Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelisitko ihmisen kanssa, joka ei harrasta seksiä ennen avioliittoa?

Vierailija
08.09.2018 |

Jos siis olisit itse hakemassa vakavaa suhdetta etkä vain säätöä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säästin seksin avioliittoon. Hääyö oli oikeasti hyvin merkittävä ja lähes maaginen siitä latauksesta johtuen. Seksielämä on nyt arjen keskelläkin todella hyvää. Sekin oli huojentavaa että ei tarvinnut seurusteluvaiheessa pelätä sitä että mies olisi  vain seksin takia minun kanssani ja että mies rakastaa minua aidosti ihmisenä. 

Vierailija
22/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koska ajattelen itsekin niin, kyllä sen että sovitaanko yhteen seksuaalisesti voi selvittää muillakin tavoin kuin koeajolla. Asioista pitää voida puhua avoimesti ja kertoa omat mieltymykset sekä kosketus jne. kertoo myös. Sitten jos toinen ei tunnukaan sopivalta niin voi helpommin erota kuin sillon kun ollaan harrastettu seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska itse olen samoilla linjoilla :)

Vierailija
24/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua naimisiin ja en seurustelisi ilman seksiä. Parisuhde ilman hyvää ja säännöllistä seksiä ja seksuaalista kemiaa on ystävyyssuhde.

N38

Seksuaalista kemiaa vasta onkin niillä, jotka eivät heti hyppää sänkyyn ;) Minusta parisuhteen paras pohja tuon kemian lisäksi on ystävyyssuhde. Se ei siis suinkaan ole huono asia, toisin kuin annoit ymmärtää.

Vierailija
25/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vakava seurustelusuhteeni päättyi käytännössä sen vuoksi, että nainen oli hyvin estoinen petipuuhissa, vaikka seurustelimme reilu kaksi vuotta. Muuten hän oli äärettömän fiksu ja kultainen ihminen.

Eli en menisi naimisiin, ilman että on tarkastettu, että mieltymykset kohtaa suurinpiirtein.

Vierailija
26/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei seksi mielestäni mitään rakettitiedettä ole, että en ymmärrä tätä "koeajo" puhetta. Kyllä sen huomaa että kohtaako kemiat vai ei ilman seksinkin harrastamista. Itse ainakin huomaan jo ihan kosketuksesta löytyykö seksuaalista kemiaa vai ei. Hyvä seksielämä mielestäni muodostuu toisen huomioon ottamisesta, rakkaudesta ja toki sitä seksuaalista kemiaa täytyy myös löytyä. 

Jos toinen on neitsyt/poikuus tallessa ei välttämättä tiedä edes seksuaalista suuntautumista. Näin kävi minulle. Hääyönä onkin sitten kiva huomata ettei olekaan kiinnostunut naisista!

Vierailija
27/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jagex kirjoitti:

Kokemukseni on, että vaikka erityisesti uskovaisissa piireissä kaikki jankkaavat tuosta "ei seksiä ennen avioliittoa"-periaatteesta mutta kukaan ei sitä noudata harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Asia kuitataan vain sillä että ajat tulevat pahemmaksi mutta silti valheen kierrettä vain toistellaan. 

Itse tosin kuulun niihin harvoihin jotka eivät harrastaneet seksiä ennen avioliittoa. Ex-Vaimo katui tätä, mutta toisaalta hänellä oli muutenkin niin paljon ongelmia etten usko että tämä olennaisesti vaikutti mihinkään. 

Totta tuo, että suurin osa lipsuu, ja aika ymmärrettävästi, niin kävi meillekin ;)

Mutta jo se, että edes yritetään odottaa, on ehdottomasti hyvä asia. Sen sijaan että "koeajettaisi" ihmistä kuin jotain konetta, annetaan itselle ja toiselle aikaa tutustua syvällisesti toisen persoonaan. Väitän että uskova pariskunta ehtii jutella paljon usemmista asioista keskenään kuin monet muut jotka keskittyvät siihen fyysiseen puoleen. TässäKIN yksi syy, miksi suhteet kestää paremmin. 

Vierailija
28/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen nainen olisi unelma. Nykyään vaan kaikki tahtoo olla jakorasioita.

Vierailija
29/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei seksi mielestäni mitään rakettitiedettä ole, että en ymmärrä tätä "koeajo" puhetta. Kyllä sen huomaa että kohtaako kemiat vai ei ilman seksinkin harrastamista. Itse ainakin huomaan jo ihan kosketuksesta löytyykö seksuaalista kemiaa vai ei. Hyvä seksielämä mielestäni muodostuu toisen huomioon ottamisesta, rakkaudesta ja toki sitä seksuaalista kemiaa täytyy myös löytyä. 

Jos toinen on neitsyt/poikuus tallessa ei välttämättä tiedä edes seksuaalista suuntautumista. Näin kävi minulle. Hääyönä onkin sitten kiva huomata ettei olekaan kiinnostunut naisista!

Trollaat. Vai etkö huomannut seurustellessanne ja vaikkapa suudellessanne, ettei sinulla seiso? Tuo on iso bullshittiä, ettei kemiaa muka huomaisi, tai sen puuttumista. 

Vierailija
30/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, joiden kanssa nimenomaan seurustellaan. Naimisiin en sellaisten kanssa mene. Seurustelen niiden kanssa. Tällaisia ovat esim. lähisukulaiset ja naapurit.

Koeajosta puhuminen on törkeää ja esineellistävää. Kuin ihminen olisi kodinkone!

Ihmissuhde on vaativa, tärkeä kokonaisuus, joka tulee tarkkaan harkita ennenkuin sitoumuksia tekee. On jokaisen oma valinta, miten hyvin haluaa tutustua ennenkuin on valmis sitoutumaan.

Vierailija
31/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En harrasta avioliittoa ennen seksiä.

Vierailija
32/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seksiä ei harrasteta ennen avioliittoa, niin milloin sitä harrastetaan?

21 vuotta yhdessä, 11 aviossa, seksiä nykyään ehkä kerran vuodessa.

Vierailija
33/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Koska seksi ja seksuaalisuus on tärkeä osa parisuhdetta. Jos seksi ei natsaa niin suhteella ei ole mitään toivoa paitsi jos molemmat ovat aseksuaaleja. 

Vierailija
34/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En halua naimisiin tuntematta henkilöä vähintään vuoden tai kahden ajan, enkä myöskään voisi 'seurustella' jonkun kanssa noin pitkään ilman läheisempää fyysistä suhdetta. Ellei tyyppi sitten olisi vastenmielinen. Ja jos olisi, en haluaisi naimisiin.

Vierailija
35/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuinka tärkeää seksi on minulle. Jos se on elämän suola, niin sitten varmaan en, mutta jos tiedän kykeneväni elämään tarvittaessa ilman seksiä, niin sitten joo.

Jos avioidut, on aika tärkeää tietää että myös puolisosi on sitä mieltä että voi elää ilman seksiä, eikä vain odottele avioliittoa saadakseen seksiä.

Vierailija
36/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollaat. Vai etkö huomannut seurustellessanne ja vaikkapa suudellessanne, ettei sinulla seiso? Tuo on iso bullshittiä, ettei kemiaa muka huomaisi, tai sen puuttumista. 

En valitettavasti. Ajattelin olevani vain hyvä uskovainen, kun pystyn pitämään himot kurissa. Kemiaa oli ja on edelleen. Mutta vain vääränlaista. Mutta älä usko. Ei sinun tarvitsekaan uskoa. Mutta näinkin voi käydä. Häiden jälkeen vähitellen lakkasimme käymästä seurakunnassa. Tämä ei ole seurakunnan vika, mutta jos olisimme kasvaneet erilaisessa ympäristössä, tämäkin virhe olisi jäänyt tekemättä. 

Vierailija
37/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse säästin seksin avioliittoon. Hääyö oli oikeasti hyvin merkittävä ja lähes maaginen siitä latauksesta johtuen. Seksielämä on nyt arjen keskelläkin todella hyvää. Sekin oli huojentavaa että ei tarvinnut seurusteluvaiheessa pelätä sitä että mies olisi  vain seksin takia minun kanssani ja että mies rakastaa minua aidosti ihmisenä. 

Minusta suhteessa on kyllä jotain pielessä, jos pitää pelätä miehen olevan siinä vain seksin takia. Siis eihän sellaista pelkoa tule normaalissa suhteessa. Ihan kuvitelmaa tuollaiset.

Vierailija
38/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes harkitse avioliittoa, mutta voin kyllä suostua tiettyyn aikaan, vaikkapa muutamaan seksittömään kuukauteen, jos haluaa ensin tutustua kaikkiin muihin ominaisuuksiin ennen sänkyyn menoa.

Itse en ymmärtäisi tällaistakaan. En tarkoita, että seksiä pitäisi heti harrastaa, mutta joku aikarajan asetus tuntuisi teennäiseltä ja turhalta. Eikö sen voi antaa tapahtua silloin, kun molemmista siltä tuntuu? Ei se estä muilka tasoilla tutustumista millään tavalla.

Jep. Kyllähän sekin kertoo, onko pari sopiva toisilleen, jos osapuolia rupeaa seksi kiinnostamaan hyvin eri tahdissa. Tai ainakin kummankin osapuolen tulee tiedostaa, että hyvin erilainen kyky luottaa, heittäytyä, nauttia läheisyydestä tms. heillä on.

Vierailija
39/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sellaisen kanssa.

Vierailija
40/48 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Sehän on viimekädessä yksi keskeisimmistä syistä, miksi avioliittoon mennään. Miten niin iso avioliittoon vaikuttava asia olisi mahdollista jättää huomiotta ennen avioliittopäätöksen tekoa?

Ja teille, ketkä väitätte, ettei seksi ole yksi keskeisimpiä syitä olla avioliitossa: miksi ette sitten solmi liittoa vaikka elinikäisen ystävänne kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä