Seurustelisitko ihmisen kanssa, joka ei harrasta seksiä ennen avioliittoa?
Jos siis olisit itse hakemassa vakavaa suhdetta etkä vain säätöä.
Kommentit (48)
Kyllä, jos asia on myös hänelle ok. Itse haluan myös säästää seksin vasta avioliittoon. Muut saavat toimia niin kuin haluavat, minä toimin näin.
En seurustelisi. Uskovainen seurustelukumppanina ei kiinnosta. Muilla taas ei ole mitään perusteita tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen vakava seurustelusuhteeni päättyi käytännössä sen vuoksi, että nainen oli hyvin estoinen petipuuhissa, vaikka seurustelimme reilu kaksi vuotta. Muuten hän oli äärettömän fiksu ja kultainen ihminen.
Eli en menisi naimisiin, ilman että on tarkastettu, että mieltymykset kohtaa suurinpiirtein.
Anteeksi, olen utelias: Mitä hyvin estoinen tarkoittaa tässä tapauksessa?
Vierailija kirjoitti:
En seurustelisi. Uskovainen seurustelukumppanina ei kiinnosta. Muilla taas ei ole mitään perusteita tuohon.
Mistä sinä tiedät muiden perusteista? Sinulla on oma mielipide, muilla voi olla omansa.
Vierailija kirjoitti:
Sellanen nainen olisi unelma. Nykyään vaan kaikki tahtoo olla jakorasioita.
Harrastatko itse esiaviollista seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei seksi mielestäni mitään rakettitiedettä ole, että en ymmärrä tätä "koeajo" puhetta. Kyllä sen huomaa että kohtaako kemiat vai ei ilman seksinkin harrastamista. Itse ainakin huomaan jo ihan kosketuksesta löytyykö seksuaalista kemiaa vai ei. Hyvä seksielämä mielestäni muodostuu toisen huomioon ottamisesta, rakkaudesta ja toki sitä seksuaalista kemiaa täytyy myös löytyä.
Jos toinen on neitsyt/poikuus tallessa ei välttämättä tiedä edes seksuaalista suuntautumista. Näin kävi minulle. Hääyönä onkin sitten kiva huomata ettei olekaan kiinnostunut naisista!
Trollaat. Vai etkö huomannut seurustellessanne ja vaikkapa suudellessanne, ettei sinulla seiso? Tuo on iso bullshittiä, ettei kemiaa muka huomaisi, tai sen puuttumista.
En valitettavasti. Ajattelin olevani vain hyvä uskovainen, kun pystyn pitämään himot kurissa. Kemiaa oli ja on edelleen. Mutta vain vääränlaista. Mutta älä usko. Ei sinun tarvitsekaan uskoa. Mutta näinkin voi käydä. Häiden jälkeen vähitellen lakkasimme käymästä seurakunnassa. Tämä ei ole seurakunnan vika, mutta jos olisimme kasvaneet erilaisessa ympäristössä, tämäkin virhe olisi jäänyt tekemättä.
Kemiaa mutta vääränlaista? Siis juttu luistaa, muttei ole haluja? Olet siis edelleen yhdessä puolison kanssa, vaikka olet kiinnostunut omasta sukupuolesta? Varmaan joku pienehkö ja ahdasmielinen seurakunta, jossa seksuaalisuudesta ei puhuta?
Hankala tilanne kyllä.
Vaikeaa olisi, vaikka olen uskovainen.
En usko, koska arvomaailmamme tuskin asian suhteen kohtaisivat. Avioliitto ei oo millään lailla merkittävä asia minulle.