Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö nykyään tosiaan kutsua synttäreille koko luokka ?:O

Vierailija
08.09.2018 |

Kummityttö oli kutsunut omalta luokalta vain parhaan kaverinsa ja muut harrastuskavereita ja serkkuja, joita hänellä on paljon. Koulussa oli kuulemma opettaja ottanut puhutteluun? Ei kai tuo ole totta? Noistakin tyypeistä oli melkoinen vilinä. Mä olin auttamassa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks edes pitäis, ei mikään sääntö tai laki velvoita olemaan työkaverienkaan kanssa vapaa - ajalla.

Vierailija
2/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näin on.

Yritäpä selittää, ettei ole varaa pitää isoja juhlia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Joku puhuu potaskaa. Sellaiseen odottaisinkin jonkun puuttuvan, jos kaikki paitsi yksi kutsuttaisiin... mutta että koko luokka pitää kutsua, jos yhden pyytää? Ei ole tapahtunut.

Vierailija
4/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saa päättää ketä kutsuu.

Vierailija
5/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi olla :D ei kukaan voi änkeä muita toisen juhliin.. eri asia jos juhlisi siellä koulussa tai jotain.

Vierailija
6/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh ja pah. Viesti opelle ja saa järkätä koko luokan synttäreitä ihan omakustanteisesti koulun tiloissa ja luokan jokaiselle oppilaalle erikseen.

Vierailija
7/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse.Sanoi ope mitä vaan.Koulu ei  määräile oppilaiden vapaa-aikaa.

Vierailija
8/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näin on.

Yritäpä selittää, ettei ole varaa pitää isoja juhlia.

Sulla on väärää tietoa. Koululla ei ole mitään sanomista vapaa-ajalla tapahtuvaan toimintaan eikä  sitä  myöskään tarvitse sinne päin selitellä.

Vierailija
9/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opelle ja rehtorille feedbackkiä jos tyttö puhui totta

Vierailija
10/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Kuitenkin synttäreiden pitäminen vaatii vähän fiksuutta aikuisilta. Nykyisin syntymäpäivät on yksi helpoin tapa kiusata.

Vierailija
11/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikeen puhutteluun?

No ei kai siinä.

Itselläni oli aikoinaan kaikilla syntymäpäivilläni yhteensä 0 koulukaveria.

Vierailija
12/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä on ollut tapana, että jos kutsut jaetaan koulussa, koko luokka kutsutaan. Jos kutsut menee muuta kautta ,on oma asia, ketä kutsuu.

Vierailija
13/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kaikkia kutsua, mutta niin ei voi tehdä että jättää vain 1-2 kutsumatta. Ihme kyllä tätä ei kaikki tampiovanhemmat tajua.

Poikani luokalla kaikki pojat kutsuvat kaikki luokan pojat, hieno homma mielestäni, tutustuu vanhempiin. Poikia on 10.

Vierailija
14/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alakoululaisen opella on sellainen käytäntö, et jos kutsut jaetaan koulussa, ne annetaan ekaksi opelle ja hän jakaa ne asianomaisille niin, ettei kutsuista tuu ylimääräistä härdelliä. Ei tarvii kutsua koko luokkaa. Hyvä systeemi!

Vierailija
15/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kutsuvat kaikki pojat tai kaikki tytöt. Meillä päin ei kutsuta edes noin paljon. Mutta olennaista kai on se, että ei leveillä synttäreillä, jos vieressä on niitä, joita ei ole kutsuttu. Kutsut pitäisi jakaa postilaatikkoon. Varmaankin tässä on ollut kyse siitä, että tyttö jätti kutsumatta sellaisia, jotka olivat hänet kutsuneet, ja siitä tuli koulussa sanomista muilta lapsilta, ja ope joutui tahtomattaan puuttumaan tilanteeseen.

Vierailija
16/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan tarvii. Meillä pojat saa kutsua enintään seitsemän kaveria. Yleensä pari on ollut luokka kavereita, loput harrastuksista ja naapuristosta.

Jos pitäis kutsua 26 vierasta vielä lisää niin loppui neliöt.

Vierailija
17/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummityttö oli kutsunut omalta luokalta vain parhaan kaverinsa ja muut harrastuskavereita ja serkkuja, joita hänellä on paljon. Koulussa oli kuulemma opettaja ottanut puhutteluun? Ei kai tuo ole totta? Noistakin tyypeistä oli melkoinen vilinä. Mä olin auttamassa.

Meillä kutsuttiin jo 11 vuotta sitten... Ei se mikään nykyajan idea ole.

Koko luokka tai kaikki luokan tytöt. Toisille kavereille oli omat juhlat.

Vierailija
18/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin on mahdollisuus kiusaamiseen. Tyttäreni jätettiin ainoana kutsumatta, siis kaikki muut luokan tytöt kutsuttiin synttäreille. Kaikkia ei tarvitse kutsua mutta yhden kutsumatta jättäminen on törkeää.

Me kutsuimme aiemmin kaikki, tänä vuonna vain viisi.

Vierailija
19/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuntua pahalta jos ei kutsua saa, mutta miettikääs miten pahalta tuntuu olla synttäreillä se ei-toivottu vieras! Kokemusta on! Minut kutsuttiin synttäreille, koska oli pakko, ja menin synttäreille, koska oli pakko. Olin myös se ”kaveri”, jonka kanssa leikittiin, koska ketään ”ei saa jättää yksin”. Paljon mielummin olisin ollut yksin, kuin porukan keskellä pilkan kohteena kiusattavana. Äitini luuli, että mulla oli tosi paljon kavereita. Todellisuudessa olin koko koulun vihatuin, mutta kaikki esittivän olevansa kavereita. Sori ot. Halusin vain tuoda esiin tämänkin puolen!

Vierailija
20/50 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luokalla on jotain 6 tyttöä itsen lisäksi, niin kyllä kaikki olisi suotavaa kutsua. Tai ei saa ainakaan yhtä jättää pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän