Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olimme lapsemme kanssa metsäretkellä, vastaan tuli nainen irti olevan ison koiran kanssa ja koira tuli luoksemme

Vierailija
09.09.2018 |

Omistajan koettamattakaan estää. Näin heti ettei koira ollut vihainen, annoin käden haisteltavaksi ja poikakin taputti koiraa. Mutta omistajan käytöstä en ymmärrä ! On koirapelkoisia ihmisiä, jotka tulisivat hysteerisiksi jo irti juoksevasta Mopsista saati Berhnandinkoirasta.

Kommentit (325)

Vierailija
41/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on virkakoira, joka on ajoittain vapaana. Töissä tai koulutustarkoituksissa. Jos menette mätkäisemään sitä kepillä tai kivellä päähän, saatte syytteen virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta. Eikä tämä ole vitsi.

Varmasti mätkäistään jos tulee näykkimään.

Koska olette pahasti epäonnistuneet koulutuksessa.

Eikä sitäkään saa pitää metsässä huviksi vapaana kiinnipitoaikaan.

Eikä julkisilla paikoilla lähestymässä ihmisiä.

Vierailija
42/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on virkakoira, joka on ajoittain vapaana. Töissä tai koulutustarkoituksissa. Jos menette mätkäisemään sitä kepillä tai kivellä päähän, saatte syytteen virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta. Eikä tämä ole vitsi.

Jo se hyökkää sivullisen ihmisen kimppuun niin ei varmana saa mätkäistä päähän, toki siinä vaiheessa ei tule ajatelleeksi muuta kuin itseään ja perhettään kun joku hullu rakki hyökkää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään väkivaltaa tarvita. Taskut täyteen ksylitolipastilleja vaan. Koira hoitaa syömisen ja viikatemies loput. 

Ihanko vakavissasi tuon kommentin kirjoitit? Olet sairas, hakeudu hoitoon.

Vierailija
44/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muka vapaalla olevan koiran mätkäiseminen eroaa vapaalla olevan tullimiehen mätkimisestä? Eli olet väärässä, virkamiehen väkivaltainen vastustaminen liittyy vain niihin tilanteisiin, joissa virkamies tai virkakoira on työtehtävissä.

Vierailija
45/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija ® kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija ® kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen onko koirien omistajat jotenkin itsekkäitä ja epäsosiaalisia, kun ei haluta ymmärtää, että meitä koirakammoisia on suht paljon. Empatiakykyä ja käytöstapoja kiitos.

Kerran lapsena tapahtui niin, että poljin pyörää, kun yhtäkkiä jostain perääni juoksi vapaana pidetty rotikka. Kävi takaapäin kiinni. Onneksi sai iskettyä hampaat vaan paitaan. Paidasta lähti kaistale irti.

Pitäkää ne piskinni kiinni!

Minua ei kiinnosta muiden todellisuuteen pohjautumattomat pelot.

Ihan ymmärrettävä asenne sosiaalisesti heikkolahjaiselta ihmiseltä. Ehkä siinä vaiheessa kuitenkin kiinnostaisi, jos pilkka osuisi omaan nilkkaasi ja saisit olla tekemisissä viranomaisten kanssa, koska rakkisi on käynyt näykkimään jotakuta ohikulkijaa tai jotain vielä pahempaa.  Tämä siis sellaisen oletuksen perusteella, että sinulla olisi koira ihan oikeassa elämässä. 

Koiran hyökkäyshän on kiinni pyörähtääkö elektroni kumpaan suuntaan eli täysin arvaamaton asia mihin ei voi vaikuttaa.

Kyllä omistaja voi omalta osaltaan vaikuttaa asiaan ainakin sillä. että pitää koiransa kiinni kaduilla kulkiessaan. Silloin hän pystyy, ainakin toivon mukaan, hallitsemaan tilannetta ja vetää koiraansa pois tilanteessa ja antaa näin myös hyökkäyksen kohteena olevalle mahdollisuus siirtyä kauemmas koirasta. Vikahan on kuitenkin hyökkäyksen sattuessa omistajassa eikä koirassa, sillä hänen vastuullaanhan koiran kouluttaminen on. 

Jos koira haluaa_hyökätä niin ei nämä eu-standardit täyttävät remmit kestä.

Vierailija
46/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä idiootteja vaan valitettavasti löytyy. Itselläni on noin polven korkuinen terrieri, joka ei oikein siedä itseään isompia koiria, jotka tunkee iholle ja kerran metsälenkillä yhtäkkiä vastaan juoksi kaksi collieta, jotka ei kyllä olleet äkäisiä, mutta tosiaan oma koirani ahdistuu silti suunnattomasti itseään isommista ja alkoi sitten itse rähistä. Omistajaa ei näkynyt missään, mutta olin onneksi miehen kanssa lenkillä niin tyrkkäsin oman koirani miehen syliin niiden koirien ulottumattomiin ja kun omistaja vihdoin alkoi näkyä noin 100 metrin päässä niin karjaisin, että tuutko ottamaan nämä koiras kiinni niin hän vaan naureskeli, että onks sulla pentu siellä vai, eikä edes kutsunut koiriaan pois, vaikka äkäisenä selitin tilanteen. Lisättäköän vielä, että metsä oli luonnonsuojelualuetta eli siellä ei varsinkaan olisi saanut pitää koiria vapaana. Kyllä vitutti koko loppupäivän taaa tuon kohtaamisen jälkeen. Ja ei todellakaan ole ainut kerta, kun on saanut todistaa näiden idioottien käytöstä ja ajattelemattomuutta.

Vierailija
47/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koirapelkoinen lapsi. Miksi? Koska hänen ollessaan 2-vuotias kävin hakemassa lumilyhdylle kynttilää lapsen odottaessa ovella. Samaan aikaan kun tulin takaisin, tuli naapuri lenkiltä ja päästi kaksi dobermannia vapaiksi rappuun. Molemmat syöksyivät ovellemme lapseni luo, toinen haukkui ja murisi, toinen hyppäsi päin ja lapseni kaatui. Syöksyin nappaamaan lapseni pois tuosta sirkuksesta, mutta omistaja vain nauroi ja sanoi, etteivät nämä koirat mitään tee. Minä koiraihmisenä en ollut siitä murinasta ja haukkumisesta yhtään samaa mieltä ja lapsi itki aivan paniikissa. Molemmat koirat olivat lapseni korkuisia eli siis aika pelottavia tuon kokoiselle.

Olisiko mahdollista, että niitä koiria, ei isoja eikä pieniä, päästetä vapaina minnekään eikä varsinkaan paikkoihin, missä voivat aiheuttaa traumoja lapsille? On turhauttavaa yrittää saada koirakammoa pois vain, koska koiranomistajiin kuuluu niitä, joiden mielestä hänen ei tarvitse välittää muiden saamista traumoista.

Vierailija
48/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa metsässä retkeillessän minulla on aina mukana karamellivärillä värjättyä etikkavettä pienessä suihkupullossa.  Kun jonkun idiootin koira kulkee irrallaan ja tulee haistelemaan, niin suihkautan siitä. Sen jälkeen tiedustelen koiran omistajalta, että onko hänellä mitään käsitystä metsästyslaista.

Tähän aikaan vuodesta saa kyllä metsästylain puolesta pitää vapaana.  Maalis- elokuussakin niin, että koira on välittömästi kytkettävissä. Sama koskee kissoja.

"Välittömästi kytkettävissä"

Pidette nyt rakkinne kiinni ihan kiltisti ettekä käytä sanoja joita ette edes ymmärrä.

Noita pellejä tulee välillä vastaan jotka väittää ettei tarvi pitää taajamassa kytkettynä.

Ovat aina huonolla itsetunnolla varustettuja luusereita.

Vierailija
49/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään väkivaltaa tarvita. Taskut täyteen ksylitolipastilleja vaan. Koira hoitaa syömisen ja viikatemies loput. 

Tämä on muuten testattu juttu. Koiranomistaja on vastuussa koirastaan, ei se satunnainen vastaantulija, joka ottaa nenäliinan taskustaan ja pudottaa samalla pastillit.

Vierailija
50/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin koulutettu koira ei vierailta syö.

Vierailija
51/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo se hyökkää sivullisen ihmisen kimppuun niin ei varmana saa mätkäistä päähän, toki siinä vaiheessa ei tule ajatelleeksi muuta kuin itseään ja perhettään kun joku hullu rakki hyökkää!

Nämä virkakoirat ovat sen verran tiukasti koulutettuja, että eivät ilman käskyä kenenkään päälle hyökkää. Ne eivät ole hulluja, ne ovat tiukan seulan kautta valittuja ja äärimmäisen tarkasti koulutettuja. Ei se sinun päällesi tule, ellet tee jotakin, jonka vuoksi se täytyisi luoksesi kehottaa. 

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että hakkaatko lentokentällä kaikki huumekoirat kun ne sinua ja perhettäsi "uhkaavat"?

Vierailija
52/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on koirapelkoinen lapsi. Miksi? Koska hänen ollessaan 2-vuotias kävin hakemassa lumilyhdylle kynttilää lapsen odottaessa ovella. Samaan aikaan kun tulin takaisin, tuli naapuri lenkiltä ja päästi kaksi dobermannia vapaiksi rappuun. Molemmat syöksyivät ovellemme lapseni luo, toinen haukkui ja murisi, toinen hyppäsi päin ja lapseni kaatui. Syöksyin nappaamaan lapseni pois tuosta sirkuksesta, mutta omistaja vain nauroi ja sanoi, etteivät nämä koirat mitään tee. Minä koiraihmisenä en ollut siitä murinasta ja haukkumisesta yhtään samaa mieltä ja lapsi itki aivan paniikissa. Molemmat koirat olivat lapseni korkuisia eli siis aika pelottavia tuon kokoiselle.

Olisiko mahdollista, että niitä koiria, ei isoja eikä pieniä, päästetä vapaina minnekään eikä varsinkaan paikkoihin, missä voivat aiheuttaa traumoja lapsille? On turhauttavaa yrittää saada koirakammoa pois vain, koska koiranomistajiin kuuluu niitä, joiden mielestä hänen ei tarvitse välittää muiden saamista traumoista.

Minua on lapsena koira purrut montakin kertaa eikä ole traumoja jäänyt. Tälläkin hetkellä minulla on kaksi omaa koiraa. Jotku ihmiset ovat heikompia.

Vierailija
53/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehhee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten testattu juttu. Koiranomistaja on vastuussa koirastaan, ei se satunnainen vastaantulija, joka ottaa nenäliinan taskustaan ja pudottaa samalla pastillit.

Nimenomaan. Itselläni on usein ksylitolipastilliaski takin taskussa, enkä taatusti lähtisi keräilemään niitä maasta, jos joku satunnainen vapaana juokseva koira kävisi kimppuun. Siinähän olisi omistajalle ylläri sitten, kun ehtisi paikalle. 

Vierailija
54/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus:"murina" oli hengitystä ja lapsesi kaatui ihan itse. Jos olisi hyökännyt olisi purrut suoraan.

Vierailija
55/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kerran metsässä ja eräs ihminen tuli minulle sanomaan, että he opettavat koiraa etsintäkoiraksi. Joku siis on mennyt metsään piiloon ja kohta koira päästetään vapaaksi jälestämään tätä ihmistä. Minulle puhunut varoitti minua siltä varalta, että säikähdän metsässä irti liikkuvaa koiraa. Minulle asia on ihan ok. Etsintäkoirat ovat kultaakin kalliimpia.

Koira hyökkää todella harvoin päälle, jos itse ei ota siihen kontaktia tai ei liikehdi hermostuttavasti/yllättävästi. Koira hyökkää tavallisesti vain silloin, kun se pelkää, ja silloinkin vasta jos se ei ole väistämällä päässyt tilanteesta eroon. Suomessa on sentään koiria 700 000, ja näistä useimmat eivät koskaan hyökkää tai pure ketään.

Itse pidän koiraani vapaana metsässä vain metsänomistajan luvalla, jos juoksutan koiraani vieraassa metsässä. Onneksi on myös oma iso metsä, jossa kyllä näyttää jokunen muukin juoksuttavan koiraansa vapaana talvisista tassunjäljistä päätellen. Hyvä että pitävät hirvet kaukana syömästä nuorten puiden latvuksia. Ja samalla myös hirvikärpäset poissa. Pururatoja vältän muiden ihmisten takia, ja jos joskus sellaiselle menisin, ei tulisi mieleenkään juoksuttaa koiraa vapaana siellä.

Vierailija
56/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehhee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko vakavissasi tuon kommentin kirjoitit? Olet sairas, hakeudu hoitoon.

Miksi? Onko ksylitolipastillien pitäminen taskussa laissa kiellettyä?

Vierailija
57/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehhee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Itselläni on usein ksylitolipastilliaski takin taskussa, enkä taatusti lähtisi keräilemään niitä maasta, jos joku satunnainen vapaana juokseva koira kävisi kimppuun. Siinähän olisi omistajalle ylläri sitten, kun ehtisi paikalle. 

Hätävarjelu on eri asia kuin tahallinen satuttaminen. Ei sitä tavallista murtovarastakaan saa mennä ampumaan.

Vierailija
58/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että täällä koirat mammoja purevat, kun niin agressiivisesti käyttäytyvät koiria kohtaan.

Vierailija
59/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sama kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehhee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hätävarjelu on eri asia kuin tahallinen satuttaminen. Ei sitä tavallista murtovarastakaan saa mennä ampumaan.

Ihminen on ihminen ja koira on koira.

Jos koira hyökkää kimppuun niin en paljon mieti kuoleeko se vai ei. Vihaan koiria

Vierailija
60/325 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löin kerran suksisauvalla   koiraa, joka ilmestyi kuin  mikäkin baskervillen koira hämärän keskeltä  ja tuli lähelle hampaitaan näytellen . Kun hus hus! huutelu ei tehonnut, puolustin itseäni  sauvalla ensin huitomalla ja lopulta löin ,kun muu ei  saanut sitö häipymään. Epäilen, että tuli lähitalosta ja piti  pururataa reviirinään.