Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuuko teilläkin JALATON NUORI (=teini joka ei poistu viikonloppuna lainkaan kotoa)?

Kommentit (210)

Vierailija
1/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ulkona voi tehdä?

Vierailija
2/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin asuu ja kaksi vielä.

Musta vaan hyvä koska pojat tekee keskenään tyhmiä juttuja.

Sekin on koettu, olen siis tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne sitä menisi? Asemalle hengailemaan? Kauppakeskukseen shoppailemaan? Ikeaan?

Vierailija
4/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt puhutaan yläkouluikäisistä, noin 13-15 -vuotiaista.

Voisi kai heillä olla jokin ohjattu harrastus viikonloppuna ?

Tai eiköhän tämän ikäiset voi vielä poistua kotoa vanhempiensa kanssa jos eivät oma-aloitteisesti lähde ulos.

Meillä ainakin otetaan teinit mukaan esim. mummolaan tai isosiskon luo kylään. Tai mennään yhdessä shoppailemaan, elokuviin, uimaan, pelaan pingistä.

Asutaan kaupungissa, kaikki on pyöräilymatkan päässä. Paitsi mummolaan mennään autolla.

Vierailija
5/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tätä: teinin pitäisi olla poissa vanhempien silmistä ja mielistä. Suomalainen kulttuuri yllyttää lapsia ulos pesästä ja viinan pariin jo todella nuorena. Ja mikä huolestuttavinta, asiantuntijat kannattavat tätä ja pitävät sellaisia kehityshäiriöisinä, jotka haluavat viettää rauhallista ja turvallista nuoruutta. 

Mä olin tällainen nuori ja ihan tavallinen, työssakäyvä veronmaksaja musta tuli.

Vierailija
6/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä aikuisenakaan käy kuin töissä ja kaupassa, ehkä ohjatussa liikunnassa, tai uimassa uimahallin rataa edes takaisin. Lenkillä juoksen aina saman reitin, ja odotan että pääsisin taas kotiin.

Kuinka moni muka käy säännöllisesti kavereiden kanssa pelailemassa, tai metsässä haistelemassa sammalta? Meditoimassa kalliolla?

Vierailija
7/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin tätä: teinin pitäisi olla poissa vanhempien silmistä ja mielistä. Suomalainen kulttuuri yllyttää lapsia ulos pesästä ja viinan pariin jo todella nuorena. Ja mikä huolestuttavinta, asiantuntijat kannattavat tätä ja pitävät sellaisia kehityshäiriöisinä, jotka haluavat viettää rauhallista ja turvallista nuoruutta. 

Mä olin tällainen nuori ja ihan tavallinen, työssakäyvä veronmaksaja musta tuli.

Eiköhän tuossa viitattu liikuntaan eikä viinaksiin. Harvemmin juopottelevat teinit sen enempää liikkuvat.

Vierailija
8/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä aikuisenakaan käy kuin töissä ja kaupassa, ehkä ohjatussa liikunnassa, tai uimassa uimahallin rataa edes takaisin. Lenkillä juoksen aina saman reitin, ja odotan että pääsisin taas kotiin.

Kuinka moni muka käy säännöllisesti kavereiden kanssa pelailemassa, tai metsässä haistelemassa sammalta? Meditoimassa kalliolla?

Olet pe-illasta ma-aamuun vain sisätiloissa kotona? Sitähän tuossa haettiin, uinti ja lenkit olisivat juuri sitä toivottua puuhaa.

Vierailija
9/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi. Toinen on himourheilija ja toinen aktiivinen kavereidensa kanssa

Vierailija
10/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisit ymmärtää vähän väärin, ei kodin/perheen piiristä sinänsä tarvitse poistua, tässä oli huoli fyysisestä liikkumattomuudesta. Voihan sitä nimenomaan lähteä yhdessä perheenä ulkoilemaan, uimaan tms.

Vierailija
11/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin teini ei käy koskaan muualla kuin koulussa. Muulloin pelaa vaan kotona tietokoneella. Ei ole kavereita. Muualla kuin siellä netissä.

Vierailija
12/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuon ikäisenä tuollainen jalaton teini. Tosin kävin tallilla, mutta muuten olin lähinnä kotona. Äiti yritti kovasti saada minut menemään jonnekin, mutta koulukaverit viettivät viikonlopun ryyppäämässä ja se ei minua kiinnostanut. Välillä menin ja silloin äiti soitteli puolen tunnin välein, että milloin ajattelin palata. Oli helpompaa olla vain kotona omassa huoneessa ja käydä tallilla.

Vierailija
13/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin asuu ja kaksi vielä.

Musta vaan hyvä koska pojat tekee keskenään tyhmiä juttuja.

Sekin on koettu, olen siis tyytyväinen.

Eikö kahdelle pojalle olisi juuri helppo keksiä tekemistä? Vie ne pelaamaan vaikka tennistä, uimaan, sisäliikuntapuistoon, kiipeilemään tms.

Vierailija
14/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jalaton nuori 19 v lähtien. Täytän tänä vuonna 30. Ei kavereita niin mitä mä yksinkään tekisin muuta kun nyhvään kotona.

Vierailija
15/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla on liikuntaharrastuksensa, joiden puolesta eivät jää kotiin. Mut muuten kyllä ovat vasta viime aikoina liikkumaan kavereidensa kanssa ulkona. 16v oli eilen elämänsä ekoissa kotibileissä (ja tuli selvinpäin kotiin). Sosiaalinen elämä on niin paljon netissä, että ulkoilu on jäänyt vähemmälle.

Vierailija
16/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalattomien nuorten äidit halveksivat muiden nuorten harrastuksia. Oma poikani 15v harrastaa jääkiekkoa ja kuulen pihapiirissä usein ihmettelyä, että eikö minulla ole muuta elämää tai eikö poikani osaa tehdä mitään ilman ohjausta. Rääkkään kuulemma poikani pilalle, vaikka itse hän tuota lätkää haluaa pelata ja minä vaan kuskaan+kustannan. Samat asiat toistuivat aiemmin täällä olleessa pitkässä harrastusketjussa.

Mutta meidän kohdalla parempi näin.

Vierailija
17/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei koske vain nuoria. Suomalaisista vain joka viides liikkuu terveyden kannalta riittävästi.

Vierailija
18/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei koske vain nuoria. Suomalaisista vain joka viides liikkuu terveyden kannalta riittävästi.

Jokaisen terveys on jokaisen oma asia. Jos ei halua liikkua niin sitten ei liiku.

Vierailija
19/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sellainen teininä. Ei ollut paljon kavereita. Täysi-ikäisenä sentään pääsee baariin ja voi liikkua miten haluaa muutenkin.

Vierailija
20/210 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin pitää sitten herätellä tosissaan yhden jälkeen iltapäivällä jos sovittua menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi