Visa electron aikuisella noin 40v ihmisellä?
Kommentit (53)
Hoh hoijaa, minulla on ja olen aivan normaali työssä käyvä 56 v nainen. Miksi ei olisi ?! Sehän on aivan sama mitä korttia kukin käyttää. Ja miten niin olisi muka lasten kortti?! Kaikkea sitä kuulee. Kaikista paras kortti just sen takia että se raha lähtee heti sieltä tililtä! Fiksut järkevät ihmiset käyttävät tälläistä korttia juuri sen takia!!
Mulla on. En tarvitse enkä halua luottokorttia. Matkustellutkin olen ilman. Olen 44v.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on kortti jonka pankista saa! Ei kait mitään pankkikortteja ole liikenteessä enää paljoakaan.
Luottokortti täysin turha.
Netissä ostan Klarnaan ja maksan kun saanut tuotteen.
Miehellä luottokortti jota se ei ole käyttänyt kertaakaan.
Persaukiset ostaa luotolla.
Väärin. Luottokortti on ainut maksutapa josta voit saada hyvityksen jos esim. lento perutaan tai ostetut tuotteet ei tule perille.
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoijaa, minulla on ja olen aivan normaali työssä käyvä 56 v nainen. Miksi ei olisi ?! Sehän on aivan sama mitä korttia kukin käyttää. Ja miten niin olisi muka lasten kortti?! Kaikkea sitä kuulee. Kaikista paras kortti just sen takia että se raha lähtee heti sieltä tililtä! Fiksut järkevät ihmiset käyttävät tälläistä korttia juuri sen takia!!
Älä nyt viitsi naurattaa. Maailman miljoonat ihmiset jotka käyttää luottokorttia niin eivät ole sinun mielestä fiksuja.
Miksi moni pitää electronia jotenkin "huonona" korttina?
Aiemmin toimi jopa paremmin mitä pankkikortti ulkomailla, en enää muista miksi, mutta liittyi jotenkin siihen että varmentaa noston mitä pankkikortti ei tehnyt (nykyään ei eroa varmaan enää ole?) Ja tuo oli aikanaan pankista saatua infoa.
Huonot puolet ettei voi maksaa jos "linjat ei toimi", mutta sekään ei ole ongelma koska itsellä on electronin lisäksi luottokortti.
Matkoilla paras yhdistelmä on electron ja kaksi eri luottokorttia, Nordea oma pääpankkini, ennen oli Dansekpankissa toinen tili, mutta nykyään Nordea ja S-pankki.
Tuo varmuutta kun useampi kortti, kuten em. jos "linjat alhaalla" niin luottokortti toimii, ja jos Nordean kortit jumissa S-Visa toimii jne. Luotan kyllä käteiseenkin, aina muutama kymppi mukana ja kotona pieni jemma myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on kortti jonka pankista saa! Ei kait mitään pankkikortteja ole liikenteessä enää paljoakaan.
Persaukiset ostaa luotolla.Väärin. Luottokortti on ainut maksutapa josta voit saada hyvityksen jos esim. lento perutaan tai ostetut tuotteet ei tule perille.
Väärin itsellesi!
Klarnalla kun maksan niin ei tarvitse saada mitään rahoja takaisin koska en joudu niitä maksamaan.
Ilman maksua tuote kotiin ja sitten vasta maksan ja kuluja ei ole.
En maksa mitään ennen kun olen tavarat saanut.
Lentoja meillä ei ole.
Ja tosiaan, matkat, lennot, isommat ostot (joita ei heti saa mukaan) AINA luottokortilla maksuturvan vuoksi!
Ja huom, en kuitenkaan koskaan saa luottokortti-laskua, koska kun ostan esim. 500e lennot niin maksan tuon summan saman tien käyttötililtä "luottotilille" --> ei tule korkoja/kuluja ja on maksettu heti pois.
Luottokortilla maksaminen turvaa sen, että jos tilaan netistä vaikka takin ja ko. kauppa menee konkurssiin, niin minä en menetä rahojani jos takki ei tulekkaan, vert. käteisostajat.
Vahtaako joku oikeasti millä kortilla kukakin maksaa? Mahtaa olla tylsä elämä.
Itse tykkään kanssa, että veloitukset on reaaliajassa. Siirrän aina palkan toiselle tilille jollei korttia ole ja tarpeen mukaa siirrän korttitilille rahaa. Ja jos kortti häviäisi, niin tietäisin että siellä on maksimissaan vaikka 60€ käytettävissä. Tietysti kortin heti asia huomattua sulkisin, mutta lisäturvana parempi näin.
Miksi sitten luotolle maksajia ei katsota kieroon tai mistä sen tietää jos on yhdistelmäkortti, että kummalle puolelle sillä maksetaan?
Eniten maailmassa v*tuttaa kaikki vahtaajat ja vouhottajat, jotka haluavat joko tuntea itsensä paremmiksi ihmisiksi tai päästä elämään oman elämänsä Ulla Taalasmaana 😩
Mikä on se syy että pitäisi vaihtaa korttia, jos tilillä on niin paljon rahaa ettet tarvitse luottoa?
Electronilla voi ostaa vaikka uuden auton tai purjeveneen jos tilillä on kylliksi katetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persaukiset ostaa luotolla.Väärin. Luottokortti on ainut maksutapa josta voit saada hyvityksen jos esim. lento perutaan tai ostetut tuotteet ei tule perille.
Joudut odottelemaan omia rahojasi. Minä en. Tavarat kotiin ja maksan vasta sitten, Klarna.
Ei mitään käyttöä ole luottokortille. Ei olla tarvittu kertaakaan. Sellainen kyllä on.
Mulla on electron, enkä muuta tarvii. Ja oon yli 40.
Totuus nyt on se että luotolle ostaa ihmiset jolla ei ole tilillä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Electronilla voi ostaa vaikka uuden auton tai purjeveneen jos tilillä on kylliksi katetta.
Näin on. Mun tuttu menetti luottokortin kun ei käytä sitä. Muhkeat säästöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudut odottelemaan omia rahojasi. Minä en. Tavarat kotiin ja maksan vasta sitten, Klarna.
Ei mitään käyttöä ole luottokortille. Ei olla tarvittu kertaakaan. Sellainen kyllä on.
Ja milloinkohan Klarnalla on maksettu lentolippuja, hotelli- tai autovarauksia? Aivan. Ulkomailla matkustavalle luottokortti on ehdoton, sillä useat paikat eivät hyväksy muita maksutapoja kuin luottokortin.
Vierailija kirjoitti:
Persaukiset ostaa luotolla.
Klarnaan? Sitä käyttävät lähinnä typerykset jotka eivät välitä omasta yksityisyydensuojastaan.
Luottokortilla ostavat ne jotka haluavat varmistaa sen että saavat rahat takaisin jos palveluntarjoajan palvelu pykii. Persaukinen en ole vaan kuulun tilastojen mukaan varakkaimpaan desiiliin.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Tilillä on rahaa ja se menee osakeostoihin koska se on tuottavampaa kuin käteisellä ostaminen. Maksan kortille kuukauden aikana kertyneen saldon pois palkkapäivänä samoin kuin laskut ja loput rahat menevät sijoitustilin kautta sijoituksiin. Käteisellä en maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä porukalla sikiää tällainen ajatus, että luottokortin käyttö viestisi jotenkin huonosta taloudenhoidosta? Enemmän kyseinen asenne mielestäni viestii tietämättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Btw, käytät siis luottoa, Klarnan luottoa. Se sulle myönnetty maksuaika on luottoa.
Käteinen on ainoa oikea rahan muoto.