Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettimiehen kommentti kuvaani "En tykkää noin meikatuista naisista" ja laittoi sitten ulkonäköihanteestaan tämän kuvan, huokaus

Vierailija
08.09.2018 |

https://aijaa.com/g7hXjc

Kun mainitsin, että tuolla naisella on naamassaan kyllä enemmän meikkiä kun minulla yhdessäkään kuvassa niin mies kirjoitti "No eihän tolla ole kun vähän jotain rajausta huulissa"

Joo-o :D Eipä.

Silloin kun meikkaan esim. johonkin juhliin niin käytän punaista huulipunaa ja tummaa silmämeikkiä ja ne ainoat muutamat kuvat mitä minulla on netissä ovat tällaisessa meikissä. ilmeisesti miehen mielestä tämä on sitten "liian meikattu nainen"

Kommentit (318)

Vierailija
21/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela -72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse seurustelevana ihan pihalla nykyisestä nettideittimaailmasta. Onko ihan normaalia heitellä tuollaisia kommentteja toiselle ja pistää vielä kuva ihannekumppanista perään? Miksi ap lähti väittelemään asiasta?

Kuulostatte molemmat jotenkin oudoilta. Ihan kuin se, kenellä on meikkiä ja kenellä ei, olisi tässä se ongelma, eikä se, miten naurettava tuo koko keskustelu oli.

Just tämä minullekin tuli mieleen! Siis tapahtuuko nykyään deittimaailmassa tällaista oikeasti? Ihan pokkana vaan lauotaan, mikä toisessa on vialla ja pistetään kuva jostain unelmien naisesta/miehestä perään? Tuollainen käytös ei kuulosta minusta enää normaalilta, joten veikkaan että ap väisti luodin.

Oli se tuollaista myös 10 v sitten kun itse nettideittailin.

Sama. Kaikenlaista tyyppiä sitä on liikenteessä.

Vierailija
22/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni taas aikanaan sanoi, että haluaa minun meikkaavan paljon. Kun kysyin syytä, se oli, että koska hänen exänsäkin meikkasi paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä luulet että kuvassa olevalla naisella on paljon meikkiä? Mun mielestä aika luonnollinen meikki on ja ihan oikeesti on naisia kenellä on hyvä iho.

Olen alalla ja tuosta kuvasta kyllä näkee, että koko kasvojen iho on meikattu useilla erilaisilla tuotteilla. Mallin omaa ihoa näkyy tuskin lainkaan.

t. ohis

Vierailija
24/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen satu tällä kertaa.

Vierailija
25/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni taas aikanaan sanoi, että haluaa minun meikkaavan paljon. Kun kysyin syytä, se oli, että koska hänen exänsäkin meikkasi paljon.

Oma exä suuttui, kun mulle oli ihan sama meikkaako hän. Mielestäni oli kokonaan hänen oma päätöksensä. Tässä ei voi voittaa :D

Vierailija
26/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se monet kerrat todettu, että miehille meikki = punainen huulipuna ja/tai tumma silmämeikki.

Ex kerran baariin lähtiessä kysyi, että miksi minulla on niin paljon meikkiä naamassa "kun et sä normaalisti noin paljon meikkaa", ja siis minulla oli tasan se sama arkimeikki kuin jokaikisenä päivänä, mutta luomivärin olin vaihtanut muutaman asteen tummempaan. :D

Vierailija
27/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti moni nainen näyttää meikattuaan joko turpaansa saaneelta pesukarhulta tai kolkon epänaiselliselta. Tämä ilmiö ehkä ajoi miehen kommentoimaan sotamaalaustasi.

Vierailija
28/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkaanpunainen huulipuna on vähän sellainen mielipiteitä jakava. Joku tykkää, jonkun mielestä on ihan kauhea. Ei miehet tajua meikkaamisesta mitään. Sulla näkyi että on väriä, tummaa ja punaista. Kuvan naisella värit on hillitymmät ja nykyisinhän tuon näköisellä meikillä on naisia esim. Instassa pilvinpimein. Joten miehen mielestä se on jotenkin normi. Jos mies näkisi tämän kuvan naisen ilman meikkiä niin ehkä tajuaisi miten paljon meikkiä on laitettu.

Vierailija
29/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise välit tuohon mieheen. Miksi ylipäänsä pidetään normaalina, että mies alkaa arvostella jopa hiljattain tapaamansa naisen ulkonäköä? Tuo on henkistä väkivaltaa. Jos et meikkaa, tulet kuulemaan siitäkin haukkuja.

Vierailija
30/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan naisella on siis ainakin paria erisävyistä luomiväriä, rajauskynää, ripsiväriä, meikkivoidetta ja poskipunaa. En ole ekspertti, varmaan on muutakin. Huulet näyttää "tehdyiltä", ei ehkä paljon meikkiä mutta täytetty / pistetty jotain. Lisäksi kuvaa on flitteröity.

Monelle miehelle "meikattu nainen" tarkoittaa sitä, että naisella on tumma huulipuna, vaikka muuten olisi meikitön.

Onneksi en ole sinkku...

Vierailija
31/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomennettuna mies haluaa pulleahuulisen pikkusievän teiniblondin. 

Vierailija
32/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tuli todistetuksi miten yksinkertaisia miehet ovat.

Ap:n fiktiivinen kertomus riittää todisteeksi että kaikki miehet ovat yksinkertaisia. Näin yksinkertainen on miesvihaajan ajatusmaailma. Mene terapiaan. Käyttikö isä sinua hyväkseen vai mistä tuo kumpuaa?

Itse olen kokenut vastaavaa kuin AP, mutta pepusta.

Väitti tapaamisen jälkeen että olen muuten täydellinen mutta peppu vois olla pyöreämpi (jo tässä vaiheessa tiesin että tämä tapaaminen jäi myös viimeiseksi) ja näytti kuvaa että millainen: tämmöinen luonnollinen (oli selvästi tehty myös muutakin kuin salitreeniä ja kuva muokattu niin sileäksi etten ollut varma oliko siinä enää ihminen vai Barbie :D )

Näitä on oikeasti enkä leimaa kaikkia miehiä samanlaisiksi mutta ei nainen kyllä koskaan vastaavaan mene. Ikinä en ole kuullut että nainen laittaisi miehille kuvia ihannemiehestä ja väittäisi täysin muokattua versioita aidoksi ja luonnolliseksi.

Vierailija
33/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vuosia sitten sain suoli24-palstalla sinkkupojat pahoittamaan mielensä, kun laitoin vähän youtube-videota jakoon luonnollisen meikin tekemisestä, eli siis videon tekijät aloittivat täysin luomuna ja meikkasivat videolla itsensä ns. luonnonkauniiksi. :D

Miehet ja pojat siis olivat käyneet keskustelua siitä, miten tykkäävät "luonnonkauniista" naisista, ja joka ikisessä heidän linkittämässään kuvassa naisella oli kunnon varjostukset, rajaukset, monesti vielä irtoripset, huulipunaa... 

Heille oli vain tosi kova pala nieltäväksi, että "luonnonkauniit" naiset monesti ovatkin meikatumpia kuin suuresti paheksutut "paklatut" naiset. Meikkituotteiden värit vain ovat vähän erilaisia, vaaleanpunaista huulipunaa kirkkaanpunaisen sijasta jne.

Vierailija
35/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Arkimeikki näkyvällä luomivärillä tai huulipunalla*

"Miksi sinulla on noin paljon meikkiä naamassa?"

--

*Arkimeikki luonnollisen sävyisellä luomivärillä ja huulipunalla*

"Sinä olet tuollainen luonnonkaunis, ei sinun tarvitse käyttää meikkiä"

--

*Oikeasti ilman meikkiä*

"Oletko sairas?"

36/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä käsitä, miksi vaivauduit edes vastaamaan "miehelle".

Vierailija
37/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä luulet että kuvassa olevalla naisella on paljon meikkiä? Mun mielestä aika luonnollinen meikki on ja ihan oikeesti on naisia kenellä on hyvä iho.

Olen alalla ja tuosta kuvasta kyllä näkee, että koko kasvojen iho on meikattu useilla erilaisilla tuotteilla. Mallin omaa ihoa näkyy tuskin lainkaan.

t. ohis

Luetellaanpa vielä, mitä tuotteita tuohon meikkiin vähintäänkin on käytetty. Luettelen vain sellaiset, jotka voi nähdä lopputuloksesta paljaalla silmällä, en siis pohjustustuotteita, seerumeita, läpikuultavaa kiinnityspuuteria jne.

- meikkipohja

- kasvojen varjostusväri

- kasvojen korostusväri

- poskipuna

- valoa lisäävä tuote nenänpäässä, silmän sisänurkassa ja amorinkaaressa

- kulmakarvoissa puuterimainen väri ja todennäköisesti lisäksi vaha

- kulmakarvan alle piirretty vaalea viiva, jota häivytetty alaspäin

- irtoripset

- ripsiväri

- luomivärejä sekä ylä- että alaluomella

- luomen keskellä korostusväri

- musta silmänrajauskynä tai -neste

- todennäköisesti silmissä on myös sisärajaukset harmaalla

- huulet rajattu

- huulipuna

Vierailija
38/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
39/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi olet tekemisissä miesten kanssa jotka ruotivat ulkonäköäsi ja lähettelevät sinulle superkaunottarien kuvia että tällainen pitäisi olla.

Mutta noin muuten olen ymmärtänyt että käytännössä se ”en pidä paljon meikkaavista naisista” tarkoittaa juuri sitä ettei pidä jostain tietystä tavasta meikata. Ainoita syitä miksi kaunis, hyvin tehty ja hillitty meikki voi häiritä on että haluaisi nähdä miltä nainen oikeasti näyttää tai pitää naista kauniimpana ilman, harvoin siihen kukaan puuttuu. Mutta vahvat silmärajaukset, piirretyt kulmat, luonnottoman värinen iho ja korostukset ja räväkkä huulipuna on jo tyyli josta jotkut pitää ja jotkut ei. Huonosti tehtynä tietysti myös näyttää huonosti tehdyltä, mitä enemmän on naamassa meikkiä väärässä paikassa sitä helpompi sitä on olla pitämättä kauniina.

Vierailija
40/318 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse intohimoisena meikkaaja ja päivittäin meikki ja kauneusmaailmaa seuraavana ihmisenä, väitän, että tunnistan ja näen hyvin meikit. Tuolla mallilla on kyllä ihan täysi meikki: pohjustus, meikkivoide, peitevoide silmien alle, leuassa, nenässä, otsalla, contpur, aurinkopuuteria, poskipuna sekä highlighter. Silmämeikkinä käytetty luonnollisia sävyjä, mutta erotan hyvin viisi eri luomiväriä: transitionsävy, syventävä, korostussävy sekä vähän väriä tuova sävy. Myös kulmat on meikattu ja huulissa on meikki. Tuo on kyllä hyvinkin yleinen meikki, mikä tehdään juhliin ja kuvauksiin. Jotkut meikkaa tämän kaiken jopa arkena, itse teen huomattavasti kevyemmän version ilman meikkivoidetta sekä silmämeikkiä.