Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työni on aivan järkyttävää

Vierailija
05.08.2023 |

Olen sitoutunut tänne vielä vuodeksi. Olin 4 päivää töissä, työvuorot kuluttavia, työ kuluttavaa. Nukuin tänään koko päivän kampaajani jälkeen, kiva vapaapäivä. Vanhemmat työkaverit ovat aivan elähtäneitä, koska työ on niin raskasta. Ei jää aikaa muuhun elämään, koska 1 viikonloppu/kk vapaa. En sovi tälle alalle, en sovi fyysiseen työhön.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen vielä suht nuori ja fiksu, niin minun ei pidä hukata elämääni näissä töissä.

Vierailija
2/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yritän saada tässä vuoden aikana säästöjä, ja toinen vaihtoehto, että yritän päättää määräaikaisen työsopimuksen alkukeväällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään laki ei pakota sinua olemaan siellä vuotta. Sinullakin on kuukauden irtisanomisaika ja määräaikaisessakin korkeintaan kolme kuukautta.

Vierailija
4/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota loparit, mää tein niin vanhalla iällä kun en vaan jaksanut enää ja aattelin että mielenterveys on tärkeintä. Täysin tyhjän päälle työttömäksi 56-vuotiaana enkä ole katunut hetkeäkään.

Vierailija
5/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään laki ei pakota sinua olemaan siellä vuotta. Sinullakin on kuukauden irtisanomisaika ja määräaikaisessakin korkeintaan kolme kuukautta.

Joo. En kuulunut vielä liittoon(en pystynyt liittymään netissä tuli error), tilasin just liittymispaperit. Sitten soitan sinne ja kysyn miten pääsen irti tästä kamalasta työsopimuksestani. Minulla on jo uusi kevyempi ja mielenkiintoisempi työ katsottuna, mitä aion hakea.

Vierailija
6/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota loparit, mää tein niin vanhalla iällä kun en vaan jaksanut enää ja aattelin että mielenterveys on tärkeintä. Täysin tyhjän päälle työttömäksi 56-vuotiaana enkä ole katunut hetkeäkään.

Niin otan. Menetän fyysisen terveyteni ja mielenterveyteni.

Vierailija
7/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työ voi noin kuluttavaa olla nuorelle ihmiselle?

Vierailija
8/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kahdesti ottanut loparit työstä jotka olisivat lopulta vieneet työkyvyn. Toinen sinänsä kevyehköä mutta työajat ihan järkyttävät joissa ei päässyt muodostumaan mitään järkevää uni- tai elämänrytmiä. Toinen ihan järkyttävän raskasta ja fyysisesti kuluttavaa, kokoajan vain pahenevaa, tule-vaivat olisivat olleet varma seuraus. Kärsin karenssit ja sitten tein osa-aikaisena kivaa työtä kunnes löytyi taas vakinainen.

Vierailija
9/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhustenhoito.

Vierailija
10/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim hoitoala, sekä jotkut ravintola- ja ksupan alan paikat ihan tunnetusti vie lopulta terveyden myös nuorilta.

Vierailija
11/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kahdesti ottanut loparit työstä jotka olisivat lopulta vieneet työkyvyn. Toinen sinänsä kevyehköä mutta työajat ihan järkyttävät joissa ei päässyt muodostumaan mitään järkevää uni- tai elämänrytmiä. Toinen ihan järkyttävän raskasta ja fyysisesti kuluttavaa, kokoajan vain pahenevaa, tule-vaivat olisivat olleet varma seuraus. Kärsin karenssit ja sitten tein osa-aikaisena kivaa työtä kunnes löytyi taas vakinainen.

Joo, arvostan oman terveyteni, elämäni, hyvinvointini etusijalle. Tämä työ vie kaiken elämäniloni ja elämänsisältöni.

Vierailija
12/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa työkavereista on ihania. OSA näyttää 40-vuotiaana vanhalta mummolta, ovat niin negatiivisia, koska työ on niin kuluttavaa, ja koska olet mummojen kanssa joka päivä = seura tekee kaltaisekseen?

Vierailija
13/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välillä osastollemme tulee raikas tuulahdus vanhojen kääkkien sekaan=opiskelija. Mietin, minäkin olin tuollainen vuosi sitten. Tämä on vienyt elämäniloni. Se elämänilo palasi 3 viikon kesälomalla, joten ei sitä ole vielä menetetty.

Vierailija
14/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa työkavereista on ihania. OSA näyttää 40-vuotiaana vanhalta mummolta, ovat niin negatiivisia, koska työ on niin kuluttavaa, ja koska olet mummojen kanssa joka päivä = seura tekee kaltaisekseen?

Ja mietin, jos jään tänne, minäkin olen kohta tuollainen.

Vierailija
15/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhustenhoito.

Tein tuota hommaa yli 40 vuotta enkä päivääkään vaihtaisi pois ja nyt terveenä nautin eläkepäivistä.

Vierailija
16/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, minun työssä on noi molemmat eli raskasta ja ei elämänrytmiä. Olen rytminen ihminen, jolla on selkeä vuorokausirytmi esim. Lomalla. Herään klo 8 aikoihin ja minulla on ateriarytmi. Töissä kaikki on mennyttä, herätys kukonlaulun aikaan, syöt kun ehdit, päiväunet, sama uusiksi.

Vierailija
17/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhustenhoito.

Tein tuota hommaa yli 40 vuotta enkä päivääkään vaihtaisi pois ja nyt terveenä nautin eläkepäivistä.

Respect

Vierailija
18/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhustenhoito.

Mmm. Jotkut tykkää. Jossain paikoissa on parempi mitoitus. Olen kysellyt, onko osastomme raskas. Parin vanhemman mielestä ei ole, vaan keskiverto. Parin opiskelijan mielestä mitoitus on heikommasta päästä ja esim. kun hän vertasi toiseen harkkapaikkaan, siellä oli parempi mitoitus ja paremmat työolot. Serkkuni on tehnyt näitä samoja töitä 18-v. Asti, mutta hänen työpaikallaan on parempi mitoitus myöskin ja hgväkuntoisempia asukkaita. Olivat ottaneet 4 asukasta huvipuistoon. Meillä niin huonokuntoisia, ei voisi ottaa edes yhtä huvipuistoon.

Vierailija
19/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuvaus kuulostaa kuin sivari-ajaltani.

Vierailija
20/31 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi puhua pötyä. Määräaikaisessa työsuhteessa ei välttämättä ole is-aikaa lainkaan. Toistaisissa is-aika voi olla jopa 3 kk, riippuu tessistä ja työsopimuksesta.