Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö osalle toimeentulotuen saajalle näyttää konkreettisesti mitä esim. 3000e:n ansaitsemiseksi pitää todella tehdä jos on esim. fyysisessä ammatissa

Vierailija
08.09.2018 |

Osa noistahan ei ole eläissään tehnyt fyysistä työtä.

Kommentit (193)

Vierailija
21/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eikä tee. Vituttaako?

En osaa sanoa mutta se että joku ei tiedä mitä minkin rahamäärän eteen suurin osa kansalaisista joutuu tekemään harmittaa todella.

Vierailija
22/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tekisin, kun olisi työpaikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän pitäsi tehdä kaikille näille köyhiä ja tulorajoitteisia halveksiville tehdä? - Itselläni ei aina ole mielenpällä kovin kauniita ajatuksia, heitä kohtaan kun olen niin kyllästynyt tähän köyhempien ja vähätulisten halveksimiseen ja moittimiseen. Minun on hieman vaikeuskia uskoa, että moni toimeentulotukea saava erityisesti kokee iloa ja nautint asemastaan, vaikkei omaa kokemusta ole päivääkään.

Ai mitä pitäisi tehdä? Säätää laki, joka määrää vallitsevan systeemin ja sitä hyväksikäyttävien arvostelun rangaistavaksi vihapuheeksi? Aloittaa ns. kansalaisaktivismi väärin ajattelevia kohtaan? Muuttaa poliittinen järjestelmä totalitarismiksi?

En minä tuollaisia vaihtoehtoja ajatellut köyhemien ja tulorajoitteisten toimintaa arvosteleville ja halveksiville. - Enemmän vain puhasta malttia ja harkintaa. On verraten  helppoa potkia päähän sellaista, joka on rähmällään maassa makaamassa ja jolla on hyvin asiat hyvin heikosti ja onnettomasti. sen sijaan,että pyrkisi esittämään, jonkun rakentavan parannusehdotuksen, eikä potkia ja halveksia vain lsiää ja vielä sen jälkeen lisää. - Vai tuleeko tällaisestä halveksinnasta ja sättimisestä jollekulle oikeasti hyvä olo ja tunne siitä, kuinka itse on niin mahdottoman hyvä ja virheetön. 

Vierailija
24/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti iso osa pitkäaikaistyöttömistä tarvitsisi jotain kuntoutusta ja ohjausta että olisi mahdollisuuksia päästä töihin. Mutta kun siihen ei haluta laittaa rahaa niin leikellään tukia ja "aktivoidaan".

Vierailija
25/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin fyysisessä työssä tienaa yli 3000 euroa, useammin asiantuntijatyö on paremmin palkattua.

Vierailija
26/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40-vuotiaana olisin kiitollinen jos tienaisin edes yli 2000 euroa mutta kukaan ei ole kiinnostunut palkkaamaan töihin.

Vierailija
27/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mieluummin näytetä kuinka helposti saadaan melkein kymppitonni pskaa jauhamalla ja nappia painamalla arkadian mäellä?

Ja ennenkuin kukaan tulee lässyttämään mistään vastuullisista päätöksen tekijöistä yms. niin (suurin) osa kansanedustajista toimii vain hiljaisina kumileimasina ilman mitään tietoa ja ymmärrystä yhtään mistään.

Vierailija
28/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa mutta se että joku ei tiedä mitä minkin rahamäärän eteen suurin osa kansalaisista joutuu tekemään harmittaa todella.

Tässä on sellainen pikku ajatusvirhe, että fyysisestä työstä suurin osa ei todellakaan saa mitään kolmen tonnin liksaa... Itsekään en ole fyysistä työtä tehnyt sitten nuoruuden, mutta kyllä mä töitä yli kolmen tonnin liksalla olen tehnyt, vuosia. Mutta tule toki näyttämään sitä fyysistä työtä, jos se sitten helpottaisi sun elämää, että tiedät, että joku edes tietää, millaista se on.

Ylempänä kerrottiin, että 8 lapsinen perhe saa tt-rahaa 3000, ja asumistukea ilm tonnin, kun oletettu vuokra olisi 1000. Missä ihmeessä 10 henkeä maksaa noin halvalla, tonnin vuokra? Ja oletetaan, että 3000 jää ruokaan ja silleen.

Vierailija
29/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi. Suomessa on paljon ulkomailta tulleita naisia, jotka luulevat rahan kasvavan puussa. Neuvolaan ja lääkäriin vaan, vaikka itse ei ole tehnyt mitään asian eteen.

Ruoka toki maistuu myös ilman velvoitteita.

No jos ei ole maksanut eläessään veroja, voi olla vaikea ymmärtää mitä se edes tarkoittaa

Jokainen työtön on VERONMAKSAJA!!!! Ihan yhtä tasa-arvoinen ja tärkeä osa yhteiskuntaa kuin 10000e/kk tienaava johtaja.

Juuri tällaiset kommentit vahvistavat sitä ajatusta, että työttömyysetuuksien tulisi olla vastikkeellisia. Kerta meillä on ihmisiä, jotka laskevat valtion maksamat tuet tuloikseen ja siten itsensä veronmaksajiksi, niin eikö heidän kuulu tehdä jotain palkkansa eteen?

Kerropa sitten että miksi helvetissä mun työttömyyskorvauksesta (joka on siis korvaus siitä etten pääse yhteiskunnan toimimattomuuden takia tienaamaan kolmea tonnia kuussa) jonka maksaa valtio, vie kunta veroina reilu 20%? Enkö minä ole veronmaksaja vaikka mun rahasta se otetaan ja se menee kunnan rahakirstuun? Mikä minä sitten olen? Jos minä en ole veronmaksaja niin työttömyyskorvaus pitäisi tulla ihan koko summa mun tilille.

Vierailija
30/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sellainen pikku ajatusvirhe, että fyysisestä työstä suurin osa ei todellakaan saa mitään kolmen tonnin liksaa... Itsekään en ole fyysistä työtä tehnyt sitten nuoruuden, mutta kyllä mä töitä yli kolmen tonnin liksalla olen tehnyt, vuosia. Mutta tule toki näyttämään sitä fyysistä työtä, jos se sitten helpottaisi sun elämää, että tiedät, että joku edes tietää, millaista se on.

Ylempänä kerrottiin, että 8 lapsinen perhe saa tt-rahaa 3000, ja asumistukea ilm tonnin, kun oletettu vuokra olisi 1000. Missä ihmeessä 10 henkeä maksaa noin halvalla, tonnin vuokra? Ja oletetaan, että 3000 jää ruokaan ja silleen.

Et ehkä ymmärtänyt ap:n pointtia

Vierailija
31/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 lapsen toimeentulotuella oleva perhe saa n. 3000 euroa käyttörahaa kuukaudeksi. Jos vuokra on esim. 1000e, niin etuuksia saa yhtensä 4000 euroa. Sitten kela maksaa vielä sähköt, vedet, terveydenhoitomenot ja lääkkeet. Kunta myöntää usein vielä täydentävää toimeentulotukea lasten harrastuksiin. Kysynpä vaan kenellä menee 3000e kuussa ruokaan ja päivittäistavaroihin?

Kenellä on 8 lasta? Jokaiselle lapselle on määrätty että pitää olla 300€ per kuukausi, hänen osuuteensa menoista, ja aikuisilla n. 500€, ne rahat saa kaikki, oli lapsia 1 tai 10.

Meillä menee nykyään pojilla kahdet lenkkarit keväästä syksyyn välisellä ajalla, ja en uskalla edes ajatella sitä että pitäisi ostaa 16:sta lenkkarit puolen vuoden sisään...

Vierailija
32/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näistä länkyttää, kun niitä töitä ei vaan ole mitä tehdä! Jos olisi ja niistä kieltäytyisi toimeentulotukea leikattaisiin 40% ja sillä ei elä kukaan.

Vierailija
33/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 lapsen toimeentulotuella oleva perhe saa n. 3000 euroa käyttörahaa kuukaudeksi. Jos vuokra on esim. 1000e, niin etuuksia saa yhtensä 4000 euroa. Sitten kela maksaa vielä sähköt, vedet, terveydenhoitomenot ja lääkkeet. Kunta myöntää usein vielä täydentävää toimeentulotukea lasten harrastuksiin. Kysynpä vaan kenellä menee 3000e kuussa ruokaan ja päivittäistavaroihin?

Onko se niiden vanhempien vika että saavat tuon määrän, pitäisikö olla ottamatta rahaa vastaan, kun kaikille muillekin samassa tilanteessa oleville se annetaan? Väännä itse 8 lasta ja ota tuet jos noin ketuttaa. Se on totta, että ulkomailta tulevia tuo vastikkeeton raha houkuttaa. Harvemmin suomalaisilla on kahdeksaa lasta, ellei sitten ole lessu.

Vierailija
34/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi. Suomessa on paljon ulkomailta tulleita naisia, jotka luulevat rahan kasvavan puussa. Neuvolaan ja lääkäriin vaan, vaikka itse ei ole tehnyt mitään asian eteen.

No jos ei ole maksanut eläessään veroja, voi olla vaikea ymmärtää mitä se edes tarkoittaa

Jokainen työtön on VERONMAKSAJA!!!! Ihan yhtä tasa-arvoinen ja tärkeä osa yhteiskuntaa kuin 10000e/kk tienaava johtaja.

Juuri tällaiset kommentit vahvistavat sitä ajatusta, että työttömyysetuuksien tulisi olla vastikkeellisia. Kerta meillä on ihmisiä, jotka laskevat valtion maksamat tuet tuloikseen ja siten itsensä veronmaksajiksi, niin eikö heidän kuulu tehdä jotain palkkansa eteen?

Kerropa sitten että miksi helvetissä mun työttömyyskorvauksesta (joka on siis korvaus siitä etten pääse yhteiskunnan toimimattomuuden takia tienaamaan kolmea tonnia kuussa) jonka maksaa valtio, vie kunta veroina reilu 20%? Enkö minä ole veronmaksaja vaikka mun rahasta se otetaan ja se menee kunnan rahakirstuun? Mikä minä sitten olen? Jos minä en ole veronmaksaja niin työttömyyskorvaus pitäisi tulla ihan koko summa mun tilille.

Työttömyyskorvauksesi on selvästi korvaus idiotismistasi. Soita verottajalle ja pyydä laskemaan veroprosenttisi siihen samaan 5%:n kuten vähän fiksummatkin lusmut tekevät.

Vierailija
35/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti iso osa pitkäaikaistyöttömistä tarvitsisi jotain kuntoutusta ja ohjausta että olisi mahdollisuuksia päästä töihin. Mutta kun siihen ei haluta laittaa rahaa niin leikellään tukia ja "aktivoidaan".

Väärin. Suurin ongelma on työnantajien typerät asenteet työttömiä kohtaan. Pitkään työttömänä ollutta ei palkata, koska on ollut pitkään työttömänä. Ja sitten he olisevat mikseivät ne työttömät mene töihin.

Vierailija
36/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä fyysisessä ammatissa tienaa 3000 € kuukaudessa??

Vierailija
37/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvauksesi on selvästi korvaus idiotismistasi. Soita verottajalle ja pyydä laskemaan veroprosenttisi siihen samaan 5%:n kuten vähän fiksummatkin lusmut tekevät.

Se 20% on tässä tapauksessa alin mahdollinen. On melko kipeää että töissä olevana saattaa olla vain muutaman prossan vero kun taas työttömyyskorvauksesta verottaja kirnuaa sen min. 20%

Vierailija
38/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ehkä ymmärtänyt ap:n pointtia

Kerro sinä sitten, mitä hän tarkoittaa.

Miksi puhua kolmesta tonnista ja fyysisestä työstä. Miksi sanoa, että suurin osa tekee fyysistä työtä.

Miksi olettaa, että me toimeentulotuen saajat emme ymmärrä näistä mitään? Miksi meille pitää "näyttää"? Totaali idiootteinako te kaikki meitä pidätte? Emme teidän silmissä kukaan koskaan missään ole tehneet muuta kuin vaatineet tukia. Kiitos.

Vierailija
39/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaas iisisti ja juodaan punaviiniä ja mennään saunaan. Älkää riidelkö. Äänestäkää minua vaaleissa, olen köyhien puolella. Ps. vaimo vaatii nakuilemaan ja syömään sisäfilettä. T. Juhana.

Vierailija
40/193 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on 8 lasta? Jokaiselle lapselle on määrätty että pitää olla 300€ per kuukausi, hänen osuuteensa menoista, ja aikuisilla n. 500€, ne rahat saa kaikki, oli lapsia 1 tai 10.

Meillä menee nykyään pojilla kahdet lenkkarit keväästä syksyyn välisellä ajalla, ja en uskalla edes ajatella sitä että pitäisi ostaa 16:sta lenkkarit puolen vuoden sisään...

Lapsen peruosa on liian suuri. Ei lapseen mene 300e kuussa varsinkaan, jos lapsia on useampi, koska vaatteita voi kierrättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme