Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuuko teilläkin JALATON NUORI (=teini joka ei poistu viikonloppuna lainkaan kotoa)?

Kommentit (210)

Vierailija
41/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos treenaa viitenä päivänä viikossa, voi levätä viikonlopun.

Vierailija
42/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että teinit ovat aina häiriöksi ja tekevät väärin

Aina on ollut katkeria aikuisia, joiden mielestä teinit tekevät kaiken väärin. Niistä ei kannata välittää.

Mun mielestä teinit on yleensä fiksuja ja mukavia, ainakin omat teinit ja niiden kaverit. Viihtyvät sekä kotona että kaupungilla ja harrastuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinityttö käyttää kaiken vapaa-ajan opiskeluun ja liikuntaan... juttujen perusteella koulussa on kavereita, ja ohjatuissa harrastuksissa, mutta ikinä en ole heitä muuten nähnyt....

Vierailija
44/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei koske vain nuoria. Suomalaisista vain joka viides liikkuu terveyden kannalta riittävästi.

Mutta keskittymällä nuoriin ja ennaltaehkäisevään toimintaan saadaan tulevien sukupolvien osalta ratkaistua tämä ongelma, vanhemmat sukupolvet on jo se menetetty tapaus johon ei kannata yhteiskunnan vähiä rahoja tuhlata. Nuoret ja lapset ovat tärkeimpiä.

Vierailija
45/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aikaan 90-luvulla heitä kutsuttiin luostarinuoriksi.

Eli sellaisiksi jotka lukkiutuu viikonlopuksi omaan huoneeseensa kirjojen, sarjakuvien, pelien tai ties minkä pariin täyteen yksinäisyyteen kypsymään.

Itse kuuluin samaan porukkaan. Halveksuin kaikkea ulkomaailmaa ja uskoin että totuus löytyy sisältä itsestä.

Sieltähän se löytyi ja valaistuin kolmekymppisenä tiukan elämänrytmin ansiosta. Vanhemmat kustansivat elämäni ja pistän heidät kustantamaan edelleen elämäni, koska sosiaalituet ovat hirvittävän pienet.

Nykyään pelailen lähinnä Doom 2 -peliä sosiaalitukien parissa.

En oikein koskaan nähnyt mitään ideaa käydä kouluja ja kerätä tietoa päähän kuin roskaa nurkkiinsa.

Ihmisten pitäisi sisäistää Jeesuksen sanat ja pyrkiä vaatimattomaan elämäntyyliin.

Vierailija
46/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla toi "jalattomuus" lukioiässä johtui ainakin siitä, että peruskouluaikaiset kaverit alkoivat syrjimään. Ei mulla tosin ollut mitään harrastuksiakaan, joten aika omissa oloissa sitä oltiin koulun ulkopuolinen aika. Yksinäisyys ei ole mitenkään hyvä asia nuoren kehityksen tai onnellisuuden kannalta ja paremmin niillä menee nyt aikuisina, jotka silloin teineinä hilluivat kylillä - joskus kaljapullokin kourassa, ja viettivät aikaa toisten nuorten kanssa ihmissuhteita luoden.

Vierailija
47/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu! Olen niin tyytyväinen. Kokemusta myös nuoresta, joka juoksi kylillä pää kolmantena jalkana ja siinä kyllä oli paljon isommat ongelmat. 

Ihme asenne! 

Vierailija
48/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teinityttö käyttää kaiken vapaa-ajan opiskeluun ja liikuntaan... juttujen perusteella koulussa on kavereita, ja ohjatuissa harrastuksissa, mutta ikinä en ole heitä muuten nähnyt....

Onko kyseessä vielä erinomaisia numeroita saava ja harrastukset sellaisia, että niissä voi suorittaa?

Vierailija
49/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeamunkkisatorimunkki kirjoitti:

Eli sellaisiksi jotka lukkiutuu viikonlopuksi omaan huoneeseensa kirjojen, sarjakuvien, pelien tai ties minkä pariin täyteen yksinäisyyteen kypsymään.

Itse kuuluin samaan porukkaan. Halveksuin kaikkea ulkomaailmaa ja uskoin että totuus löytyy sisältä itsestä.

Sieltähän se löytyi ja valaistuin kolmekymppisenä tiukan elämänrytmin ansiosta. Vanhemmat kustansivat elämäni ja pistän heidät kustantamaan edelleen elämäni, koska sosiaalituet ovat hirvittävän pienet.

En oikein koskaan nähnyt mitään ideaa käydä kouluja ja kerätä tietoa päähän kuin roskaa nurkkiinsa.

Ihmisten pitäisi sisäistää Jeesuksen sanat ja pyrkiä vaatimattomaan elämäntyyliin.

Ihanko sitä peruspeliä vai fanien tekemiä wadeja?

Vierailija
50/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeamunkkisatorimunkki kirjoitti:

Ihanko sitä peruspeliä vai fanien tekemiä wadeja?

Fanien wadeja ja mestarien tekemiä wadeja. Myös peruspeliä tulee pelattua.

Noin 4h päivässä menee doomin parissa.

Vierailija
51/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinitytöt harrastaa liikuntaa, jossa treenit neljä kertaa viikossa. Yhdet treeneistä viikonloppuna ja välillä haluavat jättää sen väliin, jos on koeviikko tulossa tms. Viikonloppuisin ovat kotona, teemme yhdessä ruokaa, katotaan ohjelmia, leivotaan yms. Muutama kaveri on molemmille, mutta kaveritkin viikonloppuina kotonaan. Hyvä näin, ehtivät kyllä vielä nuoruuden iltarientoihin myöhemminkin.

Vierailija
52/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin laskemassa, oli molemmat jalat tallella eli ei siis asu.

Vierailija
53/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin tätä: teinin pitäisi olla poissa vanhempien silmistä ja mielistä. Suomalainen kulttuuri yllyttää lapsia ulos pesästä ja viinan pariin jo todella nuorena. Ja mikä huolestuttavinta, asiantuntijat kannattavat tätä ja pitävät sellaisia kehityshäiriöisinä, jotka haluavat viettää rauhallista ja turvallista nuoruutta. 

Mä olin tällainen nuori ja ihan tavallinen, työssakäyvä veronmaksaja musta tuli.

Taisit ymmärtää vähän väärin, ei kodin/perheen piiristä sinänsä tarvitse poistua, tässä oli huoli fyysisestä liikkumattomuudesta. Voihan sitä nimenomaan lähteä yhdessä perheenä ulkoilemaan, uimaan tms.

Lähditkö sinä teininä perheen kanssa ulkoilemaan?

Vierailija
54/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin jalaton kuin aivoton!

Suomalainen voi pärjätä vain jääkiekossa, joka on myös hengenvaarallinen laji, nipsahtaa raajat aika herkästi...

Jos meet torille niin saat puukosta....

kumpi onkaan terveellisempi elämänvalinta?

t:turkulainen / "rajat kiinni", opiskelemaan ja tienaamaan saa tulla, lusmuja meillä onjo...

Vierailija
55/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asuu, nimittäin mieheni...

Vierailija
56/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta ja muut hysteerikot ovat tehneet tehtävänsä. Ei voi päästää, kun voi kompastua kannabispiikkiin ja huumautua ja kuolla niille sijoilleen.

Vierailija
57/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kun teini meni vapaaehtoisesti ajamaan äsken nurmikkoa. Oli tainnut lukea tuon artikkelin pelaamisen lomassa.....

Vierailija
58/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä niin moni erehtyi tulkitsemaan kotona makaamisen vaihtoehdoksi juopottelun ja steissillä notkumisen kun kyse oli ainoastaan liikunnan puutteesta? Tais jäädä koko juttu lukematta/katsomatta?

Ja kyllä meilä teini lähtee mukaan vaikka uimaan, jos saa ottaa kaverin seuraksi. Tai sitten heitetään ne keskenään johonkin seinäkiipeilypaikaan, tramppapuistoon tms.

Vierailija
59/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut tuollainen sen takia, että minulla ei ollut kavereita. Kävelylenkit ja satunnainen harrastus olivat ainoat viikonloppu aktiiviteetit. Nykyisinkään ei paljon kavereita ole ja siinä mielessä sama meno jatkuu. Tosin onneksi en paljon ohjelmaa edes kaipaa. Liikun silti melko paljon ja olen ulkona.

Vierailija
60/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Saa pitää kynsin ja hampain kiinni että olisi joskus kotona. On joko tyttöystävän tai kavereiden luona tai sitten ulkona muuten vain. Viikonloppuisin näen poikaa yleensä vasta su iltana (nukun / hän nukkuu kun samaan aikaan kotona).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme