Pitäisikö osalle toimeentulotuen saajalle näyttää konkreettisesti mitä esim. 3000e:n ansaitsemiseksi pitää todella tehdä jos on esim. fyysisessä ammatissa
Osa noistahan ei ole eläissään tehnyt fyysistä työtä.
Kommentit (193)
Tuntemani toimeentulotukiasiakkaat ovat lähinnä pitkäaikaissairaita, joilla ei edes ole rahkeita kokopäivätyöhön. Itsekin olen ollut samassa veneessä, onneksi kuntoutunut niin että sinnittelen köyhyysrajan yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 lapsen toimeentulotuella oleva perhe saa n. 3000 euroa käyttörahaa kuukaudeksi. Jos vuokra on esim. 1000e, niin etuuksia saa yhtensä 4000 euroa. Sitten kela maksaa vielä sähköt, vedet, terveydenhoitomenot ja lääkkeet. Kunta myöntää usein vielä täydentävää toimeentulotukea lasten harrastuksiin. Kysynpä vaan kenellä menee 3000e kuussa ruokaan ja päivittäistavaroihin?
Kenellä on 8 lasta? Jokaiselle lapselle on määrätty että pitää olla 300€ per kuukausi, hänen osuuteensa menoista, ja aikuisilla n. 500€, ne rahat saa kaikki, oli lapsia 1 tai 10.
Meillä menee nykyään pojilla kahdet lenkkarit keväästä syksyyn välisellä ajalla, ja en uskalla edes ajatella sitä että pitäisi ostaa 16:sta lenkkarit puolen vuoden sisään...
Lapsen peruosa on liian suuri. Ei lapseen mene 300e kuussa varsinkaan, jos lapsia on useampi, koska vaatteita voi kierrättää.
Ei niitä loputtomiin voi kierrättää, vaatteet kulahtaa. Meillä ei ole kahdeksaa lasta, mutta vaatteet ja lelut ostetaan lähes kaikki kirppareilta, koska inhoan kerskakuluttamista, silti tuo 300€/lapsi/kk ei ole ainakaan liikaa, vaikka emme osta mitään ylimääräistä. Kyllä vaippoihin, ruokiin, hoitotarvikkeisiin ym. välineisiin(välillä täytyy ostaa esim. uusi turvatuoli, rattaiden varaosia jne.) tuo raha uppoaa helposti. Suomi ei ole halpa maa.
Viimeksi meni reseptittömiin flunssalääkkeisiin 50€.
Eäh! Mitä suotta paljastamaan, kuinka helposti ne rahat töistä tulee.
Olkoon siinä uskossa, että ollaan orjahommissa ja elätetään looseria itku silmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaas iisisti ja juodaan punaviiniä ja mennään saunaan. Älkää riidelkö. Äänestäkää minua vaaleissa, olen köyhien puolella. Ps. vaimo vaatii nakuilemaan ja syömään sisäfilettä. T. Juhana.
Unohdin kertoa teille rikkaruohoille, että stockmannilla on todella halpoja ostereita tarjouksessa. Sisäfileekin oli edullista. Kannattaa syödä ja juoda hyvin, että jaksaa tehdä 9€/päivän töitä. T. Juhana
Kompensoitko tuolla elämäntyylilläsi jotenkin ulkomuotoasi?
Itse olen tehnyt vuosia metallitöitä. Tiedän kyllä mitä on työnteko. Tiedän myös mitä on saaitastaminen ja kivut. Tiedän myös mitä on olla köyhä joidenkin halveksima toimeentulotuki asiakas. Aloittajalla tuntuu olevan kapea elämänkokemus.
Vierailija kirjoitti:
Miksei mieluummin näytetä kuinka helposti saadaan melkein kymppitonni pskaa jauhamalla ja nappia painamalla arkadian mäellä?
Ja ennenkuin kukaan tulee lässyttämään mistään vastuullisista päätöksen tekijöistä yms. niin (suurin) osa kansanedustajista toimii vain hiljaisina kumileimasina ilman mitään tietoa ja ymmärrystä yhtään mistään.
Asetu ihmeessä ehdokkaaksi, hommaan ei ole mitään koulutusvaatimuksia. Sinäkin pystyt siihen ja voit lopettaa kateellisen ja katkeran itkusi kansanedustajien korvauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi. Suomessa on paljon ulkomailta tulleita naisia, jotka luulevat rahan kasvavan puussa. Neuvolaan ja lääkäriin vaan, vaikka itse ei ole tehnyt mitään asian eteen.
Ruoka toki maistuu myös ilman velvoitteita.
No jos ei ole maksanut eläessään veroja, voi olla vaikea ymmärtää mitä se edes tarkoittaa
Jokainen työtön on VERONMAKSAJA!!!! Ihan yhtä tasa-arvoinen ja tärkeä osa yhteiskuntaa kuin 10000e/kk tienaava johtaja.
Juuri tällaiset kommentit vahvistavat sitä ajatusta, että työttömyysetuuksien tulisi olla vastikkeellisia. Kerta meillä on ihmisiä, jotka laskevat valtion maksamat tuet tuloikseen ja siten itsensä veronmaksajiksi, niin eikö heidän kuulu tehdä jotain palkkansa eteen?
Kerropa sitten että miksi helvetissä mun työttömyyskorvauksesta (joka on siis korvaus siitä etten pääse yhteiskunnan toimimattomuuden takia tienaamaan kolmea tonnia kuussa) jonka maksaa valtio, vie kunta veroina reilu 20%? Enkö minä ole veronmaksaja vaikka mun rahasta se otetaan ja se menee kunnan rahakirstuun? Mikä minä sitten olen? Jos minä en ole veronmaksaja niin työttömyyskorvaus pitäisi tulla ihan koko summa mun tilille.
Työttömyyskorvauksesi on selvästi korvaus idiotismistasi. Soita verottajalle ja pyydä laskemaan veroprosenttisi siihen samaan 5%:n kuten vähän fiksummatkin lusmut tekevät.
Millä kuvittelet että minä ne veromätkyt sitten maksaisin? Kyllä minä työttömäksi jäätyäni kävin netissä verot laskemassa ja teki 26% koska olen ansiosidonnaisella brutto 1150€, 850€ jää käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 lapsen toimeentulotuella oleva perhe saa n. 3000 euroa käyttörahaa kuukaudeksi. Jos vuokra on esim. 1000e, niin etuuksia saa yhtensä 4000 euroa. Sitten kela maksaa vielä sähköt, vedet, terveydenhoitomenot ja lääkkeet. Kunta myöntää usein vielä täydentävää toimeentulotukea lasten harrastuksiin. Kysynpä vaan kenellä menee 3000e kuussa ruokaan ja päivittäistavaroihin?
Kenellä on 8 lasta? Jokaiselle lapselle on määrätty että pitää olla 300€ per kuukausi, hänen osuuteensa menoista, ja aikuisilla n. 500€, ne rahat saa kaikki, oli lapsia 1 tai 10.
Meillä menee nykyään pojilla kahdet lenkkarit keväästä syksyyn välisellä ajalla, ja en uskalla edes ajatella sitä että pitäisi ostaa 16:sta lenkkarit puolen vuoden sisään...
Lapsen peruosa on liian suuri. Ei lapseen mene 300e kuussa varsinkaan, jos lapsia on useampi, koska vaatteita voi kierrättää.
Lapset kuluttaa muutakin kuin vaatteita, sähköä, vettä, tilaa, kuljetuskin maksaa, puhumattakaan kaikesta tavarasta, kännyköistä, tietokoneista jne. Tietyssä iässä lapsilla, ainaikin pojilla on aina housuista polvet rikki ja kengät jää pieneksi kolmessa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi. Suomessa on paljon ulkomailta tulleita naisia, jotka luulevat rahan kasvavan puussa. Neuvolaan ja lääkäriin vaan, vaikka itse ei ole tehnyt mitään asian eteen.
Ruoka toki maistuu myös ilman velvoitteita.
No jos ei ole maksanut eläessään veroja, voi olla vaikea ymmärtää mitä se edes tarkoittaa
Jokainen työtön on VERONMAKSAJA!!!! Ihan yhtä tasa-arvoinen ja tärkeä osa yhteiskuntaa kuin 10000e/kk tienaava johtaja.
Kaikkien pitäisi silti tehdä työtä, työ kuuluu ihmiselle siinä missä vaatteet päälle, työnteon pitäisi olla itsestään selvyys. Tekemätöntä työtä riittää kyllä, vaikka sen sosiaalietuuden eteen sitten, jota voitaisiin pitää palkkana sitten siitä työstä, toki pieni palkka mutta palkka kuitenkin. Työttömiä ei olisi yhtään jos pienimmät palkat olisivat sossuetujen tasoisia.
Mites sitten nämä 3000-4000e tienaavat toimistolla pyörijät, joille ei ole osoittaa muuta tehtävää kuin netissä roikkuminen ja kahvinkeitto? Heillekin varmaan pitäisi järjestää TET-jakso rakennuksille.
Menkää nyt paistamaan hyvät sisäfileet ja avatkaa pullo kypsää punaviiniä ja nautitaan hienosta ilmasta. Tavataan loman jälkeen. Ps. Muistakaa äänestää minua. Olen aina työttömien asialla. T. Juhana
Niin, kun olen työkyvytön. Saan toimeentulotukea ja olen työttömyyskorvauksella. Olen kyllä tehnyt fyysistä työtä kun olin terve. Nyt se on sula mahdottomuus. Löysässä hirressä tässä ollaan. Kyllä se työkkäri muistaa, viimeksi tällä viikolla. Aktiivimalli viuhuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksei mieluummin näytetä kuinka helposti saadaan melkein kymppitonni pskaa jauhamalla ja nappia painamalla arkadian mäellä?
Ja ennenkuin kukaan tulee lässyttämään mistään vastuullisista päätöksen tekijöistä yms. niin (suurin) osa kansanedustajista toimii vain hiljaisina kumileimasina ilman mitään tietoa ja ymmärrystä yhtään mistään.
Tästä päästäisiin eroon sillä että kansanedustajille ei maksettaisi palkkaa eikä palkkioita muuta kuin kulut.
En tiedä toimeentulotuesta, mutta kaverini, kolmen lapsen ”yh” (lapset melkein puolet ajasta iseillään), nettoaa tuon käteen ihan vaan kotona makoilemalla. Miettikää, paljonko ihmisen pitää saada palkkaa bruttona, jotta tuo summa jää käteen! Ja tämä tarina on täysin tosi.
Itseäni jonkin verran sylettää, opiskelleena ja täyttä työviikkoa tekevänä kansalaisena. Saan käteen 2200e/kk, yksi lapsi elätettävänä.
Vierailija kirjoitti:
missä fyysisessä ammatissa tienaa 3000 € kuukaudessa??
Ei aloituksessa sanota mitään siitä, että raha tulisi ansaita kuukaudessa. Osa perheistä tosin saa tuon 3000e/kk tekemättä sen eteen yhtään mitään ja osa näistä henkilöistä ei ole koskaan tehnyt sitä fyysistä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa heille edes varastolle kerääjäksi tienaamaan 2000e bruttona. Kunto ainakin nousee.
Tule mielelläni tuolla palkalla! Annahan s-postisi niin vaihdetaan paikkoja!!! Tosin, en ole sosiaalipummi mutta teen työtä paljon huonommala palkalla...
Vierailija kirjoitti:
En tiedä toimeentulotuesta, mutta kaverini, kolmen lapsen ”yh” (lapset melkein puolet ajasta iseillään), nettoaa tuon käteen ihan vaan kotona makoilemalla. Miettikää, paljonko ihmisen pitää saada palkkaa bruttona, jotta tuo summa jää käteen! Ja tämä tarina on täysin tosi.
Itseäni jonkin verran sylettää, opiskelleena ja täyttä työviikkoa tekevänä kansalaisena. Saan käteen 2200e/kk, yksi lapsi elätettävänä.
Eli saa käyttöön rahaa itselleen sen 500€ ja 900€ lapsille + vuokrarahat, niihin sinäkin olet oikeutettu paitsi että kun sulla on vain yksi lapsi se olisi 500+300+vuokrarahat. Jos sun vuokra ei ole 1400€ niin sulle jää suhteessa enemmän käteen kun sillä kaverilla.
Se että yksi aikuinen ei tienaa töissä nettona itselleen tuota 500€ + kolmelle lapselle 300€ per lärvi + vuorarahaa on tietysti ikävää. Perheessä toki olisi hyvä olla kaksi työssäkäyvää niin sen tienasi suht helposti.
Unohdin kertoa teille rikkaruohoille, että stockmannilla on todella halpoja ostereita tarjouksessa. Sisäfileekin oli edullista. Kannattaa syödä ja juoda hyvin, että jaksaa tehdä 9€/päivän töitä. T. Juhana