilla leipomassa, laulamassa tms.

Mun pojat varmaan luulisi, että oon seonnut, jos ehdottaisin, että mee kavereille leipomaan perjantaina tms.

Tai retkeilemään. Eikä rahaa ole kerran viikossa noihin em. juttuihin eli kyllä on liikaa. Kerran parissa kuukaudessa saattavat käydä leffassa tms.

Vierailija
102/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten jännä että jalaton pärjää koulun liinuntatunneilla ja move menee tuosta vain ja sitten jonkun urheileva lapsi ei pärjää move testissä tai itkua tusertaa kun niin move stressaa.

Tästähän juuri oli ketju tällä palstalla. Mun 14v. jalattomalta menee toi testi ihan kepeesti ja ei pidä sitä minään,

Liekö kotona makoilu auttanut.

Koko move-testi on ihan vitsi. Mun sohvaperunateini sai myös hyvät pisteet, on luonnostaan notkea, yliliikkuvat niveletkin. Pallonheitossa oli tosin huono, kun ei ole mitään palloilulajia koskaan harrastanut.

Nyt sun pitää tuollaista keksiä. Varsin kattava lihaskunnon kohdalta,

Nivelten kanssa mitään tekemistä, lihaksia siinä tarvitaan.

Mitä niveliä tarvitaan kyykkyyn tai punnerruksiin.

Tai kun vatsalihas liikkeitä tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin tätä: teinin pitäisi olla poissa vanhempien silmistä ja mielistä. Suomalainen kulttuuri yllyttää lapsia ulos pesästä ja viinan pariin jo todella nuorena. Ja mikä huolestuttavinta, asiantuntijat kannattavat tätä ja pitävät sellaisia kehityshäiriöisinä, jotka haluavat viettää rauhallista ja turvallista nuoruutta. 

Mä olin tällainen nuori ja ihan tavallinen, työssakäyvä veronmaksaja musta tuli.

Taisit ymmärtää vähän väärin, ei kodin/perheen piiristä sinänsä tarvitse poistua, tässä oli huoli fyysisestä liikkumattomuudesta. Voihan sitä nimenomaan lähteä yhdessä perheenä ulkoilemaan, uimaan tms.

Säkään et ymmärrä. Ei teinit ole pieniä lapsia. Ei ne kuule monetkaan lähde vanhempien kanssa yhdessä liikkumaan.

Osa lähtee ja osa ei.

Ja jos menisi uimaan niin ei taatusti lähtisi vanhempien kanssa.

Selkeesti moni ei tajua teinejä kun ei ole kokemusta.

Ehdotin leffaa 14v. niin vastaus oli osaa kuulemma pyytää jos haluu elokuviin.

Luontopolulle ei lähde, karsea paikka.

16v. sanoi että en usko että viihdyn kun kerran erehtyi mukaan.

Saatika et joku tuttu näkee et olisi isän tai äidin kanssa jossain, noloa.

Mulla on nimenomaan 14-vuotias tytär ja kyllä se minun ja pikkusiskonsa kanssa uimaan lähtee, kesällä kierrettiin ties miten monta uimarantaa. Käydään myös melomassa, suppailemassa jne. Tai sitten viedään teini jonkun kaverinsa kanssa esim. kylpylään. 

Niin sulla mutta mun pojat ei lähde eikä teinit ole mikään yhtenäinen ryhmä ja sun lapset on tyttöjä.

He ovat jo yksilöitä jos sen mitenkään tajuat,

Meillä silti erittäin läheinen ydinperhe.

Meillä pojat uineet kilpaa joten uiminen ei kiinnosta enää, Eikä melonta ja kauppaan niitä ei saa,, naiset shoppailee.

No eikö niitä teinipoikia sitten kiinnosta yhtään mikään perheen kanssa tapahtuva? Lähtevätkö edes matkoille vanhempien kanssa?

Mutta olennaistahan tässä olisi se liikunta, eli harrastavatko sitä arkisin edes?

Vierailija
104/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten jännä että jalaton pärjää koulun liinuntatunneilla ja move menee tuosta vain ja sitten jonkun urheileva lapsi ei pärjää move testissä tai itkua tusertaa kun niin move stressaa.

Tästähän juuri oli ketju tällä palstalla. Mun 14v. jalattomalta menee toi testi ihan kepeesti ja ei pidä sitä minään,

Liekö kotona makoilu auttanut.

Koko move-testi on ihan vitsi. Mun sohvaperunateini sai myös hyvät pisteet, on luonnostaan notkea, yliliikkuvat niveletkin. Pallonheitossa oli tosin huono, kun ei ole mitään palloilulajia koskaan harrastanut.

Nyt sun pitää tuollaista keksiä. Varsin kattava lihaskunnon kohdalta,

Nivelten kanssa mitään tekemistä, lihaksia siinä tarvitaan.

Mitä niveliä tarvitaan kyykkyyn tai punnerruksiin.

Tai kun vatsalihas liikkeitä tehdään.

Mun lapset teki moven juuri tällä viikolla. Siinä on erikseen liikkuvuuusosio, esim. saatko kädet yhteen selän takana ym., nivelten liikkuvuudella nimenomaan iso merkitys. Ne lihaskuntojututkaan eivät olleet kovin kummoisia, ainakaan tytöillä.

Vierailija
105/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asuu. Jaksaa kyllä juuri ja juuri kävellä ruokapöydän ääreen, kun monta kertaa pyytää. Vessassa käy pyytämättä. Tyttö 15 vuotta. Jalaton ollut siitä asti, kun sai ensimmäisen älypuhelimen.

Vierailija
106/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kyl jännä kun porukan mielestä on kaksi vaihtoehtoa; joko viikonloppu neljän seinän sisällä tai notkumassa jossain. Voihan sitä nähdä kavereita, käydä kahvilla, leffassa, keilaamassa, retkillä

Ööööö... no saiskos ne vaikka vanhemmilta? Ei todellakaan ole paljon antaa teinille esim. 20€ viikonloppua varten. Täysin luonnotonta, että teinit istuvat kotona pelaamassa koko vlopun. Ja todellakaan sen vaihtoehto ei ole kylillä ryyppääminen.

Olkaa ihmiset nyt oikeasti kiinnostuneita lapsistanne! Missä on heidän harrastukset? Ette ole jaksaneet kuljettaa, kun baarissa on viikonloppuisin hauskempaa? Miksi he eivät vietä aikaa kavereidensa kanssa muuta kuin netissä?

Vierailija
107/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se liikaa maksa jos yhden kerran viikonlopun aikana jotain tekee. Retkeily on ilmaista, voi käydä kavereilla leipomassa, laulamassa tms.

Mun pojat varmaan luulisi, että oon seonnut, jos ehdottaisin, että mee kavereille leipomaan perjantaina tms.

Tai retkeilemään. Eikä rahaa ole kerran viikossa noihin em. juttuihin eli kyllä on liikaa. Kerran parissa kuukaudessa saattavat käydä leffassa tms.

Jep kun kaikilla ei ole niitä shoppailevia tyttöjä jotka haluaa leipoa.

Mutta voisihan sitä lähteä ampumaan.

Vierailija
108/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin tätä: teinin pitäisi olla poissa vanhempien silmistä ja mielistä. Suomalainen kulttuuri yllyttää lapsia ulos pesästä ja viinan pariin jo todella nuorena. Ja mikä huolestuttavinta, asiantuntijat kannattavat tätä ja pitävät sellaisia kehityshäiriöisinä, jotka haluavat viettää rauhallista ja turvallista nuoruutta. 

Mä olin tällainen nuori ja ihan tavallinen, työssakäyvä veronmaksaja musta tuli.

Taisit ymmärtää vähän väärin, ei kodin/perheen piiristä sinänsä tarvitse poistua, tässä oli huoli fyysisestä liikkumattomuudesta. Voihan sitä nimenomaan lähteä yhdessä perheenä ulkoilemaan, uimaan tms.

Säkään et ymmärrä. Ei teinit ole pieniä lapsia. Ei ne kuule monetkaan lähde vanhempien kanssa yhdessä liikkumaan.

Osa lähtee ja osa ei.

Ja jos menisi uimaan niin ei taatusti lähtisi vanhempien kanssa.

Selkeesti moni ei tajua teinejä kun ei ole kokemusta.

Ehdotin leffaa 14v. niin vastaus oli osaa kuulemma pyytää jos haluu elokuviin.

Luontopolulle ei lähde, karsea paikka.

16v. sanoi että en usko että viihdyn kun kerran erehtyi mukaan.

Saatika et joku tuttu näkee et olisi isän tai äidin kanssa jossain, noloa.

Mulla on nimenomaan 14-vuotias tytär ja kyllä se minun ja pikkusiskonsa kanssa uimaan lähtee, kesällä kierrettiin ties miten monta uimarantaa. Käydään myös melomassa, suppailemassa jne. Tai sitten viedään teini jonkun kaverinsa kanssa esim. kylpylään. 

Niin sulla mutta mun pojat ei lähde eikä teinit ole mikään yhtenäinen ryhmä ja sun lapset on tyttöjä.

He ovat jo yksilöitä jos sen mitenkään tajuat,

Meillä silti erittäin läheinen ydinperhe.

Meillä pojat uineet kilpaa joten uiminen ei kiinnosta enää, Eikä melonta ja kauppaan niitä ei saa,, naiset shoppailee.

No eikö niitä teinipoikia sitten kiinnosta yhtään mikään perheen kanssa tapahtuva? Lähtevätkö edes matkoille vanhempien kanssa?

Mutta olennaistahan tässä olisi se liikunta, eli harrastavatko sitä arkisin edes?

Matkoille lähtevät jos saavat omaa aikaa ja tehdä omia asioita. Tuo se vähän on että poikia ei oikein kiinnostaa ja pitävät perheen yhteisiä asioita noloina ja epämieluisina. Onneksi teinitytön kanssa on paljon helpompaa, voidaan virkata, huovuttaa jne yhdessä iman nurinaa ja murinaa.

Vierailija
109/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep kun kaikilla ei ole niitä shoppailevia tyttöjä jotka haluaa leipoa.

Mutta voisihan sitä lähteä ampumaan.

Sitä itseasiassa tuli tehtyä jo ala-asteikäisenä kun isä heitti ulos kun ei pitänyt videopelien peluusta. Joten kaverin kanssa otettiin hänen isänsä parit metsästyskiväärit mukaan ja hiekkamontulle räiskimään. Tietty jos molemmat isät olisi tienneet mitä me oikeasti siellä "ulkona" tehtiin niin varmaan olisivat puskeneet takaisin videopelien ääreen.

Vierailija
110/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööööö... no saiskos ne vaikka vanhemmilta?

Kas siinä pääsit ongelman ytimeen. Samat vanhemmat jotka itkevät kotona notkuvista teineistä ovat hirveän nihkeitä antamaan teineille rahaa tai tekemään mitään muuta kuin itse istua töllön ääressä Putousta vahdaten. En minäkään nuoruusiässä paljoa muuta tehnyt kun koneella istunut koska ainoa muu vaihtoehto ilman rahaa olisi ollut laittomuudet muiden mopopoikien kanssa.

Vierailija
111/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööööö... no saiskos ne vaikka vanhemmilta? Ei todellakaan ole paljon antaa teinille esim. 20€ viikonloppua varten. Täysin luonnotonta, että teinit istuvat kotona pelaamassa koko vlopun. Ja todellakaan sen vaihtoehto ei ole kylillä ryyppääminen.

Koska ne haluaa pelata ja se 20 euroa käyttämättä, viikkoraha.

Eikä ole luonnotonta koska itse päättävät miten aikansa viettävät.

Oikeus jo päättää mitä tekee vapaalla.

kunhan ei lakia riko ja käyttäytyy hyvin.

Kun vielä ydinperhe niin viihtyy, ei ole exiä ja nyksiä ja nyksien kakaroita kotona.

Vaan se täydellinen ydinperhe ja kodin ihana rauha.

Olkaa ihmiset nyt oikeasti kiinnostuneita lapsistanne! Missä on heidän harrastukset? Ette ole jaksaneet kuljettaa, kun baarissa on viikonloppuisin hauskempaa? Miksi he eivät vietä aikaa kavereidensa kanssa muuta kuin netissä?

Vierailija
112/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait teinit haluaa kotoota pois kun kotona ei ole hyvä olla.

On nyt vaan koteja jossa teinit viihtyy niin hyvin ettei ne halua lähteä mihinkään.Ja rahaa kyllä on.

Vierailija
113/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20x4=80e kuussa. Kahdelta pojalta yhteensä 160e kuussa. Melkein puolet meidän kuukauden ruokabudjetista. Ei juoda eikä polteta, joten turha alkaa taas aukomaan päätä. Ja turha alkaa huutelemaan, että menkää töihin. Ei olla aina oltu köyhiä ja työttömiä. Tilanne on tämä ja meitä samassa jamassa olevia on paljon. En kommentoi tähän enempää.

Vierailija
114/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ulkona ei nykyään ole kaupungissa muuta tekemistä kuin kuluttaminen.

Kuuden jälkeen alaikäiset ei pääse edes kahvilaan, kun niihin halutaan vain täysi-ikäisiä. Ei saa olla kauppakeskuksissa, jos ei kuluta, ei asemilla, ulkona saisi seistä. Mutta silloinkin saattaa vartija tulla häätämään pois.

Mitään ei saa itse saada aikaan. Skeittirampit pitää tulla kaupungin aloitteesta ja ne tehdään sellaisiksi, ettei niillä oikeasti voi tehdä mitään. Voi toki ajella metrolla edestakaisin kavereiden kanssa, mutta sieltäkin saatetaan heittää pois.

Museot ja taidenäyttelyt ei taida olla kovin myöhään auki.

Vierailija
115/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vielä ydinperhe niin viihtyy, ei ole exiä ja nyksiä ja nyksien kakaroita kotona.

Baariin mua ei saa vaikka maksaisi ja alkoholi en käytä eikä käytä mieskään. Sulle varmaan melko yllätys.

Eikä löydy nyksiä eikä exiä.

Vierailija
116/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei asu. Jos tästä 13 v. miehenalusta olisi asia kiinni, niin asuisi. Hän voisi pelata fortnitea vaikka koko päivän. Hänen kiusaukseen ollaan keksitty, että pitää olla liikuntaharrastus. Se vie aikaa 1,5 tuntia kolme kertaa viikossa plus keskimäärin yksi peli (1,5 tuntia) per viikko.

Kesällä kävi scoottailemassa pari kertaa viikossa, uimassa pari, kolme kertaa viikossa jne. Ollaan vaadittu, että suunnilleen huhti-toukokuu sekä elokuusta lokakuulle pitää kulkea koulumatkat pyörällä. Matka on vain 3 km suuntaansa tasaista tietä, josta osa pimeää. Bussi kulkee ihan meidän vierestä, mutta valoisalla ja kuivana aikana voi hyvin pyöräillä.

Koululiikunta on ihan vitsi, ei voi edes laskea liikkumiseen mukaan. Tänä syksynä ovat 13-vuotiaat mm. pelanneet polttopalloa, käyneet pururadalla hölkkäämässä 2 km lenkin ja leikkineet yleisurheilua. Poika itsekin sanoi, että heiltä meni puoli tuntia kävellessä urheilukentälle, sitten puoli tuntia pitkässä jonossa hyppivät pituutta ja korkeutta ja kävelivät puoli tuntia koululle. Ei tule kuulemma edes hiki. Osa on niin rapakunnossa, että 2 km hidas hölkkälenkki pururadalla ei onnistu, vaan kävelevät koko matkan.

Vierailija
117/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kait teinit haluaa kotoota pois kun kotona ei ole hyvä olla.

On nyt vaan koteja jossa teinit viihtyy niin hyvin ettei ne halua lähteä mihinkään.Ja rahaa kyllä on.

Nuorellasi ei ilmeisesti ole kavereita, joiden kanssa viettää aikaa? Normaali nuori haluaa tavata ystäviään - myös viikonloppuisin - vaikka kotona olis kuinka hyvä olla.

Vierailija
118/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selityksiä selityksiä, että muka kaikki maksaa tai että teinit tekevät laittomuuksia ulkona. Tekosyitä.

Raitis ilma ja liikunta tekee todellakin hyvää teineille. Ihan vain kävely ja hengailu ulkona tekee hyvää, parempaa kuin sisällä KOKO VIIKONLOPUN nyhjääminen. Esim. Helsingissä on vaikka mitä ilmaista tekemisen mahdollisuutta teineille, ei todellakaan tarvitse ajella metrolla edestakaisin.

Vierailija
119/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kotona kuin ostarilla notkumassa huonossa seurassa.

Vierailija
120/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööööö... no saiskos ne vaikka vanhemmilta?

Kas siinä pääsit ongelman ytimeen. Samat vanhemmat jotka itkevät kotona notkuvista teineistä ovat hirveän nihkeitä antamaan teineille rahaa tai tekemään mitään muuta kuin itse istua töllön ääressä Putousta vahdaten. En minäkään nuoruusiässä paljoa muuta tehnyt kun koneella istunut koska ainoa muu vaihtoehto ilman rahaa olisi ollut laittomuudet muiden mopopoikien kanssa.

Omia traumoja ei niin kannata yhdistää muihin. Monella teinillä on rahaa mutta silti haluavat olla kotona rauhassa sen pari päivää,

Siihen heillä on oikeus jos sitä haluavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi