Visa electron aikuisella noin 40v ihmisellä?
Kommentit (53)
Mulla ja mun miehellä on vain Electronit. Ei ole tullut mieleenkään hommata muita. Luottokortteja ei ole tarvittu, ilmankin pärjää. Ehkä jos USAan matkustaa, sitten pitää hankkia luottokortti. Matkustellaan pari kertaa vuodessa. Keväällä Kööpenhaminassa hotellissa ekan kerran tuli vastaan, että pyysivät luottokortin numeroa sisään kirjautuessa. Annoin Electronin ja olivat ihan tyytyväisiä siihen. En tiedä mihin sitä pankkikorttia tarvitsee kun Electron toimii joka paikassa?
Vierailija kirjoitti:
Mot, electronia käyttävät ne jotka
- eivät koskaan matkusta
- joilla on niin vähän rahaa että pitää tietää sentilleen paljonko tilillä on katetta
- joilla on rahankäytössä ongelmia, ja sitä on pakko säädelläJa sitten ihmetellään miksi Electronin käyttäjiä pidetään hieman yksinkertaisina 🙄.
(ps sen vaihtoehto ei ole luottokortti, vaan tavallinen pankkikortti...)
Ei tarvitse olla persaukinen, riittää kun haluaa olla tarkka. Kyllä mä tarkistelen tilin saldoa usein vaikka tiedänkin etten perusostoksilla saa sitä alle 5000 euron kuukauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
- eivät koskaan matkusta
- joilla on niin vähän rahaa että pitää tietää sentilleen paljonko tilillä on katetta
- joilla on rahankäytössä ongelmia, ja sitä on pakko säädelläJa sitten ihmetellään miksi Electronin käyttäjiä pidetään hieman yksinkertaisina 🙄.
Ainoa mikä noista pitää osin paikkansa on etten juurikaan matkustele.
Luottokortinhan saa ihan opiskelijanakin. Siinä on se tonnin raja. Ei se mikään ihmeellinen "aikuisten kortti" ole.
Mulla on ollut Electron siitä asti, kun kortit tulivat Suomeen - taisin vaihtaa Yhdyspankin pankkikirjan nuorisokorttiin n. 25-30 vuotta sitten. Siitä eteenpäin on ollut Electron, koska pankki lähettää aina automaattisesti uuden kortin. Jos haluaisin pankkikortin (debit), niin sitä pitäisi varmaan erikseen pyytää. Miksi näkisin turhaan vaivaa, kun Electronilla on ihan samat toiminnot?
Luottokortti mulla on, mutta en ole tainnut kertaakaan ottaa sitä ulkomaille mukaan (pelkään, että varastetaan). Menen käteisellä kaupoissa ja ravintoloissa, töitteni puolesta pääsen ilmaiseksi kaikkiin maailman museoihin (siihen on oma korttinsa ;) ) ja teatteri- yms. liput ostan etukäteen netistä.
Oikeastaan käytän luottokorttia vain ostaessani lentolippuja tai jotain ei-suomalaisista nettikaupoista joissa ei ole muuta maksutapaa (Amazon, Aliexpress, Bookdepository, 6dollarshirts...)
Mulla oli tai on vieläkin Paypal, mutta sen käyttö oli niin vaivalloista kun tilille piti lisäillä rahaa, että hylkäsin sen.
Onko sillä enää nykyisin, siruaikana, väliä. Silloin kun höylättiin magneetiraitaa, se reaaliajassa tsekkaus oli hidasta eikä aina mennyt läpi. Ja tsekkaahan nuo debit-kortitkin saldoa jos ostaa riittävästi, niinkuin perheellinen ihminen usein joutuu ostelemaan.
Itsellä on 2x debit ja 1x credit, muksulla electron eikä se käytännössä debitistä eroa.
Itselläni on, mutta on myös debit, electronista tosin tykkään enemmän arkikäytössä. Ja jotain rajaa nyt noihin provoihin, todella moni aikuinen on menettänyt luottotietonsa eikä saa kuin electronin.
Mun kavereillani on luottotiedot kuralla mutta silti Danske bankin debit. Tosin ne kortit toimii electronin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on kortti jonka pankista saa! Ei kait mitään pankkikortteja ole liikenteessä enää paljoakaan.
Luottokortti täysin turha.
Netissä ostan Klarnaan ja maksan kun saanut tuotteen.
Miehellä luottokortti jota se ei ole käyttänyt kertaakaan.
Persaukiset ostaa luotolla.Väärin. Luottokortti on ainut maksutapa josta voit saada hyvityksen jos esim. lento perutaan tai ostetut tuotteet ei tule perille.
Väärin itsellesi!
Klarnalla kun maksan niin ei tarvitse saada mitään rahoja takaisin koska en joudu niitä maksamaan.
Ilman maksua tuote kotiin ja sitten vasta maksan ja kuluja ei ole.
En maksa mitään ennen kun olen tavarat saanut.
Lentoja meillä ei ole.
Kun minä pyörin pienessä ympyrässä, niin ketään ei tarvitse suurempaa ympyrää...
Hyväksyykö Ebay Klarnaa? Vaikka te ette lennä, niin jotkut lentää ja yöpyy hotelleissa.
Minulla on luottokortti kloonattu ulkomailla. Jos olisi ollut Electron niin rahat olisivat lähteneet tililtäni. Nyt ne lähtivät Mastercardilta ja Mastercard hyvitti koko tapauksen minulle. Jos ostaa jotain ulkomaisesta nettikaupasta ja saa jotain muuta kuin on tilannut, niin luottokorttimaksun voi peruuttaa.
Electron on siis ihan hyvä päivittäiseen asioimiseen ja useimmiten. Joskus on kuitenkin hyvä olla myös jokin luottokortti varalla. Luottokortin koko laskun voi maksaa kokonaan vaikka joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on, mutta on myös debit, electronista tosin tykkään enemmän arkikäytössä. Ja jotain rajaa nyt noihin provoihin, todella moni aikuinen on menettänyt luottotietonsa eikä saa kuin electronin.
Eikö se nimenomaan kerro aika paljon ihmisestä, jos on luottotiedot menettänyt 😂?!
En kanssa tajua, mitä väliä sillä on, millä kukakin makselee. Itsellä on pari pankki/luotto-korttia, koska ne olivat ne, jotka kuuluivat ilmaiseksi pankkien paketteihin. Electronista olisi joutunut maksamaan, enkä kokenut, että se olisi tuonut jotain lisäarvoa.
Luotolla maksan lennot, majoitukset ja nettiostot, syistä, jotka onkin jo tulleet esiin.
Tuo väite oli aika yllättävä, että electron toimisi/olisi toiminut ulkomailla paremmin. Mulla ja puolisolla oli aiemmin molemmilla electronit, ja niillä sitten lähdettiin reilaamaan. Ainakaan silloin ko. kortti ei käynyt edes kaikkiin automaatteihin. Liikkeissä reaktiot olivat lähes aina joko "Ai mutta sä maksaisit electronilla, no just se kortti ei kyllä käykään." tai (jos electron-tarra oli tullut lätkäistyä tiskiin kovin näkyvälle paikalle) "Kyllä meillä periaatteessa käy toi, mutta just tänään ei noi yhteydet toimi." Jep jep, kappas kun sattuikin..:D Tuli vähän sellainen olo, että halusivat vaan näyttää moderneilta, kun toisaalta koko korttimaksaminen oli silloin monessa paikassa aika harvinaista Suomeen verrattuna. Mutta onhan nämä yhteydet sen jälkeen kehittyneet. Nykyään puolison electron toimii ihan hyvin Euroopassa.
Ainoa, mikä korttiasioissa ärsyttää, ovat luottokorttineuroottiset omaiset, jotka eivät uskalla itse käyttää omaa korttiaan, ja pyytelevät sitten ostamaan/varaamaan juttuja puolestaan. Maksavat kyllä takaisin, mutta tulee vähän sellainen olo, että jos tämä on oikeasti susta noin kamalaa ja vaarallista, niin miten kehtaat pyytää toista tekemään puolestasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on kortti jonka pankista saa! Ei kait mitään pankkikortteja ole liikenteessä enää paljoakaan.
Luottokortti täysin turha.
Netissä ostan Klarnaan ja maksan kun saanut tuotteen.
Miehellä luottokortti jota se ei ole käyttänyt kertaakaan.
Persaukiset ostaa luotolla.Väärin. Luottokortti on ainut maksutapa josta voit saada hyvityksen jos esim. lento perutaan tai ostetut tuotteet ei tule perille.
Joudut odottelemaan omia rahojasi. Minä en. Tavarat kotiin ja maksan vasta sitten, Klarna.
Ei mitään käyttöä ole luottokortille. Ei olla tarvittu kertaakaan. Sellainen kyllä on.
V..... mikä pelle olet.
Minulla on ja olen 33 v. Se oli ensimmäinen korttini nuorena eikä ole tullut vaihdettua. En ole ikinä ajatellut asiaa. Jos pankista soitettaisiin, että miten olisi kortin vaihto toiseen, niin toki voisin vaihtaa. Muuten en koskaan ajattele/muista asiaa. Se käy mielessä vain silloin, kun joku ihmettelee asiaa vauvapalstalla.
- eivät koskaan matkusta
- joilla on rahankäytössä ongelmia, ja sitä on pakko säädellä
Ja sitten ihmetellään miksi Electronin käyttäjiä pidetään hieman yksinkertaisina 🙄.